Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Mja, een Samsung Galaxy S9 of Note 9 kost ook veel geld. Mooie hardware, maar de software...
Iedereen heeft z'n voorkeur. Als mensen de prijs er voor willen geven omdat het voor hen de moeite waard is, dan storen ze daar toch niemand mee ? Als je buur morgen een BMW koopt van 100k, dan is dat zijn keuze he.
Ben ook Apple user in hart en nieren, sinds 1999. Ik gebruik Apple op het werk en thuis. Vraag me niet om met Windows of Android te werken, of ik gooi de boel tegen de muur.
Ik hoor al jaren en jaren dat ik gek ben dat ik zo'n dure computers en foons koop. Mijn zaak, he.
Dit filmpje, hoewel niet echt origineel, is Apple's stijl. If you don't like it, don't buy it (letterlijk en figuurlijk).
Mja, een Samsung Galaxy S9 of Note 9 kost ook veel geld. Mooie hardware, maar de software....
Moest de software van Samsung zo slecht zijn dan zouden ze zeker geen nummer 1 staan.
En dat Apple en Samsung maar opletten want Huawei heeft met zijn P20 Pro een erg geduchte tegenstander gecreëerd.
Zelf heb ik nu een Samsung S5 en die blijf tot hij uiteen valt en als er ander moet komen dan mag die niet meer kosten dan € 400,00. Meer geef ik daar niet aan uit.
Ik moet daar maandelijks voor betalen en wordt toch bijna nooit gebeld, ik kan evengoed zonder dat ding.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Moest de software van Samsung zo slecht zijn dan zouden ze zeker geen nummer 1 staan.
En dat Apple en Samsung maar opletten want Huawei heeft met zijn P20 Pro een erg geduchte tegenstander gecreëerd.
Zelf heb ik nu een Samsung S5 en die blijf tot hij uiteen valt en als er ander moet komen dan mag die niet meer kosten dan € 400,00. Meer geef ik daar niet aan uit.
Ik moet daar maandelijks voor betalen en wordt toch bijna nooit gebeld, ik kan evengoed zonder dat ding.
Het is niet omdat iets goed verkoopt, dat het dan automatisch beter is dan de rest...
Maar goed, ik had het over mijn mening. Windows en Android zijn voor MIJ niet goed en heel frustrerend. In plaats van te kunnen doen wat ik wil doen, ben ik meer aan 't zoeken HOE ik het moet doen. Dat kan nie de bedoeling zijn.
Ja, Apple is duur, maar het is het waard naar mijn bescheiden mening.
Zelfde met alles, uiteindelijk. De ene is content met een camera van 1000 euro, een andere komt pas aan z'n trekken met 5000 euro aan uitrusting.
Ik ken ook mensen die geen smartphone hebben, maar content zijn met een gewone GSM. Da's hun zaak he.
Apples and oranges, you know...
Mijn laatste aankoop bij Apple was een top-of-the-line 27" iMac en een 2e 27" retina scherm ernaast, geconnecteerd aan de iMac via Thunderbolt.
Op een dag werkt dat 2e scherm niet meer. Ik log een call. Na wat over-en-weer gepraat vraagt de techneut me om een ander apparaat te testen op de Thunderbolt poorten van de iMac. Dat doe ik, en zo merken we dat niet het 2e scherm kapot is, maar de Thunderbolt poort. De techneut raadt me aan de huidige call (ge'logged op het 2e scherm) te sluiten en een nieuwe call te openen op het serienummer van de iMac. Dat doe ik, maar in de tussentijd ben ik buiten garantieperiode. Ik vraag een uitzondering aan, verwijzend naar de eerste call, en men aanvaardt de nieuwe call. Men raadt mij aan de iMac binnen te geven voor reparatie, en dat doe ik.
Vier maanden later ga ik hem halen (ik zat in Afrika). Tot mijn verbazing schuiven ze ook een reparatiefactuur over de toonbank; nieuw moederbord twv ongeveer 1500€! Ik weiger te betalen en begin een telefoongevecht met Apple. Ik geraak tot bij een manager in NL. Ik verwijs nogmaals naar de initiële call. Ik wijs hen erop dat ik een top-klant ben (ik heb ook twee Macbooks Pro's, twee iPads, twee iPhones en twee Apple TV's). Het maakt allemaal geen moer uit. Die oude call is weg, of ze willen geeneens de moeite doen om het te checken. Betalen zal ik! Ik heb het toestel dringend nodig want ik wil nog een nieuwsbrief voorbereiden voor ik naar Afrika vertrek. Dus ik betaal. Iets later vertrek ik naar Afrika.
Nog eens zes maanden later ben ik terug, zet mijn iMac aan, en bemerk een lelijke plek in de linkerbovenhoek van mijn 2e scherm, alsof er water achter het glas is geraakt. Ik zoek even op het net. Het is blijkbaar een gekend probleem. Maar gezien ik buiten garantie ben kan ik geen aanspraak maken op vervanging, noch op gratis reparatie. Dus ik zal het scherm maar houden zoals het is.
Ik denk dat het voor iedereen duidelijk mag zijn; ik heb mijn laatste Apple apparaat gekocht. En wie mij als klant verliest, die verliest mij voor het leven (luisteren jullie, KLM en Proximus??) Apple verdient zijn huidige status geenszins. Het is niet dat de producten duur zijn. Dat op zich is het probleem niet. Het is dat je aan die prijs wel wat anders verwacht wat betreft kwaliteit en wat betreft support.
Het mag dan al een leuk filmpje zijn; dat centrum in Cupertino zal niet worden onderhouden met mijn centen. En ik hoop dat velen dit lezen en hieruit leren.
Radicaal tegen want dat ding is verre van € 1600,00 waard.
Dat kost wel veel, maar het is zowel een telefoon, GPS, computer, camera als spelconsole.
Het kost natuurlijk veel volgens zijn grootte, maar er wordt ook vaak meer dan 5000€ aan materiaal gegeven om een fotoke te nemen, een paar honderd Euro voor een spelconsole, tot 2000€ om een betere GPS te hebben in de wagen … is dat allemaal zijn geld waard?
Voor wie er dagelijks veel gebruik van maakt is dat nog veel geld, maar toch een zeer nuttig toestel en men moet dan ook kijken welk voordeel men er aan heeft, hoeveel tijd men kan uitsparen door het comfort dat het biedt.
Dat is natuurlijk voor iedereen een eigen opvatting, maar niettegenstaande de prijs vind ik dat toch een prachtig iets.
Mijn laatste aankoop bij Apple was een top-of-the-line 27" iMac en een 2e 27" retina scherm ernaast, geconnecteerd aan de iMac via Thunderbolt.
Op een dag werkt dat 2e scherm niet meer. Ik log een call. Na wat over-en-weer gepraat vraagt de techneut me om een ander apparaat te testen op de Thunderbolt poorten van de iMac. Dat doe ik, en zo merken we dat niet het 2e scherm kapot is, maar de Thunderbolt poort. De techneut raadt me aan de huidige call (ge'logged op het 2e scherm) te sluiten en een nieuwe call te openen op het serienummer van de iMac. Dat doe ik, maar in de tussentijd ben ik buiten garantieperiode. Ik vraag een uitzondering aan, verwijzend naar de eerste call, en men aanvaardt de nieuwe call. Men raadt mij aan de iMac binnen te geven voor reparatie, en dat doe ik.
Vier maanden later ga ik hem halen (ik zat in Afrika). Tot mijn verbazing schuiven ze ook een reparatiefactuur over de toonbank; nieuw moederbord twv ongeveer 1500€! Ik weiger te betalen en begin een telefoongevecht met Apple. Ik geraak tot bij een manager in NL. Ik verwijs nogmaals naar de initiële call. Ik wijs hen erop dat ik een top-klant ben (ik heb ook twee Macbooks Pro's, twee iPads, twee iPhones en twee Apple TV's). Het maakt allemaal geen moer uit. Die oude call is weg, of ze willen geeneens de moeite doen om het te checken. Betalen zal ik! Ik heb het toestel dringend nodig want ik wil nog een nieuwsbrief voorbereiden voor ik naar Afrika vertrek. Dus ik betaal. Iets later vertrek ik naar Afrika.
Nog eens zes maanden later ben ik terug, zet mijn iMac aan, en bemerk een lelijke plek in de linkerbovenhoek van mijn 2e scherm, alsof er water achter het glas is geraakt. Ik zoek even op het net. Het is blijkbaar een gekend probleem. Maar gezien ik buiten garantie ben kan ik geen aanspraak maken op vervanging, noch op gratis reparatie. Dus ik zal het scherm maar houden zoals het is.
Ik denk dat het voor iedereen duidelijk mag zijn; ik heb mijn laatste Apple apparaat gekocht. En wie mij als klant verliest, die verliest mij voor het leven (luisteren jullie, KLM en Proximus??) Apple verdient zijn huidige status geenszins. Het is niet dat de producten duur zijn. Dat op zich is het probleem niet. Het is dat je aan die prijs wel wat anders verwacht wat betreft kwaliteit en wat betreft support.
Het mag dan al een leuk filmpje zijn; dat centrum in Cupertino zal niet worden onderhouden met mijn centen. En ik hoop dat velen dit lezen en hieruit leren.
En zo heeft de één een probleem met die en de ander een probleem met die ander. Dus alles waar je ooit een probleem mee krijgt wordt door jou verbannen.
Ik denk dat je met alles wel eens een probleem mee kunt krijgen. En topklant of niet. Alle klanten zijn topklanten hè, want ze hebben dat merk gekocht.
En ze hebben er meer dan één. :-) Hier ook alles van Apple, net zoveel als bij jou hoor. En al die tijd nog nooit een probleem gehad. Mijn iPhone4 doet het al 8 jaar en met zijn 1e accu.
Op een gegeven moment de HDD defect van de iMac, buiten waarborg. Gratis vervangen. Mss de manier van binnenkomen?
Alle afspraken telefonisch of mondeling worden hier bevestigd via een mail.
Comment