Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen bij een VPN provider

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen bij een VPN provider

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    ... /
    Maar soms vraagt de server aan je computer welk IP adres die heeft en als die met ëen Belgisch IP--adres antwoord, dan is al de moeite voor niets geweest.

Mvg
    Dan denk ik dat veel mensen een probleem hebben.
    Mijn computer heeft net zoals velen achter een router een intern ip adres, en daarvan kun je niet zeggen uit welk land het komt.

--
    mlap.
    T.T.

Comment

Een VPN dient ook niet om spam tegen te houden.
      Een VPN server zorgt er enkel voor dat de server waar jij gegevens van wil downloaden niet ziet welk je werkelijk IP-adres is.

De VPN server gaat zorgen voor een IP adres dat bv. uit een ander land komt.
      Mvg
      Veel belangrijker is dat je internet verkeer versleuteld wordt tussen je PC en de VPN server. Je provider/hackers/overheden kunnen er dus niet bij. Tevens wordt je verkeer niet gelogd door je VPN provider. Is dus niet opvraagbaaar, zoals wel het geval is bij de internet provider.

Maar soms vraagt de server aan je computer welk IP adres die heeft en als die met ëen Belgisch IP--adres antwoord, dan is al de moeite voor niets geweest.
      Mvg
      Zo werkt het niet. Het IP adres waarmee je computer zich presenteert aan de buitenwereld is er een uit het land waar de VPN server zich bevind. Je lokale IP adres is non routable. Dat gaat nooit naar buiten. Met ipconfig/all in een dos box kunnen ze allemaal mooi zien.

Zo kun je zien hoe het internet je ziet: https://watismijnip.nl/

Voordeel van het gebruik van een VPN is dat websites geen profiel van je kunnen opbouwen omdat je telkens een ander IP adres van de VPN provider krijgt. Dit in tegenstelling tot je internet provider.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Voordeel van het gebruik van een VPN is dat websites geen profiel van je kunnen opbouwen omdat je telkens een ander IP adres van de VPN provider krijgt. Dit in tegenstelling tot je internet provider.
        Hangt af van provider en uw gebruik.
        Als je via VPN verbindt en nooit je verbinding verbreekt, dan kan je ook lang hetzelfde IP hebben (voor zover die server dat toelaat).
        Anderzijds zijn er ook genoeg providers die op regelmatige basis uw IP veranderen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zo vandaag weer een spam gekregen.
          Volgens de KBC heb ik een nieuwe auto gekocht.
          Ik heb om te beginnen geen verzekering van hen nodig, ik heb al de goedkoopste, ene een nief voituurke???
          Ik blijf bij mijn Baby Benz hoewel ik wel graag de nieuwe A zie of de Mazda 3.

Dus dit soort gezever wil ik niet meer ontvangen.
          Ook krijg ik met de regelmaat van de klok mails van een syndicaat van Vincotte.
          Ik heb daar nooit gewerkt en ben nooit lid geweest van dit syndicaat.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Zo vandaag weer een spam gekregen.
            Volgens de KBC heb ik een nieuwe auto gekocht.
            Ik heb om te beginnen geen verzekering van hen nodig, ik heb al de goedkoopste, ene een nief voituurke???
            Ik blijf bij mijn Baby Benz hoewel ik wel graag de nieuwe A zie of de Mazda 3.

Dus dit soort gezever wil ik niet meer ontvangen.
            Ook krijg ik met de regelmaat van de klok mails van een syndicaat van Vincotte.
            Ik heb daar nooit gewerkt en ben nooit lid geweest van dit syndicaat.
            Nogmaals, door gewoon te surfen hebben ze niet uw e-mailadres.
            Zeker niet de officiële instanties zoals banken.
            Komt het echt van KBC of is het een soort phishing?

Mogelijks gebruikt zelfs iemand uw e-mailadres.
            Stel ik koop een wagen en wil wat berekeningen doen voor een lening of verzekering zonder meteen mijn naam op te geven, de site vraagt echter eerst gegevens voordat een berekening wordt gemaakt ... ik geef dan maar eender wat in, lukraak gekozen of eentje dat ik ken.
            Zijn dat uw gegevens ... dan krijg jij er daarna mails over.
            Neen, ik heb u niet opgegeven ... maar eender wie kan zoiets doen. [emoji6]

Buiten dit nog de echte spam en phishing ... soms ook lukraak verstuurd of uw gegevens elders bekomen.

Tenzij uw PC al vol malware zit natuurlijk, maar dan nog zou je niet van een bank e-mails krijgen ... het zou straf zijn dat zij illegale praktijken toepassen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

KBC heeft natuurlijk een melding gemaakt van een phishing poging

Comment

Mijn adres waar ik woon, mijn naam en voornaam mogen ze hebben zelfs mijn geboortedatum is geen probleem, maar mijn surfgedrag blijft privé en dat wil ik zo houden ook.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De uitvinder van het Darknet, dacht ook dat hij ontreesbaar was, en toch hebben ze hem te pakken gekregen.

Er is nog altijd een stuk verbinding vanuit je modem naar je provider. Dus hellemaal anoniem surfen is wel heel moeilijk.

Maar als je goed oplet wat je installeert, en niet zo maar met alles akkoord gaat, want vaak staat daar standaard aangevinkt, dat je toestemming geeft om nog wat andere programma's te instaleren, kom je al een heel eind.

En op die spam mails reageer je best niet. Zeker niet de afbeeldingen downloaden, of je uitschrijven, want dan is men zeker dat het een bestaand e-mail adres is.

Dan denk ik dat veel mensen een probleem hebben.
                  Mijn computer heeft net zoals velen achter een router een intern ip adres, en daarvan kun je niet zeggen uit welk land het komt.
                  Ik heb daarstraks nog toevallig het IP adres van mijn NAS opgevraagd, die toch in mijn netwerk hangt, en deze gaf netjes mijn WAN IP adres door.

Mvg
                  Last edited by jeevanhoof; 22 december 2018, 18:57.
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Hier wordt toch wel veel op een hoopje gegooid.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Ik heb daarstraks nog toevallig het IP adres van mijn NAS opgevraagd, die toch in mijn netwerk hangt, en deze gaf netjes mijn WAN IP adres door.
                      Via uw intern netwerk geeft uw NAS een WAN-adres op? [emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Er is nog altijd een stuk verbinding vanuit je modem naar je provider. Dus hellemaal anoniem surfen is wel heel moeilijk.
                        Als je een VPN gebruikt wordt alles tussen je PC en de VPN server versleuteld. Inclusief de verbinding naar je provider dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Hier wordt toch wel veel op een hoopje gegooid.
                          Maurice, uw mening had ik eigenlijk graag gehoord want met al die tegenstrijdigheden raak ik er geen wijs uit.
                          Het enige dat ik wil is dat ik anoniem kan surfen op internet.

Comment

Via uw intern netwerk geeft uw NAS een WAN-adres op?
                            Inderdaad, ik was ook even verwonderd.
                            Ik was ingelogd met mijn intern IP adres 192.168.0.100

Op een van de tab bladen kon je verbindingen aanklikken.
                            En daar stond mijn WAN ip adres tussen.

Mvg
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Dan ga je via het Darknet het internet op moeten.
                              Met al zijn beperkingen.
                              Vaak kan je de browser niet maximaliseren of men kan je al traceren.
                              Je gaat de zoek machine van Darknet moeten gebruiken.
                              En alles gaat wat trager want alles wordt opgedeeld in pakketjes en langs een heleboel verschillende computers verstuurd.

Je kan de browser van het Darknet in Windows instaleren, maar beter is om een ander operating systeem gebruiken.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Anoniem op het net is een utopie. Wat wel kan is het moeilijker maken. Zorg dat trackers je niet (of beter, minder) tracken, Noscript, adblocker, Ghostery, Disconnect zijn tooltjes die het grootste deel kunnen tegenhouden maar zelfs dan is de combinatie van wat je gebruikt nog een manier om je te identificeren.
                                Wis na elke sessie je cookies, gebruik TOR, een VPN (maar ook die VPNserver kan alles loggen wat je via hen doet net zoals je provider dat kan als je via hen surft.
                                Gebruik geen Google om te zoeken maar Startpage of DuckDuck Go, geeft niet overal je emailadres, je kan ook perfect fake gegevens invullen of niets invullen als het niet voor "officiele" zaken is. Een graits email dienst hoeft bv. niet je echte naam, woonplaats of geboortedatum te hebben.

Eén ding is zeker, de manier waarop sites over je schouder meekijken zou je in het echte leven nooit aanvaarden. Hou daar dan ook rekening mee.

Website die niets toelaten voor je allerhande dingen aanvaardt hebt laat ik links liggen.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X