Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet snelheid en tarieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet snelheid en tarieven

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je wat begrijpend wil lezen, dan is dat 100% relevant.

Met een speedtest haalt men van een goede server altijd een redelijk resultaat.
    Maar vele mensen downloaden iets van een exotische server en aanzien dat als hun internetsnelheid en klagen dan bij hun provider.

Als men met bijvoorbeeld speedtest.net een andere server kiest, dan heeft men ook kans op een slecht resultaat.
    De ene verbinding is de andere niet.

Maar als bewijs is het wat ingewikkelder dan wat velen denken ... zeker deze met minder kennis van zaken.
    Beste, Als je wat begrijpend wil lezen, dan blijft dat 100% irrelevant.

Men kan de beste approximatie van de u verkochte lijnsnelheid maar evalueren met een server die zo weinig mogelijk overhead verliezen heeft in al zijn aspecten ... dat is wat programmas zoals speedtest(dot)net dan ook proberen te doen, u de beste benadering geven ... al de rest zijn, nog steeds irrelevante, achterhoedegevechten ...
    .. en ik weet ook wel hoe "de massas" hun klachten menen te moeten verrechtvaardigen bij hun provider, maar men kan de massas nu eenmaal niet beletten om dom te doen .. of nog erger, het te zijn ... misschien is dat meteen een bodem voor het welig tieren van slechte klantendienst. .. enfin, soit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Beste, Als je wat begrijpend wil lezen, dan blijft dat 100% irrelevant.

Men kan de beste approximatie van de u verkochte lijnsnelheid maar evalueren met een server die zo weinig mogelijk overhead verliezen heeft in al zijn aspecten ... dat is wat programmas zoals speedtest(dot)net dan ook proberen te doen, u de beste benadering geven ... al de rest zijn, nog steeds irrelevante, achterhoedegevechten ...
      .. en ik weet ook wel hoe "de massas" hun klachten menen te moeten verrechtvaardigen bij hun provider, maar men kan de massas nu eenmaal niet beletten om dom te doen .. of nog erger, het te zijn ... misschien is dat meteen een bodem voor het welig tieren van slechte klantendienst. .. enfin, soit ...
      Proficiat, je kaart nu net hetzelfde aan als wat ik eerder schreef. [emoji3]

Het zijn natuurlijk enkel de klagers dat men hoort (logisch), de meesten baseren zich echter op foute referenties zoals hun illegale download van een Russische of Chinese server (of de toevallig slechtste server voor een speedtest).
      Ze aanzien de theoretische maximumsnelheid als "beloofde" continu snelheid vaak voor alles en dat is verkeerd.

Daarom is het ook niet onjuist dat providers het over theoretische maximumsnelheden hebben ... hun kleine lettertjes zijn dan ook niet zo'n groot bedrog als sommige klanten laten doorschijnen.
      Ook uw eigen netwerk, browser, bepaalde software, pc, ... kan een invloed hebben.

De pc van kennissen was eens zo traag dat zelfs een mail binnenhalen niet lukte door verbroken verbinding ... er stonden meer virussen op dan software.
      Ook een speedtest zou dan slecht zijn.

Sommigen hebben zelfs nog een 100Mb netwerk (oude switch of router) en dan zijn ze verbaasd dat ze geen 200Mb halen.

Die mensen zijn daarom niet dom, vaak gewoon onwetend want niet iedereen heeft dezelfde kennis.

Omdat het hier eerder over de kleine lettertjes ging van Telenet, ik vind deze niet echt bedrog of misleiding maar een realistische weergave.

"De vermelde internetsnelheden zijn echter theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,…). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen."
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Als je wat geluk hebt kan je de snelheid waarop de DSL modem intraint op het netwerk uitlezen.
        Dan zie je meteen je max. snelheid van je internet en hoef je niet te werken met testservers.

Het probleem is dat Proximus en dus ook Scarlet hun modem volledig hebben afgeschermd.
        Je kan dus op de normale manier niet meer uitlezen op welke snelheid de modem intraint.

Zo zag ik destijds dat de VDSL SLAM in de wijkkast van Proximus mijn snelheid elke dag een beetje hoger zette na een herstelling nadat ze de kast omver hadden gereden.
        Maar nu met de BBOX 3 lukt het helaas niet meer.

Er zijn er die een progje hebben geschreven en dat kan bepaalde modems dan toch gaan uitlezen.

mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Als je wat geluk hebt kan je de snelheid waarop de DSL modem intraint op het netwerk uitlezen.
          Dan zie je meteen je max. snelheid van je internet en hoef je niet te werken met testservers.

Het probleem is dat Proximus en dus ook Scarlet hun modem volledig hebben afgeschermd.
          Je kan dus op de normale manier niet meer uitlezen op welke snelheid de modem intraint.

Zo zag ik destijds dat de VDSL SLAM in de wijkkast van Proximus mijn snelheid elke dag een beetje hoger zette na een herstelling nadat ze de kast omver hadden gereden.
          Maar nu met de BBOX 3 lukt het helaas niet meer.

Er zijn er die een progje hebben geschreven en dat kan bepaalde modems dan toch gaan uitlezen.

mvg
          bbox3tool op userbase downloaden ... leest uw lijnparameters uit

edit: Proximus gebruikt nu DLM wat je zelf kan triggeren door naar een bepaald telefoonnummer te bellen ... of uw lijn dan "verbetert" is niet zeker ...

Comment

Working...
          X