Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Itsme

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat de app standaard een instelling mag hebben om op het vergrendelscherm te zitten, dat kan ik wel volgen.
    Dan heb ik nog één vraag: op uw schermafbeelding, is dat 112 icoon nu van de 112.be app of van de smartphone zelf ??? Indien van de app, waar staat de instelling in de app om die op het geblokkeerd scherm te zetten ? Ik vind nergens die optie.

Want 112.be lijkt me nog misschien nog meer mogelijkheden te hebben dan LifeAssyst, ALS je het op je vergrendeld scherm kan zetten.
    Last edited by nete; 10 februari 2018, 16:59.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Het werkt intussen wel perfect met Hello Bank, de overheid blijft halsstarrig niet thuis geven.
      En wat geeft #110?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

En wat geeft #110?
        Mijn eID kaartlezer aangesloten, mijn AV uitgeschakeld, aangemeld met de eID en op sleutels beheren geklikt. Er staan 2 certificaten actief, de mijne en die van mijn vrouw (nodig voor belastingsaangifte). Dan gekozen voor mijn digitale sleutels beheren.

Daar staan 4 keuzes om aan te melden via een "nieuwe" mobiele app: Google authentication, Duo Mobile, Amazon AWS MFA en Authenticator (deze laatste enkel Windows app).

Van Itsme zelf geen spoor

Ik weet het echt niet meer, de overheid mag Itsme voor mij stilaan steken waar de zon nooit schijnt.

Verseg, ik had ook graag een antwoord op #151
        Last edited by nete; 5 februari 2018, 10:29.

Comment

154 posts EN DE OPLOSSING IS ER !!!!!!!!!!

Ik had van Itsme een melding gekregen, gezien het aanlogprobleem "opgelost" was, dat de case ging gesloten worden.
          En als er nog vragen waren mocht ik even bellen.

Ik meld dus telefonisch dat ik nog altijd niet via Itsme in de federale diensten binnengeraak en steeds een ellenlange errorcode krijg.
          Perfect normaal weet die persoon me te vertellen, we moeten het rijksregisternummer in Itsme kunnen inbrengen, anders blijft de overheidsdeur potdicht. Ze zijn dat nu aan het uittesten, want tot nu toe is dat niet mogelijk.
          Normaal ergens volgende maand moet dat in orde komen via een app-update en zal ik mijn rijksregisternummer in Itsme kunnen inbrengen.

Tot besluit:
          Bij Itsme weten de "mensen" waarmee ze bezig zijn, (maar het staat ook niet op hun site !), bij Fedict en CSAM geraken ze niet verder dan: raadpleeg de hulppagina's of de video'tjes (waar ze wel energie en tijd insteken). Armoe troef daar.

Ik begrijp nu wel niet dat er hier diverse mensen komen vertellen dat ze Itsme NU al kunnen gebruiken voor aanloggen bij federale diensten. Graag info hoe deze gebruikers hun rijksregisternummer dan wel in Itsme hebben kunnen inbrengen, ik leer graag bij. Met dank bij voorbaat.
          Last edited by nete; 5 februari 2018, 10:31.

Comment

• Itsme

Klopt, op CSAM zie ik heden dit actief staan:

Die Authenticator (linkse) staat anders ook wel op mijn iPhone, niet alleen voor Windows:

Ja ik weet dat er een code staat ... die is toch vervallen. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik begrijp nu wel niet dat er hier diverse mensen komen vertellen dat ze Itsme NU al kunnen gebruiken voor aanloggen bij federale diensten. Graag info hoe deze gebruikers hun rijksregisternummer dan wel in Itsme hebben kunnen inbrengen, ik leer graag bij. Met dank bij voorbaat.
              Gewoon geregistreerd zonder meer, lang geleden.

Geen probleem voor de overheid, ING en KBC:
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dus zit die Itsme medewerker mij te beliegen waar hij bijzit ???? Die man wist nochtans te vertellen dat hij weet heeft van die ellenlange errorcode die fedict geeft, maar waar ze NOOIT op reageren als je vraagt wat ze zou kunnen betekenen.

Trouwens, Itsme geeft me hetzelfde scherm als het uwe bij alle tientallen pogingen die ik al gedaan heb.
                Last edited by nete; 5 februari 2018, 11:31.

Comment

Trouwens, Itsme geeft me hetzelfde scherm als het uwe bij alle tientallen pogingen die ik al gedaan heb.
                  Maar ik raak wel overal ingelogd zonder fouten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Maar ik raak wel overal ingelogd zonder fouten.
                    Je "mag" ook je mening geven over de eerste zin in die post, net zoals de onbeantwoorde vraag uit #151.

Comment

Ik uit me niet meer over de blijkbaar heel specifieke problemen van TS, maar ik heb vandaag probleemloos Itsme gebruikt om aan te loggen op de site van myproximus.
                      PS voor de zekerheid nog even getest of ik kon aanloggen op taxonweb met Itsme en ook dat blijkt nog steeds te werken. (Op den duur zou je nog gaan twijfelen na al die negatieve berichten van één gebruiker, maar nee hoor, alles werkt.)
                      Ik begrijp die uitleg niet die de itsme-medewerker aan TS zou gegeven hebben, want heel wat mensen gebruiken itsme om op de site van de overheid aan te loggen. (maar dixit de itsme-medewerker zou dit dus niet mogelijk zijn).

Persoonlijk blijft voor mij de interessantste toepassing van itsme het bevestigen van overschrijvingen als je in het buitenland bent en je je digipass niet mee hebt. Dit hoeft dus nu niet meer.
                      Gewoon inloggen op je internetbankieren met je itsme-code en de overschrijving bevestigen met itsme.

Piece of cake.

Iemand die de voordelen van itsme inziet en ze zoveel mogelijk gebruikt.
                      Last edited by Heembeek; 5 februari 2018, 19:22.

Comment

Iemand die Itsme interessant vind en het voluit zou willen gebruiken.

Heembeek, waarschijnlijk gebruikt u Itsme al van in het begin en is onze lichtjes paranoïde overheid sindsdien nog een beetje "paranoïderderder..." geworden.

Ofwel maakt die Itsme medewerker mij blaasjes wijs.
                        Hij heeft me nochtans na nog geen 10 seconden al onderbroken met "er is bij U helemaal geen probleem meneer, het probleem ligt bij Fedict, maar binnen enkele weken zal er een update van de app komen waar u dan zelf uw Rijksregisternummer kan ingeven, dus nog even geduld aub".

Maar als je tussen de regels leest dan lijken er zelfs mensen stilaan een beetje aan mijn verstandelijke vermogens te beginnen twijfelen. Het is hen gegund hoor.
                        Last edited by nete; 5 februari 2018, 21:50.

Comment

Net op de volgende sites geweest via Itsme:

Tax-on-web
                          myPension
                          eBox
                          betaling gedaan met Easybanking van BNPPF
                          doccle

Allemaal zonder enig probleem. En voor de volledigheid: de browser is IE11.

Comment

... Ofwel maakt die Itsme medewerker mij blaasjes wijs.
                            Hij heeft me nochtans na nog geen 10 seconden al onderbroken met "er is bij U helemaal geen probleem meneer, binnen enkele weken zal er een update van de app komen waar u dan zelf uw Rijksregisternummer kan ingeven, dus nog even geduld aub".
                            ...
                            Alle noodzakelijke gegevens voor itsme worden ingelezen via je eID-lezer op het ogenblik dat je de app installeert en activeert.
                            Zo goed als alles wordt overgenomen: naam, geboortedatum, rijksregisternummer, adres....
                            Die medewerker heeft je inderdaad blaasjes wijsgemaakt.

Comment

Heembeek, waarschijnlijk gebruikt u Itsme al van in het begin en is onze lichtjes paranoïde overheid sindsdien nog een beetje "paranoïderderder..." geworden.
                              Stel dat de overheid ondertussen paranoïde geworden is en nu het rijksregisternummer extra vraagt (al is dat niets nieuw) ... dan blijft toch nog de vraag hoe het komt dat bij ons het rijksregisternummer wel opgenomen is in onze account zonder dat we een update nodig hebben om die in te geven.

Als je tussen de regels leest dan lijken er zelfs mensen stilaan een beetje aan mijn verstandelijke vermogens te beginnen twijfelen.
                              Was je dan zelf tussen de lijntjes aan het lezen? [emoji16]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Stel dat de overheid ondertussen paranoïde geworden is en nu het rijksregisternummer extra vraagt (al is dat niets nieuw) ... dan blijft toch nog de vraag hoe het komt dat bij ons het rijksregisternummer wel opgenomen is in onze account zonder dat we een update nodig hebben om die in te geven.
                                Sinds wanneer gebruikt u Itsme ? (ik sinds vorige week....)

Was je dan zelf tussen de lijntjes aan het lezen? [emoji16]
                                Inderdaad.

Lees hier eens punt 7: https://www.tijd.be/ondernemen/techn...vragen/9899151
                                Maar ja, degene die dat schreef zal wel even kierewiet zijn als ene Nete zeker ?

Ik ben al niet meer alleen: zie de reactie onderaan dit artikel: (van 18 januari 2018 !!! )
                                Inloggen op overheidstoepassingen zoals MyPension en Tax-on-web is voortaan mogelijk met behulp de Itsme. Eerder gebruikten ook al enkele grootbanken de app om gebruikers te laten inloggen op hun online diensten.

Nog twee en we kunnen kaarten...
                                Last edited by nete; 5 februari 2018, 22:06.

Comment

Working...
                                X