Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 10 creator update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: windows 10 creator update

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Bij uw vaste klanten misschien eens remote inloggen
    Alle kleine "prutsen" los ik remote op hoor, en moest zo'n kennis 50 km hier vandaan wonen zou ik zelfs die update remote proberen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: windows 10 creator update

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Alle kleine "prutsen" los ik remote op hoor, en moest zo'n kennis 50 km hier vandaan wonen zou ik zelfs die update remote proberen.
      Tenzij er iets fout loopt, is zo'n update toch ook maar een pruts?
      Het duurt wat langer dan een kleine update, maar als gebruiker heeft men toch weinig te doen?

      Enfin soit, ieder zijn ding natuurlijk.
      Indien het fout loopt, dan is het wel handiger als men ter plaatse is, dat is wel juist.

      Gelukkig hoeft niet elke eindgebruiker ondersteuning bij elke update ... er zouden miljarden mensen bij elke update zitten wachten om een afspraak vast te krijgen bij hun leverancier of hersteller. [emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: windows 10 creator update

        Heb heel goede en heb ultra slechte ervaring met deze update.
        1) ik deed de update op de desktop en wonder boven wonder na ongeveer 20 minuten wasd alles gedownlaod en alles correct geïnstalleerd.
        Uit testen van alle software waarbij alles correct werkt met uitzodnering van de tekentablet van Wacom. Opstarten van de setup-module gaf me te kennen dat er een nieuwe update was van hun driver. na isntallatie die vlekkeloos verlies, alles 100% correct lopende. Ik heb de indruk dat opstarten iets sneller gaat dan vroeger maar dit is voor mij nu niet de wauw ..
        2) De laptop van de dochter, een lenovo. Daar duurde het proces iets langer (normaal want download via <WiFi en de laptop is minder krachtig dan de desktop). Maar na een dik uur alles ok. Wel moest ik een paar shortcuts terug op de desktop zetten en diende ik Edge te verwijderen als defautl-browser, maar daar is verder niet veel zaaks mee

        MAAR.
        Ik doe de upgrade van mijn eigen laptop, ook een Lenovo, maar een recenter en krachtiger model.
        Download verloopt vlekkeloos, de check zegt dat alles nomaal en correct is en ik vervolg de upgrade.
        Deze verloopt even traag, of even snel als op de andere modellen met de schijnbare stop aan 30% en dan nog eens rond de 70%
        Als alles klaar is, wordt er afgeteld om de laptop opnieuw op te starten (gebeurt bij alle toestllen indien je upgrade) ...
        En dan .... Nougaballen. Na 20 minuten nog steeds een zwart scherm en merk ik geen enkele acitiviteit. Verklikkerlichtje van de harde schijf blijft gedoofd, of beter knippert niet.
        Na 2 uur alles uit gezet en de laptop opnieuw opgestart ...
        Zwart scherm ....
        USB-stick met Win10-OS en recovermodule geplaatst en de laptop laten booten via usb.
        Ik krijg de melding dat de SSD GEEN bootpartitie, mgnt meer heeft en na een paar testen pogingen en een paar telefoons naar windows blijft me enkel nog de mogelijkheid Win10 volledig opnieuw te installeren, dit om een proper en correcte bootpartitie te hebben. Maar je verlies alle instellingen, ... van geinstalleerde programma's. Eenmaal die operatie gedaan kon ik dan de recovery-date herinstalleren. Gelukkig heb ik een recovery op de USB-stick en na een dikke 50 minuten heb ik de laptop in de staat zoals ik had voor de upgrade. Bij windows hadden ze me gezegd dat bij een recovery-blok er wel geen recovery is voor de bootartitie. Ik had dat ook wel niet verwacht.
        Ik heb de 'creator'-upgrade heraangevraagd (wetende dat ik toch een recovery had) en raar maar waar is die dan wel vlot verlopen. Na een dikke 2 uur was de nieuwe win10-upgrade draaiende.
        Met uitzondering van de scherminstellingen heb ik niets moeten aanpassen. Ik heb wel effen hard gesakkerd bij de eerste poging. En nogmaals wordt duidelijk dat het hebben van een backup, een recovery-opzet nooit mag verwaarloosd worden. Ondertussen is dit weer voor alle toestellen ook al vernieuwd.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 18 april 2017, 07:36.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #49
          Re: windows 10 creator update

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het duurt wat langer dan een kleine update, maar als gebruiker heeft men toch weinig te doen?
          Als die mens Edge gebruikt en vanaf nu alle mogelijke info naar MS wil sturen OK, dan hoeft hij/zij niks meer te doen dan overal OK te klikken.

          Trouwens, wat betreft die remote: bij de eerste reboot ben je eraan voor de moeite, verbinding is weg en tot het einde van de update niet meer opnieuw in te stellen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: windows 10 creator update

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als die mens Edge gebruikt en vanaf nu alle mogelijke info naar MS wil sturen OK, dan hoeft hij/zij niks meer te doen dan overal OK te klikken.

            Trouwens, wat betreft die remote: bij de eerste reboot ben je eraan voor de moeite, verbinding is weg en tot het einde van de update niet meer opnieuw in te stellen.
            Ik help soms ook iemand dat op 100km van bij mij woont en daar heb ik ook geen zin om telkens tot ginder te rijden.
            Ik gebruik daarvoor TeamViewer en laat die automatisch opstarten en die aanvaardt al dan niet automatisch verbinding met mijn account (hoe de gebruiker het wil).
            Het klopt dat bij een reboot de verbinding tijdelijk wegvalt.
            Maar dan nog ... men zou de gebruiker gewoon op OK kunnen laten klikken en daarna als de verbinding er terug is de aanpassingen doen.
            Wil de verbinding nadien toch niet meer lukken omdat er problemen zijn opgedoken, dan ben ik de pineut om het gaan op te lossen als het via telefoon niet lukt, maar anders zou ik per definitie altijd naar ginder moeten rijden hebben.
            Ik weet het, niet bij iedereen kan men dat zo doen en zeker niet met klanten.

            Wat Edge betreft, zelf gebruik ik IE en na de update ook maar ik heb daarvoor niets moeten aanpassen want alle snelkoppelingen stonden nog op identiek dezelfde plaats.
            Heb jij daar andere ervaringen mee, of bedoel je iets anders?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: windows 10 creator update

              Heb deze keer toch ook problemen met de update. PC liep regelmatig vast op BIOS splash screen en als hij al verder geraakte bleef het gewoon hangen op een zwart scherm.
              Dacht eerst dat mijn GPU er aan was, maar ook na het verwijderen van GPU bleef het probleem bestaan.

              Dan maar win10 (creator versie) op usb gezet en clean install gedaan en nu werkt alles weer. Blijkbaar toch een foutje gebeurd in de upgrade dus.

              Comment


              • #52
                Re: windows 10 creator update

                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                Heb deze keer toch ook problemen met de update. PC liep regelmatig vast op BIOS splash screen en als hij al verder geraakte bleef het gewoon hangen op een zwart scherm.
                Dacht eerst dat mijn GPU er aan was, maar ook na het verwijderen van GPU bleef het probleem bestaan.

                Dan maar win10 (creator versie) op usb gezet en clean install gedaan en nu werkt alles weer. Blijkbaar toch een foutje gebeurd in de upgrade dus.
                Ik vraag me wel af wat Windows te maken heeft met het BIOS splash screen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: windows 10 creator update

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik vraag me wel af wat Windows te maken heeft met het BIOS splash screen.
                  Na dat splash screen begint normaal gezien windows te laden

                  Comment


                  • #54
                    Re: windows 10 creator update

                    De splash screen komt van de bios.
                    Dan wordt gekeken naar een bootsector. Is die weg, dan blijft alles gewoon hangen. Is er een bootsector, partitie te vinden die niet correupt is, dan wordt OS opgeladen
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #55
                      Re: windows 10 creator update

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      Wat Edge betreft, zelf gebruik ik IE en na de update ook maar ik heb daarvoor niets moeten aanpassen want alle snelkoppelingen stonden nog op identiek dezelfde plaats.
                      Heb jij daar andere ervaringen mee, of bedoel je iets anders?
                      Ik bedoel dat MS nogal graag Edge probeert door je strot te duwen (ik beweer niet dat Edge slecht is hé). Nogal dikwijls staat na één of andere update Edge weer als standaard browser ingesteld bij Chrome, Firefox of Opera gebruikers.

                      Ik gebruik ook TeamViewer.
                      Last edited by nete; 18 april 2017, 11:31.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #56
                        Re: windows 10 creator update

                        Krijg zo stilaan een donkerbruin vermoeden dat er weer snel updates zullen volgen om de bugs uit de creator update op te lossen...

                        Maar de puur technische prestatie van MS blijft in feite groter dan die van Apple: één OS draaiende krijgen op miljoenen verschillende configuraties i.p.v.miljoenen identieke systemen uitrusten met één OS.
                        Maar je moet het maar doen wat Apple gedaan krijgt !
                        Last edited by nete; 18 april 2017, 11:30.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #57
                          Re: windows 10 creator update

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          De splash screen komt van de bios.
                          Dan wordt gekeken naar een bootsector. Is die weg, dan blijft alles gewoon hangen. Is er een bootsector, partitie te vinden die niet correupt is, dan wordt OS opgeladen
                          Bootsector was niet weg, aangezien hij dus af en toe nog wel bootte.

                          Je krijgt je splash screen en dan moet hij overgaan naar OS, en het was daar dat het mankeerde want zoals er staat soms ging hij een beetje verder en kreeg ik een zwart scherm. En op het splash screen kreeg ik het befaamde ronde cirkeltje (loading sign) van windows.
                          Moest de bootsector corrupt zijn, dan kreeg ik daar wel een melding van.

                          Comment


                          • #58
                            Re: windows 10 creator update

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            Bootsector was niet weg, aangezien hij dus af en toe nog wel bootte.

                            Je krijgt je splash screen en dan moet hij overgaan naar OS, en het was daar dat het mankeerde want zoals er staat soms ging hij een beetje verder en kreeg ik een zwart scherm. En op het splash screen kreeg ik het befaamde ronde cirkeltje (loading sign) van windows.
                            Moest de bootsector corrupt zijn, dan kreeg ik daar wel een melding van.
                            Als je de zandloper krijgt, is inderdaad de OS aan het opstarten ...
                            Je krijgt niet altijd melding dat de bootsector stuk is hoor. Ik kreeg dat pas, nadat ik via een USB-stick op startte. Anders kreeg ik niks, een zwart scherm ...
                            ENfin, eind goed, al goed. De update is erdoor en deze keer met minder problemen dan wat ik bij Widows gewoon ben (en neen, geen schrijffout)
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #59
                              Re: windows 10 creator update

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                              Na dat splash screen begint normaal gezien windows te laden
                              Je geeft het goed aan, "NA" die splash screen.
                              Als die splash screen zelf blijft hangen, dan is er vermoedelijk nog iets anders fout.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: windows 10 creator update

                                Voor de Win10 Enterprise users is het nog altijd wachten op de 1703 versie (Creators update). Niet dat we die automatisch zouden willen, dat moet eerst weer getest worden.
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X