Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Omdat ze maar met vier/vijf zijn die voor Jan modaal onverstaanbare taal uitkramen.
    Maar ach wat, zo kan je toch eens lekker laten zien hoe slim je wel niet bent hé... allee op bepaald vlak toch .
    Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is zeker, en ik ben alleszins véééééél te dom.
    Ieder zijn eigen hobbies en interesses.
    Heeft niets met "te dom" te maken volgens mij.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #77
      Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      ..........................
      Overigens bestaat er een heel goede definitie van leven: een systeem dat in staat is om status van negatieve entropie te blijven handhaven of te vergroten door aanwending/omzetting van externe energie dus positieve enthalpie.
      Met die definitie wordt er wel degelijk "leven" bedoeld, puur. (Nog) geen intelligentie. Heb ik het juist?
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #78
        Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand
        Overigens bestaat er een heel goede definitie van leven: een systeem dat in staat is om status van negatieve entropie te blijven handhaven of te vergroten door aanwending/omzetting van externe energie dus positieve enthalpie.
        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Met die definitie wordt er wel degelijk "leven" bedoeld, puur. (Nog) geen intelligentie. Heb ik het juist?
        Volgens mij klopt die definitie ook niet. Want dan zou je elke computer als "levend" kunnen beschouwen.

        Lokaal wordt de entropie in een geheugen chip namelijk ook verlaagt (opslag geordende bits), a.d.h.v. externe energie (stroom).

        (de globale entropie blijft stijgen, want de geheugen chip zal warmte afgeven)
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #79
          Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Wiskundegenie John Von Neumann heeft zich -als ik me goed herinner- nog bezig gehouden met de vraag welke zintuigen elementair zijn voor intelligent leven.
          Interessante invalshoek, dat convergentieprincipe.
          Zo vraag ik me soms af waarom bepaalde getallen evolutionair niet populair zijn : 1 neus maar 2 neusgaten, twee oren maar 1 mond, 2 benen, 4 poten, 10 vingers en geen 8, 2 ogen ofwel vreselijk veel facetogen. Ken ik beesten met 3 monden ? 3 (gelijkwaardige) ogen ?
          Waarom voldoen muzikale tonen die harmonisch klinken in onze oren aan wiskundige voorschriften ? Waarom zijn er geen kristallen met 17-tallige symmetrie ?
          Waarom vinden fotografen bepaalde verhoudingen "esthetisch" ? Waarom neemt de nautilusschelp precies de gulden snede aan ?
          Waarom komt de Fibonaccireeks in de natuur zo veelvuldig voor ?
          Fascinerende vragen
          Inderdaad zijn dat fascinerende vragen.
          Zelf heb ik me ooit afgevraagd, en soms nog, of er wezens zouden bestaan met wielen i.p.v. poten/benen.
          De twee oren en twee neusgaten vind ik logisch. 10 vingers ? toeval ?
          Ook de relatie tussen de muzikale tonen en wiskunde vind ik wonderlijk.
          Edit: 'k Ben even gaan piepen naar Wikipedia voor de Fibonaccireeks. Dat is inderdaad opvallend dat vele zaken in de natuur volledig met getallen en wiskunde te beschrijven zijn.
          'k Vind de bouw van een sneeuwkristal ook zo iets fascinerend.

          Maar: we zijn ver weg van de UFO's.
          Last edited by Skitch; 19 april 2017, 18:11. Reden: Edit: Fibonacci bijgevoegd.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #80
            Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            En we voelen ons dus weeral eens aangevallen nietwaar ?
            Blijven we hier dan beter op BLO niveau ?

            Van dit soort reacties moet ik braken.
            Nou nou, dank u wel.

            Comment


            • #81
              Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              En we voelen ons dus weeral eens aangevallen nietwaar ?
              Blijven we hier dan beter op BLO niveau ?

              Van dit soort reacties moet ik braken.
              Pas maar op dat je niet in je braaksel stikt .
              En 99 % van het forum hier gelijkstellen met BLO, dat is durven...
              Dat is een persoonlijke aanval op zowat iedereen hier !!
              Straks moet je nóg eens terugkomen met een andere nick.

              Alhoewel ik dat wel gedacht had : https://www.youtube.com/watch?v=uPDAOoLmi28 .

              Comment


              • #82
                Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                Moderator Note: In Chit Chat mag wel eens worden afgedwaald van het onderwerp, maar laten we allemaal wel beleefd blijven.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #83
                  Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Met die definitie wordt er wel degelijk "leven" bedoeld, puur. (Nog) geen intelligentie. Heb ik het juist?
                  Inderdaad. Het kan hierdoor ook naast biologisch ook electronisch leven inhouden of iets anders (bijvoorbeeld entiteiten van gestructureerde energie op een zeer bepaalde plaats). In dit universum streeft namelijk alles naar maximale entropie en gelijktijdig naar minimale enthalpie. Het in leven houden van iets dat zo gestructureerd is als een levend organisme is tegen de natuurwetten. Dit is de reden waarom organismen constant energie moet omzetten uit de omgeving of eraan onttrekken om lage entropische toestand in stand te houden. Indien dit stop, zal er een verval zijn richting maximale entropie.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #84
                    Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                    Volgens mij klopt die definitie ook niet. Want dan zou je elke computer als "levend" kunnen beschouwen.

                    Lokaal wordt de entropie in een geheugen chip namelijk ook verlaagt (opslag geordende bits), a.d.h.v. externe energie (stroom).

                    (de globale entropie blijft stijgen, want de geheugen chip zal warmte afgeven)
                    Waarom niet ? In principe werkt het centraal zenuwstelsel als een computer. In theorie kan een dergelijke vorm van "leven" gebruikt kunnen worden als opslagmedium voor onze gedachtes. Een geheugenchip zal heel langzaam ook uit elkaar vallen door verwering van de connecties op de langere termijn. Het probleem is dat een chip nog niet in staat zelf herstellend te worden (dus in staat om te streven naar een staat van negatieve entropie, zoals in mijn definitie omschreven). Als dat het geval is: dan kan je zeker die chip omschrijven als leven met deze definitie.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #85
                      Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                      Een mooi artikel over entropie is hier te vinden: http://blogimages.bloggen.be/evodisk...ch/169166.docx

                      Zelf vind ik de definitie iets te breed verwoord. Indien je die neemt zoals hier in het forum aangebracht kan tenslotte alles herleid worden tot leven en dit is volgens mij een stap te ver.
                      Laat ons er echter een argument bij halen. De mogelijkheid om zich voort te planten. Ik zie dit nog geen enkele computer doen. Ook geen enkel kristal, want ook kristallen zijn het gevolg van entropie. Ik kan moeilijk aan nemen om dit onder de noemer leven te plaatsen.
                      Maar of dit iets te maken heeft met het al dan niet gezien hebben van een UFO weet ik niet. tenzij je zo euforisch wordt dat je het sumum haalt van entropie en de hoogste vorm van entropie bereikt maar dan beklaag ik je in feite.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Een mooi artikel over entropie is hier te vinden: http://blogimages.bloggen.be/evodisk...ch/169166.docx

                        Zelf vind ik de definitie iets te breed verwoord. Indien je die neemt zoals hier in het forum aangebracht kan tenslotte alles herleid worden tot leven en dit is volgens mij een stap te ver.
                        Laat ons er echter een argument bij halen. De mogelijkheid om zich voort te planten. Ik zie dit nog geen enkele computer doen. Ook geen enkel kristal, want ook kristallen zijn het gevolg van entropie. Ik kan moeilijk aan nemen om dit onder de noemer leven te plaatsen.
                        Maar of dit iets te maken heeft met het al dan niet gezien hebben van een UFO weet ik niet. tenzij je zo euforisch wordt dat je het sumum haalt van entropie en de hoogste vorm van entropie bereikt maar dan beklaag ik je in feite.
                        Vergeet niet in mijn definitie ook het tweede gedeelte: de enthalpie. Een kristal onstaat omdat het evenwicht zich stelt in een verlaagde entropie, maar is er ook een verlaagde enthalpische waarde (Dat bij kristallisatie ondanks de verlaagde entropie deze toch doorslaat naar kristalliseren heeft alles te maken omdat dit energetisch gezien het gunstigst is, door verlaging van de enthalpie). Bij een levend wezen heb je een verlaagde entropie, maar een verhoogde enthalpie. Dit is in het universum dus een "onnatuurlijk" evenwicht en daarom moet er constant energie toegevoegd worden om dit in stand te houden en zie daar: leven.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #87
                          Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          Waarom niet ? In principe werkt het centraal zenuwstelsel als een computer. In theorie kan een dergelijke vorm van "leven" gebruikt kunnen worden als opslagmedium voor onze gedachtes. Een geheugenchip zal heel langzaam ook uit elkaar vallen door verwering van de connecties op de langere termijn. Het probleem is dat een chip nog niet in staat zelf herstellend te worden (dus in staat om te streven naar een staat van negatieve entropie, zoals in mijn definitie omschreven). Als dat het geval is: dan kan je zeker die chip omschrijven als leven met deze definitie.
                          Vind ik toch een brug te ver, maar ieder zijn eigen definitie natuurlijk.
                          Als je heel je bewustzijn zou kunnen downloaden naar een supercomputer, blijf je daar dan voor eeuwig in leven?
                          Eerder een filosofische vraag.

                          Bij leven denk ik toch vooral aan biologisch leven, al dan niet op koolstof gebaseerd.
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Vind ik toch een brug te ver, maar ieder zijn eigen definitie natuurlijk.
                            Als je heel je bewustzijn zou kunnen downloaden naar een supercomputer, blijf je daar dan voor eeuwig in leven?
                            Eerder een filosofische vraag.

                            Bij leven denk ik toch vooral aan biologisch leven, al dan niet op koolstof gebaseerd.
                            De kans dat het zal gebaseerd zijn op koolstof neigt bijna naar 100% denk ik, met veel goede wil op silicium...
                            De reden is in feite het simpel : het aantal bindingsmogelijkheden van C wordt door geen enkel ander element ook maar benaderd.
                            Last edited by opapol; 22 april 2017, 09:31.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Vergeet niet in mijn definitie ook het tweede gedeelte: de enthalpie. Een kristal onstaat omdat het evenwicht zich stelt in een verlaagde entropie, maar is er ook een verlaagde enthalpische waarde (Dat bij kristallisatie ondanks de verlaagde entropie deze toch doorslaat naar kristalliseren heeft alles te maken omdat dit energetisch gezien het gunstigst is, door verlaging van de enthalpie). Bij een levend wezen heb je een verlaagde entropie, maar een verhoogde enthalpie. Dit is in het universum dus een "onnatuurlijk" evenwicht en daarom moet er constant energie toegevoegd worden om dit in stand te houden en zie daar: leven.
                              Een gekkere omschrijving van leven heb ik nu wel gelezen...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #90
                                Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                Een gekkere omschrijving van leven heb ik nu wel gelezen...
                                Ik hoop dat je de essentie ervan begrijpt, om het gek te vinden .
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X