Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het bier topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het bier topic

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    .....Dat tijdens de volle maan wordt gebrouwen....
    Wat een onzin zeg, alsof dat er iets toe doet.
    Natuurlijk onzin, maar ik raad je aan om het toch eens te proeven alvorens het in het belachelijke te trekken.
    En ik die dacht dat dit een topic was om lekkere biertjes onder de aandacht te brengen...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Oesterschelpen jandorie, gebrand neem ik aan. Geen idee wat daar de bedoeling van is, tenzij om de pH te verhogen. Ook dat van die gebrande gerst snap ik niet helemaal, de gist kan niks aanvangen met dat zetmeel, ik denk dat je gebrande gerstemout bedoelt. Maar idd, het aantal vreemde toevoegingen bij bier grenst aan het oneindige. Maar die microbrouwerijen en nieuwe recepten schieten idd als paddenstoelen uit de grond, wereldwijd dan nog. Ik hoorde hetzelfde van Tsjechen, Nederlanders, Canadezen, Australiers, ja zelfs IJslanders. En de meest exclusieve zit in de voormalige bakkerij van mijn vader. Deze bieren zijn zelfs niet te koop, op dit moment zijn ze enkel te proeven voor comments, Geert weet dat.
      Dat was een slordigheid van mij, het is inderdaad gerstemout.
      Volgens de website zijn het de oesterschelpen die ze van tafel afruimen? Het zou een zilte smaak geven. Bij mij kwamen er herinneringen op van de zeegeur.
      """De oesterschelpen komen rechtstreeks van het restaurant waar ze eerder die dag vers geserveerd werden."""
      Edit: 'k heb nog een YT filmpje gevonden i.v.m. de oesters. Het is toch wel iets heel......... speciaals. https://youtu.be/IjLARQHsfYs

Verder ben ik beter in het proeven dan in het brouwen.
      Edit: 'k Heb geen aandelen hé.
      Last edited by Skitch; 2 januari 2019, 22:44.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Natuurlijk onzin, maar ik raad je aan om het toch eens te proeven alvorens het in het belachelijke te trekken.
        En ik die dacht dat dit een topic was om lekkere biertjes onder de aandacht te brengen...
        Wat is er belachelijk aan om zin en onzin van elkaar te scheiden.

Comment

Wie is weer de eerste om de bierprijs te verhogen ?
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Bestaat Speciale Aerts eigenlijk nog?

Daar kon ik vroeger van genieten, een licht bittere ale met mooie glazen, mooi amber en zelfs de dames konden dat bier appreciëren.
            Niet zo banaal als Ginder-Ale of Horse-Ale (hoewel, die was ook wel lekker).
            ...leeg...

Comment

Working...
            X