Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hartkatheterisatie ... wat te verwachten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hartkatheterisatie ... wat te verwachten?

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    ....
    Ik rook niet, drink niet, eet gezond en beweeg meer als een doorsnee persoon op mijn leeftijd.
    Zo zie je maar ... Ik heb ook veel gesport, zonder top prestaties, en bewogen en sober geleefd etc ... en toch heb ik al 2 infarkten achter de rug + nog een hoop andere "miserie" ... een slecht genoom valt vooralsnog niet te corrigeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Zojuist is iemand langsgekomen ivm met revalidatie.
      Toen ik mijn trainingen liet zien en prestaties, werd al snel duidelijk dat dit niets voor mij was.

Toen die persoon de kamer uitging zei ze: "heel interessant, ik heb veel bijgeleerd..."
      Ik rook niet, drink niet, eet gezond en beweeg meer als een doorsnee persoon op mijn leeftijd.
      Ik deed ook aan sport, ik was scheidsrechter bij de KBVB en trainde op mijn eentje twee maal per week zeer intensief.
      Door een nieuwe job bij de NMBS kon ik maar om de twee weken een wedstrijd leiden en ik verloor voeling en ben er dan maar mee gestopt, ik haat het om dingen maar half te doen.
      Mijn fysieke conditie ging zienderogen achteruit en opeens kreeg ik vrij regelmatig hevige maagpijn.
      Dokters vonden niks tot mijn huisdokter mij naar een cardioloog stuurde.
      Resultaat, onmiddellijk werkverbod voor minsten 2 maand en een hartkatheterisatie in Roeselare. Drie slagaders bijna volledig dicht.
      Toen ik nog aan sport deed ook nooit iets gevoeld.
      Nader onderzoek bracht aan het licht dat ondanks een zeer streng dieet mijn Cholesterol gehalte maar bleef stijgen.
      Cholesterol zorgt dus voor die plak in de aderen en die plak doet een ader dichtslibben.
      Cardiologen noemen dat een ader ziekte en daar is niks tegen te doen.
      Je kunt dat laten vertragen door te letten op wat je eet en drinkt en door veel te bewegen.
      Desondanks ben ik al twee aan mijn hart geopereerd geweest (Roeselare en Hasselt), en hebben ze al drie stents gestoken (Aalst, Hasselt en Turnhout)
      En niet alleen sukkel ik met mijn hart maar ook met beide benen. Links been 8 à 10 stents en uitblazen gehad, rechterbeen 12 of meer keren stent en/of uitblazen gehad.
      Ik ga al zeven jaar revalideren, leef als een pater neem 17 pillen per dag en toch slibben die dicht.
      Ben onlangs eerst aan rechterbeen geopereerd geweest en 14 dagen later aan mijn linkerbeen. Nu morgen 31/10 ga ik voor de eerste keer weer revalideren.
      Bij mijn benen gaan ze in de lies binnen, rechts voor het linkerbeen en vise versa voor de andere kant. ze maken dus een bocht in de buik.
      En dat is pijnlijk en veel gevaarlijker dan een hartkatheterisatie want als het daar mis gaat is de kans groot om een been te verliezen.
      Dus, waarschijnlijk maakt ook uw lichaam teveel cholesterol aan. Hou dat door regelmatige bloedcontrole goed in het oog.
      Bij mij is dat cholesterol gedoe een familiale erfenis aan vaders kant.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Een duitse collega van mijn had ook enorm veel te veel cholesterol.
        Bypasses gehad, dieet, etc, en toch bleef die cholesterol veel te hoog.

Nu moet die 2 keer per week een soort bloedwassing doen waar ze (net zoals bij dialyse) het bloed aftappen, reinigen en terug geven.
        Zeer belastend voor het sociaal leven, maar als hij het niet doet krijgt hij binnen de 2 jaar terug een infarct (zou dan het derde zijn), en met die behandeling is de kans 90% kleiner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          ...want als het daar mis gaat is de kans groot om een been te verliezen.

Dus, waarschijnlijk maakt ook uw lichaam teveel cholesterol aan. Hou dat door regelmatige bloedcontrole goed in het oog.
          Bij mij is dat cholesterol gedoe een familiale erfenis aan vaders kant.
          Wat jij voor hebt is niet niks en dat zal ik zeker niet onderschatten.

We zitten allemaal iets anders in mekaar en het is vaak erfelijk.
          Ik heb op de afdeling mensen aangesproken die 16 jaar met 'n slechte hartklep rondlopen.

Vanaf het ogenblik dat ik op nierzorg traject zat volg ik mijn bloedanalyses goed op.
          Mijn cholesterol is heel normaal, in principe ideaal, nml 175
          Mijn LDL is 107, dit is normaal ook goed.
          Maar met mijn stens zou ik < 70 moeten streven. Dus er is nog wat werk aan
          Ik heb agressieve bloedverdunners voor ± 12 maanden met maagbeschermende pillen.
          En dan moet ik de rest 'n gewone bloedverdunner blijven nemen (soort asperine)

En als dit zo blijft, is dat "peanuts" in vergelijking met jouw conditie.
          Ik zal het zeker goed opvolgen.

Comment

Working...
          X