Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaams gezin gooit ieder jaar 88 kilo aan voedsel weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlaams gezin gooit ieder jaar 88 kilo aan voedsel weg

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    En wat met alleenstaande, of met twee,de grootwarenhuizen en hun verpakkingen! Als je daar zoekt voor twee, kom je dikwijls uit voor drie of meer, ofwel eet je 2dagen hetzelfde, ofwel gaat het de diepvries in. En alleenstaande zonder diepvries , wat doen die ? Juist.hetzelfde eten of weg gooien. Op de markt groenten kopen,ik denk dat veel groente kramen leurders zijn, die de overschot verkopen van de vroegmarkt. Bij de boer zelf? Ik denk dat dit voor veel stadsmensen en werkende niet mogelijk is. Door de verpakkingen- hoeveelheid etc is er soms creativiteit nodig om gevarieerd te eten. Bij vele mankeert soms of dikwijls de tijd ( voeding bij mekaar zoeken ) om dit te doen. En dat weet de industrie, wat malen zij erom als je veel weggooid. Zie maar wat de grootwarenhuizen onder mom van versheid weggooien,ze gieten er nog liever bleekwater over dan aan te bieden.
    Heel juist Guido, we moeten maar denken aan het voedsel dat ze liever in de container gooien omdat de vervaldatum gisteren was dan dat ze het verdelen onder mensen die het kunnen gebruiken. Tot een tijd geleden was het gebruikelijk dat boeren de etensresten van ziekenhuizen kwamen ophalen voor de varkens, dat mag ook al niet meer. En Off-topic of niet, dit mag gerust voor mij veel breder worden opgetrokken dan voedsel alleen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Dan heb je nog die obsessie rond houdbaarheidsdatum die ook veel verspilling teweeg brengt.
      Vroeger ging men voort op geur, smaak en uitzicht. Nu kan dat precies niet meer.
      Ook weer recht in de roos. Ik zag ooit een foto van een potje zout en ze gingen prat op het feit dat het uit een mijn kwam en dateerde van 40 miljoen jaar geleden (ik zeg maar wat). Er stond wel een vervaldatum op. Ik heb daar vragen bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Dan heb je nog die obsessie rond houdbaarheidsdatum die ook veel verspilling teweeg brengt.
        Vroeger ging men voort op geur, smaak en uitzicht. Nu kan dat precies niet meer.
        Als ik dat doe, dan is het meeste van de aankopen bij de Proxy Delhaize of Carrefour rot voor de vervaldatum.
        Daar blijkt ook nog steeds veel gefoefel te bespeuren.
        Lang geleden als student nog in een supermarkt gewerkt en daar moesten toen ook al heel wat zaken herverpakt worden met een nieuwe datum.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Jaren geleden is een Franse warenhuisketen zeer zwaar gestraft geweest om vervallen vlees naar een wasserij te voeren, gewassen en kleurstoffen erbij en het werd weer als vers verkocht.
          Dit heeft een hele tijd geduurd tot er een aandachtige boekhouder iets vond dat helemaal niet klopte.

En waarom verkopen ze hamburgers per vier verpakt en de broodjes per vijf?
          En zo zijn er nog van die dingen hé.

Bij de Lidl verdwijnen de etenswaren twee dagen voor de vervaldatum uit de rekken. (Ik kan het weten want mijn dochter was er gerante.)

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

En waarom verkopen ze hamburgers per vier verpakt en de broodjes per vijf?
            En zo zijn er nog van die dingen hé.
            OMZET? OMZET!! Die van wij zijn de goedkoopste zijn er meesters in ! Andere ook natuurlijk, 4 Hamburgers, ben je met 2, 2 voor de diepvries, 3 schiet er eentje over, 4 juist genoeg, 5 ééntje te weinig, DUS nog een pak van 4.En zo geraakt de ijskast vol met restjes, maar daar kan je volgens iemand leuke recepten met maken.
            https://ggpics.be/

Comment

Er is veel wat in de soep kan, maar lang niet alles hé.

Met grotere kinderen is het aantal eters nogal variabel, en dat veranders soms op zeer korte termijn. Ze blijven op hun kot of gaan naar hun lief, of er staat een extra eter voor de deur.
              Dus, ja, hier wordt ook te veel weggegooid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Met grotere kinderen is het aantal eters nogal variabel, en dat veranders soms op zeer korte termijn. Ze blijven op hun kot of gaan naar hun lief, of er staat een extra eter voor de deur.
                Dus, ja, hier wordt ook te veel weggegooid.
                Inderdaad, bij grotere kinderen moet je zeer creatief zijn bij het voorzien van eten.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                X