Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    ....................
    Dus een alien die eruit ziet als een mens met misschien wat grotere ogen en kleine oortjes: het idee is helemaal niet zo gek.
    Alhoewel er veel andere mogelijkheden zouden kunnen zijn is het inderdaad goed mogelijk dat een alien veel kenmerken heeft van de "mens". Of vice versa.
    Als we door de eeuwen heen geëvolueerd zijn naar gewervelde dieren met 4 poten zal dat zijn evolutieve redenen hebben die op andere planeten in het heelal ook gelden.
    Als we rechtop beginnen lopen zijn om met werktuigen te kunnen werken terwijl we lopen om te jagen (of aan visvangst te doen) zal dat ook zijn evolutieve redenen hebben.
    Vermits de natuurwetten die we kennen in ons heelal in heel het heelal geldig zijn is het goed mogelijk dat intelligente wezens naar een vorm/uiterlijk geëvolueerd zijn die ons niet vreemd zal lijken.
    Of vice versa.
    Dat idee is inderdaad helemaal niet zo gek.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #62
      Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      En als er iemand beweert een UFO te hebben gezien zou ik graag een foto zien daarvan vooraleer we verder discuteren. In de wetenschap komt betrouwbare en reproduceerbare observatie éérst.
      Iemand die beweert een UFO te hebben gezien (heb ik eens mee gemaakt) btekent niet dat je gelooft in vreemde wezens, buitenaards gedoe, euh bezoek. Bij mij stelt het enkel voor dat ik een waarneming heb gedaan waarvan me op dat ogenblik alle wetenschap me geen klaar antwoord kan, kon geven.
      Is het een weersverschijnsel geweest ? Was het een laserprojectie in de lucht ? Ik weet het niet. UFO Unidentified flying object is misschien een verkeerd term of een term die onrechtstreeks al een vooringenomen standpunt neemt. Het flying gedoe is er te veel aan.
      Ik kan niet zeggen of het vloog, ik kan alleen melden dat lichtpunten zich volgens een abnormale voor op dat ogenblik aan mij gekende technieken verplaatste. Zoiets is nu wel mogelijk met de lasterkanonnen die men gebruikt om animatie op gebouwen af te spelen.
      Laat me zeggen dat ik een Unidentified Object heb waar genomen.
      Dit doet me denken aan het waarnemen van een fata morgana. Zolang we niet snapten hoe dit te werk ging, spraak men van spookbeelden. Eenmaal men de natuurkundige regels vatte, verstond werd dit een normaal verklaarbaar verschijnsel.
      Uw stelling over wetenschap is correct, alleen, wanneer we de observatie kunnen reproduceren weten we waarover het gaat en is het geen U(F)O meer.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #63
        Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Er bestaat iets als convergentie-evolutie. Stel dat er ergens in ons melkwegstelsel een vergelijkbare ster is als onze zon en die even oud is met dezelfde grootte en dezelfde onstaansgeschiedenis met rotsachtige planeten met toevallig in de Goldilock zone en dat die planeet gestabiliseerd wordt met een relatief grote maan tegen enorme schommeling in het klimaat en die heel toevallig door een vloeibare en draaiende kern een beschermende magenetosfeer wordt opgewekt om de gevaarlijke zonnedeeltjes af te buigen en er ook nog ergens in de buitenste zones wat grote gasreuzen zijn, die door hun gravitatie tijdens de onstaansgeschiedenis een groot gedeelte van het puin tijdens de vorming van die ster heeft opgezogen, zodat het onstane leven op die planeet niet om de paar miljoen jaar of zelfs korter wordt kapot gebombaardeerd door enorme brokstukken die overal nog rondzweven. Als die planeet exact dezelfde voorwaarden kent als onze aarde, dan zal er vroeg of later leven kunnen ontstaan, die vermoedelijk ook min of meer hetzelfde zal uitzien. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de ichtyosaurus vs dolfijn, vleermuis vs vogel. Kortom soorten van verschillende takken die door het milieu en de omstandigheden alsmaar meer op elkaar gaan lijken omdat het milieu en de leefomstandigheden de evolutie van de vorm en functie aanstuurt van een organisme.

        Dus een alien die eruit ziet als een mens met misschien wat grotere ogen en kleine oortjes: het idee is helemaal niet zo gek.
        Wel een heel voorwaardelijke stelling.
        Evolutie is niet de wet van de sterkste, maar eerder de meest aangepastte aan de heersende omstandigheden bieden het meeste kans op overleven. Merk dat die afwijking van cellen (DNA) miniem zijn en dus het cellengeheel beïnvloeden en zo een vorm op leveren die afwijkt. Die afwijking stelt het nieuwe individu ofwel een betere levenskans voor of eerder een nog mindere kans op overleven, voortplanten.
        Die aanpassingen zijn het gevolg van kleine mutaties in de DNA's. De kans dat deze mutatie zich op hetzelfde ogenblik op een andere planeet voor doet is even groot, neen even klein als dat we ergens een planeet zouden vinden die 100% identiek is aan de onze. Dus de gedachte aan een mens ergens ... zit er bij niet in. Een bepaalde levensvorm ? Dat wel, maar dan moeten eerst eens duidelijk de definitie maken van leven.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #64
          Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Wel een heel voorwaardelijke stelling.
          Evolutie is niet de wet van de sterkste, maar eerder de meest aangepastte aan de heersende omstandigheden bieden het meeste kans op overleven. Merk dat die afwijking van cellen (DNA) miniem zijn en dus het cellengeheel beïnvloeden en zo een vorm op leveren die afwijkt. Die afwijking stelt het nieuwe individu ofwel een betere levenskans voor of eerder een nog mindere kans op overleven, voortplanten.
          Die aanpassingen zijn het gevolg van kleine mutaties in de DNA's. De kans dat deze mutatie zich op hetzelfde ogenblik op een andere planeet voor doet is even groot, neen even klein als dat we ergens een planeet zouden vinden die 100% identiek is aan de onze. Dus de gedachte aan een mens ergens ... zit er bij niet in. Een bepaalde levensvorm ? Dat wel, maar dan moeten eerst eens duidelijk de definitie maken van leven.
          Uiteraard: ik schreef ook dat omgevingsfactoren en milieu evolutie aanturen, dus niks met survival of the fittest. Niks mens, maar als er exact dezelfde omstandigheden zouden plaatsvinden, dan is de kans groot dat er vroeg of laat een wezen KAN verschijnen die qua bouw vergelijkbaar is als de mens, want voor die omgevingsfactoren en milieu de meest optimale vorm. Net als waarom in het water een reptiel als de ictyosaurus en een zoogdier al de dolfijn na tientallen miljoenen jaren evolutie bijna identiek op elkaar zijn gaan lijken. Dit zijn twee totaal verschillende soorten.
          Er zijn trouwens wel meer voorbeelden van convergentie-evolutie. Bij een planeet met een grote massa en dus zwaartekracht krijg onvermijdelijk wezens die platter zijn en waarschijnlijk ook meer contactpunten op de grond om het grotere gewicht gelijkmatiger te dragen.

          Overigens bestaat er een heel goede definitie van leven: een systeem dat in staat is om status van negatieve entropie te blijven handhaven of te vergroten door aanwending/omzetting van externe energie dus positieve enthalpie.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #65
            Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

            Vanaf zondag op NatGeo HD: Genius
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #66
              Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

              Eindelijk heb ik een UFO gespot. In volle vlucht.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #67
                Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht

                Overigens bestaat er een heel goede definitie van leven: een systeem dat in staat is om status van negatieve entropie te blijven handhaven of te vergroten door aanwending/omzetting van externe energie dus positieve enthalpie.
                Dat is een goede ! Vooral het tweede deel. Zelf nooit zover gedacht.
                Dit is het interessantste topic in maanden.

                Comment


                • #68
                  Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  Er bestaat iets als convergentie-evolutie. Stel dat er ergens in ons melkwegstelsel een vergelijkbare ster is als onze zon en die even oud is met dezelfde grootte en dezelfde onstaansgeschiedenis met rotsachtige planeten met toevallig in de Goldilock zone en dat die planeet gestabiliseerd wordt met een relatief grote maan tegen enorme schommeling in het klimaat en die heel toevallig door een vloeibare en draaiende kern een beschermende magenetosfeer wordt opgewekt om de gevaarlijke zonnedeeltjes af te buigen en er ook nog ergens in de buitenste zones wat grote gasreuzen zijn, die door hun gravitatie tijdens de onstaansgeschiedenis een groot gedeelte van het puin tijdens de vorming van die ster heeft opgezogen, zodat het onstane leven op die planeet niet om de paar miljoen jaar of zelfs korter wordt kapot gebombaardeerd door enorme brokstukken die overal nog rondzweven. Als die planeet exact dezelfde voorwaarden kent als onze aarde, dan zal er vroeg of later leven kunnen ontstaan, die vermoedelijk ook min of meer hetzelfde zal uitzien. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de ichtyosaurus vs dolfijn, vleermuis vs vogel. Kortom soorten van verschillende takken die door het milieu en de omstandigheden alsmaar meer op elkaar gaan lijken omdat het milieu en de leefomstandigheden de evolutie van de vorm en functie aanstuurt van een organisme.

                  Dus een alien die eruit ziet als een mens met misschien wat grotere ogen en kleine oortjes: het idee is helemaal niet zo gek.
                  Wiskundegenie John Von Neumann heeft zich -als ik me goed herinner- nog bezig gehouden met de vraag welke zintuigen elementair zijn voor intelligent leven.
                  Interessante invalshoek, dat convergentieprincipe.
                  Zo vraag ik me soms af waarom bepaalde getallen evolutionair niet populair zijn : 1 neus maar 2 neusgaten, twee oren maar 1 mond, 2 benen, 4 poten, 10 vingers en geen 8, 2 ogen ofwel vreselijk veel facetogen. Ken ik beesten met 3 monden ? 3 (gelijkwaardige) ogen ?
                  Waarom voldoen muzikale tonen die harmonisch klinken in onze oren aan wiskundige voorschriften ? Waarom zijn er geen kristallen met 17-tallige symmetrie ?
                  Waarom vinden fotografen bepaalde verhoudingen "esthetisch" ? Waarom neemt de nautilusschelp precies de gulden snede aan ?
                  Waarom komt de Fibonaccireeks in de natuur zo veelvuldig voor ?

                  Fascinerende vragen

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Dit is het interessantste topic in maanden.
                    Ik overweeg alsnog enkele andere belangrijke maatschappelijke -en desgewenst controversiële- vragen in de groep te gooien om een afdoende polariserend effect binnen de forumgemeenschap te genereren waarbij het team moderatoren zal vechten om als eerste het slotje voor dit topic binnen handbereik te hebben.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      ...........................
                      Dit is het interessantste topic in maanden.

                      Dat klopt..... voor een handjevol mensen toch .

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Dat klopt..... voor een handjevol mensen toch .
                        Waarom één handje en geen twee ?
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Ik overweeg alsnog enkele andere belangrijke maatschappelijke -en desgewenst controversiële- vragen in de groep te gooien om een afdoende polariserend effect binnen de forumgemeenschap te genereren waarbij het team moderatoren zal vechten om als eerste het slotje voor dit topic binnen handbereik te hebben.
                          Die moderatoren gaan je dan misschien in een echte UFO stoppen en dan op dat blauwe knopje duwen. ( blauw is = ver weg en zonder retour ticket)
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Waarom één handje en geen twee ?
                            Omdat ze maar met vier/vijf zijn die voor Jan modaal onverstaanbare taal uitkramen.
                            Maar ach wat, zo kan je toch eens lekker laten zien hoe slim je wel niet bent hé... allee op bepaald vlak toch .
                            Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is zeker, en ik ben alleszins véééééél te dom.
                            Last edited by Guest17; 19 april 2017, 14:29.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Omdat ze maar met vier/vijf zijn die voor Jan modaal onverstaanbare taal uitkramen.
                              Maar ach wat, zo kan je toch eens lekker laten zien hoe slim je wel niet bent hé... allee op bepaald vlak toch .
                              Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is zeker, en ik ben alleszins véééééél te dom.
                              De vraag is: wil je dom blijven, of wil je iets bijleren?

                              Voor beide beslissingen is er geen enkel probleem.
                              Tegenover die enkele mensen die 'onverstaanbare taal uitkramen' staat er misschien wel een grote groep anderen die er niet over kunnen praten, maar misschien wel in geïnteresseerd zijn en gewoon meelezen.

                              Ikzelf snap er ook helemaal niets van, maar gelukkig is er dan google en wikipedia om me een handje te helpen. En dan zoek ik af en toe op een onderwerp dat me interesseert en voor ik het weet ben ik enkele uren verder in de (ruimte)tijd.

                              Stel dus gerust wat vragen, Djivan, we zullen wel bijleren.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Omdat ze maar met vier/vijf zijn die voor Jan modaal onverstaanbare taal uitkramen.
                                Maar ach wat, zo kan je toch eens lekker laten zien hoe slim je wel niet bent hé... allee op bepaald vlak toch .
                                Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is zeker, en ik ben alleszins véééééél te dom.
                                En we voelen ons dus weeral eens aangevallen nietwaar ?
                                Blijven we hier dan beter op BLO niveau ?

                                Van dit soort reacties moet ik braken.

                                Comment

                                Working...
                                X