Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van een Rolex horloge.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Welke modellen bedoel je dan, Francis ?
    Seamaster...aqua terra....planet Ocean......vooral de aqua terra....pfffttt....
    Last edited by Franciskine; 11 juni 2018, 22:15.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #47
      Re: Het nut van een Rolex horloge.

      Planet Ocean vind ik ook niet evenwichtig.
      De Seamaster met skeletonwijzers is eveneens mijn dada niet.

      Maar deze vind ik prachtig: ( foto van de site van John Holbrook )



      Last edited by zunoel; 15 juni 2018, 06:39.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Planet Ocean vind ik ook niet evenwichtig.
        De Seamaster met skeletonwijzers is eveneens mijn dada niet.

        Maar deze vind ik prachtig:

        https://i.imgur.com/z7seJKm.jpg
        Die boorden ( inhammen precies ) in de kast vind ik echt niet mooi bij de omega's...
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #49
          Re: Het nut van een Rolex horloge.

          Bedoel je aan de lugs ?
          Tja, dat is natuurlijk smaak hé, Francis - maar dat respecteer ik.
          Anders liepen we allemaal met hetzelfde rond.

          Wel is het zo dat de stalen band van een Breitling 10 X comfortabeler is dan van die Omega.
          Tegenwoordig doen ze wel inspanningen, maar ik vind die van Breitling toch lekkerder zitten
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #50
            Re: Het nut van een Rolex horloge.

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ja de Seamaster is wel een goed horloge, maar ik heb er helemaal geen klik mee, zeker al niet met de ouder "golfjes" JB horloges. De modernere uitvoeringen vind ik dan weer beter. ( in tegenstelling tot de huidige Breitlings, die vind ik - afgezien van een paar modellen - ook niet meer zo denderend ) Maar het is allemaal smaak natuurlijk.
            De Navitimers zijn ontzettend mooi - én klassiekers ; de recentste Emergency vind ik ook een supermooi horloge, maar door zijn afmetingen niet echt draagbaar.


            Globemaster is natuurlijk ( ook en vooral technisch ) van een veel hoger niveau dan een Seamaster, maar je kan toch niet ontkennen dat de prijzen van de Speedy's ook naar het level van die van Rolex beginnen te neigen.
            Vooral sinds ze er een zwarte kartonnen doodskist bij geven met een loupje en een schroevendraaiertje enz.... Veel show die een hap uit het budget neemt.

            En wat is "duur" - dat is ook relatief hé - voor 2400 euro kan een mens ook al veel brood kopen
            Ja, het is natuurlijk een feit dat de prijzen van sommige Omega's amper of niet moeten onder doen van die van Rolex. Omega vind ik mechanisch een algemeen kwalitatief zeer goed horloge, alleen het heeft niet dezelfde uitstraling als een Rolex, al is dat dan weer relatief. De naam Rolex doet dan weer denken aan "onbetaalbaar" voor de doorsnee mens, terwijl dit voor Omega niet zo "overkomt". "What's in a name..."
            En wat de kwaliteit van de metalen bracelet van een Omega betreft, die heeft niet hetzelfde armcomfort als die van Rolex en van die van bepaalde Breitling's. Persoonlijk heb ik een licht voorkeur voor die van Rolex gezien die ook versmalt in de richting van de sluiting.
            Maar laat ons qua kwaliteit en betaalbaar zeker niet vergeten dat TAG ook bijzonder goed is, maar die lopen teveel de mode trends achterna en verliezen daardoor persoonlijkheid.
            Last edited by enero; 12 juni 2018, 09:20.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: Het nut van een Rolex horloge.

              Deze heeft dus skeleton wijzers waarvan slechts één die op een soort pijl eindigt maar toch minder extreem dan die van het Omega Seamaster Professional Model 2255.80.00. Is veel sportiever, minder dressy of stijf dus en toch zeer elegant. Heeft ook niet die golven op de wijzerplaat van het vorige model. dit is één van mijn préférés die ik beslist heel veel draag.
              Enkel de bracelet vind ik niet zo comfortabel. Is volgens mij iets te breed doordat hij niet versmalt naar de sluiting. Ik weet niet of daar een alternatieve stalen Omega bracelet zou op passen want die wil ik nog veranderen.

              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #52
                Re: Het nut van een Rolex horloge.

                Voor wie het aanbelangt, Watches of Knightsbridge heeft op 30 juni weer een veiling, waar gewoontegetrouw een aantal juweeltjes (letterlijk en figuurlijk) aangeboden worden.

                Comment


                • #53
                  Re: Het nut van een Rolex horloge.

                  Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                  Voor wie het aanbelangt, Watches of Knightsbridge heeft op 30 juni weer een veiling, waar gewoontegetrouw een aantal juweeltjes (letterlijk en figuurlijk) aangeboden worden.
                  Die veiling ken ik en ga daar ook af en toe eens kijken.
                  Last edited by enero; 12 juni 2018, 16:44.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #54
                    Re: Het nut van een Rolex horloge.



                    Rolex don’t make grand complication watches. They don’t make perpetual calendars, or minute repeaters, or tourbillon watches. They are not the oldest watch brand. Why, then, is Rolex so famous, probably the only mechanical watch brand that could be named by just about everyone? Its reputation has been studied by the Reputation Institute that compiles…
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #55
                      Re: Het nut van een Rolex horloge.

                      Rijkemensenbucht dus...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Het nut van een Rolex horloge.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Rijkemensenbucht dus...
                        Oei.., in en slechte bui misschien Geert. Sta mij toe om verrast te zijn over dergelijke uitspraken van uw kant.
                        Ik vermoed dat "bucht" het West Vlaams van brol is... En over het gebruikte adjectief is ook één en ander te zeggen.
                        Last edited by enero; 14 juni 2018, 21:26.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #57
                          Re: Het nut van een Rolex horloge.

                          Voor mij is het “nut” van een uurwerk enkel om te weten hoe laat het is Pol..
                          Kan ik het helpen dat ik dan tevreden ben met een simpele Tissot van 400€?
                          Mijn eerste reactie in dat draadje wordt reeds meteen afgeschoten, mag je hier dan soms je gedacht niet zeggen?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Het nut van een Rolex horloge.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Mijn eerste reactie in dat draadje wordt reeds meteen afgeschoten, mag je hier dan soms je gedacht niet zeggen?
                            Alleen pro. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Het nut van een Rolex horloge.

                              Niet om vervelend te doen, maar het wordt hier bijna een kopij van Google. [emoji16]

                              Dit is misschien eenvoudiger:


                              Mocht men nu aan heel de bevolking een mening vragen over het “nut” van Rolex ... dan vrees ik toch dat 95% een negatievere visie gaat hebben en eerder zal reageren dat men het uur ook op iets goedkoper kan aflezen en dat Rolex voor de rijkere mensen is.

                              Maar dat geldt evengoed voor andere duurdere merken ... zelfs vaak ook al voor eentje van 500€.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Het nut van een Rolex horloge.

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Voor mij is het “nut” van een uurwerk enkel om te weten hoe laat het is Pol..
                                Kan ik het helpen dat ik dan tevreden ben met een simpele Tissot van 400€?
                                Mijn eerste reactie in dat draadje wordt reeds meteen afgeschoten, mag je hier dan soms je gedacht niet zeggen?
                                Er zijn manieren om zijn gedacht te zeggen Geert. Voor een eerste reactie is dit niet mis... Als je over "bucht" spreekt is dit wel wat uit de bocht, tenzij "bucht" voor jou een andere betekenis heeft, al meen ik van niet als ergens gelijkgestemde West Vlamingen. Ik dacht ook dat je een fervente aanhanger was van mechaniek en allicht ook van de fijne en precieze techniek die in dergelijke werkjes zit.
                                En alle respect voor hen die 400€ geven aan een horloge. Het ware ook niet slecht dat evenveel respect wordt opgewekt voor hen die er wel een veelvoud willen aan uitgeven maar dan met nog een ander nut dan dit omvang naar het uur te kijken.
                                Last edited by enero; 15 juni 2018, 07:23.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X