Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Vreemd dat Microsoft je zelf de tools geeft om een licentie los te koppelen van de hardware
    zie google "How to deactivate and uninstall Windows Product Key" zie ook "slmgr.vbs" ...
    BTW upgrade version vanaf 7, 8 of 8.1 naar W10, hebben meestal een virtuele licentie ... FWIW
    En wat lees ik daar: (trouwens zie ik in Google allerlei sites verschijnen, maar niet microsoft.com)

"Once you have done this, you could sell or dispose off the laptop and use the Windows Product Key elsewhere, provided its licensing terms allow it. If it is a Retail key, you could do so, but if it is an OEM key, it would be tied to the machine."

Maar ik vermoed dat ze geen heksenjacht gaan openen als je zo'n OEM key zou uninstallen op je oude PC en hergebruiken op de nieuwe. Maar "puur" juridisch is het illegaal.
    Last edited by nete; 28 september 2018, 22:04.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb zelf al een OEM gebruikt met een nieuw moederbord, uiteraard krijgt men de melding dat men niet automatisch kan activeren maar moet bellen.
      Dat bellen is ook niets op zich ... is geen fysieke persoon maar een computerstem dat u begeleidt.
      En ik durf ervan uitgaan dat indien Microsoft u bijstaat om de Windows actief te krijgen, dat ze daar geen probleem van gaan maken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik heb zelf al een OEM gebruikt met een nieuw moederbord, uiteraard krijgt men de melding dat men niet automatisch kan activeren maar moet bellen.
        Dat bellen is ook niets op zich ... is geen fysieke persoon maar een computerstem dat u begeleidt.
        En ik durf ervan uitgaan dat indien Microsoft u bijstaat om de Windows actief te krijgen, dat ze daar geen probleem van gaan maken.
        Weet ik ook wel, vind het ook belachelijk van Microsoft, maar "puur juridisch" is het illegaal.
        Op die OEM verpakking staat zelfs geschreven dat de sticker met de code op de kast van de PC MOET geplakt worden. En die is er dan later niet of nauwelijks terug af te halen.

In de praktijk bestaat er een enorme "grijze zone" qua legaal of niet legaal, maar juridisch is die er niet. Software kan niet "een beetje" (of "min of meer") legaal zijn. Het is zwart of wit.
        Ik bedoel: het is niet omdat je een software KAN activeren dat je daarom perfect juridisch legaal bezig bent.
        Maar ze zullen u wel niet komen zoeken hé...
        Last edited by nete; 28 september 2018, 23:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Weet ik ook wel, vind het ook belachelijk van Microsoft, maar "puur juridisch" is het illegaal.
          Op die OEM verpakking staat zelfs geschreven dat de sticker met de code op de kast van de PC MOET geplakt worden. En die is er dan later niet of nauwelijks terug af te halen.

In de praktijk bestaat er een enorme "grijze zone" qua legaal of niet legaal, maar juridisch is die er niet. Software kan niet "een beetje" (of "min of meer") legaal zijn. Het is zwart of wit.
          Ik bedoel: het is niet omdat je een software KAN activeren dat je daarom perfect juridisch legaal bezig bent.
          Maar ze zullen u wel niet komen zoeken hé...
          Juridisch illegaal?
          Bij mijn weten staat in geen enkele wet hoe men Windows mag of moet activeren, dat staat in hun gebruiksovereenkomst.
          Zij kunnen u bij inbreuk juridisch laten vervolgen door een klacht neer te leggen en te hopen dat een rechtbank u wil dagvaarden en veroordelen, maar de kans is zeer klein dat dit gebeurt als Microsoft het u zelf aangeboden heeft.

En sticker verplicht op kast te kleven?
          Waar staat dat heden op de verpakking?

Ik heb mijn Windows 10 online aangeschaft (toen gratis zelfs) en heb niet eens een sticker. [emoji6]

Gevonden op answers.Microsoft.com:

“Starting with Windows 8, Microsoft had changed from stickers that have the product key that the user has to type in when installing the operating system to new BIOS embedded product keys. The idea is that by eliminating the sticker, you eliminate one of the easier ways for nefarious users to get a legitimate product key. Eliminating the product key sticker also removes any worry that the sticker might get damaged while at the same time eliminating the long and irritating process of typing in various letters and numbers when installing the operating system.
          If the user has to reinstall the operating system on a machine that came with Windows 10, the installation process automatically grabs the software product key from the motherboard BIOS with no input from the user. This means that those familiar Windows product key stickers will no longer appear on the Windows 10 computers.
          You should be able to find the product key using the following instructions:
          Windows 10 came preinstalled on my computer, how do I find the product key?
          Press Windows key + X
          Click Command Prompt (admin)
          Enter the following command:
          wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
          Hit Enter
          The product key will be revealed, copy the product key then enter it
          Click Start > Settings > Update & security > Activation > Change the product key then enter the new product key then click Next to Activate
          If you are unable to activate Windows 10 after all the above and you are certain you have the correct edition installed, then please attempt phone activation.”

En heeft u ooit de voorwaarden gelezen toen Microsoft de gratis upgrade naar Windows 10 aanbood?
          Er stond vermeld dat zelfs indien het vorige OS (W7 of W8) een volledige versie was, de gratis upgrade naar Windows 10 automatisch een OEM versie werd.
          En in principe werd de licentie van het vorige OS zelfs gedeactiveerd.
          Last edited by VerSeg; 29 september 2018, 02:47.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb dit ook al gedaan en werkte als een trein... Wel veel intoetsen op de smartphone maar uiteindelijk was de nieuwe geactiveerd.

Zolang MS dit zelf toelaat zou ik er niet van wakker liggen...

Comment

Juridisch illegaal?
              Bij mijn weten staat in geen enkele wet hoe men Windows mag of moet activeren, dat staat in hun gebruiksovereenkomst.
              Zij kunnen u bij inbreuk juridisch laten vervolgen door een klacht neer te leggen en te hopen dat een rechtbank u wil dagvaarden en veroordelen, maar de kans is zeer klein dat dit gebeurt als Microsoft het u zelf aangeboden heeft.

En sticker verplicht op kast te kleven?
              Waar staat dat heden op de verpakking?
              En weer die verdachtmakingen, om moedeloos van te worden
              Ik heb enkele weken terug voor iemand in de buurt zijn PC geupgrade met een SSD en een Windows 10. Op de omslag waarin de DVD zit van Windows 10 OEM PLAKT EEN STICKER MET DE ACTIVATIE KEY EN DE TEKST ERBIJ DAT IK DIE OP DE KAST MOET PLAKKEN.
              Ik wordt jouw onophoudelijke verdachtmakingen overal waar ik iets schrijf stilaan kotsbeu. Ga naar een PC winkel, vraag naar een OEM versie, bekijk hem langs alle kanten, lees wat er op staat en geef hem terug aan de verkoper. En dan mag je hier komen verkondigen of ik lieg of niet.
              Maar als je me niet kan "pakken" dan is je dag niet goed hé.
              Last edited by nete; 29 september 2018, 07:59.

Comment

Ik heb onlangs ook een nieuwe pc gebouwd en netjes Windows 10 gekocht.
                Echter van een DVD was geen sprake.

Gewoon een key. Windows moest je maar downloaden.

de sticker zat er ook wel bij om op de kast te plakken.

Of het nu nog geld weet ik niet maar een aantal jaren terug was het verboden aan een officiële verkoper/hersteller,
                om een pc te herstellen waar de stikker niet op zat.
                en dit werd wel degelijk gecontroleerd door Micrososft door pc's aan te bieden zonder sticker.

mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Zoals ik al eerder vermelde, Microsoft verandert zijn beleid als ze dat nodig achten.
                  En trouwens, als die licentie van HLN niet legaal was dan aanvaardt men dat niet bij MS.
                  Ik startte dat draadje niet om ruzie te maken, dus hou daar a.u.b. mee op zeg.

De vraag is nog altijd niet beantwoord: Waar kan ik de goedkoopste licentie kopen?
                  Het moet wel legaal zijn en bij een betrouwbare firma, en of die nu kranten verkoopt of potten en pannen kan mij niet schelen.
                  Last edited by Franciskine; 29 september 2018, 11:16.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

De vraag is nog altijd niet beantwoord: Waar kan ik de goedkoopste licentie kopen?
                    Het moet wel legaal zijn en bij een betrouwbare firma, en of die nu kranten verkoopt of potten en pannen kan mij niet schelen.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zoals ik al eerder vermelde, Microsoft verandert zijn beleid als ze dat nodig achten.
                      En trouwens, als die licentie van HLN niet legaal was dan aanvaardt men dat niet bij MS.
                      Dat klopt volledig, hun voorwaarden veranderen met de jaren steeds.
                      Zo was een systeembouwer vroeger enkel een professionele verkoper van samengestelde systemen en werd het nadien versoepeld naar eenieder dat een systeem samenstelde.
                      (Mogelijks ondertussen terug veranderd)

Wat voor u mogelijks interessant is:
                      Meer informatie over het opnieuw installeren van Windows op een apparaat wanneer Windows op het apparaat problemen ondervindt.

Laatste punt “U kunt Windows 10 opnieuw installeren nadat u een belangrijke wijziging hebt doorgevoerd in de hardware van uw pc (zoals vervanging van het moederbord).”
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

En weer die verdachtmakingen, om moedeloos van te worden
                        Ik heb enkele weken terug voor iemand in de buurt zijn PC geupgrade met een SSD en een Windows 10. Op de omslag waarin de DVD zit van Windows 10 OEM PLAKT EEN STICKER MET DE ACTIVATIE KEY EN DE TEKST ERBIJ DAT IK DIE OP DE KAST MOET PLAKKEN.
                        Ik wordt jouw onophoudelijke verdachtmakingen overal waar ik iets schrijf stilaan kotsbeu. Ga naar een PC winkel, vraag naar een OEM versie, bekijk hem langs alle kanten, lees wat er op staat en geef hem terug aan de verkoper. En dan mag je hier komen verkondigen of ik lieg of niet.
                        Maar als je me niet kan "pakken" dan is je dag niet goed hé.
                        En weer dat persoonlijk nemen, wordt ik moedeloos van. [emoji107]
                        Ik reageer op een tekst man, niet op een persoon ... leer eens dat wat men openbaar post een algemene info wordt en niet privé of persoonlijk is.
                        De tekst komt trouwens van “support.microsoft.com”, dan heeft Microsoft het duidelijk op u gemunt. [emoji15]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Bedankt Francis, we gaan deze eens checken.

Dat klopt volledig, hun voorwaarden veranderen met de jaren steeds.
                          Zo was een systeembouwer vroeger enkel een professionele verkoper van samengestelde systemen en werd het nadien versoepeld naar eenieder dat een systeem samenstelde.
                          (Mogelijks ondertussen terug veranderd)

Wat voor u mogelijks interessant is:
                          Meer informatie over het opnieuw installeren van Windows op een apparaat wanneer Windows op het apparaat problemen ondervindt.

Laatste punt “U kunt Windows 10 opnieuw installeren nadat u een belangrijke wijziging hebt doorgevoerd in de hardware van uw pc (zoals vervanging van het moederbord).”

Die link ga ik zeker eens "bestuderen"". Thx Freddy.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik ben niet alles gaan lezen, maar het loont de moeite.
                            En zelf heb ik ook al met de hulp van Microsoft (telefonische activatie) een Windows opnieuw geactiveerd op nieuwe hardware na vervanging wegens defect.
                            Zelfs al een volledig geïnstalleerde versie over gezet op een andere PC, alle drivers werden correct overgezet naar de nieuwe hardware, Windows 10 is daar redelijk goed in. [emoji6]

En anders is Francis zijn link wel interessant voor de prijs. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Bedankt Francis, we gaan deze eens checken.

Gaat zeker werken en je bent gesteld voor amper een paar euro.
                              Maar ik zou zeggen stuur eens een mail naar Microsoft met de link naar die shop en de vraag of dat een legale Windows is volgens de voorwaarden van MS.
                              Het is niet zo als ik denk dat zo'n versie misschien niet echt voldoet aan de norm van Microsoft je dat niet perfect kan gebruiken EN activeren, plus zelfs in zo'n geval is er 99,99% zekerheid dat MS er zich nooit druk gaat over maken.

Je kan het vergelijken met 180 rijden op een autobaan. Is in feite een overtreding van de norm, maar zolang je niet geflitst wordt is er niets aan de hand. En als je dat nog 100 keer herhaalt en je wordt nooit geflitst verandert er niks, en je auto zal nog altijd 180 rijden als je dat wil.

Comment

Gaat zeker werken en je bent gesteld voor amper een paar euro.
                                Maar ik zou zeggen stuur eens een mail naar Microsoft met de link naar die shop en de vraag of dat een legale Windows is volgens de voorwaarden van MS.
                                Het is niet zo als ik denk dat zo'n versie misschien niet echt voldoet aan de norm van Microsoft je dat niet perfect kan gebruiken EN activeren, plus zelfs in zo'n geval is er 99,99% zekerheid dat MS er zich nooit druk gaat over maken.

Je kan het vergelijken met 180 rijden op een autobaan. Is in feite een overtreding van de norm, maar zolang je niet geflitst wordt is er niets aan de hand. En als je dat nog 100 keer herhaalt en je wordt nooit geflitst verandert er niks, en je auto zal nog altijd 180 rijden als je dat wil.
                                Mooie vergelijking, maar dan is alles legaal zolang ze je niet pakken........
                                Maar ik versta wat je bedoeld ;-)

Comment

Working...
                                X