Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Sinds het begin was het doel van de webdesigners en programmeurs om websites zo lightweight mogelijk te maken.
    Internet via de gewone telefoonlijn was vroeger traag.
    Webmasters is één verhaal, miljoenen gebruikers is iets anders.

Websites hebben nooit zo veel impact gehad ... het delen van bestanden daarentegen.
    Via modem was inderdaad wel alles trager, gelukkig is dat verleden tijd maar we kenden niet beter en waren ermee al content dat het bestond. [emoji1]

Vroeger haalden we een Windows update binnen van 20MB ... nu bij manier van spreken bijna 20 GB. [emoji4]

We verstuurden foto's van 250KB, nu van soms 10MB.
    Om te zwijgen van diegene die dag en nacht films downloaden.

Zie de grootte van foto's op BD, ook fameus verschil.

En voor die dat denken dat voor hun geen sneller netwerk nodig is ... probeer maar eens op internet te geraken als er in uw straat een paar downloaders zitten en de provider niet zou investeren.

Tijden veranderen snel ... en het einde is nog niet in zicht.
    Zorgt ook voor werkgelegenheid.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Bij Scarlet betaal ik ongeveer 60 euro per maand (de ene maand iets meer, de andere iets minder naar gelang het "verbruik" van de gsm) voor digitale tv, internet, vaste telefoon en gsm (daar is dan nog het "Nature-Discovery pack" bij inbegrepen).
      Voor mij gaat alles daar snel genoeg, ik download geen volledige films of extreem grote bestanden.

Je kan altijd meer geld uitgeven als je dat wil, maar voor mij is dat dus niet nodig, ik kom ruim toe met wat ik nu heb bij Scarlet.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En voor die dat denken dat voor hun geen sneller netwerk nodig is ... probeer maar eens op internet te geraken als er in uw straat een paar downloaders zitten en de provider niet zou investeren.
        Dan moet de provider limieten instellen, zodoende dat er niet continu gedownload wordt.
        De telemeter

Men heeft het allemaal maar laten begaan.

Het heeft niet enkel gevolgen voor de klant als thuisgebruiker... Maar voor hele industrieën, de maatschappij,... het voortbestaan van de aarde!

Dat downloaden had in de jaren '90 al zo'n gevolgen voor de muziekindustrie. Illegaal downloaden dan.
        Intussen is daar nog niet veel in veranderd. Alle muziek die je maar kan inbeelden kan je integraal van youtube naar mp3 downloaden.
        Ook alle gratis video streaming, dat verandert ook het kijkgedrag bij mensen. Heel wat tv uitzendingen kan men online streamen. Gigantisch veel films zijn er gedownload de laatste jaren, zoveel dat de meeste videotheken hebben moeten sluiten. Denk maar eens hoeveel jobs er in heel Vlaanderen alleen al verloren zijn gegaan. Die hebben niet allemaal een nadere jobaanbieding gekregen om bij Telenet te kunnen gaan werken hè.

Door artiesten, en ook mediabedrijven, wordt er nog steeds heel wat geproduceerd aan materiaal, dat uitgezonden of verkocht kan worden. Maar het meeste wordt gewoon gratis van het internet geplukt, omdat het kan, en omdat mensen dat intussen de normaalste zaak vinden.
        En veel media geven hieraan toe, ze zetten het zélf online, in de hoop hun werknemers met de reclameinkomsten te kunnen betalen.
        In plaats dat dus de klant betaalt voor de dienst, betaalt een derde persoon dus.

Ook bij kranten zie je heel vaak copy/paste artikels die ze klakkeloos overnemen van concurrenten. Het moet allemaal snel en goedkoop kunnen, want de inkomsten uit papieren kranten hebben ze amper, en de reclameinkomsten, die zullen ook wel niet zo dik zijn.
        Het zijn heel moeilijke tijden geworden voor hun. Hierdoor ook veel te veel clickbaits. ...

Comment

Bij de vorige prijsstijging ben ik van Whoppa naar Whop gegaan. Dat blijkt snel genoeg en ook de downloadlimiet is geen probleem. De digibox wordt altijd maar irrelevanter omdat je via het web en allerlei apps uitgesteld kan kijken, als je nog TV kijkt in plaats van op Youtube of Netflix te vertoeven. Al te veel capriolen moet Telenet dus niet meer uithalen. Eén klant die het afbolt doet het voordeel teniet van 30 of 40 klanten die de prijsverhoging wel pikken.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            Bij de vorige prijsstijging ben ik van Whoppa naar Whop gegaan. Dat blijkt snel genoeg en ook de downloadlimiet is geen probleem. De digibox wordt altijd maar irrelevanter omdat je via het web en allerlei apps uitgesteld kan kijken, als je nog TV kijkt in plaats van op Youtube of Netflix te vertoeven. Al te veel capriolen moet Telenet dus niet meer uithalen. Eén klant die het afbolt doet het voordeel teniet van 30 of 40 klanten die de prijsverhoging wel pikken.
            Als men veel Netflix en YouTube gebruikt, dan heeft men net wel meer nut aan meer data want de GB's vliegen erdoor en telen mee voor het internetgebruik.
            Afhankelijk van het uur waarop men kijkt wel te verstaan.

Wat vertrekkende klant betreft ... klopt, maar ook andere providers hebben vertrekkende klanten.
            Een provider haalt de meeste klanten niet binnen met de prijs, maar met de diensten dat hij biedt.
            Sommige klanten zoeken naar de goedkoopste oplossing, maar dat is maar een minderheid.
            Bij welke categorie men wil horen (goedkoopste of beste dienst) moet ieder voor zich uitmaken en kan voor ieder van ons anders zijn. [emoji4]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Bij welke categorie men wil horen (goedkoopste of beste dienst) moet ieder voor zich uitmaken en kan voor ieder van ons anders zijn. [emoji4]
              Kliekjesvorming, noem ik dat.

Comment

En dan is er nog beste/goedkoopste combinatie, wat TA "beste koop" of beste prijs/kwaliteit verhouding noemt.
                Met 400GB+ /maand weet ik alvast wat te kiezen. Waarschijnlijk zal het zelfs vanaf nu nog meer zijn aangezien december nog maar een klein deel Netflix in zat. 10-15GB/dag is hier geen uitzondering en daar hoef ik niet eens illegale content voor te downloaden.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Kliekjesvorming, noem ik dat.
                  Juist niet ... is eigen keuze.
                  Of men kijkt om elke cent te sparen, of men kiest voor eigen comfort.
                  Daarom dat ik ook vermeldde dat het ieders eigen keuze is.
                  Ik ken niet veel mensen die een internetformule kiezen om met de hoop mee te doen. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    En dan is er nog beste/goedkoopste combinatie.
                    Klopt ... en dan zijn er ook nog mensen genoeg die alle 5 minuten veranderen van provider. [emoji1]

P.S. Ik bedoel hiermee niet de TS.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

ook gewoon blijven waar men is en de prijs betalen zolang die redelijk lijkt is comfort. Het voortdurend zoeken naar meer of andere diensten en /of naar goedkopere oplossingen die enkele euro's winst opleveren is oncomfortabel. Met de uren die je daar insteekt kan je leukere dingen doen
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik ken niet veel mensen die een internetformule kiezen om met de hoop mee te doen. [emoji1]
                        Geen idee, al was het maar om maar te kunnen zeggen: "whopppaaaaa", of ik "ik heb fibernet".

Zo ken ik ook heel wat mensen die andere dingen doen, gewoon om met de hoop mee te doen.
                        Veel mensen trouwen voor de kerk terwijl ze zelf ongelovig zijn, om de show, en omdat anderen in de familie dat ook gedaan hebben, ze willen erbij horen.
                        Of ze laten hun kleine dopen, terwijl ze er zelf niet in geloven, en als je hun vraagt waarom, dan is het enige argument: "bwah, dat wordt toch nog gedaan?". Echt meegemaakt. Gewoon om bij dié kudde te horen.

Comment

Klopt ... en dan zijn er ook nog mensen genoeg die alle 5 minuten veranderen van provider. [emoji1]

P.S. Ik bedoel hiermee niet de TS.
                          Valt best mee.
                          1995 Globe (dial-)up Weggegaan omdat ze geen ADSL aanboden
                          ong 2000 Easynet Automatisch naar BGC omgezet maar Dommel gekozen en niet bij BGC ingelogd geweest
                          Na conflict met Dommel (weigerden iets te doen aan blacklists waar ze opstonden zodat ik bijna niet meer kon mailen) naar DXADSL
                          DXADSL is gestopt, weer automatisch omgezet (scarlet deze keer) dit geweigerd en EDPnet gekozen in 2011.

Niettegenstaande altijd nogal redelijk verbruik nooit last gehad met limieten of snelheden en na Easynet altijd serieus voordeliger af geweest dan bij de duopolisten.
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Ga maar eens na, je zou elk jaar:
                            - op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider;
                            - op zoek moeten gaan naar de beste spaarrekening of lening;
                            - op zoek moeten gaan naar de voordeligste energieleverancier;
                            - op zoek moeten gaan naar een nieuw voordelig mobiel abonnement;
                            - op zoek moeten gaan naar de beste verzekeraar...
                            en ga zo nog maar eventjes door.
                            Sommige mensen hebben noch de tijd, noch de energie hiervoor en blijven liever waar ze zich goed bij voelen.
                            Begrijpelijk.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Sommige mensen hebben noch de tijd, noch de energie hiervoor en blijven liever waar ze zich goed bij voelen.
                              Begrijpelijk.

Klopt. Wie geen moeite wil/kan doen betaald meer. Fair enough.
                              Een "Electrabelleke doen" kan echter altijd opbrengen.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Het enige alternatief voor mijn Whoppa is momenteel het aanbod van Orange.
                                Met 100 Mbps en geen limiet kan ik leven.

Wat ik wel zou missen is de Wifree optie. Ik gebruik dat regelmatig als ik in een luchthaven zit, en mijn studenten gebruiken het op kot.
                                Tot nu ben ik tevreden over stabiliteit, performantie en zeker ook de helpdesk als je die nog hebt bij Telenet. Net daarvoor heb ik schrik dat het bij Orange heel wat minder is.

Comment

Working...
                                X