Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Itsme

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Laat morgen eens weten of alles nog marcheert.
    Heb ook al van die euforische toestanden meegemaakt,maar waren van korte duur.
    Ga ik zeker doen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik wil jullie toch even laten "meegenieten" van de communicatie die de Fedict support me alweer (na 3 dagen, straks moet ik nog een klacht neerleggen wegens stalking ) stuurt (nu al met een "incident" nummer):

Voraleer er weer gecounterd wordt: ik heb mijn eigen mailadres "aangepast" in de tekst hieronder.

Van: IT Service Desk [mailto:fedict@service-now.com]
      Verzonden: vrijdag 16 februari 2018 15:11
      Aan: ikzelf@provider.be
      Onderwerp: Incident INC0222964 -- opened on your behalf

Additional comments:

Indien u informatie wilt toevoegen aan het ticket, gelieve dan op deze email te antwoorden.
      Si vous souhaitez ajouter des informations au ticket, veuillez répondre à cet e-mail.
      If you would like to add information to the ticket, please reply to this email.

Short description: Afhandeling Dossier

Description:
      Van: ikzelf@provider.be
      Verzonden: Tuesday 13 February 2018 9:20
      Aan: servicedesk@fedict.be
      Onderwerp: FW: Afhandeling Dossier

Geachte,

Vrij recent ben ik begonnen met Itsme te gebruiken. Dit lukt wel voor mijn Hello Bank toegang, maar lukt totaal niet om aan te loggen bij de federale overheid.
      Ik krijg steeds opnieuw volgende foutmelding op de laptop NADAT Itsme op de smartphone meldt: “goegekeurd”

Aanmelden bij de online overheid (CSAM)

Aanmelden is niet gelukt

Als deze fout blijft voorkomen of als u vragen hebt, raadpleeg de hulppagina's

Vindt u geen antwoord op uw vraag, neem dan contact op met de servicedesk van Fedict. U vindt de contactgegevens van de servicedesk hier.

error token: s298e7f7749211e696cbb6b679d4afd0039b652f56

timestamp: 16/01/2018 22:56:49

serverid: iam3-openam1-pr

Vanuit alle sites van de overheid wordt ik een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en verwezen naar hulppagina’s waar ik niks aan heb, maar nooit een uitleg wat die foutmelding nu betekent.
      Nu verwijst men mij weer naar uw diensten.

Van een Itsme medeweker kreeg ik de melding dat het normaal na de komende update zou moeten lukken, het zou te maken hebben met het op dit moment niet kunnen inbrengen van het Rijksregisternummer in de app. Klopt dit ?

Ik kan wel inloggen via de eID lezer, maar dan moet ik wel de anti-virus toepassing tijdelijk uitschakelen !!! (Bitdefender).
      Voor een overheid die qua beveiliging bovenop beveiliging bijna pranoïde lijkt is dit toch wel straf.

Ik hoop dat ik van jullie dienst eindelijk een logische verklaring mag ontvangen waarom ik steeds die foutmelding krijg.

Vriendelijke groeten,
      Blijkbaar zijn dat standaard mails, eergisteren ook zo eentje gekregen.
      .....Dyslexie.......

Comment

Volgende vraag zal zijn met welk OS je werkt.Twee dagen nadien met welke browser.
        En dan Firefox etc. en we zijn weer weg voor een aantal dagen.
        Ben benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiii Bekijk bericht
          Blijkbaar zijn dat standaard mails, eergisteren ook zo eentje gekregen.
          Ze hebben daar waarschijnlijk enkel standaardmails. Allemaal genummerd en eentje per week of zo. Zo kunnen ze voort tot het "slachtoffer" murw geslagen is en het opgeeft...

Om 22:19 uur werkt het alleszins nog.
          Last edited by nete; 16 februari 2018, 22:38.

Comment

Zoals beloofd een testje een dag later.

Met Chrome, als ik bij tax-on-web op de laptop kies voor aanloggen met Itsme, ogenblikkelijk volgende foutboodschap: Het IP-adres van de server van iam3-openam3-pr.names.belgium.be kan niet worden gevonden..
            Als ik kies voor aanloggen met eID ogenblikkelijk: fas_{"code":500,"reason":"Internal_Server_Error"," message":"Authentication_Error!!"} [nl]

Met Firefox, de heilige graal van de overheid, werkt het wel. Zelfde PC, zelfde OS, zelfde AV, zelfde netwerkkaart, zelfde Telenet modem.
            Edge eens geprobeerd: lukt ook.

Opera ook eens getest: zelfde als Chrome.

Ik ga misschien best op zoek naar 7 browsers, voor elke dag één om binnen te geraken bij de overheid.
            Ergens opschrijven: zaterdag is alvast Firefox of Edge dag.
            Vrijdag (gisteren) was dan Chrome dag.

IT en de overheid: je houdt het niet voor mogelijk ! Maar het is wel spannend, elke keer een gokspelletje.
            Soms heb je zelfs de keuze tussen 2 browsers, zoals vandaag.
            Last edited by nete; 17 februari 2018, 09:37.

Comment

IT en de overheid: je houdt het niet voor mogelijk ! Maar het is wel spannend, elke keer een gokspelletje.
              Soms heb je zelfs de keuze tussen 2 browsers, zoals vandaag.
              Serverfouten geeft BD ook soms hoor en dat heeft niets met de overheid te maken.

Maar ik moet toegeven dat ze bij de overheid straffe mannen/vrouwen hebben op de IT afdeling om speciaal voor u extra fouten te kunnen programmeren. [emoji16][emoji16][emoji16]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Jeetje lief - zoveel ellende met Itsme - en eigenlijk verdient Nete ons respect dat ze dit blijft volhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Serverfouten geeft BD ook soms hoor en dat heeft niets met de overheid te maken.
                  ah nee ? Soms zit je er toch serieus naast hoor: ik log aan via Chrome: serverfout, 10 seconden later via Firefox op dezelfde site: alles OK. Terug 10 seconden later met Chrome: serverfout.
                  Of werken ze daar met een Chromeserver én een Firefoxserver ?
                  Voor de lol eens de browser Bravo geïnstalleerd: werkt prima via Itsme.

Edit: om half twee werkt het ook nog eens met Chrome.
                  De trieste overheidsklucht is echt niet meer te overzien.
                  Last edited by nete; 17 februari 2018, 13:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    Jeetje lief - zoveel ellende met Itsme - en eigenlijk verdient Nete ons respect dat ze dit blijft volhouden.
                    ZE is een HIJ hoor.

En Itsme werkt prima.
                    Tenminste op alles behalve de overheids-sites, daar is het een loterij. Maar dat ligt niet aan Itsme, wel aan de overheids-sites.
                    Last edited by nete; 17 februari 2018, 13:42.

Comment

ah nee ? Soms zit je er toch serieus naast hoor
                      Je hebt blijkbaar weer maar half gelezen en te snel gereageerd op wat ik schreef. [emoji1]
                      Beetje te veel gefixeerd op het kritiek geven op de overheid?

Het is een interne fout op de server en dat kan van alles zijn en overal gebeuren, ik heb enkel als voorbeeld aangegeven dat een server error 500 ook elders voorkomt, ook bij BD dat niet van de overheid is.
                      BD is toch niet van de overheid, of wel?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Je hebt blijkbaar weer maar half gelezen en te snel gereageerd op wat ik schreef.
                        Klopt zeker ook voor u: serverfout met Chrome, 10 seconden later GEEN serverfout met Firefox, 10 seconden later serverfout met Chrome, 10 seconden later GEEN serverfout met Firefox, en toch is dat niet te wijten aan de rammelende Chrome ondersteuning van de site ???
                        Een paar uur later dan weer wel werkend in Chrome...
                        Last edited by nete; 17 februari 2018, 18:47.

Comment

Maar in feite zijn we hiermee rond (ook met het zijsprongetje naar de ICE apps)

1) Ik heb ontdekt hoe ik Itsme moest gebruiken om bij een bank aan te loggen. Ik zat oorspronkelijk op een kompleet verkeerd spoor, en ja, dat durf ik bekennen.

2) Na zo'n 10 pagina's waar vooral de nadruk werd gelegd dat er op mijn PC iets moest schelen, op de laptop van mijn buur wél kunnen aanloggen bij de overheid, en tot mijn stomme verbazing nadien ook op mijn laptop (zonder dat ik ook maar één komma veranderd had in mijn laptop).

3) De overheid blijft Itsme bij mij nu "aanvaarden" om aan te loggen als ik de "browser van de dag " gebruik.

Dit alles dank zij nuttige (en soms minder nuttige) tips van een heel aantal lezers hier, waarvoor hartelijk dank, plus een hoop toeval op het einde.
                          Op een maand tijd geen enkele tip gekregen van de support sites van de overheid, alhoewel, toch al twee keer een "dossiernummer" . Mag dan misschien een kritische opmerking Verseg ?

Amen.

Comment

• Itsme

Mag dan misschien een kritische opmerking Verseg ?
                            Natuurlijk nete, we hebben ze ondertussen al wel tientallen keren gekregen.
                            Alleen komt het wel meer als een algemene afkeer naar support diensten over dan een louter kritische opmerking.
                            Maar het is voor niemand plezant om met een probleem te zitten, waar ook de oorzaak ligt.

Misschien is het niet de anti-virus maar een (Itsme-)virus? [emoji56]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

1) Natuurlijk nete, we hebben ze ondertussen al wel tientallen keren gekregen.
                              2) Alleen komt het wel meer als een algemene afkeer naar support diensten over dan een louter kritische opmerking.
                              3) Maar het is voor niemand plezant om met een probleem te zitten, waar ook de oorzaak ligt.

Misschien is het niet de anti-virus maar een (Itsme-)virus? [emoji56]
                              1) En niet van mij alleen als je dit topic even doorloopt.
                              2) De support van o.a. Itsme is OK, ze reageren tenminste op een vraag.
                              3) Zeker niet als je dan met een zo goed als onbestaande support te maken krijgt (zeg ik niet alleen hé)

Comment

Vandaag Chrome dag bij de overheid-sites en Itsme.

Ook vandaag: 240 posts in dit topic, mooi om af te sluiten zeker ?

Hopelijk hebben andere Itsme gebruikers met problemen iets aan de vermelde tips.
                                Last edited by nete; 18 februari 2018, 13:23.

Comment

Working...
                                X