Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Tesla gaat de ruimte in

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

    Amaai. Even weg en dit pareltje komt. Voor raketten heb je de wet van behoud van impuls nodig. Straalmotoren en goeie ouwe schroeven geven stuwkracht op net dezelfde manier. En eender waar je bent in het universum heb je dezelfde massa.

    Comment


    • #77
      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Wat is Mark Peeters ?
      Mark Peeters (maanman): (internet)fenomeen dat jaren doorbracht op usenet om iedereen te overtuigen dat ruimtevaart fake was. De maanlanding was opgenomen in Hollywood studio's. Raketten kunnen niet naar de ruimte want ze vliegen te traag, bij het opstijgen hangen ze aan ballonnen, vandaar dat ze zo traag omhoog gaan. Niets kan sneller dan het geluid, op de suggestie dat hij dan maar een ticket met de (toen nog vliegende) Concorde moest kopen en zelf de berekening maken afstand/vliegtijd was het antwoord steevast dat ze de Concorde zouden doen neerstorten als hij er in zat omdat anders "het geheim" zou uitkomen. De Shuttle/ISS/Skylab waren "stenen". TV/GPS satellieten bestaan niet, het zijn continue vliegende ballonnen en vliegtuigen die de signalen uitzenden.

      Meer info op zijn website. Er is ook een wiki.

      Veel leesplezier.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #78
        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        ...Mark Peeters... (maanman)
        Aha dank U. Ik heb ooit foto's gezien van de onbestaande Hubble Teleskoop die foto's (hehe on topic) heeft gemaakt van de onbestaande Maanrovers die naast de onbestaande Russische Maansonde staan. Niet echt spectaculair.

        Of zoiets.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #79
          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Mark Peeters (maanman): (internet)fenomeen dat jaren doorbracht op usenet om iedereen te overtuigen dat ruimtevaart fake was. De maanlanding was opgenomen in Hollywood studio's. Raketten kunnen niet naar de ruimte want ze vliegen te traag, bij het opstijgen hangen ze aan ballonnen, vandaar dat ze zo traag omhoog gaan. Niets kan sneller dan het geluid, op de suggestie dat hij dan maar een ticket met de (toen nog vliegende) Concorde moest kopen en zelf de berekening maken afstand/vliegtijd was het antwoord steevast dat ze de Concorde zouden doen neerstorten als hij er in zat omdat anders "het geheim" zou uitkomen. De Shuttle/ISS/Skylab waren "stenen". TV/GPS satellieten bestaan niet, het zijn continue vliegende ballonnen en vliegtuigen die de signalen uitzenden.

          Meer info op zijn website. Er is ook een wiki.

          Veel leesplezier.
          Als eens wat minder voel zal ik daar een kijkje nemen. Lijkt me Peter Belt niveau (audio).

          Comment


          • #80
            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

            Edit ! fotoschop !



            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #81
              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Mark Peeters (maanman): (internet)fenomeen dat jaren doorbracht op usenet om iedereen te overtuigen dat ruimtevaart fake was. De maanlanding was opgenomen in Hollywood studio's. Raketten kunnen niet naar de ruimte want ze vliegen te traag, bij het opstijgen hangen ze aan ballonnen, vandaar dat ze zo traag omhoog gaan. Niets kan sneller dan het geluid, op de suggestie dat hij dan maar een ticket met de (toen nog vliegende) Concorde moest kopen en zelf de berekening maken afstand/vliegtijd was het antwoord steevast dat ze de Concorde zouden doen neerstorten als hij er in zat omdat anders "het geheim" zou uitkomen. De Shuttle/ISS/Skylab waren "stenen". TV/GPS satellieten bestaan niet, het zijn continue vliegende ballonnen en vliegtuigen die de signalen uitzenden.

              Meer info op zijn website. Er is ook een wiki.

              Veel leesplezier.
              Ja, juist, dat is hem

              Comment


              • #82
                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Mark Peeters (maanman): (internet)fenomeen .....

                Meer info op zijn website. Er is ook een wiki.

                Veel leesplezier.
                Leesplezier heb je daar niet aan, zo'n rommel-teksten, om van de inhoud nog te zwijgen. Dat ze dat los laten lopen zeg...

                Comment


                • #83
                  Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Leesplezier heb je daar niet aan, zo'n rommel-teksten, om van de inhoud nog te zwijgen. Dat ze dat los laten lopen zeg...
                  In het eerste artikel op zijn website staat dat men op zeespiegelniveau maximum 600 km/h kan bereiken.
                  Heeft MP dan nog niet gehoord van het Bonneville circuit in de USA , waar men ondertussen al ruim 1250 km/h heeft gereden (en met auto's door de geluidsmuur is geknald).

                  Comment


                  • #84
                    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                    Ik denk dat als het niet in zijn wereldbeeld past dat je het niet kan meten en dus vals is.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                      Op FB had ik een "vriend" die kleur bekende : de aarde is plat. Ik dacht : meent die dat nu echt of is dat om te lachen ?
                      Het was het eerste :-(

                      Puur tijdsverlies zo'n "revolutionaire" geesten...

                      Maar deze zijn nog vrij onschadelijk, er zijn veel gevaarlijkere, zeker als het gaat over kwakzalverij in de geneeskunde. Ik zet dat allemaal op dezelfde hoogte : geloven tegen beter weten in.
                      Godsdienst, UFO's, waarzeggerij, telepathie, nulpuntsenergie, perpetuum mobile, homeopathie (jawel : geen enkel significant bewijs geleverd), gebedsgeneeskunde, aardstralen, wateraders, de oorkaarsgeneeswijze van de Hopi-Indianen, wichelroedelopen, pendelen, religieuze sektes.... voor mij mag het al de composthoop op.
                      Met een klein voorbehoud voor acupunctuur voor een beperkt aantal aandoeningen.

                      Gek genoeg biedt een degelijke opleiding geen garantie tegen het slikken van dit soort onzin. Ik ga het hele verhaal niet vertellen maar mijn nicht is Lic vertaler-tolk en meet bloeddruk met een ..... meetlat, no joking. Wel, ik vind dat de gevaarlijke soort.

                      MP werkt alleen maar op mijn zenuwen and that's it, maar wat tegenstanders van vaccinatie willen, wat ontkenners van AIDS willen, Jehova's die een bloedtransfusie weigeren voor hun kinderen, een zot uit Blankenberge die beweert kanker te genezen met groene klei uit Peru, dat grenst aan het misdadige. Een van de beroemdste voorbeelden is de actrice Sylvia Millecamps, ze had borstkanker en kon perfect worden behandeld in dat stadium, neen, ze moest naar Jomanda voor de behandeling en is er al een hele tijd niet meer. OKOK, eigen keuze zou ik zeggen maar toch heb ik er last mee te weten dat ze bepaalde van die onnozelaars op straat laten rondlopen.

                      Voila, het is er uit

                      Maar wat Spanik stelt in #84 is heel juist. Iedere keer opnieuw moet ik oppassen dat ik er niet in trap, zeker als ze beginnen met "jij kan niet bewijzen dat ik ongelijk heb" (het laatste redmiddel). De Britten hebben daar een mooie uitdrukking voor : you can not proove the impossible. Ik kan niet bewijzen dat er geen pilificatrix bestaat, degene die beweert dat er ene op zijn dak zat brengt hem best eens mee, dat praat makkelijker
                      De bewijslast ligt in de schoenen van diegene die er mee af komt, is dat dan ZOOOOO moeilijk om te snappen ?

                      Je ziet het zo vaak : desastreuze aardbeving, 1000en doden maar de kerk staat nog overeind ! Een WONDER ! Praise the Lord !
                      Of om Prof Vermeersch te parafraseren : er zijn geen gevallen bekend van mensen die met één been naar Lourdes gingen en met twee benen terug gekomen zijn :-)

                      En oja, wie heeft er nog iets gehoord van de gek die een zelfgebouwde (stoom aangedreven) raket (een amerikaan natuurlijk, what else ?) ging lanceren om te bewijzen dat de aarde plat was ? Normaal gesproken moest hij vorige vrijdag gelanceerd zijn....
                      Popie Jopie 2 heeft na zijn dood op miraculeuze wijze twee nonnen genezen maar heb je hem zelf kigezien op het einde ?????
                      Last edited by opapol; 13 februari 2018, 10:25.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Puur tijdsverlies zo'n "revolutionaire" geesten...

                        Maar deze zijn nog vrij onschadelijk, er zijn veel gevaarlijkere, zeker als het gaat over kwakzalverij in de geneeskunde. Ik zet dat allemaal op dezelfde hoogte : geloven tegen beter weten in.
                        ..........
                        Gek genoeg biedt een degelijke opleiding geen garantie tegen het slikken van dit soort onzin. Ik ga het hele verhaal niet vertellen maar mijn nicht is Lic vertaler-tolk en meet bloeddruk met een ..... meetlat, no joking. Wel, ik vind dat de gevaarlijke soort.
                        ..........
                        En oja, wie heeft er nog iets gehoord van de gek die een zelfgebouwde (stoom aangedreven) raket (een amerikaan natuurlijk, what else ?) ging lanceren om te bewijzen dat de aarde plat was ? Normaal gesproken moest hij vorige vrijdag gelanceerd zijn....
                        Puur tijdverlies om met hen te redeneren en relatief onschuldig. Enig probleem is dat ze toch altijd wel een aantal zielen overhalen. Dat is dan weer "gevaarlijk". Ik heb er geen probleem mee dat ze een gevaar zijn voor zichzelf, dat moeten ze zelf tenslotte weten. Maar de dag dat je nicht kinderen heeft en die ook zo gaat "verzorgen" dat is voor mij er toch over. Nu ja, als het van mij afhing moest je een examen afleggen voor je kinderen mocht krijgen. 2x gebuisd en je kan langs de knip passeren.

                        En die gek met zijn raket is niet van de grond geraakt. Langs de andere kant... wie is eigenlijk de gek? Die kerel heeft wel zijn lancering verkocht op youtube voor 5 dollar per kijker. Om de duur vraag je je af wie eigenlijk de gek is. Hij die ermee verdient of hij die ervoor betaalt? Misschien is hij wel slimmer dan de rest en weet hij verdomd goed waar hij mee bezig is.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                          Eerst dacht ik ook dat dit gewoon enorme verspilling is, tot ik vernam dat men voor testvluchten normaal gewoon blokken beton lanceert.


                          Oorspronkelijk geplaatst door APOD
                          the iconic car was thought a better demonstration object than concrete blocks
                          APOD

                          Comment


                          • #88
                            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                            Ik heb pas het museum Air en Space bezocht in Washington.
                            Ik heb naast de maanlander en de raketten gestaan.

                            Eerlijk.... als je die dingen deftig bekijkt, dan begin je te geloven dat ze dat in een studio hebben opgenomen.
                            De computers en electronica die daar in zaten is amper meer dan een radio met lampen. Niet te geloven dat ze daarmee op de maan geraakt zijn, en levend terug.

                            Nu, ik ga me niet wagen aan discussies met die Mark Peeters of de flat earthers. "Don't discuss with idiots, they drag you down to their level and beat you by experience."

                            Comment


                            • #89
                              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                              Ja Tommie1

                              We mogen wel niet vergeten dat dergelijke zaken gestart worden met het uittekenen van plannen, ontwerpen van het geheel zich basserende op de dan gekende en goed draaiende technologie. Er steken dus al heel snel een 10-al jaar in alvorens dergelijke objecten productie verlaten om gebruikt te worden. Maw, wanneer het product klaar is is het in feite technologisch verouderd. En de evolutie van de nieuwe technologiën heeft een logaritmische snelheid aangenomen.
                              Ik herinner mijn nog heel duidelijk de beelden van het NASA-centrum met het ongeval van Apollo-13; "Houston, we have a problem" en daar merk je dat iedereen de beeldschermen ter zijde liet en begon te werken met de rekenlat. Rekenlat stukken trager en minder accuraat, maar kon je wel direct de formule toepassen daar waar je met de computer dat allemaal wel eerst moet programmeren, testen en in productie krijgen. Rekenmachines (performante) in gui-vorm waren op dat ogenlbik nog niet beschikbaar op PC. De PET draaide me DOS en windows2 bestond nog niet. Een logaritme werd met het logaritmeboek berekend en dan sraken we over mantisse en wijzer De rekenlat liet ons dat veel sneller, maar minder accuraat berekenen maar op dat ogenblik was snelheid iets belangrijker dat nauwkeurigheidsgrens.
                              Maar belangrijk is wel dat hoe je het ook draait of keert, de menselijke schakel en de basiskennis winnen op de gehele software en electronica-handel.
                              Vergelijk het met onze wagens.
                              Kon je vroeger niet opstarten, accu leeg. Geen probleem, de buur kwam langs parkeren, de kabels tussen de batterijen en vermoedelijk kon je opstarten en je was weg.
                              Nu lukt dat niet meer. Kabels leggen misschien, maar electronica op de accu verhindert dat je electriciteit via de kabel kan gebruiken.
                              Meer nog, bij bepaalde (als het al niet bij alle merken is) kan je niet gewoon een accu vervangen. De wagen moet een nieuwe accu worden aangeleerd. Jongens toch, zielig maar het is zo.

                              Een raket is in feite een motor die gestuurd wordt volgens normale fysica-regels. Stop je die in electronica en software, dan is het makkelijk voor de piloot, maar uiteindelijk moet hij die motor ook wel kunnen sturen zonder al die technologische snufjes.
                              Vliegtuigen kunnen ze nu laten landen zonder dat de piloot iets doet. Ik ben toch heel gelukkig een piloot te zien met manuele landingservaring. Kwestie dat al die technologiesche hoogstandjes ook aan breuk onderhevig zijn. En uiteindelijk doet die software niets meer dan wat een piloot manueel doet.
                              Maar je hebt wel een punt dat velen een vertekend beeld hebben van de realiteit. Een zeewaardig zeilschip uit de middeleeuwen is heel wat minder groot, luxueus ... dan wat je op de tv, film ziet. Als je "Groot Turk" (vele jaren een vast item tijde 'Oostende voor Anker') bezoek stel je je de vraag hoe men de oceaan is overgestoken en waar ze het water en het voedsel onder brachten voor 2, 3, 4 weken zeereis en dat ze er nog in slaagden paarden mee te nemen. En dit is dan al een 'luxe groot' zeilschip.
                              En toch is dit allemaal gebeurd.
                              Last edited by Wim.Vanmaele; 15 februari 2018, 07:25.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #90
                                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                                Alleen al het feit dat ze voor die raketten geen beroep konden doen op GPS maakt dat een wonderbaarlijk verhaal.

                                Er hangt in datzelfde museum ook het eerste vliegtuig waarmee ze de atlantische oceaan overstaken.
                                Snelheid: 300 km/h met een prop met een 12 cilinder motor die binnen in de "cabine" zat.
                                De piloot zat vrijwel naast die motor, en de co-piloot er achter ... gedurende bijna 24 h zonder degelijke verwarming of koeling.
                                Geluid... die mannen moeten compleet doof aangekomen zijn.

                                Navigatie... compas kijken. Geen idee of je veel afweek richting noord of zuid door crosswind.
                                Bij wijze van spreken wist de piloot niet of hij in Noorwegen of Frankrijk aan kwam. Enkel tijdens de dag konden ze aan de zon nog een beetje merken op welke lengtegraad ze vlogen, en met de poolster 's nachts nagaan of ze niet te veel naar het noorden of zuiden afweken.

                                Te hoog vliegen konden ze niet, dus waren ze nog behoorlijk afhankelijk van het weer dat toen vrijwel onvoorspelbaar was.

                                Ik denk dan ook dat er in die periode meerdere van dergelijke pogingen op catastrofes zijn uitgelopen, en die in de geschiedenisboeken gewoon niet voorkomen.

                                Comment

                                Working...
                                X