Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Itsme

Ik heb geprobeerd in te loggen op een overheidssite via Itsme met:
    - MacBook Pro met Safari
    - MacBook Pro met Firefox
    - HP laptop Windows 10 met Firefox
    - HP laptop Windows 10 met Chrome
    en NOOIT is het gelukt.
    Inloggen bij Doccle via Itsme gebeurde telkens probleemloos.
    Ook inloggen bij een overheidsdienst via een eID kaartlezer liep telkens vlekkeloos.

We zijn nu bijna een maand en vele e-mails verder en nu stelt die servicedesk van fedict.be mij de vraag "Welk besturingssysteem (windows/Mac) gebruikt u?" Waarvoor hebben die 15 andere e-mails met vragen en uitleg dan gediend als ze terug de originele vraag stellen?

Trouwens, daarnet wou ik nog eens proberen in te loggen en de keuzemogelijkheid voor Itsme is verdwenen op het aanmeldscherm van de overheid. Zouden ze dan toch door hebben dat er iets niet klopt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flozie Bekijk bericht
      Trouwens, daarnet wou ik nog eens proberen in te loggen en de keuzemogelijkheid voor Itsme is verdwenen op het aanmeldscherm van de overheid. Zouden ze dan toch door hebben dat er iets niet klopt?
      Speciale anti-Itsme filter geïnstalleerd of zo? [emoji1]

Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

- MacBook Pro met Safari
        en NOOIT is het gelukt.
        Ook inloggen bij een overheidsdienst via een eID kaartlezer liep telkens vlekkeloos.

We zijn nu bijna een maand en vele e-mails verder en nu stelt die servicedesk van fedict.be mij de vraag "Welk besturingssysteem (windows/Mac) gebruikt u?" Waarvoor hebben die 15 andere e-mails met vragen en uitleg dan gediend als ze terug de originele vraag stellen?
        Ik herhaal: IT, overheid en support: middeleeuws en echt meelijwekkend.

Als je dan al antwoord krijgt zijn het van die debiele vragen...
        Last edited by nete; 15 februari 2018, 21:59.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Je gebruikt toch Firefox en je zet toch je antivirus uit ? (dat is het eerste waar ze mee afkomen).
          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat is wat ze "voorstellen" om de kaartlezer aan de praat te krijgen.
          Dat ze zo'n onzin moeten uitkramen zegt genoeg over het niveau van de Fedict helpdesk.
          Ze zetten om de haverklap iets nieuws online, maar om binnen te geraken is het een loterij met welke browser, met welke anti-virus en op welke manier je wil aanloggen.

In Nederland zouden ze zeggen: prima Belgenmop.
          Last edited by nete; 15 februari 2018, 22:12.

Comment

- MacBook Pro met Safari
            en NOOIT is het gelukt.

Ik citeer:

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            De kans is groot dat die grotendeels hetzelfde ingesteld staat natuurlijk.

Let op: prima tip voor alle problemen denk ik, behalve als je met Fedict te maken hebt.

Comment

Dat ze zo'n onzin moeten uitkramen zegt genoeg over het niveau van de Fedict helpdesk.
              Zonder verwijt nete, maar zie eens de reacties op BD of elders op internet als iemand iets niet aan de praat krijgt of nog maar een simpele vraag stelt.

Gaat de vraag over IE, dan volgen er meteen reacties dat men maar een andere browser moet gebruiken.

Gaat de vraag over Android of Windows, dan moet er maar iets van Apple gebruikt worden.

Een vraag over HDMI camera’s ... dan moet men maar andere gebruiken.

Dat is op vele plaatsen zo, dat is een persoonlijke visie van de persoon dat het antwoord geeft.
              Zeer zelden krijgt men een rechtstreekse oplossing met hetgeen men zelf gebruikt.
              Dat zijn volgens mij geen oplossingen maar is eerder het omzeilen van het probleem.
              De moderne manier van support geven ... gebruik iets anders. [emoji20]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Blijkbaar wat het verdwijnen van de Itsme-knop maar tijdelijk, want hij is er weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zonder verwijt nete, maar zie eens de reacties op BD of elders op internet als iemand iets niet aan de praat krijgt of nog maar een simpele vraag stelt.

Gaat de vraag over IE, dan volgen er meteen reacties dat men maar een andere browser moet gebruiken.

Gaat de vraag over Android of Windows, dan moet er maar iets van Apple gebruikt worden.

Een vraag over HDMI camera’s ... dan moet men maar andere gebruiken.

Dat is op vele plaatsen zo, dat is een persoonlijke visie van de persoon dat het antwoord geeft.
                  Zeer zelden krijgt men een rechtstreekse oplossing met hetgeen men zelf gebruikt.
                  Dat zijn volgens mij geen oplossingen maar is eerder het omzeilen van het probleem.
                  De moderne manier van support geven ... gebruik iets anders. [emoji20]
                  Akkoord Verseg, maar voor een dienst (Fedict) die te pas en te onpas op een "pied-de-stalle" wordt gezet door onze show-ministers vind ik zo'n anti-support rechtuit schandalig.
                  Helaas moeten de mensen in die diensten waarschijnlijk roeien met lucifertjes ipv met roeispanen.

Comment

Akkoord Verseg, maar voor een dienst (Fedict) die te pas en te onpas op een "pied-de-stalle" wordt gezet door onze show-ministers vind ik zo'n anti-support rechtuit schandalig.
                    Helaas moeten de mensen in die diensten waarschijnlijk roeien met lucifertjes ipv met roeispanen.
                    Alle begrip voor uw situatie dat dit niet zo een positieve ervaring is, welke de oorzaak ook is.
                    Maar er zijn twee kanten aan het verhaal.

Ik en sommige anderen hebben hier echter al aangekaart dat het bij ons wel werkt, wij kunnen toch moeilijk dezelfde mening delen als de mensen die wel problemen ondervinden?

Stel u even in onze plaats, op een paar minuten Itsme aan de praat krijgen en (tot nu toe) geen problemen ondervinden ... als wij dat moeten beoordelen dan kunnen we tot de conclusie komen dat alle diensten goed samengewerkt hebben om iets eenvoudig in gebruik op poten te zetten.

Er is natuurlijk wel nog een bijkomend iets dat we wel niet kunnen ontkennen ... dat speelt in het nadeel van alle vormen van support.
                    Iedereen configureert anders, hardware is anders, extra software, andere browsers, andere anti virus, met of zonder alle updates of slechts enkele ... er zijn miljoenen configuraties mogelijk.
                    En vaak wordt iets uitgebracht wat werkt, maar dan brengt ne slimme weer een update uit voor het OS of iets anders of iemand past zijn firewall aan en patat, de ontwikkelaar kan weer op zoek naar een oplossing dat vaak door een ander veroorzaakt wordt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Verseg, klopt wat je schrijft, maar daarmee bevestig je in feite het citaat dat je beantwoordde.

En ik vermoed dat in het laatste zinnetje in #218 héél véél waarheid zal zitten.
                      Last edited by nete; 16 februari 2018, 09:15.

Comment

Dubbelpost
                        Last edited by nete; 16 februari 2018, 13:55.

Comment

De Its-me app maakt gebruik van je GSM nummer, van de hardware van je smartphone en van je SIM kaart.
                          Je moet dus steeds je smartphone gebruiken waarmee je je acount hebt aangemaakt.
                          Met oude SIM kaarten gaat het niet werken, die zijn er niet voor geschikt.

Misschien zit daar ook een probleem
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Even langsgeweest bij mijn buurman: op zijn laptop (die ik nochtans bij de aankoop ook een beetje voor hem geconfigureerd heb) kan ik dus WEL bij Fedict aanloggen via Itsme.
                            Zijn laptop op mijn Telenet aansluiting verbonden, aanloggen met Itsme werkt.

En dan de "clou": nog eens geprobeerd op mijn eigen laptop: tax-on-web logt aan via Itsme. Met de anti-virus ingeschakeld en in Chrome.

Dus: al wie problemen heeft met Fedict en Itsme: ga even bij de buurman, log aan met Itsme op zijn computer en het is ineens ook in orde op de jouwe Kruisbestuiving heet dat zeker ?

Benieuwd of het morgen nog zal werken. Ofwel heeft die Itsme medewerker toch gelijk en is er toch een update geïnstalleerd die het probleem oplost. Het zou wel een héél groot toeval zijn.
                            Last edited by nete; 16 februari 2018, 22:32.

Comment

Laat morgen eens weten of alles nog marcheert.
                              Heb ook al van die euforische toestanden meegemaakt,maar waren van korte duur.

Comment

Ik wil jullie toch even laten "meegenieten" van de communicatie die de Fedict support me alweer (na 3 dagen, straks moet ik nog een klacht neerleggen wegens stalking ) stuurt (nu al met een "incident" nummer):

Voraleer er weer gecounterd wordt: ik heb mijn eigen mailadres "aangepast" in de tekst hieronder.

Van: IT Service Desk [mailto:fedict@service-now.com]
                                Verzonden: vrijdag 16 februari 2018 15:11
                                Aan: ikzelf@provider.be
                                Onderwerp: Incident INC0222964 -- opened on your behalf

Additional comments:

Indien u informatie wilt toevoegen aan het ticket, gelieve dan op deze email te antwoorden.
                                Si vous souhaitez ajouter des informations au ticket, veuillez répondre à cet e-mail.
                                If you would like to add information to the ticket, please reply to this email.

Short description: Afhandeling Dossier

Description:
                                Van: ikzelf@provider.be
                                Verzonden: Tuesday 13 February 2018 9:20
                                Aan: servicedesk@fedict.be
                                Onderwerp: FW: Afhandeling Dossier

Geachte,

Vrij recent ben ik begonnen met Itsme te gebruiken. Dit lukt wel voor mijn Hello Bank toegang, maar lukt totaal niet om aan te loggen bij de federale overheid.
                                Ik krijg steeds opnieuw volgende foutmelding op de laptop NADAT Itsme op de smartphone meldt: “goegekeurd”

Aanmelden bij de online overheid (CSAM)

Aanmelden is niet gelukt

Als deze fout blijft voorkomen of als u vragen hebt, raadpleeg de hulppagina's

Vindt u geen antwoord op uw vraag, neem dan contact op met de servicedesk van Fedict. U vindt de contactgegevens van de servicedesk hier.

error token: s298e7f7749211e696cbb6b679d4afd0039b652f56

timestamp: 16/01/2018 22:56:49

serverid: iam3-openam1-pr

Vanuit alle sites van de overheid wordt ik een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en verwezen naar hulppagina’s waar ik niks aan heb, maar nooit een uitleg wat die foutmelding nu betekent.
                                Nu verwijst men mij weer naar uw diensten.

Van een Itsme medeweker kreeg ik de melding dat het normaal na de komende update zou moeten lukken, het zou te maken hebben met het op dit moment niet kunnen inbrengen van het Rijksregisternummer in de app. Klopt dit ?

Ik kan wel inloggen via de eID lezer, maar dan moet ik wel de anti-virus toepassing tijdelijk uitschakelen !!! (Bitdefender).
                                Voor een overheid die qua beveiliging bovenop beveiliging bijna pranoïde lijkt is dit toch wel straf.

Ik hoop dat ik van jullie dienst eindelijk een logische verklaring mag ontvangen waarom ik steeds die foutmelding krijg.

Vriendelijke groeten,

Comment

Working...
                                X