Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met TV...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Probleem met TV...

    Dat is geen vochtprobleem als je het mij vraagt. Het is lucht die tussen de platen komt en zo gaat de boel inwendig oxyderen.
    Ik heb dit ook voorgehad bij mijn vorige laptop. Niets met vocht te maken, is gewoon een slechte LCD pannel. Bij mij zat het op alle randen.

    Maar ik zou dat merk gewoonweg nooit meer kopen. Sony is hier bij mij al lang buiten gevlogen wegens slechte ervaringen met dat merk.
    Sony is niet meer de kwaliteit die het had in de jaren 80.

    Comment


    • #17
      Re: Probleem met TV...

      Heb je geen familiale verzekering met rechtsbijstand?
      Daar eens je verhaal doen en hun een brief laten schrijven.
      Nog beter is DAS, maar dat heb ik hier reeds een paar keer uitgelegd, gebruik de zoekfunctie.

      Comment


      • #18
        Probleem met TV...

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Nu zijn het dode pixels, die er in het begin niet waren... Merk is Sony...
        Is dat plots gekomen of beetje bij beetje?

        Wat staat er in de handleiding hoe je het scherm mag reinigen?
        Als daar staat met een vochtige doek, dan kunnen ze vocht al wat minder opgeven als oorzaak. [emoji1]
        Last edited by VerSeg; 9 juni 2017, 12:13.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Probleem met TV...

          Er is ooit een soortgelijk probleem geweest met beeldsensors van Sony waarbij er tussen de platen oxidatie optrad waardoor er strepen in het beeld kwamen.
          Het kan dus wel degelijk een fabricagefout zijn, maar tegenwoordig is het de gewoonte om alle verantwoordelijkheid voor de garantie af te schuiven op de klant "die wel iets verkeerd zal hebben gedaan".

          Het is zelf ook niet zomaar te zien wat de werkelijke reden van die oxidatie is, als er bijvoorbeeld bij het reinigen van het scherm vocht tussen de randjes is gelopen, dan kan dat wel voor zo'n problemen zorgen.
          Als er in de gebruiksaanwijzing staat dat je een vochtige doek mag gebruiken om het scherm te reinigen, dan gaat het niet over een natte dweil waar het water zo uitloopt, de vochtige doek moet dan zo goed mogelijk uitgewrongen zijn om te voorkomen dat er water tussen de randjes trekt (dat gaat sneller dan je denkt, het is de capillaire werking die ervoor zorgt dat een klein druppeltje meteen over een grote oppervlakte tussen de randen komt te zitten, veel is daar niet voor nodig).
          Sommige reinigingsproducten voor beeldschermen zitten in een busje met verstuiver, spuit dat spul nooit rechtstreeks op het scherm, doe een beetje op een doekje, en reinig daarmee dan het scherm.

          Sterke temperatuurschommelingen in een niet al te droge ruimte kunnen ook voor condensvorming zorgen, maar in de meeste woonkamers zal je daar niet gemakkelijk problemen mee krijgen.
          Als zo'n tv bijvoorbeeld tegen een vochtige buitenmuur hangt, dan kan dat ook een oorzaak zijn van dat defect.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Probleem met TV...

            Met een UV lamp kun je kattenurine opsporen.

            Ik zou zeker niet snel toegeven.
            Vorig jaar heb ik een hoop mails heen en weer gestuurd om mijn Panasonic camera onder garantie te laten herstellen en dat is me uiteindelijk gelukt. Wel vooral dankzij de winkel waar ik hem gekocht had, Coolblue.
            Het enige wat de hersteldienst gemeld had was: defect in het lensmechanisme, kan niet hersteld worden onder garantie
            En dan geven ze een keuze:
            herstellen: 120 euro
            kapot teruggeven: 40 euro
            vernietigen: gratis en op een milieuvriendelijke manier
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

            Comment


            • #21
              Re: Probleem met TV...

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              De herstelling zit qua prijs een heel stuk boven de 1000 euro.
              Voor 999€ heb je tegenwoordig al een LG 150cm 4k scherm

              Comment


              • #22
                Re: Probleem met TV...

                Ik ben mijn opties nog aan het bekijken. Maar inderdaad : de prijzen van 4K TV zijn de laatste jaren ook weer enorm gezakt.
                Ben nu juist een email aan het schrijven waar ik de stelling van de hersteldienst betwist. Ik ga zeker niet te snel toegeven.

                Maar ik betaal zeker niet dat bedrag voor de herstelling. Als het niet lukt, wordt het een andere TV...
                De hersteldienst is trouwens niet de leverancier van de TV. Het is ook niet Defoort in Kuurne (wat nu trouwens is overgenomen door Wynants (en dus een Selexion is geworden).

                Ik ben trouwens ook slachtoffer geweest van dat Sony-sensor probleem (dat zat in mijn eerste Canon camera'tje). Maar het ding was toen toch al behoorlijk oud...

                In de handleiding staat inderdaad dat je een licht vochtige doek mag gebruiken, maar de ironie wil dat ik zelfs dat nooit gedaan heb. Altijd een droge zachte doek gebruikt om te ontstoffen...

                Het probleem was er eigenlijk behoorlijk plots, maar het werd wel steeds erger. Het gaat trouwens niet enkel over die defecte pixels in de rechteronderhoek van de foto, maar er is ook een vervorming van een goeie 6 cm. breed over de volledige rechter -en onderkant van het beeld. Deze was eerst maar een 5 cm. "lang" gemeten in beide richtingen van de hoek, maar toen de TV werd opgehaald (een maand na de eerste sporen), was het quasi over de volledige breedte en hoogte van het scherm. Die volledig defecte pixels zijn er maar de laatste week gekomen.
                Groeten,

                Polleke

                Comment

                Working...
                X