Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Dat is dus kiezen tussen je vingerkoot eraf of je hand eraf. Met het verschil dat je nog iets kunt doen met de rest van je vingers in tegenstelling tot een hand eraf .

Ik vind dat de regering moet optreden. Bij vrijwillig overstap van prepaid naar prepaid met nummerbehoud kan ik begrijpen: dag oud beltegoed, maar als je gewoon buiten wordt gegooid, wil ik wel mijn centjes terug.
    Je hebt 100% gelijk, hetgeen ik je aanreik is in feite maar een plaaster op een houten been.

Ik heb het "vervallen van beltegoed" eens aangekaart op 3535 van Het Laatste Nieuws, met de vraag of dat wettelijk is, ben benieuwd.
    Last edited by nete; 7 april 2017, 09:18.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ja het is zover: Vandaag een Alditalk een sms gestuurd dat ze gaan stoppen per 7 juni 2017. Toevallig dat per 15 juni de roamingkosten worden afgeschaft.

Ik was altijd heel goedkoop uit. Ik belde amper (word vooral gebeld) en maakte elke maand gebruik van een kleine databundel van 4 euro per maand voor 400 MB, die ik zelden volledig verbruik (want vaak gratis internetspots). Dus als iemand iets vergelijkbaars ken ? Niet te duur en prepaid.
      Tsja, dat is zeker één van de vele "voordelen" van bij een kleintje te zitten .
      Je weet toch vooraf dat in die markt alle kleintjes op termijn opgeslokt worden door de grote.
      En dat is niet alleen zo op gebied van telefonie maar op alle gebied (kijk maar naar de winkels, de banken ... enz).
      Ik engageer me veel liever bij een grote speler, en betaal heel graag een beetje meer, om zodoende niet om de haverklap met troubles opgescheept te zitten waar ik me moet aan ergeren.
      Gemoedsrust is me wel iets waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Tsja, dat is zeker één van de vele "voordelen" van bij een kleintje te zitten .
        Je weet toch vooraf dat in die markt alle kleintjes op termijn opgeslokt worden door de grote.
        En dat is niet alleen zo op gebied van telefonie maar op alle gebied (kijk maar naar de winkels, de banken ... enz).
        Ik engageer me veel liever bij een grote speler, en betaal heel graag een beetje meer, om zodoende niet om de haverklap met troubles opgescheept te zitten waar ik me moet aan ergeren.
        Gemoedsrust is me wel iets waard.
        Wat raar dat je onderschrift zegt: Wie het kleine niet eert.... Je zou toch dan verwachten dat die kleintjes gegund wordt om best overeind blijven om wat concurrentie te hebben in telecomland .

Ik had nog geschreven over de gemiddeld oerconservatieve Belgische consument in tegenstelling tot de Nederlandse consument die veel mondiger is. Telecom in Nederland en Frankrijk is een stuk goedkoper. Zou dit dan toch waar zijn ?
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Je bent de perfecte doorsnee Belg Djivan, dankzij zo'n hondstrouw zitten we met dure telecom, dure banken etc... Met alle respect voor je keuzes !
          Als ik iemand vertel dat mijn betaalverkeer me zo'n kleine 200 euro per jaar opbrengt (kleinere banken en heb geen verplichtingen meer bij de groten) dan wordt ik door de meesten een beetje meewarig bekeken, je ziet ze denken "een bank die iets geeft kan toch niet, onze vriend begint er blijkbaar naast te slaan"

Comment

beobank geeft inderdaad een cashback voor de kredietkaarten t.b.v. 3 % de eerste drie maanden en vervolgens 1 % voor de aankopen tot 100 eur en 0,5% voor de aankopen boven de 100 eur.
            Er wordt maximum 100 EUR terugbetaald per kalenderjaar.
            Om in dit systeem 200 eur opbrengst te hebben, moet je jaarlijks wel voor 20.000 EUR aankopen doen.

Maar het is altijd kwestie van uitzoeken (en hier de tijd willen insteken). Ik heb een gratis data-simkaart bij proximus voor mijn ipad. Ik weet niet wat het maximumverbruik is van deze kaart want ik gebruik de ipad niet meer.
            Dit (het uitzoeken) gaat op voor o.a. kosten van beleggingen, energie en supermarkten, maar je dient zelf natuurlijk uit te maken of je hier de tijd wil insteken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Om in dit systeem 200 eur opbrengst te hebben, moet je jaarlijks wel voor 20.000 EUR aankopen doen.
              Ik kan nooit 200 euro op één kaart terugkrijgen.

Tijd insteken ? Gewoon oogkleppen even afdoen is voldoende.

In wat ik aanhaal (mijn situatie) zitten een Mastercard waar ik zelfs boven de 100 euro grens uitkom qua uitgaven (omdat die kaart overal gebruikt wordt waar mogelijk) plus een VISA kaart met dezelfde voordelen maar enkel voor online aankopen, plus de ongeveer 20 euro die ik krijg van mijn transacties met de Keytrade zichtrekening. Samen dus 100 + pakweg 70 van de VISA +20 euro die ik ontvang voor transacties bij Keytrade, min 10 euro bijdrage voor de 2 Beobankkaarten.
              Zeker 95% van onze aankopen gebeuren met één van de twee Beobankkaarten, het wordt op de duur een automatisme.
              Die 200 euro is dus benaderend, in feite mag ik ook nog de kost verrekenen die ik NIET moet betalen voor een zichtrekening bij een grootbank.
              Maar iedereen moet het aftoetsen aan zijn persoonlijke situatie natuurlijk.
              We zijn aan het afdwalen van de GSM toestanden....

Comment

Bovendien is die zoethoudertje van 15 euro als beltegoed ENKEL en ALLEEN bij Base trouwens een overtreding op de wet van de mededinging en dus concurrentievervalsend. Wat als men een andere provider wenst, die goedkoper is ? Kan men dan ook dat tegoed daar krijgen ?

Gewoon de tegoeden terug storten op de rekeningen waarvan de oplading van het tegoed is gedaan. Moet een fluitje van een cent zijn om dat te traceren via de database van Alditalk.

Dit is dus echt schandalig gewoon: Dag met het handje en zoekt het zelf maar uit.

Comment

Zo iets gevonden dat interessant is, ook voor alarmsystemen:

Extra belminuten of mobiele data nodig? Of ga je naar het buitenland? Betaal niet teveel dankzij de voordeelbundels van JIM Mobile.

Van Telenet dus. Minimum oplaadwaarde 5 euro geldig 12 maanden. Opladen internetbundel 5 euro voor 1 GB. Bellen en sms zijn wel een stuk duurder dan Alditalk, maar als je zelden belt en vooral gebeld wordt is dit nog een redelijk alternatief en nog wel in het hol van de leeuw .

Comment

Wat raar dat je onderschrift zegt: Wie het kleine niet eert.... Je zou toch dan verwachten dat die kleintjes gegund wordt om best overeind blijven om wat concurrentie te hebben in telecomland .

Ik had nog geschreven over de gemiddeld oerconservatieve Belgische consument in tegenstelling tot de Nederlandse consument die veel mondiger is. Telecom in Nederland en Frankrijk is een stuk goedkoper. Zou dit dan toch waar zijn ?
                    Je leest verkeerd Stefaan, er staat niet wie het kleine niet eert, maar wel wie het kleine niet leert .

Comment

Je leest verkeerd Stefaan, er staat niet wie het kleine niet eert, maar wel wie het kleine niet leert .
                      De strekking blijft dan alsnog in stand. We proberen van de kleine operatoren te leren/te eren: dat we leren dat er goedkopere alternatieven bestaan en dat zij gekoesterd moeten worden als stok achter de deur voor de duopolie Proximus/Telenet .

Comment

De strekking blijft dan alsnog in stand. We proberen van de kleine operatoren te leren/te eren: dat we leren dat er goedkopere alternatieven bestaan en dat zij gekoesterd moeten worden als stok achter de deur voor de duopolie Proximus/Telenet .
                        Totaal zinloos, kleintjes die (te veel) in de weg lopen van de groten worden door deze laatsten opgekocht/opgeslokt, voor hen is dat peanuts.

Comment

OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Heeft hier niets met klein of groot te maken, maar vermoedelijk met de overname van Base door Telenet.
                          Mogelijks in combinatie met de extra administratie voor registratie.

Stel dat morgen twee grootbanken fusioneren om welke reden ook, dan verdwijnt een van de twee en als volgt de minst rendabele producten.

En elk bedrijf is uit op winst, sommige producten zijn goedkoper om klanten te lokken, andere producten zijn duurder om winst te maken.

En wat die terugbetaling betreft van aankopen met kredietkaarten ... neem de gemiddelde klant (niet alleen jezelf) en bereken hoeveel uw bankzaken u kosten voor alle diensten samen.
                          Uiteindelijk maakt het weinig uit en kan afhankelijk van wat je allemaal bezit die bank nog duurder zijn in het geheel.

En iemand dat klant blijft bij een leverancier waar hij tevreden is, dat is daarom geen dommerik met ooglappen op ... meestal een realist dat beseft dat het gras elders niet altijd zo groen is als het lijkt.
                          Last edited by VerSeg; 7 april 2017, 21:49.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Zo iets gevonden dat interessant is, ook voor alarmsystemen:

Extra belminuten of mobiele data nodig? Of ga je naar het buitenland? Betaal niet teveel dankzij de voordeelbundels van JIM Mobile.

Van Telenet dus. Minimum oplaadwaarde 5 euro geldig 12 maanden. Opladen internetbundel 5 euro voor 1 GB. Bellen en sms zijn wel een stuk duurder dan Alditalk, maar als je zelden belt en vooral gebeld wordt is dit nog een redelijk alternatief en nog wel in het hol van de leeuw .
                            Op het eerste zicht interessant maar als je het narekent dan zijn ze 2 x zo duur als Scarlet.
                            Het nadeel aan Scarlet is dat het beltegoed maar 6 maand geldig is.
                            Bij een 0-verbruik is uw voorstel het meest interessant maar voor wie zelden belt is Scarlet dan weer de betere optie.

Comment

Voor alarmsystemen toch ook opletten welk kaartje men neemt.

Men moet niet enkel naar de prijs kijken of naar de geldigheid van het beltegoed.
                              Let vooral ook op de geldigheid van het kaartje bij langere tijd niet gebruik.

Ik heb ooit een oud nummer overgezet naar de goedkoopste oplossing bij Telenet, betalen volgens gebruik.
                              Het diende dan vooral nog om oproepen en sms te ontvangen van wie ons nieuw nummer nog niet had.
                              Echter zetten ze alle sim-kaarten die je zelf niet gebruikt voor uitgaande oproepen na 2 maand op inactief.
                              Ook zo doen ze dat met de sim-kaarten van digitale TV zoals bijvoorbeeld in de CI+.
                              Dat er nog een abo op loopt of niet, bij 2 maand niet gebruik sluiten ze die af.

Mogelijks doen andere providers dit ook en kan men dit best even navragen uit zekerheid.
                              Dit maar als tip.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En wat die terugbetaling betreft van aankopen met kredietkaarten ... neem de gemiddelde klant (niet alleen jezelf) en bereken hoeveel uw bankzaken u kosten voor alle diensten samen.
                                Uiteindelijk maakt het weinig uit en kan afhankelijk van wat je allemaal bezit die bank nog duurder zijn in het geheel.
                                Je hebt gelijk: iedereen heeft een iets ander "profiel".
                                Maar gelijk waar je een zichtrekening hebt hoef je toch geen kredietkaart te nemen die u 20 euro of méér kost om niks te krijgen als je er één kan krijgen die 95 euro kan opbrengen (100 - 5 euro) ?
                                Ik kan bv. een gratische VISA krijgen bij Keytrade waar ik mijn zichtrekening heb. Waarom zou ik die vragen i.p.v. de Beo kaart ?

Comment

Working...
                                X