Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Private leasing auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Private leasing auto

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ik heb hier een (ietwat verouderd, van augustus of zo) voorstel voor een Seat, 15.000 km/jaar, 12 jaar, 180000 km totaal. Over de duurtijd v/ contract kostprijs 9.188 euro
    Kosten: 6x onderhoud 30k km = 6*300 =1800, remblokken 4x set van 300 = 1200, remschijven 2 x iedere 75k km = 1000, slijtage allerhande 3500, totaal 7500, of 1700 euro voor kosten buitenuit.
    Inbegrepen in de kosten: volledige pechbijstand in Europa incl repatriëring en/of hotel en/of huurwagen, ruitenwissers, batterij (1x ?), schokdempers, koppeling, het gewone onderhoud, alle mechanische en electrische herstellingen nodig voor een goede werking, ..., niet ingrepen: banden, carosserieschade, ...
    Ik verschiet me wel van de hoge prijzen voor onderhoud en herstelling.
    Enfin, toch voor zo een wagen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik verschiet me wel van de hoge prijzen voor onderhoud en herstelling.
      Enfin, toch voor zo een wagen.
      In slijtagedeleen is er toch amper verschil tussen een Seat en een BMW.
      En er staat ook niet bij of een Ibiza of Alhambra is. Maar een 2l motor van Merc of Seat, daar gaat even veel olie in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        In slijtagedeleen is er toch amper verschil tussen een Seat en een BMW.
        Wij hebben ervoor twee BMW.s gehad maar nooit zoveel betaald hoor.
        Bij elke wagen slijt wel,iets, maar blijkbaar zijn de prijzen toch heel verschillend van de ene wagen tegenover de andere.
        Voor een Inspection II betaalden wij geen 300€ en de totale kost op 11 jaar was ook veel lager dan de bedragen die hier vernoemd worden.
        Over de duurtijd v/ contract kostprijs 9.188 euro
        Kosten: 6x onderhoud 30k km = 6*300 =1800, remblokken 4x set van 300 = 1200, remschijven 2 x iedere 75k km = 1000, slijtage allerhande 3500, totaal 7500, of 1700 euro voor kosten buitenuit.
        Op die 11 jaar bij ons (afgerond):
        - Onderhoud 1200€ (inclusief 1 set voorste remblokken)
        - Banden 600€
        - Carrosserie 110€ (plastieken latjes en plaathouder voorbumper na vluchtmisdrijf)
        - Carrosserie 100€ (uitdeuken zonder schilderen van enkele deukjes omdat ze er tegen geduwd hadden)
        - Herstelling ruit 75€ (losgekomen door bevroren ruit naar beneden te doen)
        - Controle voor de TC 0€
        - Knipperlicht op vleugel 9€

Totaal op 11 jaar 2094€
        Na 11 jaar verkocht aan 1/3 van de aankoopprijs.

Lang geleden gereden met Nissan en daar waren de onderhoudskosten en onderdelen ongeveer drie keer zo duur.
        Op die 35 jaar dat ik rij waren onze BMW’s de goedkoopste wagens in onderhoud.
        Wel nooit op onderhoud geweest op de Louizalaan. [emoji16]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Onlangs met onze Seat in Frankrijk naar een VW,Audi,Seat, Skoda concessie geweest voor een onderhoud na 2jaar. De wagen doet daar amper 1000km/j. Bedrag BTW in was wel 457,-
          Vinden jullie dat dan veel of overdreven? Dit is een onderhoud van 30.000km of 2 jaar.

Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Verwijderd
            Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 18:35. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Voor je 4,6 liter olie hebben ze prijs maal 3 gedaan precies!
              Hier kost 5 liter tussen de 35 en de 40€.

Comment

Ik vind dat inderdaad heel duur.

Op wagens die weinig km doen en naar het onderhoud moeten wegens de tijd, daar doen ze bij ons meestal enkel het noodzakelijke om de garantie te behouden en dat is een oliewissel ... al is die dan ook nog niet op.

Na 1000km of zelfs 2000km de remolie vervangen en allerlei andere zaken is er volgens mij wat over.
                Dat hebben ze ons eerlijkheidshalve nooit laten doen bij BMW of Hyundai ... bij Nissan vonden ze daarentegen nog altijd iets extra.

De laatste Inspectie II op onze BMW hebben we iets van 225€ betaald.

Nu zou Audi en VW wel duurder zijn in onderhoud heb ik hier en daar vernomen, dus mogelijks ook de rest van die groep.

Met 98€ per uur exclusief BTW gaat het natuurlijk snel.
                Met BMW die van mij is een klein onderhoud om het jaar, en dat bovendien niet nodig is, gezien ik maar 10.000km, al vlug naar de 400€. Nu voor elk type BMW is er ook wel een andere prijs hé. Ik weet niet waar jij met je wagen naar het onderhoud gaat, maar een concessie is steeds duurder dan een niet merkgebonden garage. Uurloon moet ook betaald worden. Ik heb ook maar zelden in Frankrijk zo'n garage gezien. Uiteraard veel personeel en de wagen wordt ook volledig opgekuist afgeleverd. Voor Seat heb ik dit hier nog niet veel gehoord.
                Die remolie is ook niet vervangen na 1000 of 2000km. De wagen is vorig jaar tweedehands particulier aangekocht en het onderhoud dat ik hier heb laten doen is er is er één dat volgde op het vorige aan 40.000km. Dit is er dus helemaal niet over. Ik twijfel er ook niet aan dat men hier zaken zal gedaan hebben die niet nodig zijn. Een reiniging van de airco bijvoorbeeld hebben ze ons vooraf voorgesteld en wij vonden wij goed aangezien je een airco die vervuild is best kan missen. Airco is op zichzelf al niet zo goed voor de gezondheid.
                Uit het handje commentaar blazen en alles afbreken is natuurlijk gemakkelijk.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Voor je 4,6 liter olie hebben ze prijs maal 3 gedaan precies!
                  Hier kost 5 liter tussen de 35 en de 40€.
                  Ik vermoed ook dat ze er aan de Côte d'Azur soms wel eens met hun pet ernaar zullen gooien. Dit was een zeer grote concessie met veel personeel. Welke olie erin is weet ik ook niet. Maar ik stel vast dat de olie in de BMW concessie niet goedkoper is.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Verwijderd
                    Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 18:33. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Jij stelt de vraag hé of het volgens ons duur is of niet ... dan geven mensen een mening hoe zij het zien. [emoji6]
                      Inderdaad, maar ik begin mij meer en meer de vraag te stellen of jij wel iets positiefs kan antwoorden op wat een ander naar voor schuift. Het is al te gemakkelijk om steeds met smileys te werken na een sneer of negatieve opmerking. En absoluut, iedereen mag zijn mening geven, maar u ziet dat blijkbaar wel heel eigengereid en denkt dat je de waarheid in pand hebt. En je moet daar verder niks achter zoeken maar dit is wel mijn mening...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Private leasing auto

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Inderdaad, maar ik begin mij meer en meer de vraag te stellen of jij wel iets positiefs kan antwoorden op wat een ander naar voor schuift. Het is al te gemakkelijk om steeds met smileys te werken na een sneer of negatieve opmerking. En absoluut, iedereen mag zijn mening geven, maar u ziet dat blijkbaar wel heel eigengereid en denkt dat je de waarheid in pand hebt. En je moet daar verder niks achter zoeken maar dit is wel mijn mening...
                        Einde verhaal Pol, dit sluit voor mij de deur in dit topic.

Ik geef altijd een eerlijk antwoord zoals ik dat zie volgens mijn ervaring en wat is daar negatief aan?
                        Dat anderen een andere mening of ervaring hebben is hun recht.
                        Als je alleen ja-knikkers wil hebben, dan ben je aan het verkeerde adres.

Je stelt de vraag of ik ook wel iets positiefs naar voor kan schuiven wat anderen aankaarten ... doe jij dat dan altijd?
                        Breitling (horloges) maakt nu niets deftig meer, BMW is beter dan Audi (banden) , ...
                        Is dan alleen alles goed wat jij hebt?

En goed, ik zal het wat saaier maken en geen knipoog meer zetten bij reacties.
                        Bij een gesprek ziet men de mensen hun uitdrukkingen, lachen of boos kijken ... met tekst is dat niet mogelijk en helpt een smiley om dat te tonen.

Edit: En ja ik heb ook aangekaart dat ik vernomen heb dat alles van de VW groep precies duurder is ... dat is dan ook voor onszelf van toepassing want er staan er hier ook twee voor de deur van die groep, alleen nog geen onderhoud moeten doen.
                        Wel 1 naafdeksel moeten vervangen, 45€ voor een stuk plastiek van 6 cm diameter (Audi).
                        Last edited by VerSeg; 21 mei 2018, 14:18.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Mijn zoon heeft voor het onderhoud van zijn Polo van 10 jaar oud (olie en alle filters, incl pollenfilter) ca 250€ betaald.
                          De olie staat er op aan 9€ per liter.

Dan extra 2 banden met uitlijnen:175€

Correcte prijs denk ik, en niet in een merkgarage.

Klein detail: de airco werkte niet. Volgens VW was de condensor defect, en dit ging 700€ kosten.
                          Deze garage heeft eerst de zekeringen nagekeken omdat de druk in de airco nog goed was. Zekering vervangen, en airco werk terug.

Dat een merkgarage altijd beter is.... my ass. Je moet er gewoon wta geluk mee hebben dat de juiste mechanieker aan je auto werkt. Ik heb soms de indruk dat ze zodra de auto wat ouder wordt iets uit hun duim zuigen, en je een dikke factuur willen aansmeren om een nieuwe auto te verkopen.
                          Last edited by Guest14; 21 mei 2018, 15:23.

Comment

Working...
                          X