Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneller/trager rijden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sneller/trager rijden

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Yep, daarom ook dat wij nooit een tweedehands kopen.
    Hoe jong de auto of hoe weinig km ook, je weet nooit wat daar allemaal kan in gebeurd zijn... bwah !
    Dat vind je dan ook van je eigen wagen als je die wil verkopen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Net dat vind ik geen probleem.
      Een paar dagen verblijven in een stad met een goed werkend openbaar vervoer is zalig.
      NY, Londen, Parijs. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daar met een auto te willen rijden.

Ik zou daar perfect kunnen wonen.
      Een paar dagen verblijven is niet zoals wonen ... tenzij je op hotel gaat "wonen" en elke dag ergens gaat eten.

Maar ga in die steden eens je grote boodschappen (in de winkel, niet op de pot) doen.
      Sleur eens een volle winkelkar mee naar huis via het openbaar vervoer ... het zal dan al heel wat anders zijn.

Mensen die opgegroeid zijn zonder wagen, die weten niet beter ... maar dat is een heel andere manier van leven.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Wat moeten we dan hier van denken !?!?

Ik vraag dan af welke oenen op dergelijke dag/weekend, en ondanks de verwittigingen dat die situatie zich ging voordoen, toch nog graag een paar uur in de file gaan staan om dan nog een paar uur in het vuile zand en water te gaan spelen .
        En het is nu eens niet voor hun werk, en tóch gaan ze er weer in staan.

Een voorliefde voor file-rijden of het-in-de-file staan zeker ?
        Alhoewel, diezelfden zullen dan maandag weer klagen dat ze in de file staan om naar hun werkplaats te gaan.

Maar ja, waren alle mensen wijs, dan was de aarde grauw en grijs.
        Last edited by Guest17; 25 mei 2017, 11:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een paar dagen verblijven is niet zoals wonen ... tenzij je op hotel gaat "wonen" en elke dag ergens gaat eten.

Maar ga in die steden eens je grote boodschappen (in de winkel, niet op de pot) doen.
          Sleur eens een volle winkelkar mee naar huis via het openbaar vervoer ... het zal dan al heel wat anders zijn.

Mensen die opgegroeid zijn zonder wagen, die weten niet beter ... maar dat is een heel andere manier van leven.
          In NY levert Amazon ook boodschappen aan huis.... binnen de 2 uur.
          Geen nood aan grote boodschappen.

Comment

Wat moeten we dan hier van denken !?!?

Ik vraag dan af welke oenen op dergelijke dag/weekend, en ondanks de verwittigingen dat die situatie zich ging voordoen, toch nog graag een paar uur in de file gaan staan om dan nog een paar uur in het vuile zand en water te gaan spelen .
            Om te weten welke oenen het zijn, moet je dan gewoon maar eens gaan kijken.
            Zo zie je maar dat er gigantisch veel rondlopen. En dat die manier van leven ingebakken zit.
            En dat Trump dus niet de enige oen is, en dat er nog anderen zijn die niet nadenken of niet om het klimaat geven.

Comment

En wanneer moeten die "oenen" dan een uitstap naar de kust doen?
              Alvast niet op werkdagen veronderstel ik.
              Dat is gewoon door de regeling van vakantiedagen en feestdagen ... iedereen heeft dezelfde dag vrij en heel veel mensen nemen op hetzelfde moment een verlengd WE
              En verder kan men moeilijk naar de kust trekken als het slecht weer is ... nu valt alles samen, een verlengd WE en goed weer.
              Maar die "oenen" zorgen er anders ook wel voor dat de economie wat draait.

Heeft weinig te maken met wijs zijn, eerder met beperkt zijn in de dagen dat men zoiets kan inplannen.
              En als iemand 2 uur in de file wil staan om naar de kust te gaan, dan is dat zijn keuze en hebben wij daar niet veel last van, of toch?

En die zogenaamde "oenen", dat zijn "mensen"' zoals jij en ik.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Net dat vind ik geen probleem.
                Een paar dagen verblijven in een stad met een goed werkend openbaar vervoer is zalig.
                NY, Londen, Parijs. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daar met een auto te willen rijden.

Ik zou daar perfect kunnen wonen.
                idd, het openbaar vervoer in NY is zalig qua regelmaat en aantal verbindingen. Maar ik heb er ook al met de auto gereden en ook dat was geen probleem (behalve de toegangswegen).
                En zelfs een taxi is daar redelijk goedkoop. Bijv.: NY naar de luchthaven is een vast tarief en best te doen.

Maar langs de andere kant is het ook zo dat je daar bepaalde lijnen van de metro niet moet nemen na een bepaald uur. Bijv. de lijn die naar Brooklyn gaat durft nogal eens minder lief/normaal volk aan boord te hebben. En iemand aankijken kan je al in problemen brengen.
                En echt gezellig kan je het boeltje ook niet noemen. Duffe, vuile, warme, lawaaierige omgeving en onvriendelijk personeel. Je start je dag ook niet met een glimlach als je daar elke ochtend in zit. Zoals Djivan zegt is dat goed als je er op verlof bent, maar anders...

En eenmaal je buiten NY openbaar vervoer wil zoeken zit je ook met een probleem.
                Je hebt maar enkele treinverbindingen doorheen de staat; en ze rijden minder frequent en zijn ook duur. Goedkopere verbindingen kan je vinden door de Greyhound bussen, maar dan zit je soms wel tussen speciaal volk.

USA is dus niet de referentie voor openbaar vervoer. In tegendeel: de gemiddelde amerikaan draait er zijn hand niet voor om om een half uur te rijden om achter een ijsje te gaan. (wat ergens ook logisch is aangezien alles er veel uitgestrekter is).
                En het is er gewoon ook zalig om te rijden. Ruimte zat.

Comment

Ik lees hier heel veel dingen, maar niemand blijkbaar die durft te schrijven (of het niet weet)
                  waar het allemaal om draait.

Als kleine zelfstandige ben ik verplicht meer dan 1000 km extra te rijden met mijn wagen op jaarbasis, dit door
                  een aanpassing van de wetgeving die is opgemaakt en blijkbaar zou opgelegd zijn van Europa.
                  Een wagen die nota bene tijdens het werken (omdat hij zware lasten trekt, 3,5 ton) een verbruik heeft van 13 a 15 l diezel/100km)
                  Deze aanpassing van de wetgeving ben ik te weten gekomen daar ik gedurende een tijd werd gevolgd door zo'n manneke (betaald door de kleine werkende zelfstandige)
                  en hij mij geverbaliseerd heeft en ik het nog aan de correctionele rechtbank zal mogen gaan uitleggen.
                  Waarover gaat het? Indien ik bvb bij klant A groenafval heb van bvb 1 kruiwagen en mijn klant B 2 km verder ligt,
                  dan moet ik eerst naar een erkende stortplaats rijden voor ik naar klant B mag rijden.
                  Groenafval van klant A en B mogen niet vermengd worden, apart stockeren op aanhangwagen mag ook niet. enz.
                  Dus, veel verloren km rijden is de boodschap.

Waarom die wet er is gekomen?
                  Hoe meer km er gereden worden hoe meer inkomsten voor de overheid, niets meer niets minder.
                  En die files? Hoe meer, hoe liever, want hoe meer, hoe meer inkomsten door draaiende motoren.

En het volgende?
                  Iedereen betalen per gereden km.

Het milieu die extra belast wordt?
                  Dat ik bijzaak, de wet is de wet, en als het van Europa komt dat zal het wel juist zijn.

Er niet over nadenken, gewoon volgen is de boodschap, anders wordt je gestraft.

Groetjes,

Dirk

P.S. dit is maar 1-tje, maar er zijn diverse wetten bijgekomen die ons verplichten om extra km te rijden.

Comment

Daar zou ik toch eens een politieker over aanspreken. Nog nooit gehoord van die wet.

En wat dat "manneke" betreft, die doet waarschijnlijk wat zijn baas hem vraagt, en probeert op een schappelijke manier een boke te verdienen.

Laat ons hopen dat jij eerlijk je belastingen betaalt.

Maar ik ben wel benieuwd naar de uispraak in je rechtszaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      Ik lees hier heel veel dingen, maar niemand blijkbaar die durft te schrijven (of het niet weet)
                      waar het allemaal om draait.

Als kleine zelfstandige ben ik verplicht meer dan 1000 km extra te rijden met mijn wagen op jaarbasis, dit door
                      een aanpassing van de wetgeving die is opgemaakt en blijkbaar zou opgelegd zijn van Europa.
                      Een wagen die nota bene tijdens het werken (omdat hij zware lasten trekt, 3,5 ton) een verbruik heeft van 13 a 15 l diezel/100km)
                      Deze aanpassing van de wetgeving ben ik te weten gekomen daar ik gedurende een tijd werd gevolgd door zo'n manneke (betaald door de kleine werkende zelfstandige)
                      en hij mij geverbaliseerd heeft en ik het nog aan de correctionele rechtbank zal mogen gaan uitleggen.
                      Waarover gaat het? Indien ik bvb bij klant A groenafval heb van bvb 1 kruiwagen en mijn klant B 2 km verder ligt,
                      dan moet ik eerst naar een erkende stortplaats rijden voor ik naar klant B mag rijden.
                      Groenafval van klant A en B mogen niet vermengd worden, apart stockeren op aanhangwagen mag ook niet. enz.
                      Dus, veel verloren km rijden is de boodschap.

Waarom die wet er is gekomen?
                      Hoe meer km er gereden worden hoe meer inkomsten voor de overheid, niets meer niets minder.
                      En die files? Hoe meer, hoe liever, want hoe meer, hoe meer inkomsten door draaiende motoren.

En het volgende?
                      Iedereen betalen per gereden km.

Het milieu die extra belast wordt?
                      Dat ik bijzaak, de wet is de wet, en als het van Europa komt dat zal het wel juist zijn.

Er niet over nadenken, gewoon volgen is de boodschap, anders wordt je gestraft.

Groetjes,

Dirk

P.S. dit is maar 1-tje, maar er zijn diverse wetten bijgekomen die ons verplichten om extra km te rijden.
                      Geen probleem toch voor U.
                      En aan wie gaat U die extra km/kosten doorrekenen................
                      ALS die wet inderdaad bestaat, dan zijn wij, niet zelfstandigen, het enige slachtoffer.

Comment

En de extra onkosten ook nog eens inbrengt.

Hier tellen de tuiniers tussen de 25 en 32€ per kuub snoeihout, niet verhakkeld los op elkaar gestapeld wel te verstaan.
                        Voor ze dit ergens wegbrengen zal het meeste eerst nog verhakkeld worden en is het geheel al een heel pak minder.
                        En de schatting van een kuub is dan ook nog eens wat met de haren getrokken, wat voor mij 2 kuub is, dat is voor hun naar "schatting" al snel 3 of 4 kuub.
                        En nog beter ... bij de meesten komt daarvan nooit iets op factuur te staan.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Rare wet wel.

ALS die wet inderdaad bestaat, dan zijn wij, niet zelfstandigen, het enige slachtoffer.
                          Het gaat extra tijd kosten en meer aanrekenen doet niemand graag. Als er dan nog extra winst op zat oké maar als het is om de extra onkosten te dekken...
                          My photo's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
                            Als er dan nog extra winst op zat oké maar als het is om de extra onkosten te dekken...
                            Ik ken geen enkele zelfstandige of bedrijf dat zijn kosten niet doorrekent en meestal maal X.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik ken geen enkele zelfstandige of bedrijf dat zijn kosten niet doorrekent en meestal maal X.
                              Dat geloof ik gerust (en zo zouden we het allemaal doen zeker om iets over te houden?) maar het is niet leuk voor de klanten als je meer moet gaan vragen én er zelf niet (veel) meer aan kan overhouden omdat je extra moet rondrijden door een rare wet.
                              My photo's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
                                Dat geloof ik gerust (en zo zouden we het allemaal doen zeker om iets over te houden?) maar het is niet leuk voor de klanten als je meer moet gaan vragen én er zelf niet (veel) meer aan kan overhouden omdat je extra moet rondrijden door een rare wet.
                                Sorry hoor, maar mij maak je niet wijs dat je op je 'normale' prestaties bvb. 50 % (begin nu niet over die 50, want het is slechts een voorbeeld) winst rekent, je op die extra kosten slechts 5 % winst gaat rekenen.
                                Ik denk eerder dat alles in één grote pot gaat en dat daarop de winst gerekend wordt. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen gelijk hebt om het zo te doen.
                                Maar de onschuldigheid zelf spelen lukt niet bij mij hoor .

Comment

Working...
                                X