Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeden & Petten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoeden & Petten

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ja, goed gevonden en ... keuze genoeg blijkbaar !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Inderdaad wel leuk
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Iemand nog een leuke pet/hoed op gehad?

Comment

ik beperk me tot een muts in de winter (in elke jas van mij zit er wel één) en een Tilly Hat in de zomer. Met die laatste kan je doen wat je wil, gewoon in je jaszak stoppen er weer uithalen op je hoofd zetten en hij is weer in vorm. Mijn huidige is een tien, twaalf jaar oud stak reeds een dikwijls in de wasmachine, belandde ooit in de Rode zee en ook de wateren in de Golf van mexico heeft hij kennis mee gemaakt. :-)
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Iemand nog een leuke pet/hoed op gehad?
            U vraagt, wij draaien.
            Deze winter is het af en toe heel koud geweest. Toen droeg ik een ouderwetse (+40 jaar) donkerblauwe skimuts gemaakt van breiwol.
            Normaal rij ik zonder hoofddeksel met een vrachtwagen.
            De foto is niet van mij, gemaakt toen ik aan het wachten was voor een rood licht, daarom een link : https://flic.kr/p/23rpL7G
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              U vraagt, wij draaien.
              Deze winter is het af en toe heel koud geweest. Toen droeg ik een ouderwetse (+40 jaar) donkerblauwe skimuts gemaakt van breiwol.
              Normaal rij ik zonder hoofddeksel met een vrachtwagen.
              De foto is niet van mij, gemaakt toen ik aan het wachten was voor een rood licht, daarom een link : https://flic.kr/p/23rpL7G
              Skitch ik begrijp even niet zo goed je zin.
              Ben je hier het model of de fotograaf?

Comment

Ik heb de foto niet zelf gemaakt want de fotograaf staat buiten en ik zit achter het stuur. Dus ik ben het "model".
                Zo zie ik er uit op een koude ochtend.
                Had ik de fotograaf geweest dan zou de foto zichtbaar zijn i.p.v. achter een link. (Maar dan zat ik niet achter het stuur.....)
                PS: Als je over een "model" schrijft heb ik heel andere beelden in mijn hoofd..... LOL
                Last edited by Skitch; 15 april 2018, 20:45.
                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Hier een zwarte fedora van het merk Signes, een zwarte vilten namaak Stetson (spaans fabrikaat), een Harris tweed geruite pet, en voor in de zomer een echte Panama en een goedkope namaak-Panama, deze laatste voor het werk in de tuin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Ik heb de foto niet zelf gemaakt want de fotograaf staat buiten en ik zit achter het stuur. Dus ik ben het "model".
                    Zo zie ik er uit op een koude ochtend.
                    Had ik de fotograaf geweest dan zou de foto zichtbaar zijn i.p.v. achter een link. (Maar dan zat ik niet achter het stuur.....)
                    PS: Als je over een "model" schrijft heb ik heel andere beelden in mijn hoofd..... LOL
                    Dan heb je volgens mij veel meer rechten als de fotograaf. Maar leuk om zo' n foto van je te zien met stoere muts.
                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Hier een zwarte fedora van het merk Signes, een zwarte vilten namaak Stetson (spaans fabrikaat), een Harris tweed geruite pet, en voor in de zomer een echte Panama en een goedkope namaak-Panama, deze laatste voor het werk in de tuin.
                    Hoezo namaak Stetson? Er staat toch nergens Stetson in? Er zijn meer fabrikanten van Fedora' s als alleen Stetson. Stetson maakt btw meer Western-achtige en een merk als Borsalino MAAKTE (failiet) meer hoeden zoals in de Godfather denk ik.

Maar leuke collectie Pol.

Comment

Staat ‘een Stetson’ niet voor een cowboy hoed? En dus: een cowboy hoed, maar geen Stetson?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nee hoor, Stetson maakt zelfs petten en klakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Nee hoor, Stetson maakt zelfs petten en klakken
                          Een kennis van mij die zweert bij Stetson petten

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Staat ‘een Stetson’ niet voor een cowboy hoed? En dus: een cowboy hoed, maar geen Stetson?
                          https://yeehawcowboy.com/products/10...l-presidente-1 Zo eentje staat nog op mijn verlanglijstje. 730 euro is trouwens een koopje:

1000x Larry Mahan Imperial Hat Genuine Mink Silver Belly
                          €2,019.50 EUR

1000X Stetson Diamante Hat Made With Premium Chinchilla/Beaver
                          €4,039.01 EUR
                          Last edited by Rogier; 16 april 2018, 21:30.

Comment

Voor mij weer wat duidelijker. Niet dat ik aspiraties in de cowboy richting heb of had, maar destijds heb ik nog lyrics geschreven voor een lokale C&W band. Bij Country&Western treffens was er altijd wel een stand met 'echte Stetsons', en dan ging het uiteraard om cowboyhoeden.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                              Hoezo namaak Stetson? Er staat toch nergens Stetson in? Er zijn meer fabrikanten van Fedora' s als alleen Stetson. Stetson maakt btw meer Western-achtige en een merk als Borsalino MAAKTE (failiet) meer hoeden zoals in de Godfather denk ik.

Maar leuke collectie Pol.
                              Het merk is “Eden Hat”, de hoed zwart. Volgens wat ik weet Spaans. Lijkt als twee druppels water op de Stetson van m’n collega, het enige verschil is dat zijn band in bruin leder is, de mijne in zwart daim. En veel goedkoper natuurlijk. 60€ denk ik toendertijd (5 j geleden) betaald te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Met zo’n cowboy-Stetson zou ik me hier op straat niet durven vertonen...

Comment

Working...
                                X