Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paswoord Win 10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Paswoord Win 10

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En wie heeft ooit zijn PC geïnstalleerd en/of geconfigureerd?
    Of wie heeft er allemaal al eens op die PC gewerkt?
    Er zijn zoveel mogelijkheden waardoor "ooit" eens een account werd aangemaakt.
    Ikzelf heb jaren terug die laptop een beetje naar zijn hand gezet, printer geïnstalleerd en zo. En met een lokaal account zonder paswoord, doe ik overal en altijd.
    Die man werkt al een jaar of vier met die laptop, nooit een paswoord moeten ingeven, niet in de oorspronkelijke Win7, niet na de upgrade naar Win 10. Drie dagen geleden startte zijn laptop probleemloos op, eergisteren komt Windows ineens vragen naar een paswoord.
    Eén iets heb ik misschien over het hoofd gezien: in het paswoord dat normaal zou kunnen gebruikt geweest zijn om een account te maken zit een "a". Indien op het moment dat Windows naar het paswoord vraagt het keyboard nog in Qwerty staat moesten we daar natuurlijk een "q" typen. Ga ik bij gelegenheid eens uitproberen. Alhoewel, totaal onwaarschijnlijk, want dan zou je, als je wél een paswoord gebruikt, daar altijd rekening moeten mee houden.
    Last edited by nete; 1 juni 2017, 13:07.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Probeer deze es: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ (the Offline NT Password & Registry Editor)
      Is een Linux based iso die je op CD moet branden (of een bootable USB stick). Daarmee boot je dan de Windoze pc, en kan je accounts aanpassen (pasword wipe, account enablen,...)
      Werkt alleszins op XP, Win7, Win2003 Server. Op Win10 heb ik het nog niet nodig gehad hier op het werk
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

kzelf heb jaren terug die laptop een beetje naar zijn hand gezet, printer geïnstalleerd en zo. En met een lokaal account zonder paswoord, doe ik overal en altijd.
        o
        Zou het kunnen dat hij een account aangemaakt heeft bij OneDrive?
        of een ander product van Microsoft?

Het kan dan best zijn dat hij nog steeds geen paswoord moet ingeven als de computer uit slaapstand komt,
        maar eens de computer zich volledig terug opstart , dat er dan wel om een paswoord wordt gevraagd.
        Het paswoord van OneDrive dat dan ook meteen het windows 10 paswoord is.

mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Probeer deze es: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ (the Offline NT Password & Registry Editor)
          Is een Linux based iso die je op CD moet branden (of een bootable USB stick). Daarmee boot je dan de Windoze pc, en kan je accounts aanpassen (pasword wipe, account enablen,...)
          Werkt alleszins op XP, Win7, Win2003 Server. Op Win10 heb ik het nog niet nodig gehad hier op het werk
          Bedankt, ga dat eens uitproberen bij die persoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            o
            Zou het kunnen dat hij een account aangemaakt heeft bij OneDrive?
            De kans daarvoor is nihil, toch zeker niet bewust, hij weet niet eens wat Onedrive is...
            Bedankt voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Eén iets heb ik misschien over het hoofd gezien: in het paswoord dat normaal zou kunnen gebruikt geweest zijn om een account te maken zit een "a".
              Dus heeft hij toch ooit een paswoord gehad?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dus heeft hij toch ooit een paswoord gehad?
                Voor zijn mail account, Skype o.a. Die skype jaren terug, ver voordat MS dat ook al ging koppelen aan een eventueel MS account.

Uiteindelijk blijft over: die mens zet jaaaaaaren zijn laptop open en die boot normaal, begin van de week eist MS plots een paswoord. Had hij de dag voordien eentje ingegeven dan zou had dat de volgende morgen nog wel geweten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Voor zijn mail account, Skype o.a. Die skype jaren terug, ver voordat MS dat ook al ging koppelen aan een eventueel MS account.

Uiteindelijk blijft over: die mens zet jaaaaaaren zijn laptop open en die boot normaal, begin van de week eist MS plots een paswoord. Had hij de dag voordien eentje ingegeven dan zou had dat de volgende morgen nog wel geweten hebben.
                  Denk even verder dan de dag ervoor ...

Zoals eerder aangehaald heeft hij vroeger voor één van de MS diensten een paswoord "moeten" gebruiken ... hetgeen je eerst ten stelligste ontkende, uw kennis zou niet dement zijn en zoiets nog wel weten.

Waarom dit nu veranderd is bij het aanloggen in Windows, kan ik niet met zekerheid zeggen want ik stond er ook niet bij ... maar als er gevraagd wordt naar het paswoord en bij een poging dit te herstellen naar antwoorden op beveiligingsvragen, dan werd dit ooit wel eens ingegeven.

Het grootste probleem is vaak dat veel mensen hun paswoorden vergeten en bij het ingeven van antwoorden op beveiligingsvragen ook maar het eerste het beste invullen ... want ze zullen dat toch nooit nodig hebben.

En iets verkeerd aanklikken of plotse aanpassingen, soms onbewust, overkomt velen wel eens.
                  Maar het is niet omdat er nu één keer iets verkeerd gelopen is, dat MS ons continu een paswoord door de strot aan het rammen is.

Soit, voornaamste is dat het opgelost raakt. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X