Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koper wil betalen met Paypal.........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: koper wil betalen met Paypal.........

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    En de koper is slechts enkele dagen actief op 2de hands en heeft al drie verschillende email adressen gebruikt.
    Dat verandert meteen de zaak natuurlijk. Dat maakt het meteen een stuk dubieuzer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Dat verandert meteen de zaak natuurlijk. Dat maakt het meteen een stuk dubieuzer.
      Ik zou eerder schrijven: dit zegt genoeg... 99% zeker pure oplichterij. Ik zou zelfs durven schrijven 200%.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb goede ervaring met PayPal als koper, maar als verkoper vind ik het niet echt goed.
        Als men als koper aangeeft dat er iets fout zit met de levering of product, dan wordt het geld meteen geblokkeerd tot de verkoper het tegendeel kan bewijzen.

Zelfs al stuur je een pakket aangetekend op, dan nog kan de ontvanger u bedriegen.

Bewijs maar eens dat er geen baksteen in zat.
        Foto's nemen helpt niet echt... als ze zeggen dat je twee pakjes gemaakt hebt en het andere verstuurde.

Idem met een defect toestel, bewijs maar eens dat de koper het verkeerd gebruikte en het zelf stuk maakte en hij beweert dat je het zo verstuurde.

Het zal dan misschien allemaal in orde komen, maar het zal een tijd aanslepen.

Goede bescherming enkel voor kopers vind ik.
        Gelukkig is niet iedereen een bedrieger, maar verkoopsites worden wel vaker geviseerd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Gelukkig is niet iedereen een bedrieger, maar verkoopsites worden wel vaker geviseerd.
          Inderdaad, mijn reactie bedoelt vooral dit ene geval, waar je, denk ik, niet de minste twijfel moet hebben dat het pure oplichterij is.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

En de koper is slechts enkele dagen actief op 2de hands en heeft al drie verschillende email adressen gebruikt.
            Een Hotmail, en twee gmail adressen. Van kennissen in Zwitserland?
            En 2de hands is ook niet soepel als je hen om private gegevens vraagt.
            Vraag hem gewoon om via zijn vrienden in Zwitserland te storten.
            Als zij (als ze bestaan natuurlijk) hem niet vertrouwen, dan....
            Ik zou alleen al benieuwd zijn wat hij terug stuurt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Vraag hem gewoon om via zijn vrienden in Zwitserland te storten.
              Als zij (als ze bestaan natuurlijk) hem niet vertrouwen, dan....
              Ik zou alleen al benieuwd zijn wat hij terug stuurt ;-)
              Het is een zij, om mannen week te maken waarschijnlijk, maar toch kan ze de pot op.
              Ik vertrouw dat boeltje niet meer, point c'est tout doudelidoux.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ongelooflijk dat die oplichters voor 270€ zoveel moeite doen. Maar ja, als ze zo 10 keer per dag een paar honderd euro kunnen aftroggelen ...

Bij mij ging het enkele maanden terug om een paar duizend euro. Als de kandidaat-koper dan vraagt om te betalen via PayPal en het over "het product" heeft, en zomaar wil betalen zonder bijkomende info te vragen, dan vond ik dat ook zeer verdacht.

Waarschijnlijk is het een standaardmail waarin ze "het product" schrijven in plaats van een omschrijving, zodat ze zich niet kunnen vergissen met de duizenden mails die ze versturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Ongelooflijk dat die oplichters voor 270€ zoveel moeite doen. Maar ja, als ze zo 10 keer per dag een paar honderd euro kunnen aftroggelen ...

Bij mij ging het enkele maanden terug om een paar duizend euro. Als de kandidaat-koper dan vraagt om te betalen via PayPal en het over "het product" heeft, en zomaar wil betalen zonder bijkomende info te vragen, dan vond ik dat ook zeer verdacht.

Waarschijnlijk is het een standaardmail waarin ze "het product" schrijven in plaats van een omschrijving, zodat ze zich niet kunnen vergissen met de duizenden mails die ze versturen.
                  Die oplichters wonen misschien in een land waar €270 meer dan een maandloon is. Ze sturen ook niet 1 mail maar waarschijnlijk naar zowat alle aanbiedingen op verschillende 2e hands sites. Ik denk dat we ons niet eens kunnen voorstellen om hoeveel geld het gaat. Als je ziet hoeveel "miljoenen Dollars" er door militairen in Irak, Afghanistan enz moeten overgebracht worden, hoeveel weduwen van hooggeplaatste functionarissen je miljoenen willen geven als je de directeur van de bank van Benin contacteert, en hoeveel keer je de lotto (waar je niet aan meedeed) gewonnen hebt, dan mag je er van uit gaan dat het een miljoenen business is die zelfs na zo vele jaren nog steeds blijft verder gaan, alle waarschuwingen ten spijt.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Er is dan maar één sluitend antwoord naar de koper mogelijk ...
                    "Ik aanvaard enkel contante betaling bij afhaling of voorafbetaling via overschrijving bij verzending, geen Paypal".

In een eBay profiel kan men ingeven welke betalingsmogelijkheden men aanvaardt, op andere verkoopsites zit dat inderdaad iets anders.

De koper dient zich te schikken naar de voorwaarden van de verkoper, niet omgekeerd.
                    Als de koper dan toch eerlijk wil zijn en interesse heeft in het item, dan schikt die zich wel. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Het is een zij, om mannen week te maken waarschijnlijk, maar toch kan ze de pot op.
                      Ik vertrouw dat boeltje niet meer, point c'est tout doudelidoux.
                      Nu we toch weten dat het om een oplichter gaat... kunnen we hem/haar niet aan het lijntje houden? Om de fraudeur een beetje te jennen....

De oplichter opgelicht.
                      Iemand leuke ideeën? 't is de laatste dag voor een aprilgrap, morgen kan het niet meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Nu we toch weten dat het om een oplichter gaat...
                        Weten is veel gezegd, er is een vermoeden.
                        Gewoon het zekere voor het onzekere nemen. [emoji106]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Let op! De bekende Nigerianen maken gebruik van een fake-paypaladres! Ik ben er bijna ingetuimd. Krijg je de 'bevestigingsmail' van paypal dat het geld is ontvangen, ga met de muis in de mail naar de afzender en controleer of het onderliggende adres ook paypal.com is. En: paypal vraagt nóóit om verzendbevestiging van het item!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

Comment

Juist daarom heb ik mijn paypal lidmaatschap opgezegd; massa's SPAM, Phishing, etc. En zij kunnen (of willen) er blijkbaar niets aan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                              Juist daarom heb ik mijn paypal lidmaatschap opgezegd; massa's SPAM, Phishing, etc. En zij kunnen (of willen) er blijkbaar niets aan doen.
                              Daar KUNNEN ze inderdaad niets aan doen. Het is iemand die jou mailt omdat je e-mail adres bij spammers terecht is gekomen. Paypal kan daar even veel aan verhelpen dan dat Microsoft er iets kan aan doen dat je opgebeld wordt door "Windows support".

Of je nu PP blijft gebruiken of niet dat zal niets afdoen aan het al dan niet krijgen van verdere spam.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                                Het zou ook aan dingen zoals dit kunnen liggen natuurlijk. Als je op popups begint te klikken dan wordt het logisch dat je spam en phishing target wordt.

Persoonlijk ben ik al jaren bij Paypal en ik moet de eerste phishingmail nog krijgen. De enige scams die ik meemaak zijn deze via 2dehandssites. En nepmails van DHL en ebay op een emailadres dat ik speciaal gebruik voor wedstrijden etc. Maar aangezien ik nooit op links in mails klik, maar altijd gewoon via mijn account inlog, vis je er ze zo uit natuurlijk. En als ik al eens twijfel (zoals recent met Bitdefender) dan stuur ik eerst een mailtje naar de helpdesk van de dienst/handelaar.
                                Last edited by Tonerider; 1 mei 2017, 20:28.

Comment

Working...
                                X