Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Deze week een probleem met onze TV … om 10u30 gebeld naar de winkel en binnen de 10 seconden de juiste persoon van support aan de lijn, hij vroeg me een foto te sturen van het probleem alsook het serienummer.
    Even later stuur ik de mail en binnen de twee minuten krijg ik het antwoord dat hij het doorgegeven heeft aan de fabrikant voor een thuisherstelling.
    Nog geen vijf minuten later bevestiging van de fabrikant dat mijn garantieaanvraag verwerkt werd en dat het dossier volledig is indien ik een kopij van de aankoopfactuur (garantiebewijs) zou uploaden.
    Ik klik op de link om dat te doen, verloopt vlot … direct bevestiging met een link om een datum af te spreken (zelf in te kiezen), daarop geklikt en meteen bevestiging.
    En alles zowel via e-mail als SMS ontvangen met in het bericht een vermelding naar het andere (We hebben u ook een SMS gestuurd / We hebben u ook een e-mail gestuurd).
    Schitterend van dat bedrijf ! Maar hoe zou je gereageerd hebben als je bv. 25 minuten in de wacht zou gestaan hebben om het defect telefonisch te melden ? Want dààr gaat dit topic over hé.
    Last edited by nete; 14 juli 2018, 07:40.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Zojuist even gekeken op de site van Coolblue: popup met wat dacht je.... "Het is onverwacht druk op de klantenservice, dus kan de wachttijd oplopen".
      Maandenlang aan één stuk "onverwacht" druk, tja maak dat de ganzen wijs.

      Nu ja Verseg, zojuist de Vlaamse feestdag gepasseerd, vandaag de Franse feestdag en volgende week de Belgische, dat zal de reden zijn.

      Kortom, die conventie (ondertekend of niet) dient dus bij hen uitsluitend om via een simpele melding de onderbezetting te verrechtvaardigen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Schitterend van dat bedrijf ! Maar hoe zou je gereageerd hebben als je bv. 25 minuten in de wacht zou gestaan hebben om het defect telefonisch te melden ? Want dààr gaat dit topic over hé.
        Dan zou ik daar ofwel 25 minuten op wachten ofwel na een paar minuten inhaken en wat later opnieuw proberen wanneer het wat rustiger is.
        Bij mezelf zou ik wel denken dat het wat lang duurde en hoogstens zou ik dat even melden wanneer ze opnemen zonder daar meer tijd in te steken dan dat ik er aan verloren heb.

        Trouwens deze week nog eens teruggebeld om de afspraak te verzetten, na enkele seconden terug iemand aan de lijn.

        Eens gebeld naar KE en binnen de 10 seconden iemand aan de lijn.
        Ook naar De Beukelaer gebeld en ook daar binnen de paar seconden iemand aan de lijn.

        Ook een e-mail gestuurd naar KE en binnen het uur antwoord.
        Bij De Beukelaer eveneens een e-mail gestuurd om 4 uur ‘s nachts en het antwoord was er voor ik deftig wakker was.

        Eergisteren nog naar een bedrijf gebeld voor info, meteen iemand aan de lijn maar hij kon het antwoord niet meteen geven en zou het opzoeken ... binnen het kwartier een e-mail met heel de uitleg.

        En waar het topic echt over gaat is de “algemene trend” ... awel voor mij is de ervaring dat in het algemeen de service best meevalt en dat de minder goede ervaringen eerder een uitzondering zijn en dit zelfs in volle verlofperiode.

        Er zijn veel ergere zaken in het leven hoor nete. [emoji6]
        Genietingen nog maar wat van het zonneke. [emoji41]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Zojuist even gekeken op de site van Coolblue: popup met wat dacht je.... "Het is onverwacht druk op de klantenservice, dus kan de wachttijd oplopen".
          Maandenlang aan één stuk "onverwacht" druk, tja maak dat de ganzen wijs.
          Regent het bij u of zo? [emoji41]

          Misschien zijn ze drukker bezig met helpen van klanten dan het updaten van hun website? [emoji16][emoji16][emoji16]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            Eén van mijn Belgische buren is hier zaterdagmorgen toegekomen. Grote paniek want hij had geen ontvangst van TV Vlaanderen. De gratis kanalen werkten, de gecodeerde niet ( komen van een verschillende satelliet).
            Heeft dan 3 keer gebeld naar TVV en daar werd telkens onmiddellijk opgenomen. 3 keer een operator aan de lijn die bleven beweren dat de schotel niet correct was afgesteld.
            Dan mijn decoder aan de coax van de buren aangesloten. Perfect beeld.
            De instellingen van buurman's decoder waren teug naar fabrieksinstellingen gegaan (nadat de decoder 11 maanden stroomloos had gestaan). 2 minuten werk en alles was OK.

            Nu antwoordt TV Vlaanderen wel onmiddellijk, maar wat heb je eraan als 3 operators je telkens 15 minuten aan het lijntje houden zonder een oplossing te geven.

            Comment


            • Re: Basta terug nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Nu antwoordt TV Vlaanderen wel onmiddellijk, maar wat heb je eraan als 3 operators je telkens 15 minuten aan het lijntje houden zonder een oplossing te geven.
              Misschien klopt deze bedenking wel in jullie situatie, maar jij kon dit blijkbaar ook pas besluiten door eerst een test met uw decoder te doen.
              Via telefoon kunnen ze moeilijk een andere decoder testen en mogelijks komt dat enorm weinig voor dat een decoder zijn instellingen verliest.
              Het is dan ook niet zo onlogisch dat ze eerst de meest voorkomende oorzaken aankaarten.
              Verder weten wij niet hoe het gesprek met TVV verliep, welke vragen en antwoorden er gepasseerd zijn tijdens het gesprek.
              Maar goed dat het nu opgelost is. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Basta terug nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Misschien klopt deze bedenking wel in jullie situatie, maar jij kon dit blijkbaar ook pas besluiten door eerst een test met uw decoder te doen.
                Via telefoon kunnen ze moeilijk een andere decoder testen en mogelijks komt dat enorm weinig voor dat een decoder zijn instellingen verliest.
                Het is dan ook niet zo onlogisch dat ze eerst de meest voorkomende oorzaken aankaarten.
                Verder weten wij niet hoe het gesprek met TVV verliep, welke vragen en antwoorden er gepasseerd zijn tijdens het gesprek.
                Maar goed dat het nu opgelost is. [emoji106]
                Ik heb mijn decoder bij de buren getest om te bewijzen dat alles in orde was met de schotelantenne, ondanks de info van de operatoren (is de schotel die ik ook gebruik, met daarop een lnb met 4 uitgangen).
                Eén van de operators heeft gezegd dat hij een testsignaal naar de decoder had gestuurd. Dan moest mijn buurman 10 minuten wachten om dan te horen dat zijn decoder OK was, maar dat de schotel verkeerd was uitgericht. Dat versturen van een testsignaal kan ik best geloven (doet men ook om via satelliet de smartcard te activeren), maar hoe de decoder kan antwoorden dat de schotel verkeerd staat is een raadsel voor mij. De decoder heeft hier geen verbinding met internet, en heeft ook geen zender die een signaal naar de satelliet kan sturen.
                Buurman heeft aan iedere operator gezegd dat de decoder hier bijna een jaar stroomloos heeft gestaan. Geen enkele operator die er aan heeft gedacht dat de backup batterij wel eens leeg kon zijn.
                Dat probleem zal waarschijnlijk niet op hun standaard vraag/antwoord procedure staan.

                Comment


                • Re: Basta terug nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Dat probleem zal waarschijnlijk niet op hun standaard vraag/antwoord procedure staan.
                  Nu ja, een service van hun gedurende 11 maanden niet gebruiken zal inderdaad wel niet standaard zijn.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Basta terug nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Geen enkele operator die er aan heeft gedacht dat de backup batterij wel eens leeg kon zijn.
                    Dat probleem zal waarschijnlijk niet op hun standaard vraag/antwoord procedure staan.
                    Bij dergelijke apparatuur mag men anderzijds wel verwachten dat de instellingen behouden blijven zonder batterij.
                    “Mogelijks” staat dat inderdaad niet bij de standaard vragen ... standaard vragen gaan meestal over problemen die zich regelmatig voordoen en gekend zijn.
                    We kunnen blijven gissen naar de reden waarom ... zonder hun redenering te kennen kan men daar moeilijk over oordelen.
                    Er zijn er wel altijd die geen zin hebben om na te denken, maar drie op rij zou ook een toeval moeten zijn.
                    Een goede support verzamelt ook dergelijke info om hun database aan te vullen en dan kan zoiets later misschien wel bij de standaard vragen zitten.
                    Soms vind ik ook zelf oplossingen waar ze mij niet correct mee konden helpen, dan deel ik daarna het resultaat en stappenplan zodat ze andere klanten ook kunnen helpen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Nu ja, een service van hun gedurende 11 maanden niet gebruiken zal inderdaad wel niet standaard zijn.
                      Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat velen 11 maand hun decoder niet gebruiken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat velen 11 maand hun decoder niet gebruiken.
                        Er zijn hier in de community 26 Belgische eigenaars. Daarvan komt een derde slechts één keer per jaar voor 2 weken tot een maand naar Spanje. Dure vakantie-investering zou ik zeggen .
                        Alle Belgen hebben een TVV decoder met een uitneembare smartcard. Daar hebben we nooit een probleem mee gehad.
                        Mijn buur heeft verleden jaar een nieuw model decoder gekocht (zonder uitneembare kaart). Dit model is naast tv-ontvangst ook bedoeld voor "film on demand". Daar heb je hier niets aan, of je moet een fiberaansluiting nemen en een VPN. TVV verkoopt geen decoders meer met uitneembare kaart.

                        Comment


                        • Re: Basta terug nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Er zijn hier in de community 26 Belgische eigenaars.
                          Dat zijn er dan wel 26, maar ten opzichte van alle TVV gebruikers zal dat nog wel heel weinig zijn en vermoedelijk hebben ze niet allen een probleem (hoop ik toch).
                          Als dat in totaal 0,01% uitmaakt van hun klantenbestand, dan zal dat al veel zijn denk ik. [emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Basta terug nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat zijn er dan wel 26, maar ten opzichte van alle TVV gebruikers zal dat nog wel heel weinig zijn en vermoedelijk hebben ze niet allen een probleem (hoop ik toch).
                            Als dat in totaal 0,01% uitmaakt van hun klantenbestand, dan zal dat al veel zijn denk ik. [emoji1]
                            Je beseft toch wel dat het grootste deel van de TVV klanten in het buitenland zit ?

                            Comment


                            • Basta terug nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Je beseft toch wel dat het grootste deel van de TVV klanten in het buitenland zit ?
                              Maakt weinig uit, voor support telt het aantal problemen.
                              Niet zeggen dat iedereen problemen heeft hé. [emoji41]
                              Last edited by VerSeg; 16 juli 2018, 23:20. Reden: Typfout
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Basta terug nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maakt weinig uit, voor support telt het aantal problemen.
                                Niet zeggen dat iedereen problemen heeft hé. [emoji41]
                                Waar heb ik dat gezegd ? En nu basta.

                                Comment

                                Working...
                                X