Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paswoord Win 10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Paswoord Win 10

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je eerste zin: die man ken ik al zeker 15 jaar, heeft nog NOOIT bewust een start paswoord op zijn PC of laptop gezet, dus ook gisteren niet.
    ...
    in brussel zeggen ze dan ... en gai geluuft da ?
    Ge zijt een hoop aan het bijeen zeveren. Microsoft verplicht u tot niets! basta!
    Ik heb een "onderhoudsaccount" op de PC van mijn echtgenote en daarbij log ik in met mijn Microsoft account maar mijn echtgenote heeft GEEN Microsoft account dus die logt gewoon in met haar lokale account. Einde verhaal. Die heeft nog nooit welke vraag dan ook gezien om op een andere manier in te loggen dan wat ze al jaren doet (en ja .. vanaf W7 ...)

Comment

...

Update: dat overzetten viel nogal mee, veel beter (alleszins qua tijd) dan een herinstallatie.
      Ja dat duurt 10 seconden ... nieuwe gebruiker aanmaken en 'm het systeemprofiel van de oude geven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Microsoft verplicht u tot niets! basta!
        Verplichten niet, er om zeuren des te meer, en dan heeft die mens waarschijnlijk ergens een vinkje aangemerkt of vergeten uit te vinken bij één of andere update.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Je maakt me nu toch nieuwsgierig. Welke Windows (of ander besturingssysteem) staat (staan) op jouw pc('s) en hoeveel vinkjes heeft MS jou al doen zetten of uitzetten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Ja dat duurt 10 seconden ... nieuwe gebruiker aanmaken en 'm het systeemprofiel van de oude geven ...
            Ha ja, je zet de laptop aan en je krijgt de vraag om het paswoord in te geven. Je zit dan muurvast en je stelt de vraag hier en intussen vindt je de manier zoals gemeld door Zunoel om via een truc toch een nieuwe gebruiker aan te maken. Bij die "procedure" zit je dan wel in Qwerty te typen op een Azerty keyboard (gelukkig heb ik nog een ASCII lijstje liggen om bv. de \ aan te maken die ik niet vond op een qwerty layout). Heeft toch een dik half uur geduurd eer ik dan een nieuwe gebruiker kon aanmaken en kon constateren dat de geboden mogelijkheid om het paswoord van een user te resetten uit de "home" versies gesmeten is.
            Die man tenslotte heeft nog nooit aangelogd via een paswoord, niet in Windows XP, niet in Vista, niet in Win7 en niet in Win 10. En op een stralende morgen zet hij de laptop open en "pats", hij moet een paswoord invullen.
            Maar als je gewoon beweert dat ik hier zit te liegen is dat echt laag bij de grond.
            Last edited by nete; 30 mei 2017, 22:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Je maakt me nu toch nieuwsgierig. Welke Windows (of ander besturingssysteem) staat (staan) op jouw pc('s) en hoeveel vinkjes heeft MS jou al doen zetten of uitzetten?
              Windows 10, en met lokaal account, maar nu en dan doet MS toch eens een poging om me over de streep te trekken voor een MS online account.

Comment

Windows 10, en met lokaal account, maar nu en dan doet MS toch eens een poging om me over de streep te trekken voor een MS online account.
                Af en toe ... om de drie jaar of zo? [emoji1]

Maar dan nog ... de (verkeerde) keuze ligt dan bij de gebruiker, niet bij Microsoft.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Ik kan alleen maar het gebruik van een paswoord manager aanraden. Ik gebruik data vault maar je hebt ook 1password en nog zovele andere.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                  Hoe ga je zo'n passwoord manager actief krijgen vooraleer Windows opgestart is ? Ikzelf gebruik Lastpass.

Comment

Je moest eens weten hoeveel er McAfee "uit het niets" op hun PC hebben nadat ze Adobe Reader hebben gedownload.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Zelf heb ik ook W10, de laatste versie. En ook een lokaal account.
                      Het kan zijn (weet het echt niet meer) dat ooit, bij de upgrade van 7 naar 10, is gevraagd naar een Windows account, In ieder geval : ik heb géén Windows account. Dus als ik meemaak wat jij (je vriend van 70+) meemaakte en W10 vraagt een paswoord, sta ik voor aap. Punt.
                      Die "af en toe" kan ik ook niet volgen. MS vraagt mij dat niet "af en toe". W10 vraagt dat gewoon niet.
                      Maar weet dat ik de laatste ga zijn om te zeggen dat het niet juist is wat je zegt. Ik vind het alleen vreemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Die "af en toe" kan ik ook niet volgen. MS vraagt mij dat niet "af en toe". W10 vraagt dat gewoon niet.
                        Die keuze heeft men bijvoorbeeld bij het instellen van Windows (bij installatie).
                        Maar het is inderdaad niet zo dat men daarna regelmatig geduwd wordt om dat toch te doen.
                        Bij configureren van bepaalde zaken kan de vraag eens terugkomen, maar geen verplichting.

Sign In with your Microsoft account. One account. One place to manage it all. Welcome to your account dashboard.

Gebruik uw Microsoft-account om u aan te melden bij Microsoft-services zoals Windows, Microsoft 365, OneDrive, Skype, Outlook en Xbox Live.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Misschien vandaar dat ik die vraag gewoon nooit zie. Privé gebruik ik geen enkel van die lijst. Oh sorry, W10.
                          Op het werk, zoals alle collega's (en dat zijn er heel wat) Outlook, O365 en OneDrive, af en toe Skype. Maar één keer (de eerste) instellen en iedere dag voor de veiligheid aanmelden noem ik niet "door de strot rammen".
                          Niet dat ik op mijn werk of elders als een PC "goeroe" geld, (die zijn er ook) maar mijn hulp wordt toch frequent ingeroepen (dat is sneller dan wachten op die "goeroe" of de helpdesk (er zijn 7 wachtenden vóór u, ik ben dus voor mijn dienst (+/- 28 mensen) de eerste hulplijn) maar zulk probleem heb ik nooit gehoord/gezien.
                          Zijn Nete en de chitchatters (ik incluis) niet toevallig over 2 verschillende dingen bezig? Al weet ik echt niet wat hij dan anders zou bedoelen.

Comment

Ik gebruik geen wachtwoord meer in Windows10. Uitschakelen doe je met in de taakbalk bij zoeken "NETPLWIZ" in te geven en dan in het tab het vinkje uit te zetten. Waarom een wachtwoord voor thuisgebruik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                              Ik gebruik geen wachtwoord meer in Windows10. Uitschakelen doe je met in de taakbalk bij zoeken "NETPLWIZ" in te geven en dan in het tab het vinkje uit te zetten. Waarom een wachtwoord voor thuisgebruik?
                              Ken ik ook, mooie tip, maarrrrrrr je moet dan onderweg wel twee keer het paswoord ingeven, in dit geval het nooit gebruikte, dus zeker niet gekende.
                              Lees er de eerste post eens op na, de man in kwestie heeft nog nooit met een aanlogpaswoord gewerkt.

Comment

Paswoord Win 10

Ken ik ook, mooie tip, maarrrrrrr je moet dan onderweg wel twee keer het paswoord ingeven, in dit geval het nooit gebruikte, dus zeker niet gekende.
                                Lees er de eerste post eens op na, de man in kwestie heeft nog nooit met een aanlogpaswoord gewerkt.
                                En wie heeft ooit zijn PC geïnstalleerd en/of geconfigureerd?
                                Of wie heeft er allemaal al eens op die PC gewerkt?
                                Er zijn zoveel mogelijkheden waardoor "ooit" eens een account werd aangemaakt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X