Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw dak plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw dak plaatsen

En als uw document mee opbrandt? [emoji6]

Wettelijk moet een gasketel om de twee jaar onderhouden worden.
    De verzekering meldt bij ons niets buiten om alles als een goede huisvader te behandelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Onder de 20kW geldt die verplichting niet, maar inderdaad in appartementsgebouwen eist het reglement dat meestal. Staat ook soms in huurcontracten als je huurt.

Dat een verzekering niet betaalt komt vrijwel nooit voor.
      hetzelfde met de electeische installaties. Niemand herkeurt vrijwillig na 20 jaar, en bij 90% van de huizen die te koop worden aangeboden is de electriciteit niet conform. Een stopcontact bijplaatsen of iets veranderen aan bv een verwarmingsketel en je moet herkeuren. Niemand doet dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Wij hebben een dak met betonpannen, maar deze zien vrij veel af van mos door heel wat bomen in de omgeving.
        Ik had prijs laten maken voor een dakreiniging; deze gaat als volgt:

- ontkoppelen van de afvoerpijpen en aanbrengen van tijdelijke afvoeren.
        Hierdoor komt het vuil en mos niet in de regenwaterput terecht wat verstoppingen en defect van de pomp kan veroorzaken
        - reinigen van het dak met hogedrukreiniger met aangepaste druk
        - vernevelen van een geschikt antimos middel en voldoende tijd laten inwerken
        - spoelen van het dak met hogedrukreiniger met aangepaste druk
        - afwerken met gekozen optie
        - uitvoering met zoveel mogelijk met gebruik van hoogwerker en stellingen waardoor schade aan het dak wordt vermeden, coating eventueel met nokladder waardoor druk verdeeld wordt over de pannen

optie 1 - aanbrengen van een laag hydrofuge waardoor indringen van water en aanhechting van vuil wordt vermeden - geen effect op het uiterlijk van het dak

optie 2 - aanbrengen van een vuil afstotende coating op het gereinigde dak in volle kruislaag aircoat gespoten (van belang dat ook de onderzijde van de pannen voldoende gespoten worden, reden waarom ik in 2 lagen werk en zowel van boven als van onder uit coat) In de LUCITE coating zit Teflon verwerkt wat het dak gladder maakt en het water snelle afgevoerd wordt.
        - afdekken van omgeving met bache tegen spuitnevel
        - dak is als nieuw na uitvoering en duurzaam gecoat waardoor mos en vuil gedurende jaren geen kans hebben - beschikbaar in een beperkt aantal kleuren. materialen"

Ik ben 100% overtuigd van de kwalitijd, maar de prijzen zijn niet min. De man komt met een hoogtewerker en wil vermijden om op de betonnen dakpannen te lopen, omdat een betonnen pan gemakkelijk onzichtbaar breekt, maar achteraf heb je dan wel problemen.

Nu wou ik ook eens gewoon de prijs van een nieuw dak ernaast leggen, dwz al onze pannen vervangen.

Zijn dit realistische prijzen ? ( plaatsing en BTW zijn inbegrepen )Ze spreken van max 41 euro /m2
        Lijkt mij niet zo veel.
        Het zijn natuurlijk alleen maar de pannen - het gebinte ligt er al.
        Zijn de betonpannen reeds versleten of zijn ze enkel vervuild door groen en atmosferische vervuiling?
        Ik lees dat er heel wat werk wordt ingestoken om de bestaande betonpannen te reinigen.
        Betreft het een gewone vervuiling van mos en atmosferische vervuiling dan spuit ik gewoon een product op natuurlijke basis op de
        pannen en de natuur doet de rest. Dat het product via winddrift ook terecht komt op planten is geen enkel probleem omdat
        het niet giftig is en geen verbranding veroorzaakt.
        Betreft het een hoog gebouw, dan gebruik ik een hoogtewerker, en om het product op de pannen te spuiten heb
        ik een speciale 8m uitschuifbare spuitlans gemaakt van carbon. Op het dat zelf lopen doe ik nooit wegens kans van
        beschadiging pannen, zeker bij pannen die er reeds x-aantal jaren liggen.
        Hoeveel weken, maanden duurt het voor de pannen gereinigd zijn? Dit hangt af van type vervuiling, hoeveelheid vuil
        en hoeveel regen er valt na de behandeling.

En alle daken en muren worden groen of raken vervuild door atmosferische vervuiling.

Groetjes,

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En als uw document mee opbrandt? [emoji6]
          Dat het document mee opbrandt is niks maar dat je er zelf zou in blijven is natuurlijk slechter. En als je nog leeft kan je misschien een dubbel vragen aan je keurder.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Dat het document mee opbrandt is niks maar dat je er zelf zou in blijven is natuurlijk slechter. En als je nog leeft kan je misschien een dubbel vragen aan je keurder.
            De attesten worden geleverd door de installateur of die dat het onderhoud doet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Een stopcontact bijplaatsen of iets veranderen aan bv een verwarmingsketel en je moet herkeuren. Niemand doet dat.
              Fout, er zijn kleine aanpassingen toegelaten zonder herkeuring en één stopcontact bijplaatsen is een kleine aanpassing, net als één beperkte kring.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Vlaanderen is geen bedrijf hoop ik. [emoji1]

https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-...n-huurwoningen
                Dat is dan OK. Mijn zolder is vooraan 40cm hoog en achteraan 30cm. De vloer is bedekt met 10 cm Argex korrels. Als een inspecteur het wil verifiëren, kan ik hem altijd een endoscoopje van Den Aldi lenen. Dan kan hij de isolatie bekijken via een verluchtingsschouwtje. Ik moet alleen nog uitzoeken hoeveel de isolatiewaarde van 20cm lucht en 10cm Argexkorrels is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Ik dacht toch te weten dat voor je brandverzekering je jaarlijks een bewijs "zou moeten kunnen" voorleggen. Best van dat toch bij te houden denk ik. Er moet maar eens iets voorvallen dat zou kunnen te wijten zijn aan slecht onderhoud.
                  In de residentie in Zuid Frankrijk waar wij een verblijf hebben moet je dit ook jaarlijks laten inspecteren. Dit staat in het algemeen reglement van mede-eigenaars en vind ik maar normaal ook. Meestal gebeurt dat met een contract bij een bedrijf die daarvoor een licentie heeft.
                  Ik heb een brandverzekering en een gasketel van 15kWh. De ketel staat in een afgesloten bakstenen ruimte van 2,5mx1,5m met een brandwerende stalen deur (40mm dik). Het enige dat verder in die ruimte staat, is een 5kg CO² blusser en een fiets. . Ik stof elk jaar mijn gasketel zelf uit. Meer moet daar niet aan gedaan worden. De schouw heeft een dubbelwandige RVS buis van 160mm diameter tot op het dak. Deze zit in de originele eternit buis van 180mm diameter.
                  Laat de verzekering dan maar bewijzen dat mijn huis is afgebrand door een uitslaande vlam in de gasketel omdat er geen onderhoud was gedaan door een erkende firma.
                  In onze Spaanse residentie is gas ten strengste verboden (ook voor een BBQ). Hier wordt verwarmd met lucht/lucht warmtepompen. De verwarming van de waterboilers werkt op zonnepanelen en elektriciteit. Wij hebben hier een gezamenlijke verzekering voor de gehele residentie en een aparte brand/waterschade/diefstalverzekering voor onze eigen woonst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Laat de verzekering dan maar bewijzen dat mijn huis is afgebrand door een uitslaande vlam in de gasketel omdat er geen onderhoud was gedaan door een erkende firma.
                    Best even contract lezen om eigen contract te kennen, maar dan zou het ook in de mogelijke uitsluitingen moeten staan.

Zelfs een illegaal opgerichte woning (of deel) zonder bouwvergunning kan men verzekeren en vergoeden ze.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Ik heb een brandverzekering en een gasketel van 15kWh. De ketel staat in een afgesloten bakstenen ruimte van 2,5mx1,5m met een brandwerende stalen deur (40mm dik). Het enige dat verder in die ruimte staat, is een 5kg CO² blusser en een fiets. . Ik stof elk jaar mijn gasketel zelf uit. Meer moet daar niet aan gedaan worden. De schouw heeft een dubbelwandige RVS buis van 160mm diameter tot op het dak. Deze zit in de originele eternit buis van 180mm diameter.
                      In onze Spaanse residentie is gas ten strengste verboden (ook voor een BBQ). Hier wordt verwarmd met lucht/lucht warmtepompen. De verwarming van de waterboilers werkt op zonnepanelen en elektriciteit. Wij hebben hier een gezamenlijke verzekering voor de gehele residentie en een aparte brand/waterschade/diefstalverzekering voor onze eigen woonst.
                      Ik weet dat een 10 à 15 tal jaar geleden er in Spanje, streek Alicante/Calpe er aan iedere eigendom een gasreservoir buiten stond. Blijkbaar war daar geen gasdistributie. Maar dat het daar met warmtepompen en zonnepanelen kan is nogal evident, de winters zijn daar ook niet zoals die in Zuid Frankijk.
                      Wij zitten daar ook op 450m boven de zeespiegel en het is daar wel soms een paar graden kouder dan beneden. Tijdens de winterperiode is een goeie verwarming daar soms welkom.
                      In de Residentie heeft ieder zijn verwarmingsketel en is verantwoordelijk voor onderhoud en controle. Er is daar dus distributie zoals hier. De reglementering is daar blijkbaar ook nogal streng wat verwarmingsinstallaties betreft. Wij wilden bijvoorbeeld onze verwarmingsunit vernieuwen gezien die al enkele jaren oud was en mijn vrouw persé alles nieuw wou. Een nieuwe unit moet daar nu tegen een buitenmuur geplaatst worden met rechtstreekse verluchting naar buiten. Dit bracht mee dat de volledige vloer in onze keuken moest worden uitgebroken om leidingen te verplaatsen. Maar ik begrijp dat men in residenties niet streng genoeg kan zijn. Veiligheid boven alles.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                      X