Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem uitgaande mail Smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

Er worden standaard mappen op de server aangemaakt, maar je mailclient kan er ook aanmaken. Als er op de server een map "verzonden" aangemaakt wordt, maar je mailclient verwacht "sent" dan wordt de deze map ook aangemaakt.

--
    map.
    T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Er worden standaard mappen op de server aangemaakt, maar je mailclient kan er ook aanmaken. Als er op de server een map "verzonden" aangemaakt wordt, maar je mailclient verwacht "sent" dan wordt de deze map ook aangemaakt.

--
      map.
      T.T.
      Ja.., zo wordt dat dus een boeltje. Hier 3 mailadressen die voor zaken worden aangewend. Neem daar dan no Gmail en Icloud bij en je ziet helemaal het vbos door de bomen niet meer. "Leve Europa en de uniformiteit" dus"
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Ja.., zo wordt dat dus een boeltje. Hier 3 mailadressen die voor zaken worden aangewend. Neem daar dan no Gmail en Icloud bij en je ziet helemaal het vbos door de bomen niet meer. "Leve Europa en de uniformiteit" dus"
        ??? Wat komt "Europa" daar bij doen?

Het is nochtans eenvoudig.
        Met verschillende accounts heb je in je mailprogramma een hoofdverdeling per account, geen boeltje maar Zakenaccount * Gmail * Icloud.
        Wil je je mail zien dan ga je naar het betreffende account bv.
        Zakenaccount
        • adres1
        • adres2
        • adres3

Per adres heb je dan een "sent", "trash", .. folder.

Het lijkt misschien ingewikkeld maar dat is het niet.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          ??? Wat komt "Europa" daar bij doen?

Het is nochtans eenvoudig.
          Met verschillende accounts heb je in je mailprogramma een hoofdverdeling per account, geen boeltje maar Zakenaccount * Gmail * Icloud.
          Wil je je mail zien dan ga je naar het betreffende account bv.
          Zakenaccount
          • adres1
          • adres2
          • adres3

Per adres heb je dan een "sent", "trash", .. folder.

Het lijkt misschien ingewikkeld maar dat is het niet.
          Hier met Mac (MBP), dus met het programma "Mail". Dit werkt niet op dezelfde wijze als Outlook bij MS. Ben op mijn MBP ooit gestart met Outlook voor Apple, maar heb de boel er moeten afsmijten gezien niks dan problemen. Programma vroeg telkenmale de identificatie bij te werken, dus echt niet te genieten. Het progr. van Appel is niet zo overzichtelijk als Outlook, maar dat nemen wij er dan maar bij. Beter dan telkens weer te moeten wachten op de ident controle.
          Terzijde, al wat naar MS ruikt vermeid je best op een Mac. Het enige wat wel nog deftig draait is Word, Excel en PowerPoint.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Met  Mail kun je evengoed verschillende mailboxes aanmaken, hoor. Dit is mijn indeling:

De eerste twee zijn Skynet-adressen, de derde is een gmail. Nu voor gmail ga ik liefst nog via de browser (Safari), omdat ik daar heel wat meer mail krijg dan via Skynet, zaken waarin ik geInteresseerd zijn, of online aankopen en dergelijke dingen. Maar ik kan die mail evengoed via  Mail behandelen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Terzijde, al wat naar MS ruikt vermeid je best op een Mac. Het enige wat wel nog deftig draait is Word, Excel en PowerPoint.
              Ik had het dan ook niet over Outlook (ik gebruik dat niet). Op Windows, in Pegasus mail, ziet het er uit zoals ik beschreef, op Android met K-9 mail ook. Het zou mij verwonderen dat het bij de I-dinges ook niet zo kan weergegeven worden. Ik zie alleszins op een Ipad ook twee "mailboxen" onder elkaar, de standaard en de I***
              Ik vraag het straks anders wel eens na bij onze zoon, die gebruikt ook verschillende IMAP accounts op zijn verschillende Idinges.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Met  Mail kun je evengoed verschillende mailboxes aanmaken, hoor. Dit is mijn indeling:

De eerste twee zijn Skynet-adressen, de derde is een gmail. Nu voor gmail ga ik liefst nog via de browser (Safari), omdat ik daar heel wat meer mail krijg dan via Skynet, zaken waarin ik geInteresseerd zijn, of online aankopen en dergelijke dingen. Maar ik kan die mail evengoed via  Mail behandelen.
                Les, het gaat 'm over de mappen die onder elk mail-adres hier nog eens tevoorschijn komen :
                Bij mijn skynet adres bvb. onder "Inkomend" : concepten, verstuurd, reclame, prullenmand, archief, junk Mail, ongewenste e-mail, SentMail, Trash, verwijderde items, verzonden items. Vanaf Junk Mail staat niks in de enveloppes, dus ik vermoed dat ik die zou mogen verwijderen.
                Bij mijn telenet adres is er bvb. een map "verstuurd" en een map "verzonden". In beide staat er nog mail die ik moet behouden. Mijn vraag is ook wie er bepaald of een map "verstuurd" of "verzonden" heet.
                Bij nog een ander adres zit er een map "Verstuurd" en een map "Sent Messages". In beide staat dus ook mail.
                Ik denk toch dat onze overheden, en ik denk dan in eerste instantie aan de Europese, er misschien ook iets kunnen aandoen om al die benamingen te uniformiseren en beter enkel de Engelse te gebruiken die voor iedereen nu toch wel verstaanbaar zouden moeten zijn. De Fransen zullen daar dan weer niet mee lachen, maar vandaar mijn opmerking hoger van "Leve Europa". Of zie ik dat verkeerd in...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zo zijn ze bij mij in  Mail:
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                  X