Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diesel injectoren testen en vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: diesel injectoren testen en vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
    Ok jongens, hij is binnen en het zou de egr klep zijn...
    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Als je niet bergop geraakt en het wél lukt na een paar keer plankgas te geven, wijst het eerder op een slecht werkende EGR-klep.
    Ik zag je liever schrijven :
    hij is binnen en het is de egr klep

    Comment


    • #47
      Re: diesel injectoren testen en vervangen

      Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
      Ok jongens, hij is binnen en het zou de egr klep zijn...
      ATM verbetert de prestaties van uw voertuig aanzienlijk. Kom naar een van de vestigingen voor een chiptuning op maat tegen een scherpe prijs. Testbank aanwezig!

      Heb ik laten doen bij nieuwstaat.

      Comment


      • #48
        Re: diesel injectoren testen en vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Volledig akkoord demeyereg. Ik had nog nooit met diesel gereden tot onze voorlaatste. Ik liet mij overhalen door m'n schoonbroer die een diesel had, het was nl. zo goedkoop.
        Rijden (verbruik) inderdaad, maar al de rest... mannekes spreek er me niet meer van.

        Hoe lang ik gesukkeld heb met een lichte hapering wanneer ik bvb een constante snelheid aanhield, ik werd voortdurend lichtjes geschud. Enfin, alleszins goed om niet in slaap te vallen.
        In de garage steeds maar de melding dat ik slechte/vervuilde diesel tankte. Ik tankte altijd bij een Gabriëls tankstation. Ik kende verschillende mensen die daar ook tankten en die geen problemen hadden.
        Maar toch bleven ze in garage maar doorgaan over vervuilde diesel.
        Me toch laten overhalen en dan maar een tijd Texaco gaan tanken... resultaat : zelfde geschud.
        Na een paar duizenden km bleef dit plots vanzelf weg, maar ondertussen had ik toch letterlijk uren zitten schudden in die auto.
        We hebben dus nooit geweten wat er toen verkeerd was.

        Er zijn dus wel nooit kosten aan gemaakt aan die auto, maar prettig rijden of rijcomfort dat was dus wat anders.
        Ook het "dieselen" werd ik maar niet gewoon. Van de huidige diesels hoor je niet dat het diesels zijn... Klopt inderdeaad, maar wel slechts gedurende het eerste jaar, maar dan begint het.
        En de meeste dieselrijders merken het niet eens, omdat ze het langzaamaan gewoon worden.
        Tot ze eens meerijden met een benzine en denken dat de motor niet eens draait.

        Ik heb het risico van er lang mee rijden maar niet genomen en die weggedaan toen hij, ik wil er van af zijn, het was 56.000 km of 65.000 km had.
        Rap weer een benzine, en ik weet niet hoeveel auto's ik nog ga moeten/kunnen kopen, maar een diesel komt hier niet meer binnen.

        En over het rijcomfort van een benzine ga ik het maar niet hebben, stuuuuuuuuuuken beter.
        En dat mag me gerust een paar euro meer kosten.
        En dat een dieselmotor meer kilometer aan kan speelt voor mij ook geen rol, ze gaan hier 'op tijd' buiten.

        Ik heb me één keer laten gaan/beetnemen door een diesel, maar geen twee keer.
        Dat schudden heb ik bij een diesel toch nog nooit meegemaakt. Mijn privéauto was vroeger een golf V TDI 1.9 90 pk (dus zo'n pumpdüse ding). Heb die wagen bijna 11 jaar gehad (en een kleine 130.000km. mee gereden). Was een euro 4 (zonder roetfilter) en daar heb ik nooit onkosten aan gehad, behalve het normaal onderhoud. Op het einde (de laatste maanden) begon ook dat "magisch" uitlaatlampje te branden (maar ik heb de wagen overgelaten aan de garage toen ik mijn nieuwe gekocht heb). Ik vermoed dat ook de EGR-klep dom aan het doen was, maar weten doe ik het dus niet. Aan het rijden zelf was niets te voelen.
        Mijn huidige is trouwens terug een diesel (omdat we nu meer kilometers doen) : een Honda Civic 1.6 i-Dtec van de vorige generatie (van de nieuwe is de diesel nog niet verkrijgbaar). Deze rijdt ook volledig schudvrij en een pak stiller en is behoorlijk wat ruimer dan mijn vorig golfje... Is een euro 6 met roetfilter : dus het ding zal geregeld eens een langer tochtje nodig hebben ...
        Persoonlijk rijd ik liever met een diesel dan een benzine : het koppel is bij lage toeren stukken hoger (300 Nm voor een 1.6 blokje is niet slecht). De nieuwe turbo-benzine-motoren krijgen ook steeds meer zo'n dieselkarakter. Maar het is maar de vraag hoelang die motoren zullen meegaan. Die 1l 3 cilinder turbo benzinemotoren met 130 pk en 200 Nm zoals die nu overal verschijnen : ik heb wat twijfels...
        Last edited by polleke_cgc; 20 april 2017, 12:07.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #49
          Re: diesel injectoren testen en vervangen

          Ik heb altijd graag met diesels gereden, en buiten een Ford en een Citroen nooit grote kosten gezien. Toegegeven, het waren firmawagens.
          Privé auto rijdt minder dan 10k per jaar, en dat is altijd al benzine geweest. Nooit grote kosten gehad, en ook regelmatig wat verwaarloosd in onderhoud (als ik niet tegen mijn vrouw zeg dat ze naar het onderhoud moet, en die auto gaat door de keuring, dan wordt er al een jaartje overgeslagen).

          Die nieuwe turbo benzines rijden wel echt goed, en zijn behoorlijk zuinig.

          Onderhoudsprijzen zijn moeilijk te voorspellen, en ik heb er geen zicht op.

          Op een VW Sharan met 2l TDI is bij mij ook tijdens een vakantie in Zweden de EGR klep verstopt geraakt. Omdat de auto dan op elk moment in noodloop kan gaan (max 80 km/h), wou ik dat ter plaatse hersteld krijgen. Dat is gelukt op 5 dagen, maar omdat de leasing de betaling niet tijdig in orde kreeg heb ik de factuur moeten voorschieten. Dat was 1600€ voor de herstelling, en 500€ voor een vervangwagen...
          Ik heb die centen wel terug gekregen, maar ik ben toch stevig verschoten.

          Comment


          • #50
            Re: diesel injectoren testen en vervangen

            Owkeew, gaat maandag binnen voor nieuwe klep, zal iets van een 500€kosten en kan daarna weer verder bollen

            Comment


            • #51
              Re: diesel injectoren testen en vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Dat schudden heb ik bij een diesel toch nog nooit meegemaakt.
              Dat doen de meeste auto's met manuele bak nu ... maar dat ligt dan niet aan de auto.
              In 99% van de gevallen ligt het aan de bestuurder.
              Komt door de voet lichtjes tegen de koppelingspedaal te houden waardoor er een contact geactiveerd wordt.
              Hou de voet van die pedaal wanneer het niet nodig is en het probleem is verdwenen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                diesel injectoren testen en vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                Owkeew, gaat maandag binnen voor nieuwe klep, zal iets van een 500€kosten en kan daarna weer verder bollen
                Had het vermoeden al: #5
                Toch geen verstopte EGR-klep?
                Hopelijk is alles dan ook in orde, uiteindelijk nog een van de goedkoopste oplossingen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: diesel injectoren testen en vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat doen de meeste auto's met manuele bak nu ... maar dat ligt dan niet aan de auto.
                  In 99% van de gevallen ligt het aan de bestuurder.
                  Komt door de voet lichtjes tegen de koppelingspedaal te houden waardoor er een contact geactiveerd wordt.
                  Hou de voet van die pedaal wanneer het niet nodig is en het probleem is verdwenen.
                  Heb ooit ene gekend die zijn koppeling als "motorrem" gebruikte bij het afdalen in de bergen. En zich dan afvragen waarom zijn koppeling erdoor zat na 10 km...
                  Ik gebruik die koppelingspedaal enkel waarvoor ze dient en niet als voetsteun .
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #54
                    Re: diesel injectoren testen en vervangen

                    280€ gekost

                    Comment


                    • #55
                      Re: diesel injectoren testen en vervangen

                      Kurt Van Eeghem ??

                      Comment


                      • #56
                        Re: diesel injectoren testen en vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                        280€ gekost
                        En alles OK?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: diesel injectoren testen en vervangen

                          Jep, alles is in orde.

                          Comment


                          • #58
                            Re: diesel injectoren testen en vervangen

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Die bus injectorreiniger lijkt mij toch eerst te proberen.Wie weet??
                            Anders moet je blijkbaar je halve motor slopen.Voor de liefhebbers.
                            En die EGR-klep,ja de nachtmerrie van de dieselrijders.
                            Vorige jaar op reis EGR-klep boodschap gehad, plaatselijke garagist heeft een bus additief in de tank gegoten.
                            Was ook erg sceptisch, maar het probleem is sindsdien (althans voorlopig) van de baan.
                            Heb van anderen die met oudere diesels rijden (300-400.000 km) gehoord dat hun garagist een jaarlijkse dosis, ook van injectorreiniger aanraadt.
                            Zal je merkgarage uiteraard niet doen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: diesel injectoren testen en vervangen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                              Jep, alles is in orde.
                              Da's niet veel voor een EGR klep.

                              Comment

                              Working...
                              X