Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie surft er gratis op mijn modem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    .../ Ergens heb ik een keer iets van gelezen dat MS een kopie van alle bestanden naar hun server verzend in Windows 10. /....
    Ergens heb ik een keer iets gelezen........

    Ik zou zeggen zoek het eens op en als je het vind waar dit beweerd word, laat het dan weten.
    En zolang je het niet terug vind, best niet verder vertellen. ;-)

    tip, t'is niet waar.

    Er wordt wel data verzameld en doorgestuurd naar MS.
    Een hoop kun je uitschakelen, alles, .... twijfelachtig.

    meer info --> google op win 10 spying

    Comment


    • #47
      Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

      Discussie haalt hier niet veel uit zolang TS niet eens wat tijd uittrekt om te kijken welke mac adressen er echt op zijn netwerk zitten en of die allemaal van hem zijn of niet.

      Comment


      • #48
        Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Discussie haalt hier niet veel uit zolang TS niet eens wat tijd uittrekt om te kijken welke mac adressen er echt op zijn netwerk zitten en of die allemaal van hem zijn of niet.
        Er is of was niets te zien dat niet van mij is en verder gaan zoeken heeft nu ook geen zin meer want ze zijn terug weg en komen maar begin juli 2019 terug. Maar dit is eigenlijk een vraag die je stelt alsof iedereen zo technisch is aangelegd om
        dit zelf zo maar uit te zoeken. Het verbruik is op de telemeter terug normaal.

        Waar ik mij nu wel een grote vraag bij stel is wat er bij deze manier van inbreken mogelijk is voor hen om onzichtbaar oneerlijke praktijken te verrichten op een IP adres van een ander. Transacties of berichten via Whatsapp want de mogelijkheid
        om via een smartphone te werken moet dan ook mogelijk zijn denk ik. Voor alle duidelijkheid verdenk ik hen niet van deze praktijken en is dit een vraag los van wat er nu bij mij gebeurd is.

        Is het eigenlijk niet aan Telenet om te zorgen dat hun net en modems een betere beveiliging krijgen, zijn moeten toch ook op ge hoogte zijn dat zoiets mogelijk is.

        Comment


        • #49
          Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Holy **** dit lijkt wel heel veel. Dit zijn toch wel verrekt veel films. Ergens heb ik een keer iets van gelezen dat MS een kopie van alle bestanden naar hun server verzend in Windows 10. Maar dan nog moet je veel bestanden hebben om dit te bewerk stellen. Ben je een knooppunt voor een torrent site? Het is gewoon niet te bevatten hoe dit zo hoog kan worden. Ik zou anders eens vragen of ze je download en upload snelheid maar eens heel veel gaan verlagen.
          Deze maand is het wat hoger dan normaal, ik heb wat data moeten terug halen van mijn Stack.
          Maar we zitten toch per maand tussen de 500 en 700 Gb. Er wordt hier heel veel tv gestreamed ipv naar de tv te kijken.
          Je weet wel reclame en zo. En een serie kijken over een tijdspanne van 13 weken of meer duurt zo lang.
          En soms durf ik wel eens iets downloaden van Torrent. Bv als we weer eens een deel gemist hebben van een serie.
          En de teller staat op het moment op 920Gb. The clock is ticking.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #50
            Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

            Geen idee wat er mogelijk is bij TN maar ik zou de volgende stappen zetten (liefst vanop een bekabeld apparaat):

            Verander account paswoord.
            Verander WiFi paswoord
            Stel MAC filtering in en start met een lege lijst. Voeg na verificatie toestellen, waarvan je weet dat ze van jou zijn, toe.

            Indien er illegale activiteiten plaats vinden is het jouw IP en komen ze aan jouw deur bellen, je zal een goede uitleg moeten hebben.
            Als ze on je lokale netwerk zitten dan hebben ze toegang tot alles wat je eigen toestellen kunnen zien tenzij je de nodige instelling deed en niet alles hebt open staan.
            Mocht ik op iemand zijn lokaal netwerk terecht komen, ik zou een documentje printen
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #51
              Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

              Uw modem staat toch niet in een centraal gedeelte van een (appartements)gebouw, in een niet afgesloten ruimte of zo?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Uw modem staat toch niet in een centraal gedeelte van een (appartements)gebouw, in een niet afgesloten ruimte of zo?
                Nee, in eigen privaat ruimte waar niemand bij kan maar tegen een buitengevel. Logins en paswoorden zijn reeds verschillende malen aangepast en eigenlijk redelijk wat werk om dan nadien 13 toestellen weer terug een verbinding te geven.
                Printers, internetradio's enz. moeten ook terug een verbinding maken met de modem.

                Comment


                • #53
                  Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Nee, in eigen privaat ruimte waar niemand bij kan maar tegen een buitengevel. Logins en paswoorden zijn reeds verschillende malen aangepast en eigenlijk redelijk wat werk om dan nadien 13 toestellen weer terug een verbinding te geven.
                  Printers, internetradio's enz. moeten ook terug een verbinding maken met de modem.
                  Tenzij een van die 13 (ongeluksgetal voor u) natuurlijk niet zo veilig ingesteld zijn (soft met lekken, ontbrekende beveiliging, malware, …) en ze via daar aan uw paswoorden geraken … dan mag je zoveel veranderen als je wil, ze lezen het gewoon terug af.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Discussie haalt hier niet veel uit zolang TS niet eens wat tijd uittrekt om te kijken welke mac adressen er echt op zijn netwerk zitten en of die allemaal van hem zijn of niet.
                    Toch niet nodig, hij weet dat het de buren waren. ;-)


                    --
                    mlap.
                    T.T.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Toch niet nodig, hij weet dat het de buren waren. ;-)


                      --
                      mlap.
                      T.T.
                      Als hij dus zijn eigen MAC adressen ingeeft of laat ingeven (en niet door de buren dus) dan is zijn probleem toch opgelost ? .. en hij kan dan nog zijn SSID veranderen en niet broadcasten als zijn buren geen hackers zijn dan zien ze zijn netwerk niet eens verschijnen.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Als hij dus zijn eigen MAC adressen ingeeft of laat ingeven (en niet door de buren dus) dan is zijn probleem toch opgelost ? .. en hij kan dan nog zijn SSID veranderen en niet broadcasten als zijn buren geen hackers zijn dan zien ze zijn netwerk niet eens verschijnen.
                        Het uitzenden van de SSID lijkt alles vijliger te maken.
                        Toch maakt het je toestellen onveiliger.
                        Als de router geen SSID uitzend, dan zijn het jou toestellen ( laptop, gsm enz... ) die kenbaar moeten maken met welk netwerk ze willen verbinden. Je laptop en GSM zullen op regelmatige tijdstippen de naam van de SSID waarmee ze willen verbinden uitzenden.
                        Dus zelfs als je niet thuis bent, schreeuwt je laptop "hey ik wil verbinden met netwerk xyz"
                        Een hacker moet dan gewoon een netwerk opzetten met deze naam, en je computer verbind hiermee.

                        Dus best SSID laten uitzenden. ;-)


                        --
                        mlap.
                        T.T.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                          Wifi beveiligen,

                          - maak verbinding met een draadje, niet via wifi.
                          - Schakel wifi uit
                          - Schakel WPS uit
                          - Schakel upnp uit
                          - verander je netwerk naam
                          - zorg dat wpa2 is ingeschakeld liefst met aes ( TKIP is minder veilig )
                          - verander je wifi paswoord ( minstens 15 tot 20 tekens letters, cijfers, speciale tekens )
                          - verander je Telenet logins ( kijk of er geen zijn bijgekomen )
                          - instellen enkel modem inloggen via kabel ( als dit kan )
                          - zorg dat de firewall is ingeschakeld.

                          - Zet je wifi terug aan

                          - filteren op Mac maakt het ook wat veiliger maar als je dan een ander toestel wil koppelen, moet je dit MAC adres er ook bij kunnen zetten.

                          Niet altijd handig voor sommigen.

                          Nog een laatste punt wat heel veel veiligheid kan bieden. Probeer je wifi signaal richting de buren tegen te houden.
                          Staat je router tegen de buiten muur, of tegen de muur van de buren. Bekleed hem voor een stuk met zilverpapier ( aluminiumfolie ) . Het signaal naar de buren zal een heel stuk zwakker zijn.
                          Een plank erboven met zilverpapier kan de signaal sterkte naar de bovenburen beperken.
                          Staat je router centraal, is het mischien mogelijk om de sterkte van het signaal in de router aan te passen.
                          Bij routers met externe antennes kun je richtantenne maken ( kan al met karton en zilverpapier vind je wel terug op Google )

                          Je snelheid kan hierdoor wel beïnvloed worden. Ik zou zeggen, proberen kan geen kwaad. Mischien krijg je wel beter ontvangst in sommige kamers.

                          Wetenschappers hebben deze week onderzoek gepubliceerd dat ze de naam WiPrint hebben gegeven. Deze software brengt een ruimte in kaart om vervolgens een reflector te 3d-printen waarmee het wifisignaal gericht kan worden.








                          --
                          mlap.
                          T.T.
                          Last edited by mlap; 22 augustus 2018, 13:14.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                            Het uitzenden van de SSID lijkt alles vijliger te maken.
                            Toch maakt het je toestellen onveiliger.
                            Als de router geen SSID uitzend, dan zijn het jou toestellen ( laptop, gsm enz... ) die kenbaar moeten maken met welk netwerk ze willen verbinden. Je laptop en GSM zullen op regelmatige tijdstippen de naam van de SSID waarmee ze willen verbinden uitzenden.
                            Dus zelfs als je niet thuis bent, schreeuwt je laptop "hey ik wil verbinden met netwerk xyz"
                            Een hacker moet dan gewoon een netwerk opzetten met deze naam, en je computer verbind hiermee.

                            Dus best SSID laten uitzenden. ;-)


                            --
                            mlap.
                            T.T.
                            Gut ja .. ik lees ook wel al die "verslagen" over dat soort toestanden en hun "gevaren", maar hoe nuttig zijn die voor "jan_met_pet" in het dagelijkse leven ? .. en wie gaat er nu actief op zoek naar een "verborgen" SSID ? juist ja .. de melkboer zeker ... en wie werkelijk begaan is met "veiligheid" die moet gewoon GEEN wifi gebruiken ... het protocol is zo lek als een zeef .... al jaaaaren (is die fameuze firmware bug nu al gepatch'd ? enkel voor recent verkochte toestellen zeker? voor al de rest "la même chose" ... niks dus) so what!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Ergens heb ik een keer iets gelezen........

                              Ik zou zeggen zoek het eens op en als je het vind waar dit beweerd word, laat het dan weten.
                              En zolang je het niet terug vind, best niet verder vertellen. ;-)

                              tip, t'is niet waar.

                              Er wordt wel data verzameld en doorgestuurd naar MS.
                              Een hoop kun je uitschakelen, alles, .... twijfelachtig.

                              meer info --> google op win 10 spying
                              Hier wat leesvoer terug gevonden:
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                                Bedankt voor de update ;-)

                                Je ziet t'is nooit slecht om eens terug te zoeken wat het nu juist was.

                                De meesten zullen verschieten hoeveel win10 bespioneert.

                                Langs de andere kant, wil je nog een beetje privacy, blijf weg van internet, en zeker van de sociale media ;-)

                                --
                                mlap.
                                T.T.

                                Comment

                                Working...
                                X