Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolstofborstels voor wasmachine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Koolstofborstels voor wasmachine

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Dat wist ik niet Geert (kon ik ook niet weten want ik kan me alleen maar baseren op het naamplaatje) maar dat verandert niks aan mijn oordeel dat er ongepaste compromissen waren gesloten op het vlak van kwaliteit.
    Als ik witgoed koop doe ik dit altijd bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme, een familiezaak en zowat de grootste uit de omgeving en het eerste wat ik doe is naar de technische dienst gaan om te vragen waarmee ze de minste problemen hebben. Nooit spijt van gehad.

Maar vandaag de dag is het echt ergerlijk, iedereen maakt onderdelen voor iedereen, in dezelfde fabriek lopen er banden met machines voor een bepaalde markt (de Miele nrs van de vakhandel vond ik toch niet in de Makro) die vervolgens een zelfde merkplaatje krijgen. Toen ik mijn kastvriezer kocht (ik zocht een kruimeldief en ben met een diepvriezer thuis gekomen ) ging het op een gegeven moment over het verschil tussen een Bosch en een Siemens. Hij trok de beide deuren open : krek hetzelfde. Begrijpe wie begrijpen kan.

Bosch en Siemens zijn al jaaaaaaren hetzelfde op details in het uiterlijk na.

Comment

Hier staat een Kenwood Chef Major van 1976, en die werkt nog altijd.
      Enige nadeel is dat die enorm veel lawaai maakt, maar draaien doet die.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Bosch en Siemens zijn al jaaaaaaren hetzelfde op details in het uiterlijk na.
        Hier in Spanje (Zaragoza) staat een productie-eenheid waar witgoed van Bosch, Siemens, Balay en Thomson wordt geproduceerd.
        Allemaal identieke toestellen, alleen een ander merkplaatje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Bosch, AEG en Siemens worden allen bij dezelfde fabrikant gemaakt Paul, ga maar eens zoeken bij een webwinkel voor wisselstukken,
          daar staan meestal in een lijst en bij een bepaald stuk in welke machines die passen, je zal meteen merken dat dat de drie zijn die samen werken,
          met ook nog een deel minder gekende merken, een beetje als Philips en Siera in de tijd.
          Uitzondering op de regel is hier wel overduidelijk Miele, maar dan enkel op vlak van wasmachines, vaatwassers en droogautomaten,
          hun ijskasten enz. kopen ze in bij Liebherr.
          Hier komt niets anders binnen van witgoed dan Miele, kost wat, maar bekijk dat vanbinnen en je weet meteen waarom.
          Ewel precies. Onze Bosch diepvrieskist draait hier ook al tussen de 25 en 30 jaar zonder ook maar één mankement maar ik besef dat ik in de gevarenzone kom. Zeker wetende dat we bijna ieder jaar voor lange tijd op reis zijn leek me dat het toeval wat uitdagen. Het verbruik (er hangt al heel die tijd een teller aan) is met de helft gestegen tot ong 1,5 kWh per etmaal. De dode periode van de nachtstroom overbruggen kon al een tijd niet meer.
          Onze nieuwe is de allergrootste Liebherr. Oude kist en kast konden er in en ik kon dus besparen op het verbruik van de kast. Er hangt van de eerste dag (12 augustus ll) een teller aan en die staat nu (juist gekeken) op 19 kWh. In het weekend draait hij op nacht.
          En wat je zegt over het Miele witgoed klopt ook. Weinig mensen kijken eens onder het deksel maar idd : je ziet het meteen.
          Van onze Miele vaatwas waren verleden jaar de wieltjes van de manden doorgesleten, is nog probleemloos te krijgen, benieuwd welk merk dit nog kan claimen.

Je betaalt wel iets maar dan heb je ook iets.

Ik hou (ook) van kloek materiaal.

Comment

Dubbel, sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Hier staat een Kenwood Chef Major van 1976, en die werkt nog altijd.
              Enige nadeel is dat die enorm veel lawaai maakt, maar draaien doet die.
              Dit soort mondelinge reclame is onbetaalbaar.

Comment

Na 6-7 jaar ??????? Dat zijn dure toestellen zeg ik.
                Dat kan, maar ik heb dan ook telkens nieuwere/zuinigere toestellen .
                Elk zijn mening hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Dat kan, maar ik heb dan ook telkens nieuwere/zuinigere toestellen .
                  Elk zijn mening hé .
                  Inderdaad Ivan, maar dan spreek je hier wel jezelf tegen tegenover andere draadjes die je volgt.
                  De nieuwste/zuinigste wasmachine, terwijl je elektriciteit op overschot hebt, en je tuin besproeit met
                  leidingwater, hoe leg je dat uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Inderdaad Ivan, maar dan spreek je hier wel jezelf tegen tegenover andere draadjes die je volgt.
                    De nieuwste/zuinigste wasmachine, terwijl je elektriciteit op overschot hebt, en je tuin besproeit met
                    leidingwater, hoe leg je dat uit?
                    Dat blijft er in zitten hé na bijna 45 jaar...
                    Mijn vrouw doet nu ook nog steeds om de haverklap een licht uit dat niet hoeft te branden, en vraag ook nog regelmatig of die tuinverlichting nu wel de hele nacht moet branden, en ik krijg ook nog de opmerking dat ik het licht op zolder of in de kelder heb laten branden...enz. En ikzelf betrap er me ook soms nog op.
                    Ook al mogen we er mee morsen, de macht der gewoonte zeker !?

Wij hebben een paar maanden terug een oude (17 jaar) kistdiepvriezer buitengegooid, die nog perfect werkte maar quasi niet geïsoleerd was.
                    Die ligt maar een vier-vijftal maanden per jaar aan, wanneer het de tijd is dat we boontjes, tomaten, courgetten, pompoen en anderen groenten volop oogsten, en we niet meer voldoende plaats hebben in de ladenvriezer.
                    Wanneer de kinderen/buren/kennissen bevoorraad zijn dan gaat hij weer uit.

We hebben die vervangen door een identieke qua grootte, maar superzuinig.
                    Waarom, omdat wij kennissen hebben wiens garage volledig uitgebrand is door een defect aan een heel oude diepvrieskist .
                    Was de vervanging nodig ??? Ik weet het niet, maar wij voelens ons nu meer op ons gemak, en dat telt. En wij vonden bovendien geen G of H label meer .

En wassen doen we met regenwater, dus hoe langer die putten ons bedienen... maar de laatste zomers moeten wij ze telkens toch vullen met leidingwater.
                    Dan wassen en sproeien we met leidingwater uit de regenputten.
                    Vroeger konden wij gewoon door een kraan dicht en een kraan open, overschakelen van regen- naar leidingwater en omgekeerd.
                    Maar omdat dat in feite reeds heel lang verboden was hebben wij dit uiteindelijk toch eens laten wijzigen.

Ik heb dit hier ooit al een geschreven, soms kijk ik al op één euro, soms maar op honderd of duizend euro... het is te zien waar het over gaat.
                    Als vadertje staat mij op één of andere manier één euro vraagt dan ben ik daar soms niet mee gediend, als we op reis gaan daarentegen.....

Het klopt dus volledig wat je schrijft, aan de ene kante zuinige machines kopen en straks weer de electrische vuurtjes laten branden... so what !

Maar zoals ik al schreef, ieder zijn mening hé (allé dat is toch mijn mening).
                    Maar het zou me niks verwonderen als een paar aasgieren hier weer gaan opspringen... hou maar in de gaten.
                    Ik kan als vooraf zeggen wie. Of misschien doen ze het nu net niet omdat ik dit schrijf, we zien wel.
                    En mocht je er aan twijfelen, het zal me worst wezen, ze kunnen trouwens de pot op.
                    Last edited by Guest17; 18 september 2017, 18:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      En wassen doen we met regenwater, dus hoe langer die putten ons bedienen... maar de laatste zomers moeten wij ze telkens toch vullen met leidingwater.
                      Dan wassen en sproeien we met leidingwater uit de regenputten.
                      Vroeger konden wij gewoon door een kraan dicht en een kraan open, overschakelen van regen- naar leidingwater en omgekeerd.
                      Maar omdat dat in feite reeds heel lang verboden was hebben wij dit uiteindelijk toch eens laten wijzigen.

Ik heb dit hier ooit al een geschreven, soms kijk ik al op één euro, soms maar op honderd of duizend euro... het is te zien waar het over gaat.
                      Als vadertje staat mij op één of andere manier één euro vraagt dan ben ik daar soms niet mee gediend, als we op reis gaan daarentegen.....
                      Misschien eens denken aan een systeem zoals dit. Je gebruikt dan geen druppel drinkwater meer dan nodig.
                      Last edited by Hasseltenaar; 18 september 2017, 20:56.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Aan de andere kant : HET merk voor elektrogereedschap is FEIN. Al eens reclame voor gezien ? De meesten kennen het zelfs niet.
                        Iedere F1 wagen rijdt wel rond met een Facom sticker. Al eens reclame gezien voor Stahlwille, Matador, Hazet, Gedore... ? Ik denk dat er op heel dit forum maar één iemand is die materiaal heeft van Stahlwille en dat is Geert.
                        'k Heb hier een gans set van Stahlwille liggen (motor-reeks). Zelfs nog gereedschap van Belzer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                          'k Heb hier een gans set van Stahlwille liggen (motor-reeks). Zelfs nog gereedschap van Belzer!
                          Ik heb Facom maar ik heb nog een grote dopsleutelset van Saltus. De buizen die daar al hebben op gestaan .... De set is zéker tegen de 40 jaar oud.
                          Van goed materiaal krijg je nooit spijt, jaren geleden kwam mijn broer langs, hij had de 1/2" aansluiting van zijn wrench met een grote dop kapot gekregen op zijn wielasmoer. Met Facom erop ging die er netjes af.
                          De krukasbout van een Merdeces 300D zit vast met 32 kgm, blokkeren met in eerste te zetten met de handrem op volstond niet, blokken onder de wielen dan maar, de koppeling slipte door onder het geweld. Boulloneuse op 8 kg dan maar : niks. Tenslotte heb ik een stuk moeten lassen om de poelie te blokkeren maar de Facom, hij brak NIET (en het was een lange buis erop hoor). Dat is het verschil tussen middelmatig en goed materiaal. Laat ze maar praten.
                          Een gelijkaardig verhaal voor ijzerzagen, diamantschijven, bits boren... als je niet wil betalen heb je niks.

Comment

Working...
                          X