Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Euro 95-10,verbruik???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Euro 95-10,verbruik???

    Ik blijf het ongelooflijk vinden dat sommigen het verbruik van hun wagen zo nauwkeurig kunnen vergelijken tussen bvb enkele tankbeurten.
    Rijden jullie dan altijd onder dezeflde omstandigheden : steeds identieke snelheid, identieke weg, weersomstandigheden, verkeersdrukte, al dan niet veel of weinig inhalen...
    Indien ja, dan is dit fantastisch en kan je inderdaad per tankbeurt gaan vergelijken.
    Ik kan het in elk geval niet.

    PS Mijn 1.4 turbo benzine automaat blijft rond de 10 liter verbruiken per 100 km, en die zijn voor het overgrote deel rond de kerktoren, en daar ben ik tevreden mee.
    Op reis, bij honderden km autoweg, zakt het verbruik naar ongeveer 6 à (6.5 liter/100 km).
    Tussen die twee (rond de kerktoren en autoweg) kan ik dus wel vergelijken, maar andere vergelijkingen zijn voor mij niet te doen.
    Last edited by Guest17; 6 maart 2017, 09:00.

    Comment


    • #32
      Re: Euro 95-10,verbruik???

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

      Van die stijging van de aardgasprijzen ben ik al een tijdje bijna zeker dat die er zit aan te komen.
      Eerst nog enkele jaren zoveel mogelijk mazoutstokers laten omschakelen... en dan pats boem, superstijging(en) van de aardgasprijs.
      Het is idd altijd van dat geweest.
      Een doelpubliek dat voorlopig de dans ontspringt zijn de electrische rijders, gewoon omdat het er te weinig zijn.
      Ik heb altijd begrepen dat je geacht wordt om taks te betalen voor het gebruiken van de openbare weg en die zit voor een deel in de brandstof (verhaal van de rode of kleurloze mazout). Wie thuis zijn batterijen oplaadt betaalt die taks niet.
      Let op mijn woorden : moest de electrische auto ooit massaal doorbreken zal een verzegelde kWh-teller in de auto verplicht worden.

      Comment


      • #33
        Re: Euro 95-10,verbruik???

        Het gaat me nu even niet meteen over die 95-10 maar ik heb aan de lijve ondervonden dat er in brandstof echt wel kwaliteitsverschil is. Ik heb hier een tank staan met 1100 witte diesel en ik heb ook een levering gehad die op niks leek. Mijn D300 liet bij hoge belasting een geluid horen dat ik nog het beste kan omschrijven als het pingelgedrag op benzine, additief bijdoen was de enige optie om dat te verminderen. Ieder jaar rij ik een lange afstand als ik op vakantie vertrek, meer bepaald 1100 km, ik stop alleen om te tanken en om af te wisselen. Dus ik doe thuis vol, de volgende tankbeurt is in Duitsland, de derde is in Zweden. Constant autosnelweg, constante snelheid.
        Het verbruik met mijn diesel lag dik 10% hoger, het viel echt op.

        Comment


        • #34
          Re: Euro 95-10,verbruik???

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ondertussen heb ik nog wat meer kilometers gedaan, een groot verschil zie ik nog altijd niet, maar ik ben er ook niet zeker van dat er op dat ogenblik al wel E10 in de tank van het tankstation zat toen ik de laatste keer heb getankt.
          En omdat ik doorgaans meer dan een maand toe kom met een tank (naargelang de temperatuur doe ik 860-980km met ongeveer 47L benzine), daarom zal het nog wel een tijdje duren voor ik nog eens moet tanken...
          Temperatuur is ook een bepalende factor.

          Comment


          • #35
            Re: Euro 95-10,verbruik???

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Het is idd altijd van dat geweest.
            Een doelpubliek dat voorlopig de dans ontspringt zijn de electrische rijders, gewoon omdat het er te weinig zijn.
            Ik heb altijd begrepen dat je geacht wordt om taks te betalen voor het gebruiken van de openbare weg en die zit voor een deel in de brandstof (verhaal van de rode of kleurloze mazout). Wie thuis zijn batterijen oplaadt betaalt die taks niet.
            Let op mijn woorden : moest de electrische auto ooit massaal doorbreken zal een verzegelde kWh-teller in de auto verplicht worden.
            Daarvoor komt er dan wel een kilometerheffing, dat is gemakkelijker dan een KWh meter.
            Ze hebben die inkomsten inderdaad nodig om de begroting niet nog verder te laten "ontsporen" (als de accijnzen en BTW op brandstoffen plots zouden wegvallen, dan is België meteen failliet, net zoals dat het geval is in de meeste landen rondom ons).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Euro 95-10,verbruik???

              En hoe gaan wij die electriciteit produceren???
              Fossiel of niet ???
              Niemand staat er bij stil
              Waterstof,milieuvriendelijk,maar om het ding te produceren????

              Comment


              • #37
                Re: Euro 95-10,verbruik???

                Hier ook een meerverbruik met mijn 1.0 liter EcoBoost benzinemotor met 3 cilinders .

                Comment


                • #38
                  Re: Euro 95-10,verbruik???

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  En hoe gaan wij die electriciteit produceren???
                  Fossiel of niet ???
                  Niemand staat er bij stil
                  Waterstof,milieuvriendelijk,maar om het ding te produceren????
                  Waterstof kan gemaakt worden in de Arabische landen. Die zetten hun woestijnen dan vol met zonnepanelen, als de olie op is.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Euro 95-10,verbruik???

                    Toch maar best opletten met oude wagens en E10: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...oort-a3097286/
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Euro 95-10,verbruik???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Toch maar best opletten met oude wagens en E10: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...oort-a3097286/
                      En geloof je nu echt dat die wagen met Super 98 niet in brand zou gevlogen zijn???

                      Comment


                      • #41
                        Re: Euro 95-10,verbruik???

                        Eénmalig tanken gaat je wagen niet in de vernieling brengen en je leidingen en vnl connecties niet aantasten.Blijven rijden met 95 in niet compatiebele wagens geeft wel miserie.
                        Toch verwonderlijk als je met oldtimers bezig bent, dat je niet weet dat er andere benzine op de markt is.Zal waarschijnlijk dan ook verwonderd zijn dat hij met zijn eventuele nieuwe oldtimer diesel,alias stinkbak,niet in Antwerpen binnen mag.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Euro 95-10,verbruik???

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          En geloof je nu echt dat die wagen met Super 98 niet in brand zou gevlogen zijn???
                          De kans dat het daar aan ligt dat die auto in brand gevlogen is zal wel vrij klein zijn.
                          Het zal waarschijnlijk wel langer duren voor de dichtingen en brandstofleidingen zo ver aangetast zijn door de nieuwe brandstof.

                          Maar als die brandstof een heleboel verschillende soorten metalen en kunststoffen aantast, dan zullen er op termijn toch wel meer van deze problemen optreden.
                          Ik had al ergens gelezen dat er in Duitsland een test was gedaan, en daar was er een metalen brandstofleiding beginnen te lekken op de motor.
                          Maar ik denk niet dat die nieuwe brandstof zo agressief is dat er leidingen van doorrotten op 1 dag.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Euro 95-10,verbruik???

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            En hoe gaan wij die electriciteit produceren???
                            Fossiel of niet ???
                            Niemand staat er bij stil
                            Waterstof,milieuvriendelijk,maar om het ding te produceren????

                            Heel juist !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Euro 95-10,verbruik???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik blijf het ongelooflijk vinden dat sommigen het verbruik van hun wagen zo nauwkeurig kunnen vergelijken tussen bvb enkele tankbeurten.
                              Rijden jullie dan altijd onder dezeflde omstandigheden : steeds identieke snelheid, identieke weg, weersomstandigheden, verkeersdrukte, al dan niet veel of weinig inhalen...
                              Indien ja, dan is dit fantastisch en kan je inderdaad per tankbeurt gaan vergelijken.
                              Ik kan het in elk geval niet.
                              Dat is inderdaad niet zo simpel Ivan eerlijk gezegd, merk ik hier tot nu toe geen verschil tussen E10 en de vroegere 95.
                              Wat ik wel meteen merk in verbruik is als de bandendruk niet maandelijks wordt gevolgd, stond bij laatste onderhoud op 2,1 bar
                              en bijgepompt tot 2,4 bar, in mijn auto zit een display dat via een soort staafdiagram het gemiddelde verbruik aan geeft, en dat zakte meteen
                              van een gemiddelde van 7,7 naar 7,2 l/100Km.
                              Ik moet er ook wel bij vertellen dat ik op dat moment ook de olie van half synthetisch naar vol synthetische heb laten vervangen en
                              een flesje injector reiniger heb bijgevoegd.
                              De juiste bandendruk, een goed onderhoud en een rustige rijstijl met regelmatig gebruik van cruise control kunnen je veel meer opleveren
                              dan wat je meer verbruikt met die E10.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Euro 95-10,verbruik???

                                In de nieuwsberichten (????) van MSN staat aanpassing van de brandstofprijs.Vermeld zijn Euro 95,95-10,98,98-10,diesel.
                                Noot erbij is dat 95 sinds 1 januari vervangen is door 95-10,maar dat er een overgangsmaatregel is.
                                Even gecheckt op de site van de Federale overheidsdienst Economie,en inderdaad prijswijzigingen voor deze brandstoffen (8/3).Ook voor andere producten op basis aardolie.
                                Toch eigenaardigrijsaanpassing voor een brandstof die niet meer verkrijgbaar zou zijn????
                                Wie weet er nu nog wat er in zijn tank zit??
                                NB:95 is goedkoper dan 95/10.De typische belgische mentaliteit kennende, moet je dus niet verwonderd zijn,dat het kan dat je denkt 95/10 te tanken,maar in feite 95.Dus enkele eurocent per liter winst voor het tankstation of maatschappij.
                                Hoe ga je dit controleren??

                                Comment

                                Working...
                                X