Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ryanair

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Hoe lager de prijzen hoe meer misnoegden door hogere druk : crew, bagagisten, grondpersoneel... want die staan ook onder contract met die low budgets en worden bijgevolg ook uitgeperst.
    Ook het eigen personeel heeft daar veel last van. Een deel van de piloten zijn (gedwongen) zelfstandig, werkuren worden enkel gerekend vanaf het vliegtuig vertrekt (check-in balie werk = gratis werk)
    De kruik gaat zolang... enz... en eigenlijk heeft het al zeer lang geduurd eer er protest kwam.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Ook het eigen personeel heeft daar veel last van. Een deel van de piloten zijn (gedwongen) zelfstandig, werkuren worden enkel gerekend vanaf het vliegtuig vertrekt (check-in balie werk = gratis werk)
      De kruik gaat zolang... enz... en eigenlijk heeft het al zeer lang geduurd eer er protest kwam.
      Ja, maar langs de andere kant vraag ik mij dan ook af of ze dat niet wisten toen ze bij de maatschappij gingen werken.
      Het is ook nog altijd een feit dat deel uitmaken van vliegpersoneel nog steeds wordt aanzien als iets voor de happy few. Al ben ik er zeker van dat dit niet zo is.
      Veel piloten zijn/waren ook bereid om in te leveren om maar te kunnen vliegen. Een vliegvergunning heeft te maken met uren vliegen en in de running blijven. Op simulator vliegen om bij te blijven is niet wat de piloot wil.Maar ik betwijfel ook niet dat ze uitgebuit worden.
      Last edited by enero; 18 juli 2018, 19:05.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Even reageren op wat er oorspronkelijk stond.

Je geeft €100000 aan je opleiding en zoekt werk. Dat is moeilijk te vinden (al een hele tijd zo). RA groeit en is één van de weinigen die aanwerft (1 vliegtuig = 10 piloten). Je solliciteert, wordt uitgenodigd, betaald voor een trip naar Dublin en voor de test die ze afnemen. Je mag beginnen en betaald €35000 voor je typerating. Je verdient een minimumloon (minder dan een chauffeur bij de Lijn bv.), als Belg wordt je in bv. in Italie gestationeerd, niet in Charleroi (daar zetten ze wel een Spanjaard).

Hoewel redelijk onzichtbaar (en niet ZO schrijnend) ziet men in de luchtvaart ook wat men in de kleding industrie ziet (P***rk) en bij het vrachtvervoer. Zelfs bij zeer grote spelers (Emi****) gaan de lonen en werkomstandigheden er op achteruit hoewel hun lonen nog altijd riant zijn moeten ze daar ook steeds meer "flexibel" zijn.
        bye, Maurice
        Nikon D7500

Comment

Ryanair is inderdaad typisch een maatschappij waar pas afgestudeerde piloten starten om uren bij elkaar te vliegen, en dan proberen ze zo snel mogelijk weg te geraken.
          Wie protesteert wordt gestraft met slechte uurroosters of minder uren.

Maar dat ze minder verdienen dan een chauffeur bij de lijn is zeker niet waar!

Comment

Even reageren op wat er oorspronkelijk stond.

Je geeft €100000 aan je opleiding en zoekt werk. Dat is moeilijk te vinden (al een hele tijd zo). RA groeit en is één van de weinigen die aanwerft (1 vliegtuig = 10 piloten). Je solliciteert, wordt uitgenodigd, betaald voor een trip naar Dublin en voor de test die ze afnemen. Je mag beginnen en betaald €35000 voor je typerating. Je verdient een minimumloon (minder dan een chauffeur bij de Lijn bv.), als Belg wordt je in bv. in Italie gestationeerd, niet in Charleroi (daar zetten ze wel een Spanjaard).

Hoewel redelijk onzichtbaar (en niet ZO schrijnend) ziet men in de luchtvaart ook wat men in de kleding industrie ziet (P***rk) en bij het vrachtvervoer. Zelfs bij zeer grote spelers (Emi****) gaan de lonen en werkomstandigheden er op achteruit hoewel hun lonen nog altijd riant zijn moeten ze daar ook steeds meer "flexibel" zijn.
            Maar heeft dit alles dan uiteindelijk niet te maken met het feit dat de vluchten te goedkoop zijn?
            Ik herinner mij dat mijn vrouw en ik in de jaren '80 met Iberia naar Spanje vlogen voor ongeveer 12000 Bef. per persoon. Nu vlieg je met Raynair voor 29€.
            Wij vliegen momenteel gemiddeld voor 350 à 450€ heen en tuig naar Nice. Dit is dus nu op de dag van vandaag veel goedkoper, zelfs met B.A. dat nog steeds niet wordt beschouwd als een low cost maatschappij. Tot nader order natuurlijk. En ze lijden ook al pakken verlies...
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Maar dat ze minder verdienen dan een chauffeur bij de lijn is zeker niet waar!
              Premies niet mee rekenen, hé.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Maar heeft dit alles dan uiteindelijk niet te maken met het feit dat de vluchten te goedkoop zijn?
                Ik herinner mij dat mijn vrouw en ik in de jaren '80 met Iberia naar Spanje vlogen voor ongeveer 12000 Bef. per persoon. Nu vlieg je met Raynair voor 29€.
                Wij vliegen momenteel gemiddeld voor 350 à 450€ heen en tuig naar Nice. Dit is dus nu op de dag van vandaag veel goedkoper, zelfs met B.A. dat nog steeds niet wordt beschouwd als een low cost maatschappij. Tot nader order natuurlijk. En ze lijden ook al pakken verlies...
                Klopt, vliegen is te goedkoop. Als ik de prijzen vergelijk die we al die jaren betaalden vlieg je nu de halve wereld rond voor de prijs van een "Europees ticket" meer dan 30 jaar geleden en dat terwijl alles veel duurder werd.

RA zou zijn tickets gratis weggeven want ze verdienen aan al de rest genoeg. Op een vlucht zijn er xx soorten supplementen, er is reclame in het vliegtuig, verkoop van eten/drinken.... (personeel "moet" genoeg verkopen, er zijn quota). Percentjes op hotels/huurwagens via hen geboekt. Ze besparen op gewicht (wettelijk minimum extra fuel, geen gram meer), piloten moeten verplicht "zuinig" vliegen, enz... alles tot op de limiet.
                Ik zie de laatste tijd Brussels Airlines ook steeds minder een "gewone" maatschappij zijn. Ook bij hen wordt bespaard en moet er voor meer extra betaald worden wat vroeger gewoon inbegrepen was, ook bij SAS idem.

@enero Ik ga er van uit dat je met B.A. Brussels Airlines bedoeld en niet British Airways?
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Premies niet mee rekenen, hé.
                  Zijn premies geen inkomen?
                  Langs de andere kant, die piloten hebben de job wel aanvaard voor het overeengekomen loon.
                  Het stond hun vrij bij De Lijn te beginnen, daar hebben ze ook piloten (denken sommigen toch). [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Premies zijn geen vast gegeven, hé.
                    En wat het overeenkomen betreft, dat is gemakkelijk, in een buyer's market heeft iemand met schulden (opleiding kost) weinig keuze. Daarom dat ze bij de minste gelegenheid elders beginnen. In de sweatshops van Bangladesh zullen ze ook wel overeengekomen zijn zeker?
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

@enero Ik ga er van uit dat je met B.A. Brussels Airlines bedoeld en niet British Airways?
                      Inderdaad Brussela Airlines.
                      Ik heb ook de indruk dat het bij BA achteruit aan het gaan is. De laatste drie vluchten is er geen enkele op tijd vertrokken, laatste zelfs 3/4 u vertraging. Maar goed, als alles maar veilig kan verlopen is dit te verwaarlozen. Aan de andere kant, voor een vaste lijn, 3 à 4/w al naargelang het seizoen zou dat niet mogen.
                      Hilarisch bij zo'n vertraging is dan dat na een korte verklaring van de piloot men de passagiers probeert te sussen onder de vorm van een glaasje Belgisch spuitwater of een dito chocolaadje.
                      Ik vermoed ook dat er zware wolken boven BA hangen nu ze volledig onder de vleugels van Lufthansa Eurowings zitten. Wellicht worden ze ook meer en meer low cost.
                      Last edited by enero; 19 juli 2018, 06:01.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ryanair co piloot verdient tussen de 2500 en 3000€ netto. Hoeveel buschauffeurs krijgen dat?
                        Als piloot gaat het naar 5000-7000€.
                        Brussels airlines betaalt minder, maar daar moeten de piloten hun opleiding niet zelf betalen.

Comment

Dus absoluut geen slechte verloning. Plus het feit dat de meeste piloten van het hobby hun werk hebben gemaakt. Piloot zijn is nog steeds een droom van vele jongeren. En ik weet uit ervaring dat velen er willen voor inleveren. Maar het is een feit dat het er met de komst van de low cost maatschappijen niet op verbeterd is.
                          ik heb ook "de indruk" dat achter veel van deze acties vakbonden een niet te onderschatten rol spelen. Niet dat ik tegen de vakbonden ben, maar die hebben nogal eens een voortrekkersrol.
                          Last edited by enero; 19 juli 2018, 09:53.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Premies zijn geen vast gegeven, hé.
                            Klopt, maar het is toch geld dat binnen komt.
                            Er zijn veel bedienden die geen 2000€ netto hebben en die hebben geen premies.
                            Zelfs mensen met 1600€ netto hebben daarbuiten vaak niets en moeten ook hard werken.
                            Maar een piloot met 10 jaar ervaring verdient wel pakken meer en heeft ook nog zijn premies.
                            Overal is er wel iets, maar veel staken heeft vaak gevolgen ... zie Sabena, Renault, ...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Klopt, vliegen is te goedkoop. Als ik de prijzen vergelijk die we al die jaren betaalden vlieg je nu de halve wereld rond voor de prijs van een "Europees ticket" meer dan 30 jaar geleden en dat terwijl alles veel duurder werd.
                              Dus het vliegen moet weer alleen voor de beter verdeelden zijn ipv jan met de pet die nu ook eens naar het buitenland kan.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ryanair

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                                Dus het vliegen moet weer alleen voor de beter verdeelden zijn ipv jan met de pet die nu ook eens naar het buitenland kan.
                                Ge hebt gelijk dat iedereen eens weg mag kunnen gaan, maar ...
                                Waarom zou een vlucht met personeel en dienstverlening veel goedkoper moeten zijn dan met de wagen?
                                Voor 149,43€ kan men als gezin (2 volwassenen en 1 kind) op en af naar Rome.
                                Voor die prijs geraakt men niet eens ginder met de wagen (alle kosten samen) en moet men alles zelf doen.
                                Mocht die vlucht nu 300€ kosten, dan was dat toch ook nog betaalbaar en goedkoper dan met een wagen?
                                Niet dat ik graag meer wil betalen hé. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X