Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afrekening stroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: afrekening stroom

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Als we allemaal zelf onze energie opwekken, opslaan in batterijen en onze aansluiting opzeggen dan nog zal je betalen. Een taks op de panelen en batterijen bv.
    Zo is dat.

    Comment


    • #17
      Re: afrekening stroom

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Als we allemaal zelf onze energie opwekken, opslaan in batterijen en onze aansluiting opzeggen dan nog zal je betalen. Een taks op de panelen en batterijen bv.
      We zitten in een omgekeerde maatschappij ... betalen voor wat men niet gebruikt om hun inkomsten te garanderen.

      En België is het enige land (of toch een van de enige) waar zonnepanelen niet kunnen (mogen) werken zonder actieve netaansluiting.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: afrekening stroom

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        We zitten in een omgekeerde maatschappij ... betalen voor wat men niet gebruikt om hun inkomsten te garanderen.

        En België is het enige land (of toch een van de enige) waar zonnepanelen niet kunnen (mogen) werken zonder actieve netaansluiting.
        Dat klopt niet!
        Als je panelen on-grid zijn, moet je dat melden.
        Als je beslist om volledig off-grid te gaan, dan is het niet verplicht om een netaansluiting te hebben. (maar ik ken niemand die daar in slaagt).

        Comment


        • #19
          Re: afrekening stroom

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Niet volledig correct.
          Als ik 4 KWh aan het verbruiken ben en ik heb geen panelen, dan belast ik het net redelijk.
          Als ik daarentegen op dat moment ook 4KWh aan het opbrengen ben, dan belast ik het net niet ... maar moet ik toch betalen voor het maximum dat de omvormer aankan.
          Bijna niemand belast het net nog evenveel met panelen want van de opbrengst heeft men meteen ook eigen verbruik.
          En stuurt men wat overschot het net op, dan heeft men op dat moment geen afname.
          In de nacht neemt men stroom af zoals een ander zonder panelen ... men belast het net ook dan niet meer dan nodig.
          En op momenten dat men stroom op het net zet, dat gaat meteen naar de dichts bijzijnde verbruiker (buur) waardoor het net van aan de centrale minder belast wordt.
          En hoe meer mensen stroom op het net zetten, hoe minder centrales belast worden, hoe minder stroom ze moeten invoeren en ... hoe goedkoper de aansluiting voor bezitters eigenlijk zou moeten zijn.
          Maar we kunnen er niet tussenuit, het is een extra bron van inkomsten dat ze gevonden hebben en tot het uiterste uitbuiten.
          Stel dat we allen een Tesla batterij zouden hebben, dan vinden ze zeker een uitleg dat de kabels niet zoveel belasten als uw buur niet goed voor hun is. [emoji1]
          Zo is dat ! Helemaal correct

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            afrekening stroom

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Dat klopt niet!
            Als je panelen on-grid zijn, moet je dat melden.
            Als je beslist om volledig off-grid te gaan, dan is het niet verplicht om een netaansluiting te hebben. (maar ik ken niemand die daar in slaagt).
            Dat is volledig verboden in België wanneer je ook op het net aangesloten bent.
            De norm verplicht dat de omvormer uitgeschakeld wordt van zodra er geen netspanning meer is, dus geen netaansluiting, ook geen werkende omvormer en dus ook geen rendement.
            Dit wordt trouwens getest bij de keuring.

            Hetgeen daarmee specifiek bedoeld wordt, dat is dat als de straat zonder stroom zit, uw installatie niets opbrengt ... tenzij inderdaad op batterij.
            Maar 99,99% van de mensen met panelen sturen het ook op het net.

            Succes ook met het vinden van een omvormer dat niet voor België gekeurd werd.
            Veel verkopers zullen die niet hebben vrees ik.
            Last edited by VerSeg; 30 augustus 2017, 12:43.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: afrekening stroom

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Niet volledig correct.
              Als ik 4 KWh aan het verbruiken ben en ik heb geen panelen, dan belast ik het net redelijk.
              Als ik daarentegen op dat moment ook 4KWh aan het opbrengen ben, dan belast ik het net niet ... maar moet ik toch betalen voor het maximum dat de omvormer aankan.
              Bijna niemand belast het net nog evenveel met panelen want van de opbrengst heeft men meteen ook eigen verbruik.
              En stuurt men wat overschot het net op, dan heeft men op dat moment geen afname.
              In de nacht neemt men stroom af zoals een ander zonder panelen ... men belast het net ook dan niet meer dan nodig.
              En op momenten dat men stroom op het net zet, dat gaat meteen naar de dichts bijzijnde verbruiker (buur) waardoor het net van aan de centrale minder belast wordt.
              En hoe meer mensen stroom op het net zetten, hoe minder centrales belast worden, hoe minder stroom ze moeten invoeren en ... hoe goedkoper de aansluiting voor bezitters eigenlijk zou moeten zijn.
              Maar we kunnen er niet tussenuit, het is een extra bron van inkomsten dat ze gevonden hebben en tot het uiterste uitbuiten.
              Stel dat we allen een Tesla batterij zouden hebben, dan vinden ze zeker een uitleg dat de kabels niet zoveel belasten als uw buur niet goed voor hun is. [emoji1]
              Klopt Freddy,
              Maar ik heb hier reeds zomerse piekdagen met een productie van 42 Kwh, hoeveel ik op zo een dag verbruik tegenover lever, geen idee, maar zal toch minstens
              30 à 35 Kwh op het net steken die dag.
              Momenteel zit ik op een overschot van ongeveer 1.200 Kwh die ik in het najaar en begin van de winter kan opgebruiken (klein warmtepompje),
              zo een batterij zou onbetaalbaar zijn, mijn netvergoeding bij Infrax-West bedraagt een kleine 500€ maar dat win ik ruim terug op mijn gasfactuur.

              Wat niet klopt, is het verschil in netvergoedingstarief tussen de verschillende netbeheerders, maar wij moeten niet gaan klagen
              daar we bij een van de goedkoopste zitten, eigenlijk is dat het werk van de VREG om één tarief te bepleiten.

              Comment


              • #22
                Re: afrekening stroom

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is volledig verboden in België wanneer je ook op het net aangesloten bent.
                De norm verplicht dat de omvormer uitgeschakeld wordt van zodra er geen netspanning meer is, dus geen netaansluiting, ook geen werkende omvormer en dus ook geen rendement.
                Dit wordt trouwens getest bij de keuring.

                Hetgeen daarmee specifiek bedoeld wordt, dat is dat als de straat zonder stroom zit, uw installatie niets opbrengt ... tenzij inderdaad op batterij.
                Maar 99,99% van de mensen met panelen sturen het ook op het net.

                Succes ook met het vinden van een omvormer dat niet voor België gekeurd werd.
                Veel verkopers zullen die niet hebben vrees ik.
                Tuurlijk moeten ze dat testen omdat je een NETGESCHAKELDE omvormer hebt.
                Dan moet die inderdaad afschakelen als het net wegvalt uit veiligheid.

                Maar er zijn installaties die met een batterij werken en in geval van uitval van het straatnet overschakelen, en dan inderdaad loskoppelen van het netwerk om de buren niet te bevoorraden.

                Comment


                • #23
                  Re: afrekening stroom

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat is volledig verboden in België wanneer je ook op het net aangesloten bent.
                  De norm verplicht dat de omvormer uitgeschakeld wordt van zodra er geen netspanning meer is, dus geen netaansluiting, ook geen werkende omvormer en dus ook geen rendement.
                  Dit wordt trouwens getest bij de keuring.

                  Hetgeen daarmee specifiek bedoeld wordt, dat is dat als de straat zonder stroom zit, uw installatie niets opbrengt ... tenzij inderdaad op batterij.
                  Maar 99,99% van de mensen met panelen sturen het ook op het net.

                  Succes ook met het vinden van een omvormer dat niet voor België gekeurd werd.
                  Veel verkopers zullen die niet hebben vrees ik.
                  Deze constructie valt redelijk gemakkelijk zelf samen te steken hoor Freddy, gewoon een simpele ups
                  paar connecties verleggen en dat ding kan zelfstandig draaien, heeft natuurlijk geen zin bij netkoppeling.
                  En is inderdaad verboden als je aan het net zou hangen bij een stroom onderbreking.

                  Comment


                  • #24
                    Re: afrekening stroom

                    Dat "goed nieuws" weten dan ook weeral zie .

                    Comment

                    Working...
                    X