Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet - vaste telefoon - smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Misschien nog een eigenaardige vaststelling meegeven.
    Een paar dagen geleden kreeg ik na een telefonische oproep van één of ander callcenter de vraag of de mensen van Proximus eens mochten bij mij langskomen gezien ze in mijn streek bezig waren met klantenbezoeken.
    Er hebben zich hier 3 personen aangemeld met uiteraard de bedoeling een gans pakket te verkopen. Ik heb ze dus volledig hun verhaal laten doen en alle facturen voorgelegd van mijn huidige situatie. Maar op het einde heb ik hen gezegd dat ik dit nu een weekje zou laten rusten en dat men mij volgende week mocht opbellen hieromtrent. De folder die ze mij tijdens het bezoek presenteerden wilden ze mij niet achtergelaten, ze hadden er zogezegd maar eentje meer.
    Ze beloofden mij de folder per mail te zullen opsturen. Tot nog toe heb ik niks gekregen en ik denk ook niet dat ze mij hierover volgende week zullen contacteren. Dit om maar te zeggen dat, indien je op dergelijk voorstel niet onmiddellijk ingaat, dat kans bestaat dat het enthousiasme van die gasten voorbij is.
    Zelfde verhaal heb ik ook eens voorgehad met een elektriciteitsleverancier.
    Redelijke kans dat u één dezer dagen afgesloten bent bij Telenet.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik schrijf toch maar gewoon wat het bij mij is, niet dat iedereen zo maar moet veranderen ?
      Trouwens, ik ben niet van bank veranderd, ik heb 2 bijkomende Hello rekeningen geopend. Ze zijn gratis en het brengt mij 120 euro op per jaar. Dat is per jaar 180 euro ipv 300 euro voor 2 smartphone abbo's.
      Tja, ik heb geen GSM meer die betaald wordt door de werkgever...
      Goed voor de bonus van de marketing manager van de bank !
      Kost hun binnen een paar jaar veel werk om al die slapende rekeningen op te kuisen.

      Eerlijk gezegd heb ik enkel een korting bij Proximus via de bond van grote gezinnen (daar blijven wij lidmaatschap betalen uit sympathie zonder daar eigenlijk nog veel reden voor te hebben).

      Comment


      • #18
        Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Goed voor de bonus van de marketing manager van de bank !
        Kost hun binnen een paar jaar veel werk om al die slapende rekeningen op te kuisen.

        Eerlijk gezegd heb ik enkel een korting bij Proximus via de bond van grote gezinnen (daar blijven wij lidmaatschap betalen uit sympathie zonder daar eigenlijk nog veel reden voor te hebben).
        Wat bedoel je nu met slapende rekeningen ??? Ik moet die Hello Bank rekeningen gebruiken, anders verdien ik geen Vikingpunten.
        Kijk, je leest hier en overal elders vragen over waar en hoe je bepaalde zaken toch maar iets goedkoper kan bestellen, tot in China toe, maar als het op betaalverkeer aankomt dan mogen banken vragen wat ze willen, de doorsnee Belg is kompleet vastgeroest aan zijn bank.
        Mijn betaalverkeer brengt me elk jaar méér dan 300 euro op (2 x 70 euro geschat via kredietkaarten (kan oplopen tot max. 2 x 95 euro), 120 euro via Hello Bank, 20 euro via Keytrade bank en dan zo'n 50 euro die ik NIET moet betalen voor een zichtrekening).
        Da's op 10 jaar méér dan 3000 euro... Hoe ik dat doe ?: door gewoon wat verder te kijken dan mijn grootbankneus lang is.
        Ik heb die vrijheid omdat ik geen leningen of zo meer heb lopen die me binden aan een bepaalde bank.
        Iedereen moet natuurlijk zijn eigen situatie beoordelen.
        Maar we dwalen af.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

          En al eens 120€ van de Telenet rekening terug gekregen?
          ?????
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Een paar dagen geleden kreeg ik na een telefonische oproep van één of ander callcenter de vraag of de mensen van Proximus eens mochten bij mij langskomen gezien ze in mijn streek bezig waren met klantenbezoeken.
            Er hebben zich hier 3 personen aangemeld met uiteraard de bedoeling een gans pakket te verkopen.
            En die mensen waren echt van Proximus?

            Bij mijn schoonmoeder hebben ze dat ook eens gedaan ... dat was gewoon een zelfstandige die producten van Proximus verkocht maar zich liet doorgaan als iemand van Proximus zelf.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Kost hun binnen een paar jaar veel werk om al die slapende rekeningen op te kuisen.
              Of later de erfgenamen om al die rekeningen vrij te krijgen en/of af te sluiten. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Of later de erfgenamen om al die rekeningen vrij te krijgen en/of af te sluiten. [emoji1]
                Echt grappig (en ook een beetje zielig): als je schrijft dat een zichtrekening opbrengt ipv kost, dan zoekt men (en dat ben jij niet alleen hoor Verseg) met een vergrootglas naar tegenargumenten.
                Op mijn zichtrekeningen staan echt geen bedragen waar mijn erfgenamen wakker zullen van liggen.

                Trouwens, Enero start dit topic om eens te toetsen hoe hij zijn maandbedrag voor Telefoon, Internet en TV met zo'n 30 à 40 euro omlaag kan krijgen.
                Last edited by nete; 14 oktober 2017, 09:01.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                  Enero, waarom overweeg je Orange niet ? https://www.orange.be/nl/producten-e...rnet-tv-mobiel
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Echt grappig (en ook een beetje zielig): als je schrijft dat een zichtrekening opbrengt ipv kost, dan zoekt men (en dat ben jij niet alleen hoor Verseg) met een vergrootglas naar tegenargumenten.
                    Op mijn zichtrekeningen staan echt geen bedragen waar mijn erfgenamen wakker zullen van liggen.
                    Ik zoek helemaal niets nete, het was enkel een aanvulling op de andere reactie.

                    Het is anders ook niet grappig bedoeld maar realistisch.
                    Bij een overlijden MOETEN de erfgenamen alle rekeningen vermelden, bij alle banken een melding doen (persoonlijk tot daar gaan met een officieel attest) en dossierkosten betalen (kan tot meer dan 200€ per bank kosten).
                    Als men het via de notaris laat doen, dan komt daar nog een fors bedrag bovenop.

                    Maar nogmaals ... niets is gratis nete, alles kost op een of andere manier iets waardoor ze dat ergens recupereren.
                    Misschien niet meteen bij u, maar in het algemeen bij alle klanten samen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      (kan tot meer dan 200€ per bank kosten).
                      Nog eens flink overdrijven ook: https://www.spaargids.be/sparen/kost...atenschap.html
                      Je zoekt geen argumenten schrijf je, in dezelfde post kom je al met één aandraven (waar je dan zomaar een bedrag opplakt dat kant nog wal raakt).
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Nog eens flink overdrijven ook: https://www.spaargids.be/sparen/kost...atenschap.html
                        Je zoekt geen argumenten schrijf je, in dezelfde post kom je al met één aandraven (waar je dan zomaar een bedrag opplakt dat kant nog wal raakt).
                        Ik ben het hier voor 110 % oneens met wat verseg hier op het forum schrijft en of beweert, maar ik kan je wel vertellen dat wij bij het overlijden van mijn schoonmoeder aan Dexia 190 € betaald hebben voor het afsluiten van haar rekening !

                        Comment


                        • #27
                          Internet - vaste telefoon - smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Nog eens flink overdrijven ook: https://www.spaargids.be/sparen/kost...atenschap.html
                          Je zoekt geen argumenten schrijf je, in dezelfde post kom je al met één aandraven (waar je dan zomaar een bedrag opplakt dat kant nog wal raakt).
                          Ik heb vorig jaar 180€ + BTW dossierkosten betaald voor de nalatenschap van mijn moeder.
                          Da’s meer dan de tarieven van 2014.

                          En waar lees je exacte cijfers in mijn vorige post?
                          Ik heb nergens een vaste kost vermeld, enkel dat het tot een bepaald bedrag “kan” kosten.
                          Zie bijvoorbeeld DB ... 150€ per jaar, als het dossier over 2 jaar loopt is het al 300€.

                          Zij heeft het jaar ervoor de nalatenschap van haar moeder geregeld via een notaris omdat er meerdere erfgenamen waren waarvan enkele niet meteen bereikbaar ... dat was meteen een heel hoog bedrag. (Belasting op nalatenschap of de zogenaamde successierechten niet inbegrepen).
                          Last edited by VerSeg; 15 oktober 2017, 00:47.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                            Dus als er bv. 200 euro op een zichtrekening staat staat kan het bij DB 2 jaar duren eer dat uitgeklaard is ?

                            Waar wij nog een spaarrekening hebben wordt door de ene bank niks gerekend en door de andere max. 90,75 euro.

                            Wat komt 2014 er bij doen ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dus als er bv. 200 euro op een zichtrekening staat staat kan het bij DB 2 jaar duren eer dat uitgeklaard is ?
                              Dat uitklaren hangt niet van de bank af hé ... dat hangt van de andere elementen in een dossier, erfgenamen en/of notaris af.
                              Het zijn de erfgenamen die moeten bewijzen dat de som mag verdeeld (vrijgegeven) worden.
                              Hoe lang ze dit laten aanslepen hangt niet af van de bank.

                              Als dat via een notaris moet gaan en er is wat onenigheid en/of veel opzoekwerk, dan “kan” een dossier over meer dan één jaar aanslepen.
                              Lees goed “kan”, en niet “zal”.

                              En per jaar is niet bij elke bank dezelfde definitie ... bij de ene is dat een periode van 12 maand, bij de andere is dat letterlijk per jaar ... 2016, 2017, 2018, ...

                              Wat komt 2014 er bij doen ?
                              Wie verwees naar een artikel van 2014?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Internet - vaste telefoon - smartphone

                                Moderator Note: Bij het onderwerp blijven a.u.b. en laat tegelijk de commentaren op anderen maar achterwege.
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                                Comment

                                Working...
                                X