Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Ik vermoed dat de meesten rijplezier koppelen aan prestaties en ik begrijp dat ergens ook wel maar hoeveel mogen we hier op secundaire wegen ? Juist. En op de snelwegen ? Juist.
    Rijplezier is het gevoel dat men heeft als men met een wagen of moto rijdt, dat is daarom niet altijd aan snelheid of prestaties gebonden al zal dat gedeeltelijk wel samengaan.
    Rijplezier is het geheel van comfort, soepelheid, gevoel, ervaring en voor velen ook de looks, de afwerking, ... de ene verlangt wat meer dan de andere en de ene kan zich al wat meer permitteren dan de andere.

    Ik heb ooit jarenlang snelle motoren gehad (nu nog 3 trouwens). Dat is gewoon de kat bij de melk zetten. Voor mij in alle geval toch.
    Ik dacht er vroeger ook heel anders over maar een Yamaha R1, een Kawa Ninja, een Suzuki Hayabusa een licentie geven voor de openbare weg..... ik heb daar op mijn huidige leeftijd bepaalde vragen bij. Zeg nu zelf : waarom koopt iemand een R1 of een Audi R8 ?
    Het verschil tussen R1 en R8 is wel groot mits het gebruik ook heel anders ligt, maar er zijn mensen genoeg die zoiets kopen omdat ze dat graag willen hebben, beetje zoals Porsche.
    Ik kom regelmatig Porsches tegen en dat zijn meestal net niet de hardrijders, die mensen genieten van hun wagen op een andere manier, vermogen kan men gebruiken of misbruiken maar dat is ook zo met vele andere wagens.

    Wat de snelheid in bebouwde kom (50) en secundaire wegen (70) of zelfs op snelwegen (120) in België betreft, daar kan men boekdelen over schrijven.
    Bijna elk voertuig haalt een snelheid van 160km/u of meer, zelfs een auto met een 1000CC of een moto met een 250CC ... als ze die snelheid binnen de bebouwde kom of op secundaire wegen doen, dan zijn het allen snelheidsduivels.
    Bijna elk voertuig kan men misbruiken, zelfs fietsers begaan overtredingen.
    Een Fiat 500 met de lichtste benzinemotor haalt volgens de specificaties 173 km/u, een Dacia Duster 170 km/u, een Nissan Micra 170 km/u, een Opel Adam 180 km/u, een Nissan Juke 200 km/u, ... en hoeveel mag men hier maximum doen?
    Juist ... ze kunnen allemaal te snel als we willen, al is het iets minder snel voor ze eraan geraken ... en dat zijn allemaal kleine auto's die niet echt zo'n goede vering en remmen hebben dan een R8.
    Maar als men een R8 aan 170 km/u zou zien, dan is het kot te klein ... alleen omdat die meer opvalt.

    Als men veel de baan doet, dan ziet men dat het niet altijd snelle wagens zijn die te snel rijden, vaak kleinere bakskes in de genre van Clio, Fiat 500, Mini, Polo, Golf staan mee op de lijst van diegene dat met onaangepaste snelheid rijden.
    Ja er zijn ook snelle wagens die eens voorbij komen gevlogen, dat klopt volledig.

    Een R1 ... ja, die kan snel en er zijn er die daarmee te snel rijden, maar er zijn er ook die daarmee op de openbare weg heel normaal rijden en zich enkel op circuit gaan uitleven of op bepaalde snelwegen in Duitsland waar dat toegelaten is ... niets mis mee.
    Het is niet het voertuig dat het doet, het is de persoon dat het doet en dan vooral de controle over de rechtervoet of rechterhand.

    En misschien koopt die een R8 omdat die een goede automaat heeft?
    Last edited by VerSeg; 17 juli 2017, 12:50.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

      Hier een Nissan Terrano 2 met >320.000 km. Geeft me nog altijd rijplezier
      Dagelijkse wagen, een Seat Leon, geeft ook rijplezier - maar op een andere manier.

      Ik sluit me overigens volledig aan bij VerSeg: meeste snelheidsduivels rijden niet met een sportwagen.
      De snelwegen in Duitsland zijn overigens niet meer wat het geweest is, continu wegenwerken.

      Comment

      Working...
      X