Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Bekijk en vergelijk Besturingssystemen, zoals de Microsoft Windows 10 Home NL. Alle informatie over de verschillende uitvoeringen van de Microsoft Windows 10 Home NL vind je op Tweakers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Je hebt hier (volgens mij) voor 99% gelijk. Die ene procent is dat je zelf al ontdekt zou hebben dat één en ander niet klopt (volgens de MS normen) in een bepaalde aanbieding, in dat geval ben je (bewust) illegaal bezig.
      Via het werk van mijn vrouw biedt Microsoft een licentie Windows 10 aan voor 10€.
      Het wordt dan weer wat moeilijker om in te schatten wat “te goedkoop” is. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Nee Freddy, ben nog altijd bezig aan die Pc.
        Ben nu nog bezig alle AWG18 kabels te sleeven (cable sleeving).
        Kast wordt binnenin versiert met spuitwerk in felle kleuren (Badger mini spuitpistooltje).
        .../...
        En deze voormiddag 11h30 moet ik naar de kliniek voor mijn eerste operatie, 15 dagen later een tweede en 3 1/2 maand later een derde operatie.
        Vooral die laatste zal ik twee maand op non actief staan wegens ingepakte rechter arm.
        Heb het wat ingekort, maar mooi projectje met die PC. [emoji106]

Veel succes ermee alsook het beste voor al die ingrepen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Via het werk van mijn vrouw biedt Microsoft een licentie Windows 10 aan voor 10€.
          Prima aanbod, maar wat ik hier nu al de tijd wil duidelijk maken: als je me die cadeau zou doen ben IK er in wezen illegaal mee bezig, alhoewel het perfect zal activeren.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Prima aanbod, maar wat ik hier nu al de tijd wil duidelijk maken: als je me die cadeau zou doen ben IK er in wezen illegaal mee bezig, alhoewel het perfect zal activeren.
            Stel dat mijn vrouw die licentie koopt en ik gebruik die ... dan ben ik ook een andere persoon. [emoji6]
            Trouwens als ik een Windows koop en daarna mij PC aan iemand cadeau die ... dan is die licentie ook naar een ander.
            Het loopt allemaal niet zo’n vaart met dat “illegaal” hoor. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Het loopt allemaal niet zo’n vaart met dat “illegaal” hoor. [emoji6]
              Weet ik ook wel hoor, ik wijs gewoon op de "theorie" zonder met een vingertje te staan zwaaien van "dat mag niet".
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Vorige maand heb ik ongeveer hetzelfde gedaan als TS, dwz een volledig nieuwe PC met overname van de boot SSD (en 1 interne schijf).

Windows 10 (PRO) was een upgrade van een indertijd voor € 24 (rechtstreeks bij Microsoft) gekochte Windows 8 PRO.
                Ik heb dit niet opnieuw geïnstalleerd, gewoon opgestart met de oude SSD.
                Dit is perfect verlopen, alle drivers werden automatisch aangepast en mijn PC werkte met alles erop en eraan zoals tevoren (alleen veel sneller).

Maar Windows was niet geactiveerd.
                Om te beginnen waren er nu 2 PC's met dezelfde naam aan mijn Windows account verbonden.
                Vermits de oude een lege kast was die naar het containerpark gaat heb ik deze verwijderd, maar dan ging het nog niet.
                Maar na invoer van de produktsleutel van de oorspronkelijke Windows 8 was alles in orde.
                Hetzelfde heb ik moeten doen voor Office, Lightroom en andere pakketten waarvan ik vroeger een licentie had gekocht (goed bijhouden die dingen).

Omdat dit een digitale licentie is, gebaseerd op een door mij gekochte retail versie mag ik die inderdaad levenslang meenemen naar (één exemplaar van) andere hardware.
                Al bij al een goede koop toen want een officiële Retail Windows PRO kost nu € 259.

Na wat rondzoeken is mijn indruk dat Microsoft redelijk soepel is hierin, het komt erop aan zoveel mogelijk zieltjes te winnen.
                Zolang je een sleutel (WIN7 of hoger) hebt die van jou is en je weet dat hij niet ergens anders gebruikt is (zoals die op één of andere dubieuze manier gekocht) kan je hiermee Windows 10 activeren.

Ik heb de proef op de som genomen en op een oude laptop een nieuwe installatie gedaan.
                Booten met de WIN10 USB (die je maakt via de MS site), kies "nieuwe windows" (geen upgrade), WIN7 sleutel die onderaan het apparaat staat ingevoerd en zonder probleem WIN10 Home geïnstalleerd en automatisch geactiveerd.
                Hieruit leid ik af dat de gratis upgrade in feite nog steeds mogelijk is (de installatiesoftware herkende een WIN7 Home), ofwel zie PS2.
                .
                Anderzijds zijn er nauwelijks nadelen verbonden aan een niet geactiveerde Windows, als je maar af en toe iets nodig hebt niet onoverkomelijk.

PS: mijn via de krant gekochte sleutel van €29 werkte NIET, het bedrijf Tresspaz dat hierachter zit werkt zeer in de grijze zone, m.i. niet verstandig van de krant in kwestie, tant pis, ik had hem achteraf gezien niet nodig

PS2: als ik mag voortgaan op wat MS verklaart achter het activeringsscherm, nl dat zij hebben nagekeken of de versie authentiek is en op niet meer dan één apparaat is geïnstalleerd, is het kopen van goedkope sleutels (of ze ergens van een oude machine afhalen) best te proberen - ze zeggen zelf dat sinds de licentie digitaal aan de hardware (en liefst ook aan je account) gekoppeld is dat ze geen sleutels meer bijhouden. Dit maakt een dergelijke licentie natuurlijk nog niet legaal.
                Last edited by palombian; 19 oktober 2018, 20:23. Reden: PS2

Comment

Dus mijn oude SSD mag ik in mijn nieuwe Pc steken en daarmee opstarten?
                  Maar de W10 die erop staat is al een upgrade van een originele W8Pro, zal dit geen problemen geven?
                  Trouwens ik heb hier in de tijd een W10 gedownload zonder licentie gedownload van de MS site, kan ik die ook gebruiken met de W8 key?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Normaal zal die de nieuwe hardware gaan detecteren en installeren/configureren.
                    Toch al eens gedaan en liep vlot.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Maar de W10 die erop staat is al een upgrade van een originele W8Pro, zal dit geen problemen geven?
                      Trouwens ik heb hier in de tijd een W10 gedownload zonder licentie gedownload van de MS site, kan ik die ook gebruiken met de W8 key?
                      Punt voor punt hetzelfde als ik gedaan heb.

Ik had hierover ook mijn twijfels daarom had ik voor alle zekerheid een goedkope sleutel gekocht (oplichterij als je het mij vraagt, je kan evengoed zelf gokken met een sleutel, zie mijn test).
                      Pas toen dit niet werkte ben ik gaan zoeken en bleek dat mijn WIN8 PRO licentie kon meegenomen worden.

Ik had wel de SSD gecloond op een harde schijf die ik terug in de oude PC had gestoken voor het geval het niet zou werken (dwz dat de nieuwe PC niet zou booten met de Windows van de oude - dit is misschien ook de reden waarom de activatie niet direct werkte, er waren op een bepaald moment inderdaad 2 machines met dezelfde licentie).
                      Deze stap zou ik overslaan (of althans de cloon niet monteren).

Microsoft stelt duidelijk dat alle licenties (sinds enkele versies van WIN10 terug) nu digitaal zijn en dat wanneer ze aan je Microsoft account zijn gekoppeld (belangrijk denk ik) je ze ook mag meenemen naar nieuwe hardware.
                      Een gratis upgrade naar WIN10 behoudt dezelfde rechten als de oorspronkelijke licentie (in ons geval WIN8 PRO).
                      Zeker als dit een nieuwe retail aankoop was is er m.i. geen twijfel hierover, dat is altijd al zo geweest.

De manier waarop geïnstalleerd wordt (update of nieuwe installatie, via download, DVD of USB stick) heeft voor een digitale licentie (wat ze nu allemaal zijn) geen belang meer.
                      Je kan dus evengoed een verse installatie doen (maar dan ben je dagen zoet om alle programma's terug te installeren).

Het kan zijn dat na het booten met de oude SSD in de nieuwe hardware Windows niet direct geactiveerd wordt, maar dat kan je dus doen door de sleutel in te voeren die toen is doorgemaild bij de aankoop van WIN8 PRO.

PS: ik heb ook eens met een speciaal programma van MS de licenties van onze verschillende PC's eens nagekeken. Op die manier wordt nog wel een deel van de oorspronkelijke sleutel getoond. Anderzijds worden alle licenties als RETAIL gemarkeerd, ook op een laptop die bij Dell is gekocht met WIN7, wat m.i. toch OEM zou zijn.
                      Dit dient wschl vooral om tijdelijke groepslicenties van universiteiten en bedrijven eruit te filteren, veel van die goedkope sleutels komen hiervan.
                      Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoever alles wordt samengebracht bij het koppelen aan je MS account (wat ik niet overal heb gedaan, hoe doe je dat bv als zowel jij als je vrouw een login hebben op dezelfde PC ?).

m.i. weet Microsoft verdomd goed hoe de zaken ineenzitten, maar ze gebruiken dat naargelang het hun uitkomt, preken een streng beleid maar doen in de praktijk niet moeilijk - of ze retroactief op dubieuze manier verkregen sleutels nog gaan blokkeren is de vraag - ik ben liever nu zeker dat mijn installatie geldig is.
                      Last edited by palombian; 17 oktober 2018, 09:41.

Comment

Normaal zal die de nieuwe hardware gaan detecteren en installeren/configureren.
                        Toch al eens gedaan en liep vlot.
                        Bedankt om dit te bevestigen, het is een heel gemakkelijke oplossing.

De laatste WIN10 versies herkennen zeer veel hardware direct, maar vroeger was het toch een beetje tricky.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Bedankt om dit te bevestigen, het is een heel gemakkelijke oplossing.

De laatste WIN10 versies herkennen zeer veel hardware direct, maar vroeger was het toch een beetje tricky.
                          Inderdaad en vroeger bleef men soms met veel rommel zitten.
                          Vanaf Windows 7 is dat beginnen beteren, Windows 8 nog beter en Windows 10 ruimt nu alles goed op zonder nadelige gevolgen.
                          Als uw Windows 10 niet verprutst is, dan loont het vaak niet de moeite om een nieuwe installatie te overwegen ... veel tijd en moeite bespaard.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Heb hier net in een "oude" netbook met Win7 een nieuwe SSD gestoken.
                            Win7 overgezet met CloneZilla.

Hierna een gratis upgrade naar Win10. Geen enkel probleem. Officieel is de gratis upgrade afgesloten, maar in de praktijk werkt alles nog steeds.

Meer info: https://www.zdnet.com/article/heres-...ws-10-upgrade/
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

Comment

Working...
                            X