Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boorhamer of Breekhamer ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Boorhamer of Breekhamer ?

[QUOTE=VerSeg;4627580]
    Leer begrijpend lezen hé ... hou alles binnen zijn context.
    Lees eens alle reacties, meerdere mensen begrepen dat het "mogelijks" over zwaarder werk kon gaan en ook anderen waaronder uzelf kaartten een breekhamer aan.
    Het gaat hier niet om de reacties van anderen.. wel over de jouwe.. ik was van in het begin duidelijk over wat soort werk het ging.
    U ging als eerste over de vloer met een zware Hilti

Lijkt me ook niet meteen de vraag die men stelt voor licht werk?
    Het gaat ook niet over licht werk zoals u het stelt, maar licht breekwerk... daarmee dat ik twee voorgenoemde Machines gemeld heb.
    Trouwens mijn opening ging eigenlijk over de keuze tussen de twee soorten machines.

En wat Hilti betreft ... die hebben machines van klein tot groot.
    U kaartte dit aan: Een Hilti TE 60 bijvoorbeeld is al een redelijke Hamerboor, weegt 7.8 kg, een TE 50 zit op 6,1 kg en een TE 30 op 4 kg en is dus licht tegenover wat u zelf als voorbeeld gaf.
    Op zich zijn dat al krachtige machines (ja, er bestaat nog meer).
    Zoals al gezegd, u kaartte zelf als eerste aan een Zware Hilti in post 7.. terwijl u al duidelijk gelezen had dat het niet de bedoeling was.. dat zijn uw eigen insinuaties waarop u zelf een antwoord geeft

In mijn reacties staat duidelijk dat ik niet weet hoe zwaar uw werken echt zijn en dat men voor zwaar werk beter iets kan huren ... we enkel informatie geven over hoe we het interpreteren.
    Idem.. zoals al gezegd was deze reactie overbodig... en je geeft antwoorden op uw eigen insinuaties.. nogmaals dus

U vraagt hulp, de mensen geven u welgemeende informatie volgens wat ze kunnen opmaken uit uw beperkte uitleg (wij zien uw werken niet) en u vindt alles overdreven?
    Dat ik alles overdreven vind, dat is hetgeen u ervan maakt... ik denk eerder dat u overdrijft

Foert hé, zoek in het vervolg zelf verder en wat mij betreft breek je het terras op met een pollepel.
    Zo'n reactie is echt niet nodig hoor
    Last edited by Funcky; 21 februari 2018, 19:50.
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Zelf beginnen met een breekhamer van 1200W en dan alle Hiltis over dezelfde kam scheren....
      als je al weet wat je wil kopen, waarom dan de vraag stellen.

Hilti is niet per definitie zwaar. Hilti is duur en betrouwbaar, dat koop je als je dat heel dikwijls gebruikt of toch geld te veel hebt en er genot uit haalt een Hilti in uw garage te hebben liggen.
      1200W voor een breekhamer, daar breek je echt zware spullen mee af.

Koop,wat je hebt voorgesteld, dat is het beste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Zelf beginnen met een breekhamer van 1200W en dan alle Hiltis over dezelfde kam scheren....
        als je al weet wat je wil kopen, waarom dan de vraag stellen.

Hilti is niet per definitie zwaar. Hilti is duur en betrouwbaar, dat koop je als je dat heel dikwijls gebruikt of toch geld te veel hebt en er genot uit haalt een Hilti in uw garage te hebben liggen.
        1200W voor een breekhamer, daar breek je echt zware spullen mee af.

Koop,wat je hebt voorgesteld, dat is het beste.

Ik ken Hilti goed genoeg, ook de reputatie van dat merk.
        Zelf heb ik al mijn loodvijzen gekocht bij Hilti in Zellik, even voor alle duidelijkheid het Hilti gebouw ligt pal naast het bedrijf waar ik werk .. dus de opslagplaatsen van Delhaize.
        Hun Gamma machines staat ook in hun showroom tentoongesteld (alé vroeger toch want het is een tijd geleden nu)
        Je kan daar ook terecht om rechtstreeks te kopen.. en ja.. Hilti’s in alle formaten en gewichten. Dus ik scheer zeker en vast niet alle Hilti machines over dezelfde kam.

Maar zoals je zelf al aangaf (en ik ook met het idee zit) een goedkope machine voor niet proffesioneel gebruik moet de klus kunnen klaren.

Alleen was mijn (topic)vraag.. boor of breekhamer ?.. en ik heb eerder de bedoeling om te vragen of met deze goedkopere machines iets is aan te vangen, in dezelfde slag als de twee voorbeelden die ik gaf.

Dus mijn reactie is eigenlijk dezelfde dan jouw reactie in Post 5... no way dat ik daar 500 euro ga aan uitgeven, laat staan een nog duurdere Hilti...
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

[QUOTE=Funcky;4627675]
          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het gaat hier niet om de reacties van anderen.. wel over de jouwe.. ik was van in het begin duidelijk over wat soort werk het ging.
          U ging als eerste over de vloer met een zware Hilti
          Dan heeft u #2 toch maar half gelezen ... daar wordt Hilti al een eerste keer vermeld en daar staat niet mijn naam bij. [emoji20]

En zoals ik eerder aankaartte, zelfs een lichte Hilti in de genre van TE 30 is vergeleken met de meeste (speelgoed)machientjes al een zwaar machien, in Hilti normen echter licht.

Of de vraagstelling zo duidelijk was ... blijkbaar hebben toch meerdere mensen de uit te voeren werken zwaarder ingeschat als wat blijkt.
          U vraagt raad, maar breekt meer raadgevingen af dan terras om uiteindelijk te zeggen dat u zelf weet wat nodig is.

Voor u simpel om weten hoe alles er echt uitziet, voor ons is het maar verder gaan op enkele woorden zonder beeld.

In het verleden zelf al zoiets opgebroken en dat was veel steviger dan eerst ingeschat ... dus zelf zwaarder materiaal nodig gehad dan eerst voorzien.
          Mijn reactie was een eerlijke raadgeving volgens eigen ervaring en de kennis over Hilti materiaal, niet meer dan dat.

Hoe zwaar het werk echt is, dat weet u toch zelf ook niet zolang u er niet mee gedaan hebt?
          Waarom zou u er anders een vraag over stellen?

En waar Hilti gelegen is en wat in de showroom staat weet ik ook, zelfs waarom in mei 86 hun vlaggen een paar weken halfstok gehangen hebben. [emoji20]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Dus mijn reactie is eigenlijk dezelfde dan jouw reactie in Post 5... no way dat ik daar 500 euro ga aan uitgeven, laat staan een nog duurdere Hilti...
            Vandaar de eerdere hint om voor een relatief klein bedrag een gepast toestel te huren.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Wat gebeurde er in 1986 bij Hilti?

Comment

Vandaar de eerdere hint om voor een relatief klein bedrag een gepast toestel te huren.
                Had al duidelijk in mijn openingspost geschreven.. huren geen optie voor mij.. die hint was niet nodig.

Comment

[QUOTE=VerSeg;4627778][QUOTE=Funcky;4627675]
                  Dan heeft u #2 toch maar half gelezen ... daar wordt Hilti al een eerste keer vermeld en daar staat niet mijn naam bij. [emoji20]
                  Das waar, daar heeft men het over verschillende merken, de uitleg van Maurtsius was ook correct, zijn reactie ook en zijn van toepassing op hetgeen ik vroeg. Hij heeft het niet over zware Hilti's ... maar het merk speelt hier geen rol.
                  In tegenstelling tot u, daar heeft u het over een zware Hilti boorhamer na dat ik al duidelijk was in mijn post 6 dat dit niet nodig was.

En zoals ik eerder aankaartte, zelfs een lichte Hilti in de genre van TE 30 is vergeleken met de meeste (speelgoed)machientjes al een zwaar machien, in Hilti normen echter licht.
                  Kan best zijn gezien de reputatie van het merk, is gemaakt om dagelijks mee op stap te gaan. Beroepsmensen dus.

Of de vraagstelling zo duidelijk was ... blijkbaar hebben toch meerdere mensen de uit te voeren werken zwaarder ingeschat als wat blijkt.
                  U vraagt raad, maar breekt meer raadgevingen af dan terras om uiteindelijk te zeggen dat u zelf weet wat nodig is.
                  Nogmaals, in post 6 heb ik al de aanleiding nog voor uw reactie met het aandraven van zwaar geschut

Voor u simpel om weten hoe alles er echt uitziet, voor ons is het maar verder gaan op enkele woorden zonder beeld.
                  Dat is idd zo. Het is moeilijk om via een forum om zoiets te bespreken..

In het verleden zelf al zoiets opgebroken en dat was veel steviger dan eerst ingeschat ... dus zelf zwaarder materiaal nodig gehad dan eerst voorzien.
                  Mijn reactie was een eerlijke raadgeving volgens eigen ervaring en de kennis over Hilti materiaal, niet meer dan dat.
                  Ok... als dat ook zo is zoals je zegt.. dan apprecieer ik dat..

Hoe zwaar het werk echt is, dat weet u toch zelf ook niet zolang u er niet mee gedaan hebt?
                  Waarom zou u er anders een vraag over stellen?
                  Volledig mee eens, daarom dat ik het in post 6 iets verduidelijkte, maar een precies weet ik dat ook niet. Feit is geen zware werken zoals ik al aangaf.

Comment

Had al duidelijk in mijn openingspost geschreven.. huren geen optie voor mij.. die hint was niet nodig.
                    Huren is geen optie, een duur toestel is geen optie en ik mag logischerwijze toch veronderstellen dat een te licht en onbruikbaar toestel ook geen optie is.

Meestal heb ik ook een specifiek iets in gedachte als ik naar de winkel ga en ben ik daarvan overtuigd ... maar soms kan de verkoper (of iemand anders) me met voldoende argumenten toch overtuigen om het niet te kopen en/of een andere keuze te maken, zeker als ik niet helemaal zeker ben en hulp vraag bij de keuze.
                    Dan is er al eens kans op een andere visie door die persoon dat indruist tegen de eigen eerste gedachte, dit zonder dat ooit iemand verplicht is om die andere visie te volgen.
                    Als ik die raad niet wil volgen en bij mijn eigen gedachte wil blijven dan zeg ik dat ook gewoon, maar ik geef tenminste de kans om iets voor te stellen waar ik mogelijks geen rekening mee gehouden heb.
                    De rest staat al in vorige reacties.

Niemand is verplicht iets tegen de zin te kopen of te huren.

Hopend dat je de werken vlot kan uitvoeren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Huren is geen optie, een duur toestel is geen optie en ik mag logischerwijze toch veronderstellen dat een te licht en onbruikbaar toestel ook geen optie is.

Meestal heb ik ook een specifiek iets in gedachte als ik naar de winkel ga en ben ik daarvan overtuigd ... maar soms kan de verkoper (of iemand anders) me met voldoende argumenten toch overtuigen om het niet te kopen en/of een andere keuze te maken, zeker als ik niet helemaal zeker ben en hulp vraag bij de keuze.
                      Dan is er al eens kans op een andere visie door die persoon dat indruist tegen de eigen eerste gedachte, dit zonder dat ooit iemand verplicht is om die andere visie te volgen.
                      Als ik die raad niet wil volgen en bij mijn eigen gedachte wil blijven dan zeg ik dat ook gewoon, maar ik geef tenminste de kans om iets voor te stellen waar ik mogelijks geen rekening mee gehouden heb.
                      De rest staat al in vorige reacties.

Niemand is verplicht iets tegen de zin te kopen of te huren.

Hopend dat je de werken vlot kan uitvoeren.
                      Iedereen mag zijn eigen mening geven natuurlijk.
                      Ik haal daar wel uit wat goed of slecht is.. maar ik hoef natuurlijk ieders mening niet te slikken. (niet persoonlijk bedoeld)
                      Ik zal dat dan ook duidelijk maken, of dat nu goed of slecht is.
                      Ik ben niet zo gemakkelijk te overtuigen.. maar wil niet zeggen dat ik de meningen niet meeneem.
                      En zoals je zelf zegt, soms zijn er (on)voldoende argumenten om me te overtuigen... (maar toch eens horen wat anderen vinden ook al druist dat misschien tegen mijn zin)

Bedankt voor de aanmoediging

Mag hier slotje op...

Comment

Probleem kan zijn dat hier een aantal mensen zijn die beroepshalve
                        gewoon zijn of geweest zijn om steeds met het beste gereedschap
                        te werken of gewerkt te hebben.
                        Die mensen zal je moeilijk tevreden kunnen stellen met gereedschap van de Aldi.
                        Die mensen hebben ook heel andere ervaringen dan een doe het zelver.
                        Ikzelf ben ook een materiaalfanaat, en kies dus steeds voor het betere materiaal,
                        heb ik dat nodig, totaal niet, maar het geeft je gewoon een soort zekerheid.
                        Zijn wij daarmee van een uitzonderlijke soort, ik denk het niet.
                        De ene houdt van mooie horloges, de ander van een mooie fiets en
                        wij van mooi en degelijk materiaal, niets mis mee denk ik.
                        Voor ons is het zelfs onbegrijpelijk dat sommige mensen nog geen deftige schroevendraaier
                        in huis hebben. Elk zijn gedacht hé.
                        Last edited by Guest42; 22 februari 2018, 22:25.

Comment

Ik haal daar wel uit wat goed of slecht is.. maar ik hoef natuurlijk ieders mening niet te slikken. (niet persoonlijk bedoeld)
                          Er is hopelijk toch een verschil tussen niet nuttig vinden en niet moeten slikken. [emoji52]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Probleem kan zijn dat hier een aantal mensen zijn die beroepshalve
                            gewoon zijn of geweest zijn om steeds met het beste gereedschap
                            te werken of gewerkt te hebben.
                            Die mensen zal je moeilijk tevreden kunnen stellen met gereedschap van de Aldi.
                            Die mensen hebben ook heel andere ervaringen dan een doe het zelver.
                            Ikzelf ben ook een materiaalfanaat, en kies dus steeds voor het betere materiaal,
                            heb ik dat nodig, totaal niet, maar het geeft je gewoon een soort zekerheid.
                            Zijn wij daarmee van een uitzonderlijke soort, ik denk het niet.
                            De ene houdt van mooie horloges, de ander van een mooie fiets en
                            wij van mooi en degelijk materiaal, niets mis mee denk ik.
                            Voor ons is het zelfs onbegrijpelijk dat sommige mensen nog geen deftige schroevendraaier
                            in huis hebben. Elk zijn gedacht hé.
                            Ik denk inderdaad ook zo, liever meteen iets deftig dan twee keer kopen.

Ik heb zelf al zoveel negatieve ervaringen met goedkopere zaken gezien dat ik daar niet mee begin.

We geven soms duizenden Euro's aan ons plezier (fotomateriaal, horloges, wagens, ...), waarom dan om te werken gaan besparen en het onszelf moeilijker maken.

Iedereen is daar natuurlijk vrij in zijn eigen keuze te maken, maar ik ga niets aanbevelen wat ik zelf niet zou willen.

En volledig correct dat mensen met professionele ervaring daar nog kieskeuriger in kunnen zijn.

En Hilti is nu toevallig een merk dat ik goed ken ... ik denk zelfs dat ik de oudere TE 60 en TE 72 nog blindelings zou kunnen demonteren en ineen steken. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X