Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

Toch rare manier van werken:eerst je straat opengooien,en dan tarieven opslaan.?????
    Als ze dat overal gaan doen,zijn wij er goed mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Toch rare manier van werken:eerst je straat opengooien,en dan tarieven opslaan.?????
      Stap 1 bent je wel vergeten ... "een jaar of twee vooraf alle klanten verwittigen dat die werken uitgevoerd zullen worden".
      Enige dat er wel is ... tarieven verhogen niet voor de eerste keer met dezelfde reden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Tsja, die werken moeten door iemand betaald worden hé, en het is zoals altijd/meestal de eindgebruiker die alles betaalt.

Maar hier gooien ze niks open hoor, ze schrijven
        "We vernieuwen onderdelen die zich langs de kant van de straat, op palen of aan gevels bevinden. Om dit vlot te laten verlopen, zetten we verschillende teams, wagens en hoogtewerkers in. We breken geen wegen of voetpaden open, en de technici hoeven niet bij je thuis binnen te zijn."

Maar het zal wel een standaardformulering zijn op hun meldingskaarten, want ik weet niet wat ze hier met een hoogtewerker zouden komen doen, alles zit hier netjes ondergronds in onze wijk en er bevindt zich niks tegen gevels .

Comment

Wat dacht je nu, wie moet dat betalen?
          De amerikanen, de marsmannekes of de staat?

Feit is dat Telenet een marktprijs vastlegt. Een prijs waarmee ze winst maken en die aanvaard wordt.
          Denk niet dat er iets mis is met winst maken hé.

En je kan nog altijd naar Proximus of Orange.
          Orange heeft ook snel internet en pakketaanbiedingen. Go and change.

Comment

Op het einde van de rit is het altijd de eindverbruiker die betaalt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ik betaal nu ongeveer 110€ per maand bij Telenet, supersnel Internet, digitale TV, huur digicorder, en vaste lijn maar enkel onbeperkt bellen na een bepaald tijdstip denk ik, en als extra service heb ik Playmore..... misschien stap ik ook beter over naar WIGO, maar de mobiele verbindingen bij Telenet houden me tegen, daar is Proximus toch wel veel beter.
              Qua mobiele verbinding heb je daar gelijk in Francis, maar wij ondervinden dat het er toch op vooruit gaat bij Telenet.
              Een all-in pakket heeft bijna altijd zo zijn voordelen naar prijs toe, zelfde verhaal naar verzekeringen toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Op het einde van de rit is het altijd de eindverbruiker die betaalt ...
                Ja en nee.

Je kan als leverancier niet zomaar je prijzen verhogen als daar geen draagvlak voor is.
                Gelijk welke aanbieder zal aan de ene zijde zijn kosten in de gaten houden, dan zorgen voor voldoende innovatie naar de toekomst, en dan de prijs zetten op basis van andere aanbieders.

Stel dat Telenet morgen een systeem vindt om hun kosten te halveren, dan garandeer ik je dat hun verkoopsprijzen niet direct zullen dalen.
                En omgekeerd, stel dat Telenet morgen om één of andere reden een dikke kost aan zijn been krijgt (backbone ontploft of een boete of zo), dan zullen ze niet zomaar prijzen kunnen verhogen, dat zullen ze van de winst moeten betalen.

Telenet heeft in België duidelijk technisch het beste aanbod, en ze zetten hun prijzen daarvoor ook niet iets boven de rest. En hun strategie voor de toekomst is duidelijk om die technische voorsprong te houden.
                Zo lang de mensen kopen en blijven betalen werkt die strategie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Wij nemen enkel TV distributie af van Telenet en toch hebben ook wij een verhoging aan ons been.
                  Als excuus krijgen we dan een brief met "wij passen het netwerk aan om sneller te zijn" DEUH???????? Tis kabeltv! Er is geen internet voor ons via deze weg en toch moeten wij meebetalen.
                  Ik denk dat het een flauw excuus is om meer winst te vangen.
                  Inderdaad.

Analoge TV gaat helemaal niet sneller. Daar mogen ze nog zoveel werken aan doen als men wil.
                  En wat men jaren terug regelmatig deed: zenders wissen uit het aanbod van analoge TV, om plaats te maken voor digitale TV via hun kabel... enfin, dat was toen hun uitleg in elk geval. Hoe het technisch zat weet ik niet.

Analoge kijkers zijn al jaren in het zak gezet, elke keer minder zenders, en prijsstijgingen.

Het plan was om hun weg te pesten zodat iedereen uiteindelijk digitaal zou overstappen.

Op ons vorig adres hadden we ons tv abonnement opgezegd, voila, dat was wat geld gespaard per maand.
                  Maar toen we verhuisden konden we geen analoge tv meer afzonderlijk hebben, het was enkel digitaal mogelijk. En met een 'shake', dat het toen nog noemde dacht ik, kwam het dan het goedkoopst uit.

Intussen betalen we rond de € 68 : internet, digitale tv, 1 gsm .
                  De vaste telefoon zit er wellicht ook in verrekend maar aangezien we geen toestel hebben gebruiken we die lijn niet, weet zelfs niet welk nummer we hebben, en of we een nummer hebben...

Comment

Bon ... nu klagen dat de prijzen omhoog gaan (wat niet plezant is).

Maar wat doen we als de snelheden en limieten omhoog gaan?
                    Klagen, of het allemaal normaal vinden? [emoji4]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ik heb nog nooit moeten klagen over prijsverhogingen voor internet, in tegendeel. Ergens in het begin van ADSL kostte internet €40 (10GB/maand maar niet gemeten Easynet). Ik heb niets anders dan snelheidsverhogingen gekend (nu 100/20 Mbit geen limiet), betaal €4/ maand minder en heb er zelfs telefonie bijgekregen.
                      Bij TN (en Px) is het ondertussen bijna folklore geworden om jaarlijks de prijzen te laten stijgen.

Mensen hebben blijkbaar, zoals vroeger bij de energieleveranciers, schrik om gewoon over te stappen (schrik om hun e-mail adres te moeten veranderen). Het is nochtans eenvoudig.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Dat hangt er vanaf, bij mij was er helemaal geen behoefte aan sneller internet.
                        Ik heb bij Telenet het goedkoopste tarief genomen. Ik hoef geen super hogesnelheid om te gamen bijvoorbeeld. Dus waarom zou ik meer betalen voor iets dat ik niet gebruik?

Stel nu dat je ergens een verbruik hebt van 20 Megabyte per maand, je hebt een maandelijks pakket van 1 Gigabyte... dat nooit opraakt.
                        en Telenet verhoogt de tarieven omdat ze je nu 1 Terabyte geven... dat zal je worst wezen, je geraakt nu al niet aan je limiet... en toch zal je bij betalen.
                        Tuurlijk dat je klaagt.

Comment

Websites worden zwaarder, grotere bestanden, meer videocommunicaties, ...
                          Mocht internet niet steeds sneller worden, we zouden allen nogal mogen wachten op alles.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

[QUOTE=anonymous;4526437]Dat hangt er vanaf, bij mij was er helemaal geen behoefte aan sneller internet.
                            Ik heb bij Telenet het goedkoopste tarief genomen. Ik hoef geen super hogesnelheid om te gamen bijvoorbeeld. Dus waarom zou ik meer betalen voor iets dat ik niet gebruik? [QUOTE]
                            Alles hangt af van je behoeftes hé, en dat geldt niet alleen voor deze discussie...
                            Maar als ik zie wat ik zou moeten betalen op een ander (in mijn geval dan), dan vrees ik dat ik er niet kom.
                            Dat Telenet van plan is "alles" naar zich toe halen is duidelijk, vandaar dat voor hun Wigo geen prijsverhoging is.
                            Bij Orrange bv. heb je enkel onbeperkt bellen tijdens de daluren, betaal je voor elke bijkomene tv net als bij Proximus enz.
                            Maak dus je rekening naar je eigen behoefte daar kan maar één persoon antwoord op geven, en dat ben jijzelf.
                            Dat is net als een auto kopen, je koopt er ene met of zonder opties, maar bij sommige zijn de opties gewoon inbegrepen...
                            Last edited by Guest42; 19 januari 2017, 21:40.

Comment

Websites worden zwaarder, grotere bestanden, meer videocommunicaties, ...
                              Sinds het begin was het doel van de webdesigners en programmeurs om websites zo lightweight mogelijk te maken.
                              Internet via de gewone telefoonlijn was vroeger traag.

Intussen met de glasvezel is alles reeds supersnel.
                              Maar toch proberen webmasters nog steeds alles zo licht mogelijk te maken, zodat pagina's niet lang moeten laden. Zodat foto's aan webformaat gepubliceerd worden en niet op ware grootte etc...
                              En dat is niet enkel voor ons, maar vooral met het besef dat internet wereldwijd is, en dat er mensen uit de tweede en derde wereldlanden ook je website kunnen bezoeken, met een slechte trage telefoonlijn nog steeds anno 2017.

Daarover denkt een goeie webmaster onder andere na wanneer die iets maakt.
                              Ook het feit dat heel wat mensen nu ook met kleinere toestellen surfen: tablets, gsm's,... die dus ook niet de grootste resolutie van media vergen. En websites dienen hieraan aangepast te worden zodat die zich aanpassen naar het toestel van de gebruiker.
                              Mensen met smartphones die bijvoorbeeld maar een beperkt aantal GB per maand kunnen opsoeperen > hieraan moet de website zich aanpassen zodat de gebruiker niet te veel verbruikt.

Dus ja, slechte websites worden zwaarder.
                              Maar een website hoeft niet zwaar te zijn, die moet vooral de juiste informatie bevatten, relevant zijn, gebruiksvriendelijk zijn, goed ogend zijn zonder in bandbreedte te moeten inboeten, veilig zijn, ... .

Qua videocommunicatie... ja, dat heb je zelf in de hand natuurlijk of je zware bestanden wil streamen, of skypen etc...

Mocht internet niet steeds sneller worden, we zouden allen nogal mogen wachten op alles.
                              "geduld is een schone deugd", is een spreekwoord dat vertikaal geklasseerd mag worden?

Mocht het internet niet bestaan, de wereld zou blijven verder draaien hoor
                              Het mag gerust allemaal wat trager, wat mij betreft.

Op informatiesnelweg gaat het tegenwoordig zo snel dat niemand nog alles kan bijhouden dat passeert.
                              Het zorgt ook voor heel wat meer ongenuanceerde toogpraat.
                              Vroeger las men de krant, wou men reageren, dan moest men de tijd nemen om op het gemak een lezersbrief neer te pennen, die een week later in de krant zou gepubliceerd worden.
                              Intussen reageert men na 1 minuut, in een polariserende slogan van 140 tekens.
                              Mensen lezen en luisteren niet meer naar alles, ze staan veel minder stil bij dingen, ze swappen snel door om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te kunnen 'liken', en hierbij de informatiestroom bij te kunnen houden.
                              Of dié evolutie zo goed is, dat laat ik in het midden.

Ik had daar onlangs een goeie uiteenzetting van gezien van een socioloog die dat gedrag in kaart bracht in diverse kanalen... maar heb de link niet meer direct bij me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Dat hangt er vanaf, bij mij was er helemaal geen behoefte aan sneller internet.
                                Ik heb bij Telenet het goedkoopste tarief genomen. Ik hoef geen super hogesnelheid om te gamen bijvoorbeeld. Dus waarom zou ik meer betalen voor iets dat ik niet gebruik?
                                ..........................
                                Ik ook. Toen ik bij mijn keuze aan Telenet vertelde waarvoor ik internet gebruik, was de reactie dat ik meer dan voldoende zou hebben aan het Basic Internet (Basic Shake) van Telenet.
                                Van het inbegrepen maandelijks volume van 150 GB gebruikte ik in november op 29.35 GB, in december 28.64 GB en tot nu toe in januari 19.99 GB.
                                Ik kan met de telemeter niet verder terug gaan dan november, maar ik veronderstel dat het elke maand wel zo iets is.
                                De downloadsnelheid van 30 Mbps en de uploadsnelheid van 3 Mbps lijken voor mijn doen al supersnel, dus vraag ik me af waarom ik de veel duurdere Fiber 100 of 200 zou gaan nemen, als de Basic nu reeds meer dan snel genoeg is.
                                Ik denk dat veel mensen in origine nooit de Basic geprobeerd hebben en van meet af aan voor de Fiber 100 of 200 kiezen "omdat het wel veel sneller zal zijn".
                                Maar ieder zijn keuze natuurlijk, je kan er tenslotte niks op tegen hebben dat mensen maandelijks meer centen uitgeven dan echt nodig is voor hen. De economie moet draaien hé.
                                Last edited by Guest17; 20 januari 2017, 16:02.

Comment

Working...
                                X