Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ryanair

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Dus het vliegen moet weer alleen voor de beter verdeelden zijn ipv jan met de pet die nu ook eens naar het buitenland kan.
    De milieukost van een vlucht wordt vandaag absoluut niet in rekening gebracht. (belasting op kerosine, geen vergoeding mbt lawaaihinder omwonenden, financiele ondersteuning van de luchthavens (Brussels south heeft nog geen Euro winst gemaakt))
    Indien de autobestuurder geen belasting zou betalen op benzine zou de kostprijs ook heel wat lager liggen.

Comment

Ryanair

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Indien de autobestuurder geen belasting zou betalen op benzine zou de kostprijs ook heel wat lager liggen.
      Of zoals bij de lage kosten maatschappijen een optie voor elk extra ding.
      Recht tot parkeren in straat 50€.
      Recht op nemen van een afrit 20€.
      Recht om in het WE te rijden 30€.
      Recht om passagiers mee te nemen 15€.
      ...

Of men betaalt meteen meer of men heeft opties, is overal zo.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Klopt, maar het is toch geld dat binnen komt.
        Er zijn veel bedienden die geen 2000€ netto hebben en die hebben geen premies.
        Zelfs mensen met 1600€ netto hebben daarbuiten vaak niets en moeten ook hard werken.
        Maar een piloot met 10 jaar ervaring verdient wel pakken meer en heeft ook nog zijn premies.
        Overal is er wel iets, maar veel staken heeft vaak gevolgen ... zie Sabena, Renault, ...
        De meeste piloten hebben tussen de 100 en 150k geleend voor hun opleiding, en bij Ryanair starten ze met een zelf betalen opleiding van 35k. Dan je niet verwachten dat ze maar 2000€ netto verdienen hé.

Zo lang Ryanair makkelijk aan piloten geraakt kunnen ze zich dat permitteren, maar recent zijn ze honderden piloten verloren.
        Ik ken ook een afgestudeerde piloot. Die is om uren de kunnen doen ook bij Ryanair begonnen, maar al na 6 maanden opgrstapt. De nieuwe werkgever heeft zelfs een deel van de opleidingskosten van Ryanair betaald.
        Dat lijkt de enige taal te zijn die Ryanair begrijpt. Als ze hun piloten te snel kwijt spelen, kunnen ze niet vliegen, en vorig jaar hebben ze ook honderden vluchten moeten schrappen.

Ik vlieg enkel met Ryanair als ze minder dan de helft kosten van een andere maatschappij, of als ze een rechtstreekse vlucht hebben waar je elders moet overstappen. Sowieso probeer ik Charleroi te vermijden. Het is ver, en als je parkeert op een buitenparking sta je niet veilig, en je moet nog wachten op die stomme shuttles.
        Ik haat het ook als ze aan boord van die loterijtoestanden verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          De meeste piloten hebben tussen de 100 en 150k geleend voor hun opleiding, en bij Ryanair starten ze met een zelf betalen opleiding van 35k. Dan je niet verwachten dat ze maar 2000€ netto verdienen hé.
          Ge hebt gelijk, maar ...
          Niemand heeft hun ooit gedwongen die investering te doen en piloot te worden, ook dwingt niemand hun om bij Ryanair te beginnen.
          Ik had een collega die lijnpiloot wou worden, die werkte zoals iedereen en betaalde daarmee zijn opleiding.
          Het is toch ook niet de fout van Ryanair dat iedereen daar onder die voorwaarden wil beginnen?
          De jaren dat anderen studeren om een vak te leren zijn toch ook niet betaald?
          Mag ik morgen tegen mijn baas zeggen dat ik meer moet verdienen want ik heb een nieuwe auto moeten kopen om naar het werk te rijden?
          Dat zijn keuzes die men maakt in het leven ...
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Even terug on topic misschien ...! ?

...Jaren geleden, kon ik inchecken met de camera rond mijn nek/ over mijn schouder ! ( niet met een 300mm erop of zo !), maar bvb je 35mm ,...

Scheelt ook in bagage ! ?
            Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Daar vegen de controleurs hun voeten aan. Voor hen maakt het geen verschil of er 30 rollen toiletpapier of 3 camera-bodies en lenzen ter waarde van 15000€ in die tas zitten. Size matters !
              Als je vermeld dat er batterijen in de fototas zitten is de discussie direct gedaan. Het is verboden batterijen in het laadruim te vervoeren.
              Tot hiertoe heeft dit er steeds voor gezorgd dat mijn fototas mee aan boord ging, zonder bij te betalen.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

Comment

Working...