Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diesel injectoren testen en vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: diesel injectoren testen en vervangen

    Ga in ieder geval een additief uitproberen , ze hebben eerst de gloeikaarsen vervangen , dan de brandringen en als ze spreken over de verstuivers is het met de woorden t'sja dat is een heel zeer dure kost en met een gezicht of ze me komen vertellen dat mijn moeder is overleden.

    Comment


    • #17
      Re: diesel injectoren testen en vervangen

      Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
      Ga in ieder geval een additief uitproberen , ze hebben eerst de gloeikaarsen vervangen , dan de brandringen en als ze spreken over de verstuivers is het met de woorden t'sja dat is een heel zeer dure kost en met een gezicht of ze me komen vertellen dat mijn moeder is overleden.
      Je hebt te weinig vermogen om bergop te geraken en dan vervangen ze de gloeikaarsen. Wat heeft dat met elkaar te maken ?
      Heb je je geld teruggekregen omdat dit de fout niet heeft verholpen ?
      Misleid door de startproblemen met koude motor ? Dit getuigt van verregaande incompetentie van je garage.
      Ik kan bijna niet geloven dat het een Toyota dealer is, maar ik denk dat het eerder een tweedehands verkoper is.

      Jij wil blijkbaar niet naar goede raad luisteren en je bent daarom iemand die erom vraagt om door je garage gekl**t te worden.
      Het additief is slechts een uitstel tot executie. Zal het niet, 1 maand, of 1 jaar helpen, niemand die het op voorhand kan zeggen.
      Additief kan een vastgelopen verstuiver soms losmaken, maar een versleten verstuiver wordt er niet mee gereviseerd, ook niet een defecte EGR klep.

      Ga naar een onafhankelijke garage, laat een nieuwe set DENSO verstuivers en een nieuwe DENSO EGR-klep plaatsen.
      Dat zal je 550€ aan materiaal en 400€ aan werkuren kosten.
      Garages als de jouwe zien graag klanten van jouw type langskomen.
      We gaan dit of dat eens vervangen en helpt het niet, dan betaalt die klant het toch zonder te reclameren.

      Als je niet bergop geraakt en het wél lukt na een paar keer plankgas te geven, wijst het eerder op een slecht werkende EGR-klep.

      Hoe lang wil je eigenlijk nog met die auto rijden ? Ben je de eerste eigenaar ? Woon je in de buurt van een LEZ of komende LEZ ?
      Allemaal vragen die een rol spelen of het nog waard is om kosten te maken aan een RAV4 van 11 jaar met 175000km op de teller.
      Last edited by notex; 17 april 2017, 23:30.

      Comment


      • #18
        Re: diesel injectoren testen en vervangen

        Toyota dealer, woon op de parking en zal nooit in een LEZ zone komen.
        Last edited by Manos; 18 april 2017, 00:31.

        Comment


        • #19
          Re: diesel injectoren testen en vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
          Toyota dealer, woon op de parking en zal nooit in een LEZ zone komen.
          Pas maar op. Als de groenen het voor het zeggen hebben, zal het niet lang duren voordat heel Vlaanderen tot in de verste uithoek een LEZ wordt.
          Al is't maar om van die walmende RAV4's en Mercedessen af te geraken

          Comment


          • #20
            Re: diesel injectoren testen en vervangen

            Pff kan me niet schelen woon in prov. Luxemburg deeltijds en daar kennen ze van rookwolken alles en het is hier zeer groen.
            De wagen heeft 175000km en voor een 2.2l is dat toch vroeg om de geest te geven, hebben en bmw 4jaar met zelfde km.
            Waar plaatst men Denso materiaal in oost vl.
            Heb ooit Volvo 640 gekocht met 160000 op de teller (jaren geleden) prachtige bak maar later via een werkman kwam ik te weten dat hij hij 360000km op de teller had, heb daar dan nog eens 300000 km bijgedaan hij rookte ook een beetje (enorm)en dan nog doorverkocht aan een bekende en beruchte vleesboeren die Michel Van Den Bosch een keer op zen kop hebben geslagen in Anderlecht.
            Na een jaar kwamen me ze vertellen dat de Volvo gestorven was.

            Comment


            • #21
              Re: diesel injectoren testen en vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Jij wil blijkbaar niet naar goede raad luisteren en je bent daarom iemand die erom vraagt om door je garage gekl**t te worden.
              .../...
              Ga naar een onafhankelijke garage, laat een nieuwe set DENSO verstuivers en een nieuwe DENSO EGR-klep plaatsen.
              Dat zal je 550€ aan materiaal en 400€ aan werkuren kosten.
              .../...
              Als je niet bergop geraakt en het wél lukt na een paar keer plankgas te geven, wijst het eerder op een slecht werkende EGR-klep.
              Hij moet niet gekl**t worden door de garage, tot daar kan ik volgen. [emoji1]

              Maar ook een set verstuivers aanraden als je zelf het vermoeden hebt van de EGR-klep?
              (Tenzij bedoeld als preventief onderhoud dan.)

              Let op, ik beweer niet te weten wat er wel of niet stuk is ... maar het lijkt me correcter om eerst een juiste diagnose voor te stellen, hetgeen moeilijk remote te doen valt.

              Zelf heb ik al eens problemen gehad met een EGR-klep en dat gaf inderdaad gelijkaardige problemen, vooral bij half koude/warme motor.

              Ook met injectoren al eens problemen gehad, maar dan was het vermogensverlies permanent.

              En bij een onafhankelijke garage gaan ze wel eerlijk zijn denk je?
              Of gaan ze ook een klant extra willen binnen halen? [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: diesel injectoren testen en vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Hopelijk zijn die injectoren niet te duur, ik heb gehoord dat de prijs van diesel injectoren kan oplopen tot 400 euro per stuk.
                Kan inderdaad Bart, maar dan deze die op common rail staan (+1.700 bar) daar zit ook nog een stuk elektronica in dat ze moeten afstellen via de computer, moet dus bijna bij een verdeler gebeuren, bovendien heb je bij het gebruik van een ander merk als bv. Denso ook nog eens de speciale compensatie software nodig, weet niet of dat bij de RAF4 zo is.
                Last edited by Guest42; 18 april 2017, 07:39.

                Comment


                • #23
                  Re: diesel injectoren testen en vervangen

                  Oei, dan toch het dure common rail systeem bij een RAF4 2.2 zo te zien, en als je voor Denso kiest ook nog eens compensatie software nodig, zal een dure grap worden.....

                  Comment


                  • #24
                    Re: diesel injectoren testen en vervangen

                    Voor iemand die 300000km en meer met een auto rijdt, vind ik het een verantwoorde investering om de verstuivers en de EGR-klep na 175000km te vervangen.
                    Al is het maar preventief. Net zoals je een distributieriem na 80000km vervangt i.p.v. de aanbevolen 100000km, kan je er ook mee blijven doorrijden tot 150000km of tot hij breekt.
                    Denso materiaal kan je zelf rechtstreeks bij Denso aanschaffen, of je garagist kan het voor je doen. Bij je merkverdeler of bij Bosch gaan ze natuurlijk vertellen dat Denso groten brol is want dan kunnen ze geen 1000€ vragen (waarvan 500€ zuivere winst) voor 4 verstuivers.
                    En welke eigenaar gaat na de herstelling controleren of ze originele verstuivers of OEM materiaal hebben geplaatst ? Het enige verschil is meestal slechts een gegraveerde logo of een stempel.
                    Veleden jaar had ik een lekkende luchtveer aan de achterklep van mijn SUV-je. In de merkgarage vroeg men 125€ voor zo een veer. Op een website voor auto-onderdelen vond ik een vervangende luchtveer voor 20€. Ik heb er meteen 2 besteld. De luchtveren van 20€ waren van het identieke merk en type dat origineel in de auto was ingebouwd. Op dezelfde website bestelde ik oliefilters, luchtfilters, interieurfilters en ruitenwissers voor 3 auto's. Voor de oliefilters koos ik er van het merk Marelli (8€/stuk). Tot mijn verbazing ontdekte ik dat mijn merkgarage op 25000km ook een Marelli oliefilter had geplaatst en voor diezelfde filter 45€ had aangerekend.
                    Een servicebeurt die ik zelf doe (8 liter full synthetic 5W30, 3 Bosch ruitenwissers, oliefilter, interieurfilter) heeft me aan materiaal 115€ gekost en een uurtje werk. In de merkgarage rekent men enkel voor de olie 200€. Voor die servicebeurt (met enkel verversen van de olie) rekenen ze ruim 500€, terwijl ik ze betrapt heb dat mijn auto slechts een kwartier in de werkplaats heeft gestaan.
                    Sindsdien (en nu als gepensioneerde heb ik tijd genoeg) kom ik met geen enkele auto nog in een garage. Ik heb dan wel geen stempeltjes meer in mijn
                    onderhoudsboekje en een kale Carpass, maar dat deert me niet.
                    Aan de verkoop van een nieuwe auto verdient een garage praktisch niets, maar dat wordt ruim gecompenseerd bij onderhoudsbeurten en herstellingen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: diesel injectoren testen en vervangen

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Oei, dan toch het dure common rail systeem bij een RAF4 2.2 zo te zien, en als je voor Denso kiest ook nog eens compensatie software nodig, zal een dure grap worden.....
                      http://www.mijnautoonderdelen.nl/toy...uiver-injector
                      Ik zie in de link 2 verschillende merken staan.
                      Bij de eerste (Blue print) van 609€ staat "1 stuk"
                      Bij de tweede (Denso) van 399€ staat "4 stuks"

                      Hopelijk is dat een drukfout voor de Blue Print prijs, ofwel bedoelt men met 1 stuk dat het 1 set van 4 injectoren is.

                      Als de garage de software inclusief de kabels en stekkers nog moet aanschaffen, zal het ook met Denso-materiaal een hap uit je budget nemen.
                      Normaal zou je merkgarage toch die uitlees-en programmeerapparatuur moeten bezitten.
                      't Wordt misschien kiezen tussen 4x 609€ (plug and play) of 1x 399€ + programmering. Zou die software (4 x 609€) - 399€ = 2037€ kosten ?

                      Bij o.a. BMW, Mercedes en VW sluit men de apparatuur aan en wordt je software uitgelezen en ge-update vanuit de fabriek in Duitsland.

                      Nu zegt mijn HP laserprinter wel "thank you for using original HP toner" als ik er een namaak tonercassete insteek, maar ik weet niet of de originele merksoftware voor je auto een verschil ziet tussen originele en Denso verstuivers.




                      Het kan natuurlijk ook goedkoper uitkomen als je eerst de EGR-klep (Denso = 145€) laat vervangen, maar dat is als een lotto. Wie niet waagt, niet wint.
                      De oude klep kan je als reserve houden als het probleem niet met de nieuwe is verholpen
                      Last edited by notex; 18 april 2017, 09:18.

                      Comment


                      • #26
                        Re: diesel injectoren testen en vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Ik zie in de link 2 verschillende merken staan.
                        Bij de eerste (Blue print) van 609€ staat "1 stuk"
                        Bij de tweede (Denso) van 399€ staat "4 stuks"

                        Hopelijk is dat een drukfout voor de Blue Print prijs, ofwel bedoelt men met 1 stuk dat het 1 set van 4 injectoren is.

                        Als de garage de software inclusief de kabels en stekkers nog moet aanschaffen, zal het ook met Denso-materiaal een hap uit je budget nemen.
                        Normaal zou je merkgarage toch die uitlees-en programmeerapparatuur moeten bezitten.
                        't Wordt misschien kiezen tussen 4x 609€ (plug and play) of 1x 399€ + programmering. Zou die software (4 x 609€) - 399€ = 2037€ kosten ?

                        Bij o.a. BMW, Mercedes en VW sluit men de apparatuur aan en wordt je software uitgelezen en ge-update vanuit de fabriek in Duitsland.

                        Nu zegt mijn HP laserprinter wel "thank you for using original HP toner" als ik er een namaak tonercassete insteek, maar ik weet niet of de originele merksoftware voor je auto een verschil ziet tussen originele en Denso verstuivers.




                        Het kan natuurlijk ook goedkoper uitkomen als je eerst de EGR-klep (Denso = 145€) laat vervangen, maar dat is als een lotto. Wie niet waagt, niet wint.
                        De oude klep kan je als reserve houden als het probleem niet met de nieuwe is verholpen
                        Zal 399€ per stuk zijn voor die Denso's hoor Notex.
                        Ik ken iemand (een handelaar) die drie Renault Clio's kocht, bijna nieuw en van een verplegingsbedrijf.
                        Alle drie hadden ze water in de mazout gehad, en geen van de drie had méér dan 10.000Km
                        Eindresultaat, 12 elektronisch injectoren en drie hoge druk common rail pompjes te vervangen
                        kostenplaatje bijna 2.000€ per auto, de auto's moesten alle drie naar een Renault garage om de injectoren te laten
                        inlezen tegenover de computer die de inspuiting regelt.
                        Maar het moet geweten zijn geweest, want die drie auto's heeft hij relatief goedkoop kunnen kopen via de verzekering.
                        Ik heb ook die hoge druk pompjes open gezien, dat is een kamer waar drie rolletjes in rond lopen, zelfs met een vergrootglas
                        zag je daar niets aan, maar toch haalden die dingen hun druk niet meer......
                        Hier geen voorstander meer van diesel, geef mij maar een goede benzine auto.

                        Comment


                        • #27
                          Re: diesel injectoren testen en vervangen

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Oei, dan toch het dure common rail systeem bij een RAF4 2.2 zo te zien, en als je voor Denso kiest ook nog eens compensatie software nodig, zal een dure grap worden.....
                          http://www.mijnautoonderdelen.nl/toy...uiver-injector
                          Nog wat goedkoper:


                          Last edited by VerSeg; 18 april 2017, 10:46.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: diesel injectoren testen en vervangen

                            Inderdaad niet duur daar, maar als TS niet de kennis heeft om deze zelf te vervangen en in te lezen.................

                            Comment


                            • #29
                              Re: diesel injectoren testen en vervangen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Inderdaad niet duur daar, maar als TS niet de kennis heeft om deze zelf te vervangen en in te lezen.................
                              Dan komt men terug bij wat hier al aangekaart werd ... ga naar de garage voor een correcte diagnose.
                              Er zullen niet veel mensen thuis het nodige hebben om dat zelf te kunnen. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: diesel injectoren testen en vervangen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Dan komt men terug bij wat hier al aangekaart werd ... ga naar de garage voor een correcte diagnose.
                                ]
                                Daar is TS al geweest. Men heeft gloeikaarsen en brandringen vernieuwd zonder dat het probleem werd opgelost. Hoe kan je van zo'n garage een correcte diagnose verwachten ?.
                                Wat zal hun volgende stap zijn ? EGR-klep en meteen verstuivers ook vervangen ?

                                Comment

                                Working...
                                X