Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolstofborstels voor wasmachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koolstofborstels voor wasmachine

    Tuurlijk, maar enkel als je het materiaal en de tijd hebt (of wil en kan vrijmaken).

    De wasmachines die hier uit dienst gegaan zijn hadden meestal andere problemen (lek, electronica, pomp)
    En dan maak je een afweging tussen tijd, kosten en geld. Als een wasmachine die 8 jaar de was van 6 personen gedaan heeft moet hersteld worden door het merk, dan lopen de kosten al wat sneller op.

    Comment


    • #17
      Re: Koolstofborstels voor wasmachine

      Over wasmachines gesproken : wij zijn 35 jaar getrouwd dit jaar en onze eerste was een Philips : 11 defecten in 9 jaar, het eerste al na 6 maanden : de regelbare centrifugeknop kapot. Defecten tot in het onmogelijke : deurslot, thermostopswitch, condensator ... Ik heb ze allemaal zelf kunnen repareren want op de duur was ik een behoorlijke kenner. Het laatste defect waren de lagers die aan gort gedraaid waren : overal gaten in het wasgoed en dan moest dat ding de deur uit.
      Vervolgens kwam er een Miele (zonder elektronica, geen regelbare centrifugesnelheid maar met een aftakking op de motor) en die is (op een lekkende waterpomp na) compleet probleemloos. 25 Jaar.

      En de prijs ? die zit ergens. Bij de Philips zat er één waterklep en een soort sleepsysteem met een arm verbonden aan de programmaknop richtte de straal op de verschillende bakjes. Was binnen de kortste keren ontregeld. Bij de Miele zitten er drie kleppen.
      Stabilisatie voor het zwieren gebeurd met een blok beton, bij de Miele zijn dit schokdempers. De deur van de Philips was uit plastic, de deur van de Miele is uit metaal.

      Zelfde verhaal voor de stereo van bij ons thuis : receiver, draaitafel en boxen van Philips. De DIN-fiches waren met soldeerpunten op de print vastgezet en waren direct uitgescheurd. Nu wil het toeval dat een van onze vrienden vroeger als ingenieur verantwoordelijk was voor soldeertechnieken, als ik het hem vertelde maakte hij zich kwaad over dergelijke primaire fouten (toestel was van voor zijn tijd). De draaitafel (ik heb hem nog) was het model met die streeltoetsen, er was maar één kanaal dat werkte (hij was toen splinternieuw). Gewoon een soldeerpunt vergeten.

      Maar tegenwoordig is het met alles zo zeker ? Ik wil nog maar zwijgen van die kunstmatige verouderingstechnieken en het feit dat je bepaalde dingen gewoon niet meer open krijgt

      Comment


      • #18
        Re: Koolstofborstels voor wasmachine

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Over wasmachines gesproken : wij zijn 35 jaar getrouwd dit jaar en onze eerste was een Philips : 11 defecten in 9 jaar, het eerste al na 6 maanden : de regelbare centrifugeknop kapot. Defecten tot in het onmogelijke : deurslot, thermostopswitch, condensator ... Ik heb ze allemaal zelf kunnen repareren want op de duur was ik een behoorlijke kenner. Het laatste defect waren de lagers die aan gort gedraaid waren : overal gaten in het wasgoed en dan moest dat ding de deur uit.
        Vervolgens kwam er een Miele (zonder elektronica, geen regelbare centrifugesnelheid maar met een aftakking op de motor) en die is (op een lekkende waterpomp na) compleet probleemloos. 25 Jaar.

        En de prijs ? die zit ergens. Bij de Philips zat er één waterklep en een soort sleepsysteem met een arm verbonden aan de programmaknop richtte de straal op de verschillende bakjes. Was binnen de kortste keren ontregeld. Bij de Miele zitten er drie kleppen.
        Stabilisatie voor het zwieren gebeurd met een blok beton, bij de Miele zijn dit schokdempers. De deur van de Philips was uit plastic, de deur van de Miele is uit metaal.

        Zelfde verhaal voor de stereo van bij ons thuis : receiver, draaitafel en boxen van Philips. De DIN-fiches waren met soldeerpunten op de print vastgezet en waren direct uitgescheurd. Nu wil het toeval dat een van onze vrienden vroeger als ingenieur verantwoordelijk was voor soldeertechnieken, als ik het hem vertelde maakte hij zich kwaad over dergelijke primaire fouten (toestel was van voor zijn tijd). De draaitafel (ik heb hem nog) was het model met die streeltoetsen, er was maar één kanaal dat werkte (hij was toen splinternieuw). Gewoon een soldeerpunt vergeten.

        Maar tegenwoordig is het met alles zo zeker ? Ik wil nog maar zwijgen van die kunstmatige verouderingstechnieken en het feit dat je bepaalde dingen gewoon niet meer open krijgt
        Tsja, we leven van langs om meer in een wegwerpmaatschappij. Aan onze voorlaatste wasmachine was de programmaknop defect, we konden geen programma meer kiezen. Omdat deze machine toch nog maar 6 à 7 jaar oud was, toch eens de betreffende hersteldienst laten komen : euvel direct opgelost volgens de technieker, nieuwe programmeer blok (ttz het ganse mekaniek achter de progammeerknop) kosten 200 euro + werk en verplaatsing, is dan 300+ euro aub.
        Wij hadden die machine ongeveer 500 euro betaald nieuw.
        Daarom dat wij nu zeker geen dure was- en ander machines meer kopen.
        Zijn ze defect, dan vernieuwen maar.
        Ik weet nog zo niet wat er het goedkoopste is aan het einde van de rit (??).
        Maar ieder zijn mening daarover, want daar werd reeds genoeg over gepalaverd.

        Comment


        • #19
          Re: Koolstofborstels voor wasmachine

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Met het energiegebruik zal je een punt hebben maar ik vind het prachtig als zo'n apparaat het veel langer blijft doen dan de verwachte levensduur.
          Zelf zal ik er ook veel aan doen om zoiets draaiende te blijven houden. Een nieuwe kopen kan altijd nog.
          Ik denk daar ook zo over. Ik haat dingen die kapot gaan binnen een redelijke tijd.
          Onze recordhouder is een frietensnijder van Aldi : juist geteld één aardappel en hij was al gebroken.
          Mijn invertor is van de Makro (Deca), kostte geen 200 €. Hoeveel ik er mee heb gelast weet ik niet maar het was geen uur. Mijn zoon heeft er ook ene gekocht (geen Deca) : 1600 €
          Het is met alles zo, van grasmachines tot kettingzagen tot hakselaars tot boormachines enz. Kwaliteit kost geld.

          Comment


          • #20
            Re: Koolstofborstels voor wasmachine

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ik denk daar ook zo over. Ik haat dingen die kapot gaan binnen een redelijke tijd.
            Onze recordhouder is een frietensnijder van Aldi : juist geteld één aardappel en hij was al gebroken.
            Mijn invertor is van de Makro (Deca), kostte geen 200 €. Hoeveel ik er mee heb gelast weet ik niet maar het was geen uur. Mijn zoon heeft er ook ene gekocht (geen Deca) : 1600 €
            Het is met alles zo, van grasmachines tot kettingzagen tot hakselaars tot boormachines enz. Kwaliteit kost geld.
            Dat klopt volledig, maar je kan niet ontkennen dat je ook een deel betaald voor de naam van het product .
            Bvb. een Kenwood keukenrobot van 1.000 euro zal heel goed zijn, maar om zo iets wat je als particulier misschien tien keer op een jaar gebruikt, kan het evengoed met iets goedkoop van bvb; 100 euro en zonder gekende naam hé. Het bereidde gerecht zal even lekker (of even slecht) smaken.
            Gebruik je het ding dagelijks of professioneel, en kan je niet zonder, dan koop je natuurlijk beter kwaliteit.

            Comment


            • #21
              Re: Koolstofborstels voor wasmachine

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Dat klopt volledig, maar je kan niet ontkennen dat je ook een deel betaald voor de naam van het product .
              Bvb. een Kenwood keukenrobot van 1.000 euro zal heel goed zijn, maar om zo iets wat je als particulier misschien tien keer op een jaar gebruikt, kan het evengoed met iets goedkoop van bvb; 100 euro en zonder gekende naam hé. Het bereidde gerecht zal even lekker (of even slecht) smaken.
              Gebruik je het ding dagelijks of professioneel, en kan je niet zonder, dan koop je natuurlijk beter kwaliteit.
              Ik denk dat je vnl naam bijbetaald voor merken die graag op tv en in de kranten komen, die reclame moet ook betaald worden.
              Er zijn merken waar je NOOIT reclame voor ziet maar een reputatie hebben die staat als een huis

              Comment


              • #22
                Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Ik denk dat je vnl naam bijbetaald voor merken die graag op tv en in de kranten komen, die reclame moet ook betaald worden.
                Er zijn merken waar je NOOIT reclame voor ziet maar een reputatie hebben die staat als een huis
                Kan zijn Paul, maar dan geldt dit toch niet voor Miele, want ze schrijven het zelf

                "Gedurende het gehele jaar maakt Miele op uitgebreide schaal reclame voor haar vrijstaande apparaten en inbouwapparaten. Hieronder treft u de meest recente reclame-uitingen aan."

                Miele heeft altijd een goed aanbod voor jou. Vind informatie over al onze lopende campagnes en profiteer van de vele voordelen van Miele.


                En op één of andere manier zullen ze wel allemaal reclame maken hoor.
                Zonder kan, en bestaat haast niet, want voor huishoudtoestellen is er zo danig veel concurrentie, dat je zonder reclame wellicht de boot zou uitvallen.
                Last edited by Guest17; 15 september 2017, 12:26.

                Comment


                • #23
                  Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Over wasmachines gesproken : wij zijn 35 jaar getrouwd dit jaar en onze eerste was een Philips : 11 defecten in 9 jaar
                  Wij hebben toen thuis ook zo'n Philips wasmachine gehad die geregeld "sleutelwerk" nodig had.
                  Er was altijd wel iets fout, en het gebeurde ook geregeld dat alles rond de wasmachine nat was door een of ander lek (telkens op een andere plaats).

                  Kort daarna werden huishoudtoestellen van Philips onder een andere naam verkocht: Whirlpool.
                  Het spreekt vanzelf dat ik nooit een Whirlpool heb gekocht, waarschijnlijk zijn die ondertussen toch wel wat beter geworden, anders zou dat merk al lang niet meer bestaan...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Wij hebben toen thuis ook zo'n Philips wasmachine gehad die geregeld "sleutelwerk" nodig had.
                    Er was altijd wel iets fout, en het gebeurde ook geregeld dat alles rond de wasmachine nat was door een of ander lek (telkens op een andere plaats).

                    Kort daarna werden huishoudtoestellen van Philips onder een andere naam verkocht: Whirlpool.
                    Het spreekt vanzelf dat ik nooit een Whirlpool heb gekocht, waarschijnlijk zijn die ondertussen toch wel wat beter geworden, anders zou dat merk al lang niet meer bestaan...
                    Wij hadden al Whirlpool, Bauknecht en nu praktisch alles AEG (ik bedoel vaatwasser, wasmachine en droogkast, vriezer...) en ze zijn volgens onze bevindingen allemaal even goed/slecht.
                    Na gemiddeld zo'n 6 à 7 jaar worden ze (na defect) gewoon vervangen.
                    Misschien komen ze wel allemaal van dezelfde fabrikant, dat weet ik niet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                      Onze eerste wasmachine was een Siemens combo met bovenlader (wassen, zwieren, drogen). Draaide alle dagen en heeft 15 jaar gewerkt tot de ophanging gescheurd was.
                      Volgende was een Zanussi. Na 6 maanden ging de motor van de pomp defect. De monteur die de pomp verving onder garantie, liet me de defecte en de nieuwe pomp zien. De nieuwe was met het merk Zanussi erop, maar de originele was Roemeense namaak. De wasmachine was nochtans geleverd in de originele ongeopende verpakking.
                      Na 15 jaar zonder enig ander defect, was de chef van de afdeling wasserij de Zanussi beu. Die deed maar 1200 toeren bij het zwieren en ze wou een nieuwe machine die op 1500 toeren zwiert.
                      Het werd een Miele die 10 jaar bijna dagelijks probleemloos heeft gewerkt. Nu moet die nog maar 2 maand per jaar werken. Ik was eerst wel een beetje afkerig van die elektronische programmering.
                      Mijn schoonmoeder heeft al 35 jaar een Miele. Na 20 jaar nieuwe kooltjes geplaatst en voor de rest nooit defect geweest.
                      Last edited by notex; 15 september 2017, 23:06.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Wij hebben toen thuis ook zo'n Philips wasmachine gehad die geregeld "sleutelwerk" nodig had.
                        Er was altijd wel iets fout, en het gebeurde ook geregeld dat alles rond de wasmachine nat was door een of ander lek (telkens op een andere plaats).

                        Kort daarna werden huishoudtoestellen van Philips onder een andere naam verkocht: Whirlpool.
                        Het spreekt vanzelf dat ik nooit een Whirlpool heb gekocht, waarschijnlijk zijn die ondertussen toch wel wat beter geworden, anders zou dat merk al lang niet meer bestaan...
                        Philips heeft nooit witgoed zelf gemaakt Bart. Het witgoed van Philips is eigenlijk altijd Whirlpool geweest.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Kan zijn Paul, maar dan geldt dit toch niet voor Miele, want ze schrijven het zelf

                          "Gedurende het gehele jaar maakt Miele op uitgebreide schaal reclame voor haar vrijstaande apparaten en inbouwapparaten. Hieronder treft u de meest recente reclame-uitingen aan."

                          Miele heeft altijd een goed aanbod voor jou. Vind informatie over al onze lopende campagnes en profiteer van de vele voordelen van Miele.


                          En op één of andere manier zullen ze wel allemaal reclame maken hoor.
                          Zonder kan, en bestaat haast niet, want voor huishoudtoestellen is er zo danig veel concurrentie, dat je zonder reclame wellicht de boot zou uitvallen.
                          Dat ontken ik niet en dat zeg ik ook niet.
                          Aan de andere kant : HET merk voor elektrogereedschap is FEIN. Al eens reclame voor gezien ? De meesten kennen het zelfs niet.
                          Iedere F1 wagen rijdt wel rond met een Facom sticker. Al eens reclame gezien voor Stahlwille, Matador, Hazet, Gedore... ? Ik denk dat er op heel dit forum maar één iemand is die materiaal heeft van Stahlwille en dat is Geert. (ik spreek nu niet van een enkel 12-13 sleuteltje hé).
                          Ik heb dopsleutels van Facom, al zeker 30 jaar en geloof me : levenslange garantie nemen ze hier wel letterlijk. Ik heb er twee keer ene gebroken (door te werken met verlengbuizen), ze stelden zelfs geen vragen, gewoon een nieuwe. Ik vind dat klasse !

                          Nu, het gaat hier over huishoudtoestellen, dat is wat anders, tenslotte heeft ieder gezin een wasmachine nodig, de dingen die ik opnoem spelen in een nichemarkt.
                          Je had het over Kenwood, ik heb een Kenwood. Tegelijkertijd moet ik toegeven dat die helemaal niet uitblinken in het kneden van deeg (ik ben een bakkerszoon) en ik ben er zeker van dat als je die elke 2 dagen gebruikt om deeg te kneden, hij het niet te lang zal uithouden. Na zijn pensioen is mijn vader blijven brood bakken voor zichzelf, alle machines waren de deur uit en we wilden hem een Kenwood cadeau doen, hij moest hem niet hebben. We hebben dan een kneder gekocht van Verhoest Machinery (Izegem) die intussen al bij de volgende generatie werkt (bij mij). En ik ben nu al zeker dat mijn kleinzoon er nog plezier zal aan hebben, ik heb er voor de lol het deksel eens afgehaald oml te kijken hoe hij gemaakt is : een zware monofasemotor met kettingaandrijving voor de kuip en de arm, ik zou niet weten hoe ik dat kapot moet krijgen, van die Kenwood weet ik dat wél.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Philips heeft nooit witgoed zelf gemaakt Bart. Het witgoed van Philips is eigenlijk altijd Whirlpool geweest.
                            Dat wist ik niet Geert (kon ik ook niet weten want ik kan me alleen maar baseren op het naamplaatje) maar dat verandert niks aan mijn oordeel dat er ongepaste compromissen waren gesloten op het vlak van kwaliteit.
                            Als ik witgoed koop doe ik dit altijd bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme, een familiezaak en zowat de grootste uit de omgeving en het eerste wat ik doe is naar de technische dienst gaan om te vragen waarmee ze de minste problemen hebben. Nooit spijt van gehad.

                            Maar vandaag de dag is het echt ergerlijk, iedereen maakt onderdelen voor iedereen, in dezelfde fabriek lopen er banden met machines voor een bepaalde markt (de Miele nrs van de vakhandel vond ik toch niet in de Makro) die vervolgens een zelfde merkplaatje krijgen. Toen ik mijn kastvriezer kocht (ik zocht een kruimeldief en ben met een diepvriezer thuis gekomen ) ging het op een gegeven moment over het verschil tussen een Bosch en een Siemens. Hij trok de beide deuren open : krek hetzelfde. Begrijpe wie begrijpen kan.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Wij hadden al Whirlpool, Bauknecht en nu praktisch alles AEG (ik bedoel vaatwasser, wasmachine en droogkast, vriezer...) en ze zijn volgens onze bevindingen allemaal even goed/slecht.
                              Na gemiddeld zo'n 6 à 7 jaar worden ze (na defect) gewoon vervangen.
                              Misschien komen ze wel allemaal van dezelfde fabrikant, dat weet ik niet.
                              Na 6-7 jaar ??????? Dat zijn dure toestellen zeg ik.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Koolstofborstels voor wasmachine

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Dat wist ik niet Geert (kon ik ook niet weten want ik kan me alleen maar baseren op het naamplaatje) maar dat verandert niks aan mijn oordeel dat er ongepaste compromissen waren gesloten op het vlak van kwaliteit.
                                Als ik witgoed koop doe ik dit altijd bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme, een familiezaak en zowat de grootste uit de omgeving en het eerste wat ik doe is naar de technische dienst gaan om te vragen waarmee ze de minste problemen hebben. Nooit spijt van gehad.

                                Maar vandaag de dag is het echt ergerlijk, iedereen maakt onderdelen voor iedereen, in dezelfde fabriek lopen er banden met machines voor een bepaalde markt (de Miele nrs van de vakhandel vond ik toch niet in de Makro) die vervolgens een zelfde merkplaatje krijgen. Toen ik mijn kastvriezer kocht (ik zocht een kruimeldief en ben met een diepvriezer thuis gekomen ) ging het op een gegeven moment over het verschil tussen een Bosch en een Siemens. Hij trok de beide deuren open : krek hetzelfde. Begrijpe wie begrijpen kan.
                                Bosch, AEG en Siemens worden allen bij dezelfde fabrikant gemaakt Paul, ga maar eens zoeken bij een webwinkel voor wisselstukken,
                                daar staan meestal in een lijst en bij een bepaald stuk in welke machines die passen, je zal meteen merken dat dat de drie zijn die samen werken,
                                met ook nog een deel minder gekende merken, een beetje als Philips en Siera in de tijd.
                                Uitzondering op de regel is hier wel overduidelijk Miele, maar dan enkel op vlak van wasmachines, vaatwassers en droogautomaten,
                                hun ijskasten enz. kopen ze in bij Liebherr.
                                Hier komt niets anders binnen van witgoed dan Miele, kost wat, maar bekijk dat vanbinnen en je weet meteen waarom.

                                Bij de buren hebben ze er ene van AEG, een jaar of tien geleden kwam er wat rook uit de programmeur, conclusie door de winkel te duur om te herstellen....
                                Ben ik eens gaan kijken, klein nokje gemaakt, en ondertussen zijn we 10 jaar verder, wel nog een paar keer een kleinigheid hersteld, maar dat ding draait nog.

                                Maar aan elke medaille is ook een achterkant, zo ken ik iemand die 35 jaar geleden een industrie wasmachine kocht, eentje op drie fasen enz.
                                merk Primus gemaakt in Gullegem meen ik en volledig Inox met een induktie motor enz.
                                Er was na enkele jaren echter één probleem, namelijk water en energie, dat ding verbruikte per wasbeurt méér dan 200 liter water,
                                en als je bij een warme was telkens 35 liter water moet opwarmen, dan kost dat ook wel wat stroom, tenslotte heeft hij na verloop van tijd
                                ook ingezien dat dat ding véél te duur werd in verbruik en ook een Miele gekocht of tenminste "geruild" de voetbalclub heeft voor hem een Miele
                                gekocht, en zij gebruiken nu die machine, daar kan veel in en kan ook wel tegen zand en dat soort zaken.
                                Last edited by Guest42; 16 september 2017, 12:31.

                                Comment

                                Working...
                                X