Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je kan het vergelijken met 180 rijden op een autobaan. Is in feite een overtreding van de norm, maar zolang je niet geflitst wordt is er niets aan de hand. En als je dat nog 100 keer herhaalt en je wordt nooit geflitst verandert er niks, en je auto zal nog altijd 180 rijden als je dat wil.
    Niet echt vergelijkbaar.

    Bij Microsoft geef je bij hun aan dat je gaat activeren en ze laten het toe of helpen u zelfs indien nodig.

    Ik ken geen enkele agent waar je vooraf tegen kan zeggen dat je 180 gaat rijden en dat hij zal antwoorden dat hij u zelfs wil helpen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Niet echt vergelijkbaar.
      Dan is dat net zoals de meestal totaal irrelevante vergelijkingen die jij steeds komt neerpennen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #33
        Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Dan is dat net zoals de meestal totaal irrelevante vergelijkingen die jij steeds komt neerpennen.
        Dit is de beste van vandaag ... je eigen fouten gebruiken om anderen verwijten te maken. [emoji57]
        Lol
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

          @ Red Falcon:

          De licentievoorwaarden van Microsoft zijn een enorm kluwen waar een kat (en zijzelf misschien ook) zijn jongen niet meer vind.

          Als je bij een nieuwe PC een OEM aankoopt (110 euro) dan ben je 1000% zeker dat je binnen hun "norm" zit.

          Alle andere aanbiedingen zijn met een korreltje zout te nemen, dus als je daar even heilig wil zijn als de paus qua legaal of niet, dan vraag je het hen even, zo simpel is dat.

          Als je een bij Microsoft gekende sleutel in handen hebt dan kan je Win10 zo dikwijls installeren als je wil, die activatie "machine" veronderstelt altijd dat jijzelf het spel correct speelt.
          Of je dan volgens de MS regels legaal bezig bent is een ander paar mouwen.

          Trouwens, waarom zouden de PC-winkels die aanbiedingen niet massaal inkopen en bv. verkopen aan 20 of 25 euro, daar zullen ze meer winst aan hebben dan aan die officiële OEM van 110 euro ?

          Ik beweer dus niet dat die 8 euro aanbieding niet koosher zou zijn, maar ik hou het gezegde in het achterhoofd: als het te mooi is om waar te zijn dan is het nogal dikwijls....

          Maar het zal werken hoor, in zoverre dat zij voor MS geldige sleutels leveren, ik neem aan dat dat wel zo zal zijn.

          @Verseg: lees het eerste regeltje en respecteer eens voor één keer wat ik denk en schrijf. Laat de beoordeling eens aan Red Falcon over. Dank u.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            @Verseg: lees het eerste regeltje en respecteer eens voor één keer wat ik denk en schrijf. Laat de beoordeling eens aan Red Falcon over. Dank u.
            Het heeft niets met u persoonlijk of respect te maken, maar met de gegeven info die deels verouderd is.

            Een deel van uw informatie is niet correct en het enige dat ik wou doen is daarop inpikken met info komende van Microsoft zelf.
            De laatste jaren is er enorm veel veranderd bij Microsoft en uw eerder gegeven info klopt volledig voor oudere versies, heden is een en ander anders met recente versies.
            Ook uw laatste post is deels fout, maar ik zal er maar niet verder op ingaan of we zijn weer vertrokken.

            Als men iets post in een openbaar forum, dan kan iedereen wat aanvullen nete ... je hoeft dat niet persoonlijk te nemen.
            Natuurlijk zie jij veel reacties van mij, we zijn beiden veel actief op dit forum en logischerwijze komen we elkaars reacties veel tegen. [emoji6]

            Geniet van je zondag. [emoji106]
            Last edited by VerSeg; 30 september 2018, 11:27.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              @ Red Falcon:

              De licentievoorwaarden van Microsoft zijn een enorm kluwen waar een kat (en zijzelf misschien ook) zijn jongen niet meer vind.

              ...
              Ik snap absoluut niet waar ge u zo druk over maakt ... Bij een overlijden 6 maand geleden lag er een "oude" laptop bij de nalatenschap, een Lenovo prehistorie maar met een legale W7 install .. Ik heb die via de iso download (nog steeds officieel verkrijgbaar bij MS) upgegraded naar W10 ... Geen enkele boodschap van MS heeft mij laten verstaan dat ik "illegaal" aan het klooien was en van stickertjes kleven was al totaal geen spraak ... heb ik nu een ilegale versie ? Ik dacht het niet ... als ik nu de HW daarvan voldoende bijspijker dan heb ik theoretisch een ander computer en moet ik een nieuw licentie kopen ? kom nou zeg !

              BTW die aanbiedingen van die W10 voor enkele euros zijn nogal ter sprake geweest (hier? internet forums?) ... Je krijgt dan een "volume licence key" die zo "zwart" is als de meest illegale markt maar kan zwart zijn ...
              en er zijn legio methoden beschreven om telefonisch te activeren met een door MS NIET GEBANDE licence key ... of je versie dan legaal of illegaal is dat is dan louter semantiek, je kopij werd door MS gevalideerd en authentiek bevonden, einde verhaal.

              Comment


              • #37
                Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ik snap absoluut niet waar ge u zo druk over maakt ... Bij een overlijden 6 maand geleden lag er een "oude" laptop bij de nalatenschap, een Lenovo prehistorie maar met een legale W7 install .. Ik heb die via de iso download (nog steeds officieel verkrijgbaar bij MS) upgegraded naar W10 ... Geen enkele boodschap van MS heeft mij laten verstaan dat ik "illegaal" aan het klooien was en van stickertjes kleven was al totaal geen spraak ... heb ik nu een ilegale versie ? Ik dacht het niet ... als ik nu de HW daarvan voldoende bijspijker dan heb ik theoretisch een ander computer en moet ik een nieuw licentie kopen ? kom nou zeg !

                BTW die aanbiedingen van die W10 voor enkele euros zijn nogal ter sprake geweest (hier? internet forums?) ... Je krijgt dan een "volume licence key" die zo "zwart" is als de meest illegale markt maar kan zwart zijn ...
                en er zijn legio methoden beschreven om telefonisch te activeren met een door MS NIET GEBANDE licence key ... of je versie dan legaal of illegaal is dat is dan louter semantiek, je kopij werd door MS gevalideerd en authentiek bevonden, einde verhaal.
                Wat betereft die laptop volledig akkoord.
                Een laptop bijspijkeren veel succes.
                Je laatste opmerking: zoek dan een gekraakte versie, dan steek je nog eens 8 euro op zak.

                Maar ik dacht dat TS zijn vraag betrof waar hij de goedkoopste legale versie van Windows 10 kon kopen.

                Maar je geeft me dus gelijk, dank u: die aanbieding van een paar euro is dus in feite "pikzwart" qua legaliteit voor een particulier.

                Je bevestigt in feite mijn stelling: het is niet omdat je een Win10 kan activeren dat je dan 100% zeker legaal bezig bent. Maar voor het merendeel van de Belgen is dat kunnen activeren hun eigen privé "licentievoorwaarde".
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #38
                  Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Wat betereft die laptop volledig akkoord.
                  Een laptop bijspijkeren veel succes.
                  Je laatste opmerking: zoek dan een gekraakte versie, dan steek je nog eens 8 euro op zak.

                  Maar ik dacht dat TS zijn vraag betrof waar hij de goedkoopste legale versie van Windows 10 kon kopen.

                  Maar je geeft me dus gelijk, dank u: die aanbieding van een paar euro is dus in feite "pikzwart" qua legaliteit voor een particulier.

                  Je bevestigt in feite mijn stelling: het is niet omdat je een Win10 kan activeren dat je dan 100% zeker legaal bezig bent. Maar voor het merendeel van de Belgen is dat kunnen activeren hun eigen privé "licentievoorwaarde".
                  zucht jong ... ander maal spijkers op laag water gezocht? LEES BEGOT MIJN GANS ANTWOORD ? wat zit ge nog verder te zeuren over illegaal of niet ALS MICROSOFT UW ACTIVATIE VRAAG AANVAARDT, GOEDKEURT EN U EEN LICENTIE VRIJ GEEFT DIE ZE ZELF ACTIVEREN! djeezes kristes ... ... tik eens een "illegaal" serienummer in en zie of Microsoft uw aanvraag aanvaardt? MOOI NIET JONG ! Ik denk dat ge hier over louter theoretische semantiek ligt te emmeren maar dat ge over de praktijk niets weet ! Het lijkt er al lang op dat het MS geen ene reet kan schelen zolang ge maar een "legaal" serienummer hebt voor uw PC ...

                  .. en hoe naief kunt ge wel zijn om te denken dat als TS de vraag stelt over "DE GOEKOOPSTE" Windows 10 versie, dat het dan deze kant NIET zou opgaan ? ... djeezes kristes 2 jong ... wat zit ik hier mijn tijd nog te verkl... om op zulke nonsens nog te zitten antwoorden ! enfin ... laat maar ...

                  Edit: en als ge werkelijk een brutaal antwoord wil op de vraag wat de goedkoopste oplossing is, dan is de installatie van een "legale" kopij zonder serienummmer en geactiveerd met een "legaal" serienummer via de telefoon de goedkoopste optie! ... en neen, dat is geen gekraakte versie ...
                  DISCLAIMER: EN NEEN, IK ZEG NIET DAT MEN DIT MOET DOEN, HET IS EEN SEMANTISCH/THEORETISCH ANTWOORD OP DE GESTELDE VRAAG !
                  Last edited by Guest41; 30 september 2018, 21:47.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                    Wat ik niet versta is dat men ineens begonnen is over een legaal en illegale versie van Windows.
                    Mijn vraag was toch simpel en duidelijk; WAAR KAN IK DE GOEDKOOPSTE WINDOWS 10 KOPEN?
                    Als ik een illegale versie had gewild, dan zou ik die vraag hier niet gesteld hebben.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Wat ik niet versta is dat men ineens begonnen is over een legaal en illegale versie van Windows.
                      Mijn vraag was toch simpel en duidelijk; WAAR KAN IK DE GOEDKOOPSTE WINDOWS 10 KOPEN?
                      Als ik een illegale versie had gewild, dan zou ik die vraag hier niet gesteld hebben.
                      Ok, in #34 staat het antwoord.
                      Sorry voor mijn reacties, maar ik meende te begrijpen dat je de goedkoopste perfect legale versie (volgens MS voorwaarden) bedoelde en dan is het, denk ik, de OEM versie van 110 euro.
                      Ik denk dat je intussen wel genoeg info hebt om zelf je keuze te maken, ook zonder de scheldpartij van regulus.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Je bevestigt in feite mijn stelling: het is niet omdat je een Win10 kan activeren dat je dan 100% zeker legaal bezig bent.
                        Ik denk dat je het toch iets anders moet zien.
                        Er zijn twee zaken in het verhaal.

                        Ten eerste heeft men een al dan niet geldige key om Windows te activeren.
                        Als men die op de gangbare manier kan activeren zonder tools om te kraken, dan is dat een geldige key want anders zou die niet aanvaard worden.

                        Langs de andere kant is er de manier waarop men die bekomt en daar ligt het probleem niet bij de koper maar bij de verkoper.
                        Men heeft verkopers die de officiële weg volgen en deze die het niet zo nauw nemen met de voorwaarden van Microsoft.
                        Het is niet echt aan de klant om daar wakker van te liggen, als Microsoft daar op uitkomt en ze willen stappen ondernemen, dan is het de verkoper dat daarvoor opdraait.

                        Ook al gaat het samen, Microsoft legt verkoopvoorwaarden op, geen aankoopvoorwaarden.
                        Het is de (officiële) verkoper dat het niet mag aanbieden, niet de klant dat het niet mag kopen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Mijn vraag was toch simpel en duidelijk; WAAR KAN IK DE GOEDKOOPSTE WINDOWS 10 KOPEN?
                          Heb je eventueel al kunnen proberen om met je huidige key te herinstalleren en te heractiveren?
                          Zou in principe moeten lukken en is het goedkoopste.
                          Tenzij je beide PC’s actief wil houden natuurlijk. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                            Nee Freddy, ben nog altijd bezig aan die Pc.
                            Ben nu nog bezig alle AWG18 kabels te sleeven (cable sleeving).
                            Kast wordt binnenin versiert met spuitwerk in felle kleuren (Badger mini spuitpistooltje).
                            Waarschijnlijk ga ik ook led bandjes inbouwen.
                            Begon daar een 30jaar geleden van te dromen om één zo'n Pc te maken, ik verfde wel de buitenkant van Gamer Pc's met de spuit maar sinds ze doorzicht kasten te maken ben ik begonnen met cable sleeving.
                            En deze voormiddag 11h30 moet ik naar de kliniek voor mijn eerste operatie, 15 dagen later een tweede en 3 1/2 maand later een derde operatie.
                            Vooral die laatste zal ik twee maand op non actief staan wegens ingepakte rechter arm.
                            Maar ik ga proberen mijn versie opnieuw geactiveerd te krijgen.
                            Trouwens die licentie heb ik niet bij HLN, maar bij HNB gekocht.
                            En je hebt gelijk, als ik niet online kan activeren dan moet ik dat per telefoon doen.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik denk dat je het toch iets anders moet zien.
                              Er zijn twee zaken in het verhaal.

                              Ten eerste heeft men een al dan niet geldige key om Windows te activeren.
                              Als men die op de gangbare manier kan activeren zonder tools om te kraken, dan is dat een geldige key want anders zou die niet aanvaard worden.

                              Langs de andere kant is er de manier waarop men die bekomt en daar ligt het probleem niet bij de koper maar bij de verkoper.
                              Men heeft verkopers die de officiële weg volgen en deze die het niet zo nauw nemen met de voorwaarden van Microsoft.
                              Het is niet echt aan de klant om daar wakker van te liggen, als Microsoft daar op uitkomt en ze willen stappen ondernemen, dan is het de verkoper dat daarvoor opdraait.

                              Ook al gaat het samen, Microsoft legt verkoopvoorwaarden op, geen aankoopvoorwaarden.
                              Het is de (officiële) verkoper dat het niet mag aanbieden, niet de klant dat het niet mag kopen.
                              Je hebt hier (volgens mij) voor 99% gelijk. Die ene procent is dat je zelf al ontdekt zou hebben dat één en ander niet klopt (volgens de MS normen) in een bepaalde aanbieding, in dat geval ben je (bewust) illegaal bezig.
                              Maar dan ben je al een massochist die de MS voorwaarden eerst gaat lezen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Maar ik ga proberen mijn versie opnieuw geactiveerd te krijgen.
                                Trouwens die licentie heb ik niet bij HLN, maar bij HNB gekocht.
                                En je hebt gelijk, als ik niet online kan activeren dan moet ik dat per telefoon doen.
                                Maak je geen zorgen, dat gaat perfect werken.
                                Succes met je PC en met je operaties !
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X