Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IP range voor dummies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: IP range voor dummies

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik heb hem van miserie terug in DCHP gezet !
    Ga nu efkes mijn gras maaien want we krijgen morgen bezoek.
    Enfin, het is meer "onkruid" maaien dat boven het gras uitkomt
    Als je de NAS terug op DHCP hebt gezet, dan kun je in de instellingen altijd checken wat de gateway en DNS server is. Als je dan manueel je IP instelt, blijven die gateway en DNS server sowieso dezelfde.
    Last edited by Rudy Mas; 6 juli 2018, 21:05.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #62
      Re: IP range voor dummies

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Als je de NAS terug op DHCP hebt gezet, dan kun je in de instellingen altijd checken wat de gateway en DNS server is. Als je dan manueel je IP instelt, blijven die gateway en DNS server sowieso dezelfde.
      Ah ja, zo had ik het in het begin gedaan, tot ik trachtte het IP adres te plaatsen tussen 192.168.0.1 tot 192.168.0.99
      Via DHCP kiest hij blijkbaar altijd hoger.

      Pfff.... nu op zoek naar een grasmachine want dat machien vliegt hier zo rap mogelijk buiten; mijn schouder ligt half uit de kom door het te willen starten.
      Bestaan er in feite geen machines met een "knopke" ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #63
        Re: IP range voor dummies

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Bestaan er in feite geen machines met een "knopke" ?
        Er zijn er met een startmotor op batterij.
        Of je koopt een grasmachien op batterij. [emoji16]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: IP range voor dummies

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ah ja, zo had ik het in het begin gedaan, tot ik trachtte het IP adres te plaatsen tussen 192.168.0.1 tot 192.168.0.99
          Via DHCP kiest hij blijkbaar altijd hoger.

          Pfff.... nu op zoek naar een grasmachine want dat machien vliegt hier zo rap mogelijk buiten; mijn schouder ligt half uit de kom door het te willen starten.
          Bestaan er in feite geen machines met een "knopke" ?
          Tja, wij gebruiken hier een elektrische. Dat werkt ook wel goed maar dan moet je wel opletten dat je niet over de verlengkabel gaat, want dan...
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #65
            Re: IP range voor dummies

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Tja, wij gebruiken hier een elektrische. Dat werkt ook wel goed maar dan moet je wel opletten dat je niet over de verlengkabel gaat, want dan...
            Ja dat is het properste en daar komen het minste defecten aan. Maar ik heb al eens met een electrische haagschaar in mijn draad gezeten, dus niks voor mij.
            En onze tuin is daar ook te groot voor. Maar anderzijds dan weer te klein voor een zitmaaier.
            En ik heb zowel links als rechts een frozen shoulder gehad, dus een grasmaaier moet van de eerste keer starten voor mij....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #66
              Re: IP range voor dummies

              Rudy, alles loopt hier weer als een zonnetje: alles in DHCP gezet en die instellingen overgenomen voor een vast IP adres. Zal er nu zo toch moeten voor dienen
              Alleszins bedankt voor al je geduld
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #67
                Re: IP range voor dummies

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Rudy, alles loopt hier weer als een zonnetje: alles in DHCP gezet en die instellingen overgenomen voor een vast IP adres. Zal er nu zo toch moeten voor dienen
                Alleszins bedankt voor al je geduld
                Met DHCP wordt inderdaad alles automatisch ingevuld, als je naar een vast IP-adres overgaat dan moet je alle instellingen behouden (overnemen), enkel het IP-adres mag je dan veranderen.

                Tenzij je ook andere instellingen van je netwerk gaat veranderen natuurlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: IP range voor dummies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Tja, wij gebruiken hier een elektrische. Dat werkt ook wel goed maar dan moet je wel opletten dat je niet over de verlengkabel gaat, want dan...
                  Met eentje op batterij heb je dat probleem niet natuurlijk. [emoji16]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: IP range voor dummies

                    Ja maar hoe lang gaan die dingen mee ? Ik twijfel er sterk aan of ik heel mijn tuin op 1 batterijlading kan maaien ? Volgens wat ik al zo gelezen heb spreekt de documentatie van die dingen over 50 minuten. Neem dan max 40 minuten in werkelijkheid....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #70
                      Re: IP range voor dummies

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Rudy, alles loopt hier weer als een zonnetje: alles in DHCP gezet en die instellingen overgenomen voor een vast IP adres. Zal er nu zo toch moeten voor dienen
                      Alleszins bedankt voor al je geduld
                      Geen probleem.

                      Ik ben trouwens heel tevreden van die Synology NAS-en. 1x een HD gehad die de geest begon te geven, gewoon een nieuwe ingestoken en de migratie gebeurde feilloos. Voor de toekomst plan ik wel om eens een 6 of 8 HD versie aan te kopen. Die kan ik dan gebruiken als backup voor al mijn toestellen. En die gaat dan waarschijnlijk ook in een raid gaan met een 2-disk fout tolerantie.

                      Op dit moment gebruik ik nog mijn oude WD MyClouds als backup, zolang die nog net groot genoeg zijn om als backup te dienen.
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                      Comment


                      • #71
                        Re: IP range voor dummies

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Geen probleem.

                        Ik ben trouwens heel tevreden van die Synology NAS-en. 1x een HD gehad die de geest begon te geven, gewoon een nieuwe ingestoken en de migratie gebeurde feilloos. Voor de toekomst plan ik wel om eens een 6 of 8 HD versie aan te kopen. Die kan ik dan gebruiken als backup voor al mijn toestellen. En die gaat dan waarschijnlijk ook in een raid gaan met een 2-disk fout tolerantie.

                        Op dit moment gebruik ik nog mijn oude WD MyClouds als backup, zolang die nog net groot genoeg zijn om als backup te dienen.
                        Ik vind wel dat die DSM én de applicaties wel héél veel upgrades hebben. Voor de rest geen klagen over. Heb onlangs nog wat schijven bijgestoken, duurde een paar dagen dacht ik, maar kwam netjes in orde.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #72
                          Re: IP range voor dummies

                          Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb ook een NAS en die is gewoon aangesloten op de het netwerk van uit de TN modem.
                          Niets ingesteld, niets verandert. Alleen toegevoegd op mijn iMac als zijnde server. met de naam (afp://NASGEERTS.local)
                          Ah ja, wel in de NAS ingesteld dat hij benaderd mag worden.
                          Nog nooit een probleem gehad met zoeken naar de NAS.
                          Ik kan er zelfs mijn films, foto's en muziek van afspelen op de beide digicorders via DLNA.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #73
                            Re: IP range voor dummies

                            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb ook een NAS en die is gewoon aangesloten op de het netwerk van uit de TN modem.
                            Niets ingesteld, niets verandert. Alleen toegevoegd op mijn iMac als zijnde server. met de naam (afp://NASGEERTS.local)
                            Ah ja, wel in de NAS ingesteld dat hij benaderd mag worden.
                            Nog nooit een probleem gehad met zoeken naar de NAS.
                            Ik kan er zelfs mijn films, foto's en muziek van afspelen op de beide digicorders via DLNA.
                            Gaat ook bij mij, maar héél af en toe was de Nas niet zichtbaar in "netwerk" via Windows Explorer - dan moest ik computer/Nas even uitschakelen en daarna was het probleem opgelost.
                            Heb me laten wijsmaken dat een vast IP adres beter zou zijn. Vandaar
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #74
                              Re: IP range voor dummies

                              Hier heeft alles wat bedraad is een vast IP, eerste verdieping tussen xxx en xxx+10, 2e verdieping tussen yyy en yyy+10. Wireless (overal) krijgt via DHCP een IP tussen zzz en zzz+20 en geeft hetzelfde apparaat steeds hetzelfde IP (lease= onbeperkt en always assign same IP). Zo goed als nooit problemen.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #75
                                IP range voor dummies

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Gaat ook bij mij, maar héél af en toe was de Nas niet zichtbaar in "netwerk" via Windows Explorer - dan moest ik computer/Nas even uitschakelen en daarna was het probleem opgelost.
                                Heb me laten wijsmaken dat een vast IP adres beter zou zijn. Vandaar
                                Dat heeft niet speciaal iets met IP te maken hé.
                                Een vast IP zal voor een NAS wel de beste keuze zijn, maar daarom niet specifiek de oplossing.
                                Trouwens zelfs met DHCP, als je heel even uitschakelt en meteen terug start ... dan heb je 99% kans dat alles hetzelfde IP-adres krijgt als voordien.

                                Ik heb dat soms ook eens met mijn netwerkprinter en die heeft een vast IP-adres.

                                Edit: Kan je op dergelijke momenten met een ander toestel wel aan je NAS?
                                Last edited by VerSeg; 8 juli 2018, 12:30.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X