Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe TV

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat er niet-OLED modellen bestaan die goed zijn, daar is geen twijfel over ... maar tot nu toe nog geen enkele niet-OLED tegen gekomen die dezelfde beeldkwaliteit heeft.
    Zowel in kleur (contrast) als snelheid steken die er fors bovenuit.
    • Een OLED paneel is gemiddeld 1.000 keer sneller dan een lcd paneel met led achtergrondverlichting.
    • De kijkhoek is erg groot omdat de beeldpunten zelf licht kunnen geven.
    • Energieverbruik ligt veel lager dan de meeste andere schermen.
    • Grotere kijkhoek met intensere kleuren, helder wit en diepzwart.

    De prijs daarentegen is weer iets anders.
    Tuurlijk, maar toen ik die kocht was OLED makkelijk 3000€, en dat wou ik niet uitgeven.
    De volgende zal zeker OLED zijn, zonder twijfel.

    Als je 4K niet essentieel vindt, dan is deze OLED zeker een goede keuze: https://tweakers.net/pricewatch/7763...a7v-zwart.html

    En eerlijk, als ik vandaag mijn 4K zou kunnen ruilen voor deze OLED, ik zou het direct doen.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe TV

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      De tijd dat Samsung de beste televisies maakte is al een paar jaar voorbij.
      Kies een tv met een vorm van local dimming, er zijn veel varianten en elk merk heeft zijn eigen werkwijze. Zeker met de huidige HDR tv's heb je veel aan local dimming omdat de hooglichten lokaal worden versterkt.

      Als je in de prijsklasse tot 1000€ gaat heb je tegenwoordig zowiezo 4K en HDR. De duurdere modellen hebben een betere HDR met een hogere piekhelderheid. En de ondersteuning van HLG, HDR10, HDR10+, Dolby Vision is ook verschillend per model.

      En dan heb je nog het type paneel, de duurdere modellen van Sony en Samsung hebben meestal een VA paneel die een betere zwartwaarde hebben dan IPS. IPS heeft dan weer betere kijkhoeken.

      Ikzelf heb een Sony en ik kan zeggen dat de Motionflow settings heel goed hun werk doen. De "Clear" setting is heel goed en biedt het perfecte compromis tussen vloeiend beeld zonder 'soap opera effect'. 'Soap opera effect' krijg je als je motionflow op standaard of vloeiend zet. Bij de 'clear' setting wordt aan black frame insertion gedaan, dus tussen de beelden wordt er een zwart beeld geplaatst. Hierdoor gaat de helderheid omlaag maar dat kan je compenseren door de backlight op max. te zetten.

      Deze Sony wordt overal goed bevonden en kan ik zeker aanraden. Vooral de zwartwaarde is zeer goed dankzij de local dimming en VA paneel. Wil je niet zoveel uitgeven dan is deze ook de moeite, heeft een IPS paneel en minder geavanceerde local dimming.

      Wil je het beste van het beste hebben momenteel dan kies je een OLED. LG heeft een ruim aanbod en is meestal de goedkoopste. Sony, Panasonic en Philips gebruiken nu ook OLED panelen van LG. Alleen jammer dat die zo duur zijn.
      Ik blijf vanaf nu in elk geval in een grote boog rond Sony rondlopen. Heb enkele jaren geleden een 55" 4K TV gekocht (geen Oled-prijzen, maar toch prijzig genoeg om iets degelijks te hebben). Na 1.5 jaar is het panel gesneuveld.
      Is opgestuurd via mijn dealer naar SCD (hersteldienst). Volgens hun vaststelling was het vochtschade en verviel de garantie (herstelprijs meer dan 1100 euro).
      Ik kan je verzekeren dat dat ding nooit 0.1 ml vocht gezien heeft...
      Op die manier is het niet toepassen van waarborg wel heel makkelijk. Hier komt in elk geval geen Sony meer binnen.

      Nu staat hier een Samsung, voor een veel lagere prijs (was goedkoper een nieuwe te kopen dan die herstelling te betalen). De beeldkwaliteit is amper minder...
      OLED levert inderdaad de beste beeldkwaliteit, maar het prijskaartje is jammergenoeg analoog...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe TV

        Misschien heb je hier iets aan.

        Ja polleke, ik kan begrijpen dat je geen Sony meer wilt. Bij mij is een iiyama scherm defect geraakt na 2,5 jaar en dat merk heeft bij mij afgedaan.

        Ik heb nochtans goede ervaringen met de Sony hersteldienst. Onlangs nog bluetooth oortjes teruggestuurd, was eigenlijk mijn fout, ik had de aan/uit knop eruit gepeuterd omdat ik dacht dat daar de usb aansluiting was. Ze hebben me het aankoopbedrag teruggestort.

        5 jaar geleden een (redelijk goedkope 550€) 42"W605 Sony tv teruggestuurd. Ik had last van verticale banding, vooral bij voetbal goed zichtbaar als de camera van links naar rechts beweegt. Komt daar een Waal bij mijn thuis, pakt de tv mee en geeft me een 47"W805 (1000€ toen) uit de doos. Ik content natuurlijk en die tv heb ik nu nog.
        Dit probleem heb je trouwens ook bij andere merken. Ik ben bij mijn broer gaan kijken die een Samsung had en die heeft dat ook. De ene ziet dat terwijl er voor iemand anders niets aan de hand is. Wij als fotografen zijn daar een beetje gevoelig voor want onze foto's keren we ook binnenste buiten.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe TV

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat er niet-OLED modellen bestaan die goed zijn, daar is geen twijfel over ... maar tot nu toe nog geen enkele niet-OLED tegen gekomen die dezelfde beeldkwaliteit heeft.
          Zowel in kleur (contrast) als snelheid steken die er fors bovenuit.
          • Een OLED paneel is gemiddeld 1.000 keer sneller dan een lcd paneel met led achtergrondverlichting.
          • De kijkhoek is erg groot omdat de beeldpunten zelf licht kunnen geven.
          • Energieverbruik ligt veel lager dan de meeste andere schermen.
          • Grotere kijkhoek met intensere kleuren, helder wit en diepzwart.

          De prijs daarentegen is weer iets anders.
          Voor mij geen weg terug na Oled.
          Mijn vorige was een Sony X9005B. 65” (Die wigvorm)
          Uitstekende speakers, goeie black levels als je recht voor je scherm zit, goeie out of the box grijs en kleurwaarden.
          Maar... zeer slechte kijkhoek (VA scherm) en geen HDCP 2.2 ondersteuning ... dus foei Sony.. 3500 euro voor een TV van drie jaar en 4K blu ray nutteloos.

          Nu heb ik een LG 65 E6.
          Beeldkwaliteit is dag en nacht, diepe kleuren, zwart is dan ook echt zwart, kijkhoek vanuit elke hoek perfect zonder kleurshift.
          De klank is minder goed dan de Sony ondanks het Harmon Kardon speakersysteem, maar toch nog altijd goed te noemen.
          Voor film(geluid) gebruik ik toch trouwens mijn Bower & Wilkings Speakrs met Denon 5.1 versterker.

          Oled = perfecte opvolger van de Plasma.

          Meeste merken hebben nu hun Oled Tv’s (met LG gepatenteerde panelen)
          Last edited by Funcky; 21 februari 2018, 01:29.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe TV

            Hier sinds jaar en dag Panasonic, hoewel ik nogthans als Philips medewerker vrij goedkoop Philips kon kopen.
            Nu nog steeds een 55” plasma van de laatste generatie die niet flikkert deze is vijf jaar oud en geeft nog steeds een
            perfecte HD beeldweergave, voor de klank heb ik niet gekozen voor suround maar gebruik ik twee gepowerde studiomonitors
            van Adam die rechstreeks op de digicorder zijn aangesloten, zo kunnen wij ook de digicorder als radio gebruiken.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe TV

              Hier een plasma van Panasonic van 7 jaar oud, ondanks de leeftijd niet rimpelloos verlopen en na 3 jaar een grote herstelling moeten doen.
              In afwachting van dalende Oled-prijzen nog wat gebruiken. De volgende wordt een Samsung.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe TV

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Hier een plasma van Panasonic van 7 jaar oud, ondanks de leeftijd niet rimpelloos verlopen en na 3 jaar een grote herstelling moeten doen.
                In afwachting van dalende Oled-prijzen nog wat gebruiken. De volgende wordt een Samsung.
                Samsung heeft geen Oled hoor.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Samsung heeft geen Oled hoor.
                  Was ter indicatie. QLed dan maar.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Was ter indicatie. QLed dan maar.
                    Dat hebben ze inderdaad, maar is heel anders dan OLED.
                    Ze hebben die Q goed gekozen, lijkt enorm op een O en ben benieuwd te weten hoeveel mensen zich reeds lieten vangen door iets te vluchtig te lezen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe TV

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      De tijd dat Samsung de beste televisies maakte is al een paar jaar voorbij.
                      Kies een tv met een vorm van local dimming, er zijn veel varianten en elk merk heeft zijn eigen werkwijze. Zeker met de huidige HDR tv's heb je veel aan local dimming omdat de hooglichten lokaal worden versterkt.

                      Als je in de prijsklasse tot 1000€ gaat heb je tegenwoordig zowiezo 4K en HDR. De duurdere modellen hebben een betere HDR met een hogere piekhelderheid. En de ondersteuning van HLG, HDR10, HDR10+, Dolby Vision is ook verschillend per model.

                      En dan heb je nog het type paneel, de duurdere modellen van Sony en Samsung hebben meestal een VA paneel die een betere zwartwaarde hebben dan IPS. IPS heeft dan weer betere kijkhoeken.

                      Ikzelf heb een Sony en ik kan zeggen dat de Motionflow settings heel goed hun werk doen. De "Clear" setting is heel goed en biedt het perfecte compromis tussen vloeiend beeld zonder 'soap opera effect'. 'Soap opera effect' krijg je als je motionflow op standaard of vloeiend zet. Bij de 'clear' setting wordt aan black frame insertion gedaan, dus tussen de beelden wordt er een zwart beeld geplaatst. Hierdoor gaat de helderheid omlaag maar dat kan je compenseren door de backlight op max. te zetten.

                      Deze Sony wordt overal goed bevonden en kan ik zeker aanraden. Vooral de zwartwaarde is zeer goed dankzij de local dimming en VA paneel. Wil je niet zoveel uitgeven dan is deze ook de moeite, heeft een IPS paneel en minder geavanceerde local dimming.

                      Wil je het beste van het beste hebben momenteel dan kies je een OLED. LG heeft een ruim aanbod en is meestal de goedkoopste. Sony, Panasonic en Philips gebruiken nu ook OLED panelen van LG. Alleen jammer dat die zo duur zijn.
                      Heel mooi verwoord Alex606, je uitleg staat als een huis 👍🏼
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe TV

                        Wat ik een tijd geleden gelezen heb in een testverslag van Test Aankoop: 4K niet nodig, 800Hz niet nodig

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe TV

                          Wie gelooft Test Aankoop nog?

                          Ik hecht veel meer waarde aan Tweakers.net
                          Zijn tenminste echt onafhankelijk.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe TV

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Wie gelooft Test Aankoop nog?

                            Ik hecht veel meer waarde aan Tweakers.net
                            Zijn tenminste echt onafhankelijk.
                            Ze hebben TA toch nooit op hun nest kunnen pakken ?????

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe TV

                              Test Aankoop kleurt zelf flink buiten de lijntjes. Hebben we geen nood aan een onafhankelijke consumentenorganisatie?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe TV

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Wie gelooft Test Aankoop nog?
                                Maar ze hebben wel gelijk met: 4K niet nodig, 800Hz niet nodig .

                                Comment

                                Working...
                                X