Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem uitgaande mail Smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    En dat mevrouwtje gaf mij als instellingen voor uitgaande server :

Hostnaam : smtp.telenet.be
    Gebruikersnaam : mijn e-mail adres bij telenet.
    wachtwoord : dit dat gebonden is aan mijn e-mail account bij telenet.
    SSL : ja
    Serverpoort 587
    Lees de post vanaf #6 tot #9 eens van mij en on4bam.

Maar wij zijn geen vrouwen met een mooie stem [emoji6]

--
    map.
    T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      half juist.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Lees de post vanaf #6 tot #9 eens van mij en on4bam.

--
        map.
        T.T.
        Mijn excuses, niet geprobeerd dus. Ik had al zoveel gelezen via google e.d. en dus ook hier, dat ik het zowat voor bekeken hield. Maar zeker bedankt voor de bijdrage.
        En het was inderdaad een dame (misschien) met een mooie stem, over de rest weet ik niks. Ik heb haar wel een glas champagne voorgesteld als ze mij kon helpen. Ze heeft geantwoord dat ze op dieet stond. Jullie hebben dat glas dan spijtig genoeg ontlopen. Misschien een andere keer dan.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mijn excuses, niet geprobeerd dus. Ik had al zoveel gelezen via google e.d. en dus ook hier, dat ik het zowat voor bekeken hield. Maar zeker bedankt voor de bijdrage.
          En het was inderdaad een dame (misschien) met een mooie stem, over de rest weet ik niks. Ik heb haar wel een glas champagne voorgesteld als ze mij kon helpen. Ze heeft geantwoord dat ze op dieet stond. Jullie hebben dat glas dan spijtig genoeg ontlopen. Misschien een andere keer dan.
          🤣[emoji23]

Geen probleem, het werkt nu, dat is het voornaamste. ;-)

--
          map.
          T.T.

Comment

Mijn excuses, niet geprobeerd dus.
            Jammer want de oplossing was gegeven... Het had je ergernis bespaard.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Jammer want de oplossing was gegeven... Het had je ergernis bespaard.
              Klopt, want die ergernis duurde al een tweetal weken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier nog even op inpikken.
                Op mijn PC waarop ik nog Microsoft 8.1 draai staan mijn accounts ook nog onder POP3. Zou ik de instellingen hiervan, vertrekkende vanuit de bestaande accounts (dus door POP3 te vervangen door IMAP + de daarbij passende instellingen) kunnen aanpassen naar IMAP zonder dat ik mails en mappen verlies?
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik weet niet of dit bij alle mailprogramma werkt, maar probeer dit eens:
                  Verander bij je POP account de instelling om mail op de server te laten staan. Maak dan in je mailprogramma een account met IMAP instellingen. Haal de mails binnen (IMAP mappen worden op je computer aangemaakt en gesynchroniseerd) Je hebt dan dezelfde account in IMAP en in POP. Ga naar de inbox van je POP selecteer de mails en sleep ze naar de inbox van je IMAP account.
                  Dit kun je ook doen met uitgaande mails enz.
                  Heb je bij de POP 3 extra mappen aangemaakt, dan kun je deze ook aanmaken bij de IMAP account, en de mails op dezelfde manier overzetten.
                  Als alles in orde is kun je de POP verwijderen.
                  Bij Thunderbird werkt dit prima.

--
                  map.
                  T.T.

Comment

Ik weet niet of dit bij alle mailprogramma werkt, maar probeer dit eens:
                    Verander bij je POP account de instelling om mail op de server te laten staan. Maak dan in je mailprogramma een account met IMAP instellingen. Haal de mails binnen (IMAP mappen worden op je computer aangemaakt en gesynchroniseerd) Je hebt dan dezelfde account in IMAP en in POP. Ga naar de inbox van je POP selecteer de mails en sleep ze naar de inbox van je IMAP account.
                    Dit kun je ook doen met uitgaande mails enz.
                    Heb je bij de POP 3 extra mappen aangemaakt, dan kun je deze ook aanmaken bij de IMAP account, en de mails op dezelfde manier overzetten.
                    Als alles in orde is kun je de POP verwijderen.
                    Bij Thunderbird werkt dit prima.

--
                    map.
                    T.T.

Bedankt, ik zal het zo proberen. Ik heb al gezien dat ik zomaar via bewerken de POP3 niet kan veranderen in IMAP. Dus beste zal zijn eerst de accounts opnieuw aanmaken met IMAP en dan gegevens (Mappen e.d.) van de oude POP naar de IMAP brengen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bedankt, ik zal het zo proberen. Ik heb al gezien dat ik zomaar via bewerken de POP3 niet kan veranderen in IMAP. Dus beste zal zijn eerst de accounts opnieuw aanmaken met IMAP en dan gegevens (Mappen e.d.) van de oude POP naar de IMAP brengen.
                      Wel niet vergeten dat de mailbox op de server kan vol geraken als je alle mails op de server laat staan en op geen enkele PC binnen haalt.
                      Als je toch wil veranderen, reeds binnengehaalde mails gaan in principe niet verloren zolang je de PST maar niet verwijdert.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wel niet vergeten dat de mailbox op de server kan vol geraken als je alle mails op de server laat staan en op geen enkele PC binnen haalt.
                        Als je toch wil veranderen, reeds binnengehaalde mails gaan in principe niet verloren zolang je de PST maar niet verwijdert.
                        Als je een account verwijdert via outlook zelf, is je PST dan ook weg?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Probleem uitgaande mail Smartphone

Als je een account verwijdert via outlook zelf, is je PST dan ook weg?
                          Altijd zien dat je een BU hebt van je bestanden, dan kan je prutsen zoveel je wil. [emoji1]

Voor de rest lees je hier, dan moet ik niet alles opnieuw typen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Altijd zien dat je een BU hebt van je bestanden, dan kan je prutsen zoveel je wil. [emoji1]

Voor de rest lees je hier, dan moet ik niet alles opnieuw typen.
                            https://www.google.be/amp/s/www.ictt...n-outlook/amp/
                            Bedankt VerSeg!
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog een bijkomende vraag : in de linker kolom van je account(s) in outlook komen bij het opnieuw instellen van een account of het maken van een nieuwe telkens een pak mappen die je niet nodig hebt. Meestal zijn die in het Engels. Bij mij gaan bijvoorbeeld de verzonden mails in de "sent" map terwijl de map "verzonden items" leeg blijft. Ik heb de indruk dat ik die vervelende bijkomende mappen niet kan verwijderen via de rechtermuis click. Denk ook dat dit met IMAP te maken heeft. Ben ook al gaan kijken via accountinstellingen via "wijzigen account" maar daar zie ik ook niets dat zou kunnen dienen.
                              Iemand raad?
                              Last edited by enero; 10 november 2017, 11:43.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog een bijkomende vraag : in de linker kolom van je account(s) in outlook komen bij het opnieuw instellen van een account of het maken van een nieuwe telkens een pak mappen die je niet nodig hebt. Meestal zijn die in het Engels. Bij mij gaan bijvoorbeeld de verzonden mails in de "sent" map terwijl de map "verzonden items" leeg blijft. Ik heb de indruk dat ik die vervelende bijkomende mappen niet kan verwijderen via de rechtermuis click. Denk ook dat dit met IMAP te maken heeft. Ben ook al gaan kijken via accountinstellingen via "wijzigen account" maar daar zie ik ook niets dat zou kunnen dienen.
                                Iemand raad?
                                Als je IMAP gebruikt, dan krijg je de mappen te zien zoals die op de server van de provider aangemaakt zijn en meestal is dat Engels omdat die server voor een hele hoop klanten gebruikt wordt.
                                Als je met een PST (POP3) werkt, dan is de map op uw PC en in principe heeft die dan dezelfde taal als uw software (Outlook) en profieltaal van Windows.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X