Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Itsme

Om niet te vergeten dat men ook nog
    een noodnummer kan instellen in de smartphone om bij bijvoorbeeld x aantal keren op aan/uit knop automatisch een nummer te bellen en locatie door te sturen (indien daarvoor gekozen).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Dat is interessant. Geldt dit voor alle toestellen ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Bij ice werkt dit perfect op een geblokkeerd scherm.

Ice in case of emergency
        Als ik een beter alternatief tegenkom voor LifeAssyst zal ik dat zeker installeren, ik ben niet getrouwd met die app hoor.

Mijn vraag is trouwens gericht naar Verseg en de schermafbeelding van zijn geblokkeerd scherm MET een icoon 112. Ik weet nog altijd niet of dat het icoon van de ingebouwde ICE is of van de app 112.be (de app die door de overheid besteld" werd bij Nextel.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Om niet te vergeten dat men ook nog
          een noodnummer kan instellen in de smartphone om bij bijvoorbeeld x aantal keren op aan/uit knop automatisch een nummer te bellen en locatie door te sturen (indien daarvoor gekozen).
          Zou ik toch riskant vinden. Als je smarthpone in je broekzak zit en je veel beweegt. Alhoewel, dat aantal keer de aan-uit knop indrukken zal (hopelijk) we snel achter elkaar moeten gebeuren zeker ? Dan is de kans op foutieve oproepen vrijwel nihil.

Comment

Nete, ik snap je niet meer hoor.
            Als je nog maar één keer door de instellingen van een smartphone zou gegaan zijn, dan zou elke voorgaande vraag overbodig zijn.
            Het geeft me de indruk (corrigeer me indien verkeerd) dat je veel zaken niet zo goed vindt zonder ze eerst eens bekeken te hebben.

Het zijn allemaal zaken die standaard aanwezig zijn zonder extra apps te moeten installeren.

Niettegenstaande je dit gewoon kan vinden op je eigen smartphone, hieronder wat antwoorden op je vragen.

De SOS-berichten:

De ICE contacten en medische gegevens:
            Via contacten naar groepen gaan.

In de groep ICE de contacten toevoegen die via de noodoproep op het vergrendelscherm moeten zichtbaar zijn.

Op dezelfde plaats de medische gegevens ingeven die men vanaf het vergrendelscherm beschikbaar wil maken.

Al dit kan men gebruiken door op een vergrendelde smartphone op de tekst "Noodoproep" te klikken.

Over het verloop van dit topic werd dit door verschillende personen al aangekaart.
            Hopelijk duidelijk genoeg nu?
            Last edited by VerSeg; 10 februari 2018, 21:33.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dat is me duidelijk, die instellingen had ikzelf ook al doorlopen. Maar LIfeAssyst lijkt me toch beter doordacht (persoonlijke mening) omdat je via een icoontje op je blokkeringsscherm een hele boel info kan meegeven aan een hulpverlener indien je zelf bv. bewusteloos bent. Als je de app Lifassyst in de Play Store eens opzoekt kan je een serie schermafbeeldingen zien (je hoeft de app helemaal NIET te installeren)
              Iemand die dan op het kruisje in het icoon op het geblokkeerde scherm klikt krijgt een heleboel gegevens over de persoon, inclusief een foto (als je er eentje opzet natuurlijk) als bewijs dat de getoonde gegevens die zijn van de persoon voor hem.

Comment

Ik heb die Lifeassyst al eens bekeken in de store, eigenlijk een iets grafischere weergave van wat ik hiervoor aangaf met ongeveer dezelfde info.

Persoonlijk vind ik het geen of tenminste te weinig meerwaarde hebben om daarvoor een extra app te installeren.
                Maar daarvoor mag een ander een andere mening hebben natuurlijk.

De screenshots hoe het op het vergrendelscherm komt, die kon ik niet toevoegen omdat schermafbeeldingen vastleggen niet werkt op een vergrendeld toestel (ook niet verder naar gezocht).

Eigenlijk moeten we hopen dat nooit iemand die info nodig heeft en indien wel, dat ze het ook willen bekijken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Eigenlijk moeten we hopen dat nooit iemand die info nodig heeft en indien wel, dat ze het ook willen bekijken.
                  Klopt en vat min of meer heel de discussie samen.

Blijft dus nog over (bij mij hier alvast) Itsme en de Belgen, pardon Itsme en de overheid.

Comment

Ook dat laatste komt wel in orde. [emoji4]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vandaag ook de It's me app geïnstalleerd op mijn smartphone..... was op 2 minuten in orde gebracht en direct getest......werkt uitstekend en supersnel....bijzonder handig zeker als je een kaartlezer had die af en toe eens niet herkend wilde worden....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Vandaag ook de It's me app geïnstalleerd op mijn smartphone..... was op 2 minuten in orde gebracht en direct getest......werkt uitstekend en supersnel....bijzonder handig zeker als je een kaartlezer had die af en toe eens niet herkend wilde worden....
                        Ook getest met Fedict (tax-on-web enz...) ?

Comment

Neen....ik heb boekhouder.....
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Neen....ik heb boekhouder.....
                            Ik bedoel één van de sites van de federale overheid (my pension, my career enz...)
                            Trouwens, ook als zelfstandige kan je via tax-on-web jouw "verleden" bij de fiscus eens bekijken denk ik (als je binnenraakt tenminste).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik bedoel één van de sites van de federale overheid (my pension, my career enz...)
                              Trouwens, ook als zelfstandige kan je via tax-on-web jouw "verleden" bij de fiscus eens bekijken denk ik (als je binnenraakt tenminste).
                              My pension geprobeerd.....geen enkel probleem ondervonden... direct ingelogd met it's me.....

Comment

Bij mij werkt It's me ook zonder probleem.
                                Bij Doccle, My pension....

mvg
                                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
                                X