Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeden & Petten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hoeden & Petten

    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Het merk is “Eden Hat”, de hoed zwart. Volgens wat ik weet Spaans. Lijkt als twee druppels water op de Stetson van m’n collega, het enige verschil is dat zijn band in bruin leder is, de mijne in zwart daim. En veel goedkoper natuurlijk. 60€ denk ik toendertijd (5 j geleden) betaald te hebben.
    Voor een man kun je niet zomaar eindeloos variëren in het model he. In Stetson maakt erg veel verschillende hoeden en ook andere modellen hebben tientallen/honderdtallen op de markt gebracht. Dus dan zal er wel ongeveer de gelijke tussen zitten.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #62
      Re: Hoeden & Petten

      Ik heb voor de winter: een Mayser hoed die ik bijna nooit draag omwille van de wind de laatste jaren en omdat ik mutsen warmer vind. Idem dito met mijn Splendid baret (Baskische pet). Een Patagonia pet met oorflappen houdt mij ook al warmer.
      Verder een zomer Stetson Panama en Stetson "Adin waxed cotton" pet. Diverse petten om 's zomers mijn hoofd te beschermen tegen zonbeschadiging. Om in de tuin te werken en hoofd, neus, hals en oren te beschermen een soort baseball cap, maar dan met extra groot "afdak" en flap rondom.

      Comment


      • #63
        Re: Hoeden & Petten

        Heeft iedereen misschien ook wat leuke beelden?
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #64
          Re: hoeden/hoofddeksels

          Ik heb er enkele liggen, sinds 2016 ben ik hoeden beginnen dragen , in de winter altijd mutsen .
          ps, ja, de link werkt
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #65
            Re: hoeden/hoofddeksels

            Persoonlijk hou ik tegenwoordig qua hoeden van de 1920's look . (boater/cirkelzaag/canotier)
            Last edited by toerist; 21 maart 2023, 15:36.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #66
              Re: hoeden/hoofddeksels

              Draag al een hele tijd hoeden en petten, zeker 20 jaar. Beetje naar gelang het humeur, het weer, waar ik naartoe moet... Meestal een wollen pet nu, dat heeft iets minder kans van weg te waaien dan een hoed en houdt mijn kletskop warm. Zit ook niet teveel in de weg op het werk als het buiten te doen is en kan gemakkelijk in de tas gestoken worden. In de zomer meer lichtere petten. Wel "gekleede" petten, niet van die baseball petjes met reclame. En soms een hoed als het er wat beter mag uitzien (en niet te hard waait).

              Comment


              • #67
                Re: hoeden/hoofddeksels

                In de winter zo eentje:



                Als de link het doet …
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #68
                  Re: hoeden/hoofddeksels

                  Draag mijn hele leven al hoedjes/petjes en mutsen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #69
                    Re: hoeden/hoofddeksels

                    Moderator Note: Ik heb de topic van 2018 en de recente van gisteren samengevoegd.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #70
                      Re: hoeden/hoofddeksels

                      Dat noemt men in het Engels een z.g. "beanie". Ik heb er (zoals in de oude topic reeds vermeld) zo eentje van Barts in m'n handschoenenkastje van de auto liggen, samen met een paar handschoenen, mocht ik ze ooit nodig hebben.
                      Thuis gebruik ik er ook een, als ik 's avonds nog even naar de vuilnisbakken moet. Overigens vermijd ik dat soort hoofddeksel, lekker warm, dat wel, maar het gooit m'n haar teveel overhoop, vooral bij het afdoen van de "beanie".

                      Ik zou hier trouwens ook graag meer afbeeldingen zien, en zal zelf een paar leveren zodra ik een opstelling gemaakt heb...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Hoeden & Petten

                        Ik draag bij zonnig weer een licht mogelijke linnen hoed met brede rand om de zon uit mijn ogen te houden. Een vilte of lederen hoed vind ik veel te zwaar om lang te dragen.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Hoeden & Petten

                          In de winter is het voor mij altijd een muts, die heb ik in elke jaszak zitten. Vanaf 12° wordt het weer gewoon een naakt hoofd en als de zon te hard schijnt dan komt de Tilly Hat uit het schap. Kan je gewoon in je zak proppen als het niet nodig is om te dragen en kan gewoon mee in de wasmachine. Die heeft ook al overal in zee gelegen maar is snel genoeg weer droog. allemaal om de keuze stress een beetje te temperen. Ja, ik blijf mijn nickname getrouw :-)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #73
                            Re: hoeden/hoofddeksels

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ...
                            Ik zou hier trouwens ook graag meer afbeeldingen zien, en zal zelf een paar leveren zodra ik een opstelling gemaakt heb...
                            Een 'platte pet' die ik -als het wat warmer wordt- meer in het weekend draag.
                            Vorige week opgezet voor een optreden van de Tom Robinson Band, vandaar ook die badge op m'n pet. Het was nog koud, maar ik wist dat ik van de parking naar de zaal kon, zonder buiten te komen.

                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #74
                              Re: hoeden/hoofddeksels

                              Deze is net toegekomen .

                              Last edited by toerist; 30 maart 2023, 10:48.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • #75
                                Re: hoeden/hoofddeksels

                                Het mag nog wat warmer worden eer ik een dergelijke hoed op zet; wel mooi!
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X