Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diesel injectoren testen en vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: diesel injectoren testen en vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dan komt men terug bij wat hier al aangekaart werd ... ga naar de garage voor een correcte diagnose.
    Er zullen niet veel mensen thuis het nodige hebben om dat zelf te kunnen. [emoji1]
    Zelfs weinig garages kunnen die correcte diagnose stellen VerSeg, zoals Paul reeds zei best een Diesel specialist raadplegen,
    die hebben de toestellen om zo een diagnose te stellen zonder demontage.
    HIER kan je deze indien nodig bv. ook laten vervangen door revisie injectoren.

    Comment


    • #32
      Re: diesel injectoren testen en vervangen

      Ben ik blij dat we van onze eerste, en meteen ook laatste, diesel vanaf zijn zeg .

      Comment


      • #33
        Re: diesel injectoren testen en vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zelfs weinig garages kunnen die correcte diagnose stellen VerSeg, zoals Paul reeds zei best een Diesel specialist raadplegen,
        die hebben de toestellen om zo een diagnose te stellen zonder demontage.
        HIER kan je deze indien nodig bv. ook laten vervangen door revisie injectoren.
        Idd, en zelfs onder de "specialisten" zijn er knoeiers. Ik had ooit problemen met mijn Golf GTi (ongelofelijk schokkerig gedrag) dat ik niet opgelost kreeg. Op de duur schoot alleen nog problemen met de brandstofdruk over en ik heb niet zo'n meter. Dus ik naar de Bosch-dienst van Wimmeke Dedeyne in Oostkamp, ik heb hem uitdrukkelijk gevraagd naar ENKEL een diagnose. Die luidde als volgt : verstopping in de benzinetank. Rekening : 5000 BEF
        Ik ben toen maar zelf van nul begonnen. Te beginnen met de tank : zo proper als iets. Voor de techneuten : een haperend relais van de brandstofpomp was de oorzaak. Bij elektrische benzinepompen loop je het gevaar dat die na een accident, een stilstaande motor en het contact aan blijven draaien en een benzinefontein opleveren. Dit relais bekijkt als er vonken op de bougies zitten bij contact op "aan" en indien niet dan wordt na 1 s de pomp stilgelegd.
        Nog een voorbeeld van "specialist" Dedeyne : mijn 300D vertoonde bij een bepaalde snelheid een schokkerig gedrag. Niet erg maar ergerlijk. Dus ik naar Dedeyne. Hij wist me al meteen te vertellen dat dit kwam omdat ik met slechte diesel had gereden en dat zou een pomprevisie worden. Wat dat zou kosten ? 2000 €. Ik ken dat : 2000 zeggen en 3000 vragen. Dus ik naar IDE in Pittem, als ik even met een van de techniekers kon praten. Geen probleem.
        Hij zei onmiddelijk : dat is het bonanza-effect, ik kan daar een andere veer inzitten en dan heb je 50% kans dat het gedaan is, ik ga dat niet doen want als het niet over is heb je betaald en je bent niet tevreden. Niemand kent hiervan de oorzaak en wie zegt van wel is een leugenaar.
        "Wat kan ik nu doen" vroeg ik. "Geen 80 meer rijden en het zal vanzelf overgaan".
        Ik had toen 220.000 km. 50.000 km verder is dat over gegaan en het is nooit terug gekeerd.
        Nog een voorbeeld : batterijproblemen met mijn Audi. Nieuwe batterij er in en 6 maanden nadien weer van dat. Ik maar zoeken naar de laadspanning en -stroom. Niks te vinden. Ten einde raad ik naar IDE. 5 Minuten heeft dat geduurd : defecte cel, het laatste waar je aan denkt bij een nieuwe batterij. Ik heb daar een habbekrats voor betaald toen. Papiertje geschreven voor de garantie op de batterij en klaar.
        Nog eentje : huidige Mercedes : batterijlampje en ABS begon te branden. 2 km verder : gedaan. Starten ging niet meer, alsof de motor vast zat. 10 Minuten nadien startte hij wel. Wat verder nog een keer of 2 hetzelfde beleefd. Ik ben juist thuis geraakt en toen was hij helemaal dood. En maar zoeken. Ik kon niks beters bedenken dan een doorgeslagen diode op de diodeplaat die de batterij leeg trok. Ik met de alternator naar IDE in Pittem. 2 Dagen nadien had ik hem terug, hij zag er uit als nieuw (het was geen ruilalternator). Voor de prijs kon ik het zelf bijna niet doen. En al zeker niet op die tijd.

        Om maar te zeggen : als het gaat over inspuitsystemen heb je bij de dealer zelf niks verloren, ze geven de zaken ook uit naar specialisten. Zelfde voor motorrevisie, versnellingsbakrevisie, .....

        Comment


        • #34
          Re: diesel injectoren testen en vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ben ik blij dat we van onze eerste, en meteen ook laatste, diesel vanaf zijn zeg .
          Ik heb zo de indruk dat niet de betrouwbaarheid maar de kwetsbaarheid van de diesels is toegenomen. Met mijn 300D heb ik 450.000 km's gebold met de originele verstuivers, ik heb welgeteld 1 (een) gloeikaars vervangen. Waarom kan dat nu niet meer ?
          Ik heb nog nooit gehoord dat de lijnpompen van Mercedes kapot gingen door een beetje water in de brandstof. Om eerlijk te zijn : ik heb er op het laatst nog frituurolie bijgegoten. Allemaal geen probleem.
          Maar ja, in een wereld waar een auto wordt beschouwd als "oud" op 10 jaar, een wasmachine op 4 jaar, een diepvries op 6 jaar, een GSM op 2 jaar. Niemand maakt evenwel het totaalplaatje op het gebied van milieubelasting....

          Comment


          • #35
            Re: diesel injectoren testen en vervangen

            Notex zegt : Bij o.a. BMW, Mercedes en VW sluit men de apparatuur aan en wordt je software uitgelezen en ge-update vanuit de fabriek in Duitsland.

            Dat is juist, maar ook onafhankelijke verdelers hebben al toegang daar.
            Ooit zelf eens gezien, heel merkwaardig : lichten aan/uit, ruiten open/dicht, claxon, ruitenwissers,.... Beetje griezelig zelfs.

            Maar heden ten dage hebben ook particulieren toegang tot betaalbare uitleesapparatuur, mijn zoon doet dat alvast allemaal zelf.
            Helemaal de vader zeker ?

            Comment


            • #36
              Re: diesel injectoren testen en vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Maar heden ten dage hebben ook particulieren toegang tot betaalbare uitleesapparatuur, mijn zoon doet dat alvast allemaal zelf.
              Helemaal de vader zeker ?
              inderdaad, zeer betaalbare speeltjes : https://www.amazon.com/dp/B01N32P5D7?psc=1
              En er is er eentje te koop @ 100€ waar je zelfs de km-stand van een Audi mee kan veranderen via de OBD aansluiting
              Last edited by notex; 19 april 2017, 12:32.

              Comment


              • #37
                Re: diesel injectoren testen en vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Ik heb zo de indruk dat niet de betrouwbaarheid maar de kwetsbaarheid van de diesels is toegenomen. Met mijn 300D heb ik 450.000 km's gebold
                Ook een huidige benzine doet dat tegenwoordig met gemak hoor Paul.

                Comment


                • #38
                  Re: diesel injectoren testen en vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Daar is TS al geweest. Men heeft gloeikaarsen en brandringen vernieuwd zonder dat het probleem werd opgelost. Hoe kan je van zo'n garage een correcte diagnose verwachten ?.
                  Wat zal hun volgende stap zijn ? EGR-klep en meteen verstuivers ook vervangen ?
                  Volgens mij staat nergens duidelijk vermeld dat het voor hetzelfde probleem is dat deze vervangen werden.

                  En indien wel, waarom niet teruggaan en zeggen dat het probleem niet opgelost is?
                  Indien men betaald heeft voor iets dat niet in orde is, dan is er zeker reden om terug te gaan en een compensatie te eisen.

                  Ik lees vooral veel kritiek in al de reacties, maar nooit een positieve ingesteldheid.
                  Alsof iedereen altijd alles met opzet doet om mensen te bedriegen of uit onkunde.

                  Mogelijks had die een goede reden om aan te nemen dat die stukken vervangen moesten worden.
                  Kan u op afstand zeggen dat die nog goed waren en niet vervangen moesten worden?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: diesel injectoren testen en vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ben ik blij dat we van onze eerste, en meteen ook laatste, diesel vanaf zijn zeg .
                    Waarom?

                    De goedkoopste wagens in onderhoud waren bij ons allen diesels.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: diesel injectoren testen en vervangen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Waarom?

                      De goedkoopste wagens in onderhoud waren bij ons allen diesels.
                      Ik wou dat ik dat ook kon zeggen, in verbruik wel, maar qua kosten zeker niet, vroeger twee Peugeot diesels gehad, ja man kosten tot en met, daarna een paar Subaru benzines, op een waterpompje na nooit kosten aan gehad en één met zelfs 400.000Km zonder ook maar enige abnormale kost.
                      Omwille van voorwaarden op mijn werk dan twee Mercedes, een B en een C 220cdi model w204, ook daar weer hetzelfde verhaal, altijd wel iets dat mankeerde, en geen geringe prijskaartjes, EGR, roetfilter, lekkende injectordichtingen turbo vervangen enz. en een keer een pinker module, prijskaartje méér dan 700€.
                      Nu op pensioen terug voor Subaru CVT benzine gekozen, een 4X4 die gemakkelijk beneden een gemiddelde van 7,5 liter benzine blijft op gewestwegen 6L/100Km.
                      Ik zou bijgod niet weten waarom ik terug voor diesel zou kiezen.
                      Mijn schoonzoon, zelfde verhaal met een mitsubishi Grandis, 200.000 Km, en ook reeds gans de bazaar vervangen, egr, roetfilter, turbo en noem maar op. Gelukkig is het bij hem een Dexia leasing wagen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: diesel injectoren testen en vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik wou dat ik dat ook kon zeggen, in verbruik wel, maar qua kosten zeker niet, vroeger twee Peugeot diesels gehad, ja man kosten tot en met, daarna een paar Subaru benzines, op een waterpompje na nooit kosten aan gehad en één met zelfs 400.000Km zonder ook maar enige abnormale kost.
                        Omwille van voorwaarden op mijn werk dan twee Mercedes, een B en een C 220cdi model w204, ook daar weer hetzelfde verhaal, altijd wel iets dat mankeerde, en geen geringe prijskaartjes, EGR, roetfilter, lekkende injectordichtingen turbo vervangen enz. en een keer een pinker module, prijskaartje méér dan 700€.
                        Nu op pensioen terug voor Subaru CVT benzine gekozen, een 4X4 die gemakkelijk beneden een gemiddelde van 7,5 liter benzine blijft op gewestwegen 6L/100Km.
                        Ik zou bijgod niet weten waarom ik terug voor diesel zou kiezen.
                        Mijn schoonzoon, zelfde verhaal met een mitsubishi Grandis, 200.000 Km, en ook reeds gans de bazaar vervangen, egr, roetfilter, turbo en noem maar op. Gelukkig is het bij hem een Dexia leasing wagen.
                        Volledig akkoord demeyereg. Ik had nog nooit met diesel gereden tot onze voorlaatste. Ik liet mij overhalen door m'n schoonbroer die een diesel had, het was nl. zo goedkoop.
                        Rijden (verbruik) inderdaad, maar al de rest... mannekes spreek er me niet meer van.

                        Hoe lang ik gesukkeld heb met een lichte hapering wanneer ik bvb een constante snelheid aanhield, ik werd voortdurend lichtjes geschud. Enfin, alleszins goed om niet in slaap te vallen.
                        In de garage steeds maar de melding dat ik slechte/vervuilde diesel tankte. Ik tankte altijd bij een Gabriëls tankstation. Ik kende verschillende mensen die daar ook tankten en die geen problemen hadden.
                        Maar toch bleven ze in garage maar doorgaan over vervuilde diesel.
                        Me toch laten overhalen en dan maar een tijd Texaco gaan tanken... resultaat : zelfde geschud.
                        Na een paar duizenden km bleef dit plots vanzelf weg, maar ondertussen had ik toch letterlijk uren zitten schudden in die auto.
                        We hebben dus nooit geweten wat er toen verkeerd was.

                        Er zijn dus wel nooit kosten aan gemaakt aan die auto, maar prettig rijden of rijcomfort dat was dus wat anders.
                        Ook het "dieselen" werd ik maar niet gewoon. Van de huidige diesels hoor je niet dat het diesels zijn... Klopt inderdeaad, maar wel slechts gedurende het eerste jaar, maar dan begint het.
                        En de meeste dieselrijders merken het niet eens, omdat ze het langzaamaan gewoon worden.
                        Tot ze eens meerijden met een benzine en denken dat de motor niet eens draait.

                        Ik heb het risico van er lang mee rijden maar niet genomen en die weggedaan toen hij, ik wil er van af zijn, het was 56.000 km of 65.000 km had.
                        Rap weer een benzine, en ik weet niet hoeveel auto's ik nog ga moeten/kunnen kopen, maar een diesel komt hier niet meer binnen.

                        En over het rijcomfort van een benzine ga ik het maar niet hebben, stuuuuuuuuuuken beter.
                        En dat mag me gerust een paar euro meer kosten.
                        En dat een dieselmotor meer kilometer aan kan speelt voor mij ook geen rol, ze gaan hier 'op tijd' buiten.

                        Ik heb me één keer laten gaan/beetnemen door een diesel, maar geen twee keer.

                        Comment


                        • #42
                          diesel injectoren testen en vervangen

                          Met een bedrijfswagen ook al eens een defecte EGR gehad maar ze hebben dat zelfs voor de leasing onder waarborg gedaan.
                          Ooit lang geleden ook één keer onder waarborg een injector met fabricagefout gehad.
                          Dat is alles op ongeveer 1,5 miljoen km met diesels.
                          Kleinigheden als een sensor of zo neem ik niet in aanmerking als grote kost of groot probleem, dat kan bij elk type wagen.

                          Maar privé ook ongeveer 20 jaar met diesel gereden en buiten de onderhouden om de twee jaar nooit kosten gehad buiten hoogstens eens een lampje.

                          Ervoor privé ook met benzine gereden en natuurlijk ook de moto's in benzine. [emoji1]
                          Als er eens een vuiltje in de benzine zit of wat vocht, dan heb je meteen wat problemen.
                          Ook ooit eens een cilinderkoppakking moeten vervangen.
                          Aantal km in rekening brengend dus wel meer kleinigheden gehad met benzinemotoren en een hogere kost.

                          Vergeleken met benzine was de onderhoudskost voor een diesel ook het laagste in ons geval, maar mogelijks is dit ook merkafhankelijk en het geluk om geen "maandagversie" te hebben. [emoji1]

                          Ford, Renault en Nissan waren in onderhoud alvast veel duurder dan o.a. BMW.
                          Renault (benzine) was echt een ramp, was goed om van de ene garage naar de andere te rijden.

                          Steeds alles bij een officiële verdeler wel te verstaan.
                          Mercedes en Audi lijkt wel fors duurder te zijn in onderhoud dan BMW volgens wat ik hier en daar hoor van bezitters.

                          Ervan uitgaand dat de wagen correct onderhouden wordt natuurlijk.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: diesel injectoren testen en vervangen

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ook een huidige benzine doet dat tegenwoordig met gemak hoor Paul.

                            https://www.facebook.com/subaruneder...3219257775400/
                            Daar twijfel ik niet aan Geert. Ik meen zelfs te hebben gehoord dat het record aantal km met een personenwagen (1,7 miljoen) dat jarenlang stond op een MB 190D is verdubbeld met een Volvo P70 benzine.
                            Reken me niet meteen hier op af want dit soort verhalen eisen een grove korrel zout en mijn geheugen is ook al niet meer wat het was.
                            Maar de ene km is niet de andere km, ik bedoel : een autostradekilometer is geen postbodekilometer, geen stadstaxikilometer en geen terreinkilometer.

                            Comment


                            • #44
                              Re: diesel injectoren testen en vervangen

                              Ge kunt ook 500.000km doen na 3 keer een nieuwe motor gestoken te hebben ... altijd het hele verhaal kennen. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: diesel injectoren testen en vervangen

                                Ok jongens, hij is binnen en het zou de egr klep zijn...

                                Comment

                                Working...
                                X