Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Euro 95-10,verbruik???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Euro 95-10,verbruik???

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dat is inderdaad niet zo simpel Ivan eerlijk gezegd, merk ik hier tot nu toe geen verschil tussen E10 en de vroegere 95.
    Wat ik wel meteen merk in verbruik is als de bandendruk niet maandelijks wordt gevolgd, stond bij laatste onderhoud op 2,1 bar
    en bijgepompt tot 2,4 bar, in mijn auto zit een display dat via een soort staafdiagram het gemiddelde verbruik aan geeft, en dat zakte meteen
    van een gemiddelde van 7,7 naar 7,2 l/100Km.
    Ik moet er ook wel bij vertellen dat ik op dat moment ook de olie van half synthetisch naar vol synthetische heb laten vervangen en
    een flesje injector reiniger heb bijgevoegd.
    De juiste bandendruk, een goed onderhoud en een rustige rijstijl met regelmatig gebruik van cruise control kunnen je veel meer opleveren
    dan wat je meer verbruikt met die E10.
    Maandag ben ik ook met de auto naar de garage geweest voor een onderhoud en blijkbaar hebben ze ook druk bijgestoken op de banden, want bij overschrijden van verkeersdrempels krijg ik een hardere klap dan voorheen. Maar ik denk niet dat dit mijn rond-de-kerktoren-verbruik veel zal beïnvloeden. Voor we met de auto op reis gaan controleer ik wel eens de druk met een meter, maar anders niet. Heb nochtans drukmeter, compressor enz... maar je moet dat uithalen, aanzetten, slang uitrollen, ... enfin ge kent dat hé .
    Ik hou gewoon nu en dan de druk in de gaten die aangegeven wordt op mijn dashborddisplay.

    Comment


    • #47
      Re: Euro 95-10,verbruik???

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      De typische belgische mentaliteit kennende, moet je dus niet verwonderd zijn,dat het kan dat je denkt 95/10 te tanken,maar in feite 95.
      Geloof mij, dit is onmogelijk. Ik werk zelf op een olieraffinaderij en wat jij omschrijft zou fraude op grote schaal zijn.
      We worden zeer dikwijls gecontrolleerd op kwaliteit, en daar vallen additieven (wat die E10 eigenlijk is) ook onder.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #48
        Re: Euro 95-10,verbruik???

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        In de nieuwsberichten (????) van MSN staat aanpassing van de brandstofprijs.Vermeld zijn Euro 95,95-10,98,98-10,diesel.
        Noot erbij is dat 95 sinds 1 januari vervangen is door 95-10,maar dat er een overgangsmaatregel is.
        Even gecheckt op de site van de Federale overheidsdienst Economie,en inderdaad prijswijzigingen voor deze brandstoffen (8/3).Ook voor andere producten op basis aardolie.
        Toch eigenaardigrijsaanpassing voor een brandstof die niet meer verkrijgbaar zou zijn????
        Wie weet er nu nog wat er in zijn tank zit??
        NB:95 is goedkoper dan 95/10.De typische belgische mentaliteit kennende, moet je dus niet verwonderd zijn,dat het kan dat je denkt 95/10 te tanken,maar in feite 95.Dus enkele eurocent per liter winst voor het tankstation of maatschappij.
        Hoe ga je dit controleren??
        Wees maar gerust dat wat op te pomp vermeld staat klopt, anders gaan ze flink tegen de lamp.

        Comment

        Working...
        X