Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Dit zal het wel worden zeker ?

En de andere kleine "garnalen" worden gewoon uitgerookt en gedumpt door Telenet.
    Ik vraag me af of het niet beter zou zijn dat die twee "Medialaan" operatoren scheep zouden gaan met Orange (als het Orange interesseert natuurlijk).
    Last edited by nete; 4 april 2017, 23:53.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nete, ik denk dat verseg het bij het juiste eind heeft. Met Aldi bedoel ik niet al de kassiersters, aanvulsters, maar de hele administratie die er rond zit.
      Dit is het vermoedelijk voor aldi niet langer waard, maar dat is mijn mening.

Dit ter verduidelijking voor iedereen die mijn gedachten wil lezen[emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        maar de hele administratie die er rond zit.
        Peter, ieder zijn mening natuurlijk, maar die "administratie" is nu net waar Aldi zich niets moet van aantrekken, da's MedionMobile.
        Mijn mening hé: Telenet wil die kleintjes wegwerken, AldiTalk Nederland en Duitsland doe wel gewoon verder, dacht ik toch.

Comment

De markt in Nederland en Duitsland is veel groter. In België komt gewoon geen enkele nieuwe provider van de grond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Zeer interessant. Ben ik nog te snel geweest. Nu, van 16 euro per jaar ga ik geen honger moeten lijden.

...
            Bij proximus betaal je voor 1 jaar maar 10€. En die operator zal niet zo snel verdwijnen dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              In België komt gewoon geen enkele nieuwe provider van de grond.

Hoe zou dat komen hé... De ongelooflijke hondstrouwheid van de doorsnee Belg aan banken, providers etc....
              Enkele jaren terug was MV baanbrekend en revolutionair, toen de anderen nog dachten dat ze de hemel wegschonken met aanbiedingen met 50 of 100 MB data.
              Normaal had MV nu met een paar miljoen klanten moeten zitten...
              Last edited by nete; 5 april 2017, 21:24.

Comment

OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Hoe zou dat komen hé... De ongelooflijke hondstrouwheid van de doorsnee Belg aan banken, providers etc....
                Enkele jaren terug was MV baanbrekend en revolutionair, toe de anderen nog dachten dat ze de hemel wegschonken met aanbiedingen met 50 of 100 MB data.
                Normaal had MV nu met een paar miljoen klanten moeten zitten...
                Er zijn niet veel providers in België, zoveel keuze is er niet.
                Er zijn wel vele "virtuele" providers.

Je verandert vooral van aanbieder van de contracten ... Aldi Talk, MedionMobile, MV, Telenet, Base, ... allemaal via het netwerk van één provider.

En waar MV goed in was is data, maar telefonie was dan extreem duur.
                Ze halen ergens hun winst.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ja het is zover: Vandaag een Alditalk een sms gestuurd dat ze gaan stoppen per 7 juni 2017. Toevallig dat per 15 juni de roamingkosten worden afgeschaft.

Ik was altijd heel goedkoop uit. Ik belde amper (word vooral gebeld) en maakte elke maand gebruik van een kleine databundel van 4 euro per maand voor 400 MB, die ik zelden volledig verbruik (want vaak gratis internetspots). Dus als iemand iets vergelijkbaars ken ? Niet te duur en prepaid.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Ja het is zover: Vandaag een Alditalk een sms gestuurd dat ze gaan stoppen per 7 juni 2017.

Ik zat er dus in #7 en #11 blijkbaar nog niet zo ver naast

Ik voelde al nattigheid vanaf ze geen nieuwe klanten meer aanvaardden. Net zoals Simyo een paar maanden eerder.
                    Nog eens: waarom stoppen ze ermee ? Helemaal niet om de "administratie", maar gewoon omdat de doorsnee Belg vastgeroest zit bij de "grootproviders", naar analogie van de grootbanken.
                    Als AldiTalk en Simyo het paar miljoen klanten hadden kunnen werven die ze in feite verdienden dankzij hun prima aanbod, dan zouden ze helemaal niet stoppen.
                    Ik ben benieuwd hoelang Proximus Scarlet nog in leven gaat houden....
                    Ben ook benieuwd hoelang er nog keuze zal zijn buiten Proximus, Orange en Telenet. Misschien kan Medialaan met MV en JimMobile nog overeind blijven, wie weet.
                    Last edited by nete; 6 april 2017, 23:03.

Comment

Ik denk dat ze er gewoon mee stoppen omdat het vet van de soep is.
                      De roamingkosten (afschaffen van) kunnen daar wel eens voor iets tussen zitten.

Comment

Het erge is dat ik zeker 50 euro tegoed heb op meerdere simkaarten voor mijn gsm en twee alarmsystemen. Als ik zelf over zou stappen van provider van prepaid naar prepaid, dan weet ik dat bij nummeroverdracht mijn tegoed verdwijnt. Maar zeggen ze: doei, de bollenwinkel gaat sluiten. Zoek het zelf maar uit. Ja: je krijgt 15 euro tegoed bij Base, maar die zijn schreeuwend duur. Zelf verbruik ik zelden meer dan 300 MB aan data op mijn gsm. Bij Base: 5 euro voor 100 MB, maar 10 euro voor 2 GB. Ze weten wel waar de sweetspot is: 10 euro en je hebt die klant binnen. Het goedkoopste is nu nog Scarlet prepaid: 5 euro per 500 MB bundel (voor hoe lang nog als er een duopolie onstaat). Bij Alditalk was een oplaadbeurt 1 jaar geldig. Voor een alarmsysteem was 5 euro meer dan genoeg (tenzij je misschien 10x per maand wordt gestoord door het alarmsysteem, dat afgaat). Bij Scarlet is dat 8 euro per half jaar: kortom: meer dan 3x duurder dan bij Aldi.

Een veelvoud duurder, 2x kortere geldigheid van je oplaadbeurten en ook nog eens een flink stuk hogere minimum oplaadbedrag. Het ziet er niet goed uit. Kan de betreffende instellingen niet ingrijpen in deze dreigende duopolie tussen 2 grootmachten. Het is eigenlijk schandalig, maar aangezien de gemiddelde Belgische consument oerconservatief is, kunnen ze dit gewoon flikken. Dat moet je niet proberen bij de gemiddelde Nederlandse consument, geholpen door een efficiëntere overheid, die ook sneller optreedt.
                        Last edited by stefaand; 7 april 2017, 07:15.

Comment

En Simyo wordt niet door een andere aanbieder overgenomen?

ik had eerst Rabo nog wat, de telefoon aanbieder van Jawel, de Rabobank.
                          Onbeperkt geldig en prepaid. Deze is nu overgenomen door KPN, de Base/Proximus/Telenet van Nederland.
                          Nu moet ik 1x per jaar bellen OF opwaarderen. Dus voor NL die eigenlijk nooit bellen is dit wel gunstige.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            De roamingkosten (afschaffen van) kunnen daar wel eens voor iets tussen zitten.
                            Dat zal wel de "officiële" uitleg zijn.
                            Voor mij overduidelijk: Telenet heeft nu DE "reden" om de luizen in zijn pels dood te knijpen. Medialaan met zijn half miljoen klanten willen ze (vermoedelijk) nog wel even dulden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Het erge is dat ik zeker 50 euro tegoed heb op meerdere simkaarten voor mijn gsm en twee alarmsystemen.
                              https://www.thoorn.nl/ (voor België helemaal onderaan de pagina). Je krijgt per 2 euro 94 cent teruggestort op je rekening. En ze zijn betrouwbaar. Enige voorwaarde is dat de betaallijn niet geblokkeerd is door Simyo en/of AldiTalk.

Trouwens, waar zit de wetgever om de providers die stoppen te verplichten om de openstaande beltegoeden terug te betalen aan de klanten die ze in de steek laten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                https://www.thoorn.nl/ (voor België helemaal onderaan de pagina). Je krijgt per 2 euro 94 cent teruggestort op je rekening. En ze zijn betrouwbaar. Enige voorwaarde is dat de betaallijn niet geblokkeerd is door Simyo en/of AldiTalk.

Trouwens, waar zit de wetgever om de providers die stoppen te verplichten om de openstaande beltegoeden terug te betalen aan de klanten die ze in de steek laten ?
                                Dat is dus kiezen tussen je vingerkoot eraf of je hand eraf. Met het verschil dat je nog iets kunt doen met de rest van je vingers in tegenstelling tot een hand eraf .

Ik vind dat de regering moet optreden. Bij vrijwillig overstap van prepaid naar prepaid met nummerbehoud kan ik begrijpen: dag oud beltegoed, maar als je gewoon buiten wordt gegooid, wil ik wel mijn centjes terug.

Comment

Working...
                                X